Ha Mike, ik lees nu je bericht pas. Dank voor je analyse en het advies!
Nochtans is het juist wetenschap dat me heeft geholpen om vrouwen beter te begrijpen; om te begrijpen dat ze niet gelijk zijn door verschillen in DNA en daardoor: hormonen, spiermassa, denkwijze etc. Dat zorgt er echter niet voor dat ik vrouwen bij voorbaat met minder respect benader of behandel. En de vrouwen die me niet aanstaan, de zogenaamde karen's waar ik (vreemd genoeg) altijd snel ruzie meekrijg, die zullen snel een directe en eerlijke mening krijgen en daar waar mogelijk verspil ik geen energie niet nodig. Door dit draadje kan ik 'vreemd genoeg' tussen haakjes plaatsen, omdat het logischer wordt.
En die wetenschap betreffende. Kennis helpt enorm alles in het juiste perspectief te plaatsen en te begrijpen. Het is diezelfde wetenschap die me kritisch heeft gemaakt naar het systeem. Ik geloof er daarom in dat dit forum op diverse punten gelijk heeft en dat het belangrijk is om dat aan het licht te (blijven) brengen. Willen we die kennis onderbouwd overbrengen naar de menigte, die er achter moet staan om een meerderheid te behalen zodat actie ondernomen kan worden en verandering een realiteit wordt, dan moet die kennis kloppen. Alleen met de waarheid en juiste informatie kan je mensen overtuigen en is het verdedigen daarvan mogelijk. Ik ben dus graag precies (goede inschatting van je
), omdat ik [1] alleen maar achter juiste informatie kan staan en [2] dit wat mij betreft de weg is om mensen in een gesprek of via een forum op het juiste te wijzen.
Het helpt niet om mensen te overspoelen met informatie om ze te overtuigen. Soms is less more en zijn een paar sterke, goed onderbouwde punten alles dat nodig is om een discussie te winnen en mensen zelf te laten denken en te onderzoeken. Maar al te vaak haken mensen af, omdat bepaalde complottheorieën niet kloppen en dus aan alles gaan twijfelen. Maar al te vaak haken mensen af omdat mensen het überhaupt niet serieus nemen, omdat ze van complotdenkers de vreemdste dingen gehoord hebben (bv. aliens of cijfers die niet kloppen). Maar al te vaak komt het voor dat complotdenkers in zeer warrig Nederlands praten vol met spellingsvouten; hoe kan je dat serieus nemen? En bovendien hekel ik complotdenkers die denken onderzoek te doen door facebook berichten te kopiëren en te plakken en daarmee denken aan waarheidsbevinding te doen.
Het gaat allemaal om zelf nadenken en zelf het plaatje te schetsen, en daar helpt een bepaalde basis kennis ontzettend goed bij.