Feminisme

Mike, ik vraag me al een tijdje af hoe je tot bepaalde, inzichten bent gekomen in de relatie man-vrouw.
Zijn dat veelal persoonlijke ervaringen en/of gecombineerd met studiemateriaal ?
Maar als dat te privé is, snap ik dat hoor..
Ik vind het opmerkelijk, sommige opmerkingen van jou zijn niet altijd even flatterend maar ik moet toegeven dat ze verhelderend zijn ..althans voor mij.

Vrouwen (en zwakke mannen) die aanstoot nemen aan mijn woorden komen steevast met hetzelfde amateurpyschologische 'argument': 1 of meerdere vrouwen moeten jou toch wel vreselijk gekwetst hebben in je leven dat je dit soort dingen zegt en gelooft. I hate to bust your bubble, maar ik heb in mijn moeder een heel krachtig vrouwelijk rolmodel en ook mijn vriendin staat haar mannetje. Deze vlieger gaat dus niet op!

Mijn hele leven lang ben ik gefascineerd door de verschillen tussen mannen en vrouwen. Mijn hele leven lang erger ik me al aan het feit dat vrouwen zich zo'n aanmatigende houding kunnen aannemen. Mijn hele leven lang merk ik al dat vrouwen aan projectie doen. Zo mag je niet generaliseren als je over vrouwen praat, maar als vrouwen het over mannen hebben is dat kennelijk wel geoorloofd. Zo vinden vrouwen dat mannen materialistisch en egoistisch zijn, terwijl het juist VROUWEN zijn die extreem materialistisch en egoistisch kunnen zijn. Mijn hele leven lang erger ik me groen en geel aan feministen. En mijn hele leven lang erger ik me aan het feit dat vrouwen niet zeggen wat ze bedoelen en bedoelen wat ze zeggen en dat alles via de emotie gaat en niet via de ratio en dat ze zo snel he slachtoffer uithangen.

Weet je, ik ben gewoonn een goede observeerder van menselijk gedrag en het is juist door te algemeniseren dat je een helicopter-view ontwikkelt over hoe bepaalde groeperingen zich gedragen. En daar kom je bij weer een andere vrouwelijke tekortkoming: het volkomen gebrek aan metafysisch inzicht, het boven jezelf uit kunnen stijgen en algemene patronen doorzien en dus niet alles alleen maar op jezelf betrekken. Daarom zijn er ook geen vrouwelijke filosofen of uberhaupt grote denkers onder vrouwen. Komieken die dit aankaarten vond ik altijd al hilarisch, ik moet bijv. denken aan oude shows van Eddie Murphy of Chris Rock.

Dankzij het internet ben ik het steeds beter gaan begrijpen vanuit een biologisch en sociologisch en wetenschappelijk oogpunt. De reden waarom ik vaak zo 'onaardig' ben naar vrouwen is omdat we leven in een matriarchie, ook wel gynocratie genoemd. We leven in een gefeminiseerde samenleving waarin talloze mannen het onderspit delven, een stille epidemie omdat (in tegenstelling tot vrouwen) mannen stilzwijgend hun leed dragen en niet gaan lopen zaniken. Vrouwen staan op een voetstuk dat ze niet hebben verdiend op eigen merites en mijn taak is om ze letterlijk en figuurlijk weer op hun plaats te zetten en dat is ONDERGESCHIKT AAN MANNEN. Mannen zijn leiders, vrouwers zijn volgers. Ik zie ook NUL persoonlijke groei bij zoveel vrouwen, omdat ze 'the biggest child in the room' zijn. Ze houden het midden tussen een kind en een volwassene en evolutionair is hier een hele goede reden voor, ze dienen nl. moeders van onze kinderen te zijn en trouwe echtgenotes/partners.

Ik zal nu ongetwijfeld een paar vrouwen beledigd hebben, maar dat is dus juist het probleem: dat jullie meteen gekwetst zijn. Weet je hoe je persoonlijke groei doormaakt? Als je tikken krijgt in het leven en na het vallen meteen weer opstaat. Het leert je bescheidenheid, iets wat in het vrouwelijke woordenboek niet lijkt voor te komen...

Mike

Vrouwen:logica'. Nul persoonlijke verantwoordelijkheid, nul persoonlijke groei, nul evolutie. Vrouwen zijn de gevallenen.

Mike

Die lieve, aardige vrouwen toch die nooooooit iemand kwaad zouden doen:

?s=19

Zucht. Vrouwen en bad boys, eeuwige handlangers van het kwaad. Pas als het zorginstinct het wint van het volginstinct zullen vrouwen evolutionaire stappen maken. Die kans is even groot als dat ze geraakt worden door een meteoriet!

Mike

Dit is een duidelijk voorbeeld van het gebrek aan morele en ethische evolutie bij vrouwen. Vrouwen hebben een zorginstinct en een volginstinct. Als het zorginstinct zou prevaleren zou het niet bij zo'n vrouw opkomen om te gaan strippen voor de ogen van kinderen. Haar zorg voor de kinderen zou haar immers een moreel kompas verschaffen. Helaas wint telkens weer het volginstinct, waarbij vrouwen vooral zeer gevoelig blijken te zijn voor boosaardige agenda's. Het volginstinct maakt dat zij juist geen moreel kompas heeft, want wie enkel volgt neemt nooit persoonlijke verantwoordelijkheid voor zijn/haar daden. Ik prijs de dag (als die ooit komt) dat vrouwen zorgen boven volgen gaan stellen, want nu kan ik niet anders dan concluderen dat ze NUL moraliteit en ethiek hebben!

Mike

Ik ben het met je eens Mike en daar schaam ik me niet voor. Mijn man en ik hebben een behoorlijk traditioneel rollenpatroon. Hij is kostwinner, we hebben alles geregeld op zijn salaris. Toen onze kinderen ( nu 21 en 20) geboren werden heb ik zeer bewust de keuze gemaakt om thuis te blijven. Dit heeft me op het schoolplein de nodige scheve gezichten en opmerkingen gekost. Nee wij hadden geen twee auto’s of dure luxe vakanties en hebben heel lang moeten knokken om alle eindjes aan elkaar te blijven knopen.

Ik heb op latere leeftijd nog een hbo-opleiding gedaan en heb een aantal jaren een eigen praktijk gehad maar ik werd er niet gelukkig van, dus vorig jaar de knoop doorgehakt en gestopt.

Nu werk ik Max 10 uur per week in de ouderenzorg en verder ben ik mantelzorger voor mijn vader, broer en zoon. En ik schaam me niet om te zeggen dat ik daar gelukkig van wordt, dat dat me voldoening geeft. Mijn gezin en mijn naasten komen altijd op de eerste plaats. En uiteraard heb ook ik de druk gevoeld om mee te gaan in de waan van de huidige maatschappij maar ik ben blij dat ik toch altijd heb durven kiezen voor wat voor mij het allerbelangrijkste is, mijn gezin!

Wendy

Dank voor je reactie, Wendy. Jordan Peterson zei ooit in een gesprek met Camille Paglia dat vrouwen een stuk verder zouden komen als ze hun 'crazy sisters' tot de orde zouden roepen. Mannen hebben dat zelfcorrigerende vermogen nl. wel. Ik zak kijken of ik dat fragment kan vinden.

Mike

Kreeg ik toegestuurd via whatsapp:

De ING heeft in deze tijd een drive in bank automaat geopend.

Zodat alle klanten de mogelijkheid hebben om geld op te nemen zonder de auto te verlaten, het is belangrijk de volgende aanwijzingen te volgen.

Voor de mannelijke klanten;

1. Rijdt tot de bankautomaat

2. Open het raam

3. Stop de pas in de automaat

4. Tik uw pin code in

5. Geef het gewenste bedrag aan en neem uw geld uit de automaat

6. Neem uw kaart uit de automaat

7. Sluit uw raam en rijdt weg

Voor de vrouwelijke klanten;

1. Rijdt tot de bankautomaat

2. Start de afgeslagen motor

3. Rijdt een stukje terug tot de automaat weer ten hoogte is van uw raam

4. Open uw raam

5. Open het juiste raam

6. Gooi uw tas leeg op de bijrijders stoel en zoek uw bankpas

7. Mocht u de eyeliner vinden, het is nu niet het juiste moment om uw make-up te checken

8. Probeer nu de pas in de bank automaat te stoppen

9. Open de autodeur om de automaat beter te kunnen bereiken

10. Bedenk een geloofwaardige smoes voor de deuk in de autodeur

11. Stop de kaart in de juiste gleuf

12. Neem de kaart weer uit en stop deze in de juiste richting in de automaat

13. Neem uw handtas en zoek in uw agenda naar het briefje met de tekst geheim code bankpas

14. Tik uw pincode in

15. Druk op correctie en geef de juiste code in

16. Geef het gewenste bedrag aan

17. Kijk gelijk in de achteruitkijkspiegel of uw haar en make-up nog goed zitten

18. Neem uw geld uit de automaat

19. Open de deur en pak het uit uw hand gevallen geld weer op

20. Gooi nogmaals uw handtas leeg en zoek uw portemonnee.

21. Doe uw geld in de portemonnee

22. Trek u niks aan van de achter u toeterende auto’s

23. Start de auto

24. Start nogmaals de afgeslagen auto

25. Rijdt achteruit en neem de pas uit de bank automaat

26. Doe uw pas in de portemonnee bij het geld

27. Niet nogmaals starten de auto loopt nog

28. Rijdt u weg

29. Na ongeveer 2 kilometer niet vergeten de handrem van de auto te halen.

Mike

Toch een keer een uitspraak in het gelijk van de man.

Een inwoonster van De Lutte moet haar ex-man tienduizenden euro’s ten onrechte ontvangen partneralimentatie terugbetalen. Haar ex huurde een privédetective in om te bewijzen dat ze samenwoonde.

https://www.ad.nl/binnenland/man-laat-ex-non-stop-volgen-door-privedetective-en-krijgt-gelijk-van-de-rechter~a4e64361/?fbclid=IwAR2NkocylYnikBfgSYKsEEOMH5u1dLi3SIaPdz7lHqBKA_5jzfF4Zhi24ZI

Geweldig om te zien oe alfa's als Julian's Rum domme wijven die alleen maar 'racist!' of 'seksist!' kunnen roepen wegzetten als Karens!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.555
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan