Feminisme

Je linkt terug naar de post van Alethea, maar dat strookt niet met 'linkse meisjes'. Is er iets fout gegaan?

Mike

Hoi Mike,
Ai, ja, er zal iets mis zijn gegaan .. De link was er één naar een fragment uit Spiksplinter, de show van Hans Teeuwen, waarin hij het op een bepaald moment heeft over "linkse meisjes houden van rechtse praatjes". Schitterend, in your face humor.Al lachend zegt de zot de waarheid .. zoiets was het toch ;-) ?
Ik heb wat moeite met een link plaatsen hier maar als even googlet op Hans Teeuwen en hierboven genoemd citaat, dan vind je het wel ..
groeten

Wat is jouw mening over het hierboven genoemde artikel op de site van doorbraak ? Het artikel over de gutmensch vs realist/rationalist of in filosofische termen, deonthologie versus consequentialisme. Dit artikels raakt aan de kern van de zaak, lijkt me.

Sommige vrouwen zijn ook zwaar waardeloos in mannen uitzoeken. Die kiezen keek op keer de zelfde types. En je standaard wat hoger leggen en zorgen dat je zelf ook wat te bieden hebt.

En niet vast houden aan een onrealistisch relatie beeld. Elke relatie moet je aan blijven werken. De enige die je kunt veranderen in een relatie dat is jezelf. Een relatie voelt al snel als meer geven dan nemen. Vergevingsgezindheid helpt ook. En af van het 50 50 taken verdelen.

Of gewoon blijven klagen dat je alleen waardeloze mannen tegenkomt...

Complotdenker

@Complotdenker zulke vrouwen zijn er inderdaad. Dit neemt niet weg dat iedereen met elkaar wordt geconfronteerd. Het komt er inderdaad op neer zorgvuldig te kiezen. Hoe mensen zijn (ze lopen in eerste instantie meestal niet te koop met hun sexuele honger) is niet altijd bij de eerste contacten evident, wat na verloop van tijd best frustrerend is.

https://www.parool.nl/columns-opinie/coronacrisis-zet-vrouwenrechten-wereldwijd-onder-druk~b0672d28/

Tuurlijk zo’n artikel miste we nog... ?

Heerlijk toch, zo'n slachtofferrol? Hoef je nooit persoonlijke verantwoordelijkheid te nemen. Het ligt altijd aan een ander, of aan de omstandigheden. Je maakt op zo'n manier weliswaar geen persoonlijke groei en ontwikkeling door, maar een kleinigheidje hou je toch...

Mike

Menigeen vraagt zich af waarom wij doen wat we doen. Persoonlijk heb ik mij altijd kunnen vinden in de evolutionaire biologie.

Mannen zijn zo ingesteld dat ze hun zaad bij zoveel mogelijk vrouwen willen verspreiden.
Waarom ?
Om hun genetisch materiaal te verspreiden en dat lukt nu éénmaal beter als je niet op één paard wedt.

Vrouwen willen zeker zijn dat hun nageslacht sterke genen heeft om te kunnen overleven én dat er zorg is bij de opvoeding.
Waarom vallen vrouwen dus vaak op "foute" mannen ?
Simpel; de karaktereigenschappen van zon "foute" man zijn voor vrouwen aantrekkelijk; met list, bedrog en een goeie dosis agressie zijn goede eigenschappen om te overleven (lees; om een succesvol te zijn in de samenleving). Daarom vallen vrouwen ook voor macht én geld. Het is in wezen hetzelfde als in de oertijd. De man laat zo zien dat hij het in zich heeft om haar kroost te laten overleven.
Dat zon man niet de ideale man is om een kroost op te voeden en voor een vaderrol nemen ze erbij.
Die vaderrol is weggelegd voor de brave sul die naiëf al zijn tijd en energie steekt in de opvoeding van een ander zijn nageslacht en zichzelf laat uitsterven.

Een ideaal scenario voor een vrouw is dus een vent zoeken met sterke genen en de kroost laten opvoeden door iemand die zekerheid kan bieden. In onze huidige maatschappij vertaalt zich dat in copuleren met "foute" mannen en zich daarna laten onderhouden via alimentatie bij een sukkel die voor haar en haar kinderen zorgt.

Dit klinkt heel hard maar ik zie toch vaker wel dan niet dat het zo uitdraait ..

Vrouwen geven vaak aan; "tja, ik vind het een lieve en toffe jongen maar ik voel geen klik, jammer".
Dit moet je lezen als; leuk als babysit maar geen (biologische) vader voor mijn kinderen.
Een man kijkt trouwens ook naar vrouwen zo.
Wat zeggen heel wat mannen als je door vraagt waarom ze haar die vrouw hebben gekozen ?
"In haar zie ik de moeder van mijn kinderen ..".

Zo heb je makkelijke snollen om een keer te doen. Maar geen huwelijks materiaal. :p

Heb ik ketels vaker horen zeggen.

En vrouwen met hun badboy, tot ze kinderen willen en die kerel dan idd niet zo praktisch is. (Oké verwekken lukt nu natuurlijk maar dan de rest).

Wel leuk om te analyseren wie wat is, of ben ik de enigste die dat doet? :p

Mike, ik vraag me al een tijdje af hoe je tot bepaalde, inzichten bent gekomen in de relatie man-vrouw.
Zijn dat veelal persoonlijke ervaringen en/of gecombineerd met studiemateriaal ?
Maar als dat te privé is, snap ik dat hoor..
Ik vind het opmerkelijk, sommige opmerkingen van jou zijn niet altijd even flatterend maar ik moet toegeven dat ze verhelderend zijn ..althans voor mij.

Ja dat vraag ik mij ook af.
Overigens kan er wel om lachen mn die foto van de spoorlijnen erg goed en slaat de spijker op z’n kop.
Hoe verzin je het.

Feminisme is gecreëerd om verdeeldheid te creëren en de waarden van de familie te ondermijnen.
Mensen die geen houvast hebben in een gemeenschap zijn makkelijk te manipuleren.
Grondlegger van dit soort gedoe was - volgens mij - Edward Barnays; die vrouwen aan het roken heeft gebracht.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.555
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan