'Even' voorstellen: watisgezond?

Ik neem geen zink als ik on ronde ben/was... staat in het beschrijving van dimaval/dmps want dmps heeft meer affiniteit voor zink dan voor kwik en als je iets van 50mg zink neemt en 50mg dmps, dan wat blijft er nog over om met kwik te binden? De opneembaarheid van dmps is bijna 50%, en aanwezigheid van sulfaat in het lichaat verhoogt het opnembaarheid van dmps ( volgens het monograph )

 
Die tip over zink is dan goed voor downunder bijvoorbeeld, want die gebruikt DMPS.
Weet jij of dat ook geldt voor DMSA?

 
@watisgezond het eerste ronde had is geen last van iets, en ook na het stoppen met de ronde, ik voelde me juist better. Maar aan het einde van de ronde ben ik op vacantie geweest en veel in de zon gelegen zonder zonbescherming. In die tijd was er nog iets van de dmps in mijn lichaam geweest, ik kreeg een hele kleine rode plekje, die ik dacht dat het verbrand was. Na terugkomst nam ik een pil en na paar uur kreg is die jeukende uitslag.

 
Bedankt voor de link, Golden.
Ik lees daar echter dat DMSA alleen bij cadmium en arsenic vergiftiging ook concurrentie heeft van zink, niet bij kwikvergiftiging.

DMSA bindt zich bij kwikvergiftiging wel aan zink (vandaar dat je zink moet suppleren), maar heeft er geen grotere affiniteit mee dan kwik. Tenminste, zo interpreteer ik het.

 
sorry ik had het niet helemaal doorgelezen, maar betekent dat dan dat dmsa meer affiniteit heeft voor kwik dan DMPS? Ik betweijfel het...

je kan ook de dmps monograph gaan lezen want daarin zijn de DMPS en DMSA vaak vergeleken en het zegt hoe DMSA heeft gepresteerd, vaak bijna net zogoed als DMPS.

DMSA is chemet genoemd in het VS, dus zo kan je ook zoeken.

Hoe zorgen jullie voor goede darmwerking bij de rondes? Ik ben bijna altijd verstopt en tijdens mijn ronde was ook niet beter, terwijl het moet tenminste twee keer per dag gebeuren...

 
Golden, ik doe nog niet iets speciaals om m'n stoelgang te versnellen. Ik had vorig jaar ook wel last van constipatie, maar op het moment heb ik daar nog geen last van.

Je kan magnesiumcitraat proberen, dat laxeert een beetje en magnesium is sowieso goed om aan te vullen.
Vorig jaar heb ik wel een oxy powder kuur gedaan om m'n darmen te reinigen. Dan heb je het tegenovergestelde van constipatie zeg maar ;-)

 
Ah, dat is interessant! Ik wil ook mijn darmen reinigen voordat ik weer begin met rondes. Ik lees deze blog over kwik ontgifting en hier: http://howirecovered.com/failed-liver-flush-delivers-mucoid-plaque/

schrijft hij over plaque van de darmen... Ik geloof niet in de lever flush, dus dat wil ik niet doen, maar ik wil wel iets doen om mijn darmen te reinigen, en zo ook alle supplimeneten beter op te nemen. Hebben jullie tips?

 
@Golden 100mg DMPS iedere 8 uur? Dat is een hele hoge startdosis. Ik ben begonnen met 5mg en daar zit ik nog steeds op (inmiddels wel om de 6 uur). Net als @watisgezond, vermoed ik dat je veel te hard van stapel bent gelopen. Wie is je arts?

Cutler en vele ervaringsdeskundigen geven aan dat je beter laag kan beginnen en steeds met max 50% kunt ophogen. Hoog beginnen en dan crashen zorgt juist voor vertraging. Dit is een lange termijn proces (denk jaren i.p.v. maanden/weken) maar als het goed is dan heb je daarna ook wat :wink:

Het is net als met willekeurig welke detox, loop je te hard van stapel dan krijg je grote detox reacties.

 
@Golden Ja oxy powder kuurtje heb ik een hele tijd terug ook gedaan. Om het regelmatig te gebruiken, daar lijkt mij het minder geschikt voor. Wel om de boel op gang te brengen. Prima spul. Vitamine C is ook een optie, langzaam opbouwen hoor anders dan loop je leeg :lol:
Verder helpt bij mij bouncen (op een bellicon) en mariadistelzaad (het hele zaad fijngemalen opdrinken met warm water). Mariadistelzaad is ook opbouwend voor de lever en nieren.

 
@watisgezond bij mij werkt dat ook heel goed. Ik ben nu trouwens The Mercury Diaries aan het lezen van Daniel Forsyth. Heel herkenbaar allemaal en echt een aanrader om te lezen.

 
@downunder
Ik las de inleiding van het boek op z'n website en een groot deel ervan had ik kunnen schrijven!

Die ga ik bestellen. Wel fijn dat ie humor heeft :-)
Bedankt voor de tip!

 
Bedankt voor de tips! Ik heb magnesium citraat en ook vitamine c poeder, dus die ga ik zo drinken.

Even iets anders. Voordat ik weer probeer een ronde van Cutler te doen, wil ik sauna therapie doen, om kwik uit te zweten en te ontgiften. Hebben jullie Clear Body Clear Mind van L Ron Hubbard gelezen? Het is sauna plus hoge doses van niacin en andere supplementen.

Het is hetzelfde als deze: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/05/04/detoxification-program.aspx

hier is het uitgelegt in het kort wat het inhoudt.
Hier is een artikel over het methode: Drug residues store in the body following cessation of use: impacts on neuroendocrine balance and behavior--use of the Hubbard sauna regimen to remove toxins and restore health.
Cecchini M1, LoPresti V. Google it for de text.

Deze artikel is gratis http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22505948
Arsenic, cadmium, lead, and mercury in sweat: a systematic review.
Sears ME1, Kerr KJ, Bray RI.

Wat denken jullie daarvan?

 
@Golden wat ik van ervaringsdeskundigen heb begrepen is dat de sauna en on-round zijn niet samen gaat. Los daarvan schijnt de sauna heel goed te zijn voor ontgiften, ook als je oplosmiddelen in je lijf hebt.

 
@Golden
Dat boek heb ik niet gelezen, maar ik las wel op de http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/chelation-the-andy-cutler-protocol/]livingnetwork[/url] website (onderaan) dat sauna's een snelle methode is om het kwik uit je lichaam (niet hersenen) te halen als je geen amalgaamvullingen meer hebt.

SAUNAS are one of the quickest ways to bring the body burden of mercury down after stopping exposure. Build-up carefully and keep hydrated with electrolytes drinks. Avoid ‘Far Infra-Red’ saunas.

Ik merk overigens dat sinds ik begon met de amalgaamsanering m'n zweet een andere, sterkere geur heeft dan normaal. Zou dus ook kwik kunnen zijn.

 
Ik ben klaar met de eerste ronde.
Het wakker worden in de nacht is geen probleem. In neem de capsules in en ga weer verder slapen. Voorlopig heb ik nog geen reactie gehad.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.969
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan