mijn angel: ik sprak over mijn angel, niet de jouwe. Mijn angel.
Dit is wat je schreef:
Ik ben erop teruggekomen en nu is de angel weg. Bij mij.
Passieve agressie en een stoot onder de gordel, die laatste zin. Je suggereert: bij mij, maar niet bij jou. En als ik je er op aan spreek zeg je: o nee, dat heb ik niet bedoeld hoor, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Klassieke vrouwelijke omkeringstruc!
onvolkomenheden: je mag mij er best op wijzen maar ik begrijp ze niet.
Opnieuw die 'plausible denialbility'. Ofwel je hebt het zgn. nooooooit gezegd, ofwel je houdt je van de domme en 'begrijpt het niet'. Klassieke vrouwentrucs!
de olifant in de kamer: ik kan er niet bij
Dit ben jij:
Mij hou je niet voor de gek.
stroop om de mond: beslist niet zo bedoeld, ik zou het compliment haast weer intrekken.
Stoot onder de gordel, verhuld sarcasme. En als ik je er op aanspreek is het weer: ach, ik maakte maar een geintje, zo bedoelde ik het helemaal niet, joh. Klassieke vrouwentruc!
inhoud van jouw betoog: waar moet ik nog op ingaan als ik het niet herken en begrijp? En we hebben al veel gedeeld over rol van de vrouw en scheppingsorde orde, wat moet er nog bij.
'Alles is al gezegd, joh, laat het nou toch rusten. Want wat je schreef is te waar en dat doet pijn. Vanwaar die toon? Ik begrijp het niet, echt waar.' Het zielige, domme vrouwtje spelen als het je uitkomt en tegelijkertijd ingehouden woede communiceren. Klassieke vrouwentrucs!
dan moet ik je teleurstellen. Het gaat echt boven mijn macht. Dit alles is zo’n kluwen aan het worden. De mysterieuze vrouw met make-up en nepwimpers…ik herken mijzelf niet.
En ineens malfunctioneert dat vrouwenbrein. Dat komt omdat er een 'rationalization hamster' in rondloopt en die draait nu overuren om met allerlei excuses aan te komen waarom je er niet aan wil. Te pijnlijk, te confronterend. Geveinsde wanhoop. Klassieke vrouwentrucs!
Ik ben een kind van God. Daughter of heaven.
Ik denk en spreek als een kind. Het koninkrijk van God is voor kinderen. Voor hen die worden als een kind.
En vanaf hier trek je de God- en Jezus-kaart. Hele verhandelingen over de Bijbel geven, daar schep je een groot genoegen in. Je haalt de wijsheid buiten jezelf, want als je met jezelf geconfronteerd wordt ben je niet thuis en weet je niet hoe snel je het onderwerp moet veranderen. Dan heb je dus geen moer begrepen van wat God en Jezus werkelijk bedoelen met vrije wil en persoonlijke verantwoordelijkheid. Met dergelijke 'kinderen van God' gaan we de oorlog niet winnen!
Nog een laatste om op te reageren:
En vandaag ontdekte ik in Spreuken 1 waar ik naar verwees vanmorgen, dat de wijsheid vrouwelijk is.
“De opperste Wijsheid roept overluid daarbuiten; Zij verheft Haar stem op de straten.”
Jaren overheen gelezen. Hier wordt ik zo blij van, en niet om jou een loef af te steken maar omdat in Zijn koninkrijk ook het vrouwelijke goed zal zijn. Dezelfde Wijsheid eindigt met: “Maar die naar Mij hoort, zal zeker wonen, en hij zal gerust zijn van de vrees voor het kwaad.”
Hier is de volledige tekst:
De Wijsheid roept luid op de straat.
Op de pleinen is haar stem te horen.
Daar waar het druk is, roept zij.
Ze roept bij de poorten van de stad:
"Schurken, hoelang zullen jullie van het kwaad blijven houden?
Spotters, hoelang blijven jullie God nog belachelijk maken?
Dwazen, hoelang zullen jullie een hekel aan wijsheid blijven hebben?
Luister naar mijn woorden!
Ik wil mijn wijsheid over jullie uitstorten.
Ik wil jullie vertellen wat ik weet.
Maar toen ik jullie riep, wilden jullie niet naar me luisteren.
Ik wilde jullie helpen, maar jullie wilden niet geholpen worden.
Jullie wilden niet luisteren naar mijn goede raad.
Jullie wilden niets doen met mijn waarschuwingen.
Daarom zal ik om jullie lachen als het slecht met jullie afloopt.
Ik zal jullie uitlachen als jullie door rampen worden getroffen.
Want die rampen zullen aankomen als een storm.
Jullie ondergang komt zo snel op jullie af als een wervelwind.
Dan zullen jullie door angst overvallen worden.
Pas als jullie in de ellende zitten, zullen jullie mij roepen.
Maar dan zal ik niet antwoorden.
Jullie zullen me zoeken, maar me niet vinden.
Want jullie hebben nooit verstandig willen zijn.
Jullie hebben nooit ontzag voor God willen hebben.
Jullie hebben niet naar mijn goede raad geluisterd.
Jullie hebben niets met mijn waarschuwingen gedaan.
Daarom zullen jullie de gevolgen dragen van jullie manier van leven.
Jullie zullen de gevolgen dragen van jullie gedrag!
Want doordat jullie niet naar goede raad wilden luisteren, zullen jullie worden gedood.
Door jullie eigen zorgeloosheid zal het slecht met jullie aflopen.
Maar de mensen die naar mij luisteren, zullen in vrede kunnen leven.
Er zullen hun geen rampen overkomen."
We zoeken het woord 'wijsheid' even op in de Van Dale:
En wat zien we? Het woord wordt gezien als vrouwelijk, zoals heel veel woorden in de Nederlandse taal. Alle woorden met het achtervoegsel -heid zijn vrouwelijk in het Nederlands. Dat is iets puur taalkundigs, daarmee is dus niet gezegd dat het hier om de vrouwelijke KWALITEIT van wijsheid gaat!
Maar laten we even de Engelse tekst er bij halen, die hebben geen mannelijke, vrouwelijke of onzijdige zelfstandige naamwoorden. Hier een deel van Proverbs 1:
Out in the open wisdom calls aloud,
she raises her voice in the public square;
on top of the wall[d] she cries out,
at the city gate she makes her speech:
Enzovoorts. 'She' en 'her' inderdaad. Dit zou wel eens een gemanipuleerd stukje tekst kunnen zijn, we weten dat er met de Bijbel is gerommeld, al is het maar met de vele vertalingen. Het Griekse woord voor wijsheid is: sophia, als in het achtervoegsel 'filosofie'. Ooit gehoord van de gnostische Sofia? De gnosten verwerpen Jehova (God) als een tiran en eren in plaats daarvan Sofia, de gevallen godin en schepper van de aarde. In de satanische leer is Sophia het Opperkwaad en zijn Lucifer en Satan haar dienaren. Sophia is de AI Queen, een kunstmatige intelligentie:
Het Engels kent ook de term 'sophistry', in het Nederlands: rechtpraten wat krom is, drogredenen gebruiken. Sofia is dus een bedriegster! Past helemaal in het vrouwelijke beeld en het zou mij dus totaal niet verbazen als Spreuken/Proverbs gemanipuleerd is naar het vrouwelijke vanuit het mannelijke. Doe ermee wat je wil.
Mike