Feminisme

Ik heb al vaker gezegd dat als dit voorbij is er geen atheist meer zal overblijven. Er zal m.i. een heropleving plaatsvinden van het christendom. In het Omega Kingdom Ministry van Mark Taylor zien we al een gedecentraliseerde beleving van het christendom waarbij alles een 'kerk' kan zijn, van iemands woonkamer tot een buurthuis. Mensen kunnen zo op een gedecentraliseerde wijze bij elkaar komen om Bijbelverhalen te bespreken en te bidden.

Voor wat betreft jouw idee dat oosterse invloeden via het boeddisme grond aan het winnen zijn, je zou zo maar eens gelijk kunnen krijgen. Dit geldt met name voor het oosterse dee dat we co-creators zijn. Dit komt mede dankzij het fenomeen QAnon, die van ons (digitale) soldaten van God wil maken. Vanuit streng-christelijke hoek wordt dit veroordeeld, want je mag niet voor God spelen en dus is Q een valse profeet. Absurd, als je het mij vraagt, God vraagt juist om onze actieve deelname, wetende dat we een positief krachtveld kunnen neerzetten waarin voor Satan/Lucifer letterlijk geen voedingsbodem meer is. Waarom zouden we vrije wil hebben gekregen als we alleen maar passief mogen bidden en wachten tot God ingrijpt? Ik kan en wil dat niet accepteren, want het getuigt van angst i.p.v. moed.

Eveneens boeddistisch is het idee van de 'stairway to heaven': zo goed en zuiver mogelijk proberen te leven, opdat je zowel gedurende dit leven als daarna alsmaar dichter bij God kung komen. We zijn geincarneerd in een materialistische en dualistische realiteit van twee tegenovergestelde polen (daarom vinden mannen en vrouwen elkaar ook zo moeilijk, zeker als ze beiden gedespiritualiseerd zijn geraakt). In dat opzicht zijn wij ook 'gevallen engelen', maar dan met het potentieel om de weg terug te vinden naar onze Bron. Voor mijn gevoel symboliseert het verhaal van de Hof van Eden deze 'val' zeer goed. Orthodox-christenen die QAnon een valse profeet vinden zijn van mening dat we ons tijdems dit leven een plaats in het Koninkrijk Gods kunnen verzekeren enkel door heel hard te bidden, zij wijzen een actieve rol van ons mensen af. Het boeddisme stelt dat je je juist actief moet inzetten gedurende dit leven en dat je zelfs in het hiernamaals nog treden kunt beklimmen op deze ladder terug naar de Bron, hoe hoger je eindigt tijdens je leven hoe hoger je daar verder kunt gaan. Nogmaals, dit idee wint kracht in moderne, gedecentraliseerde vormen van het christendom en wat mij betreft volkomen terecht. Toeval dat Trump en de white hats er OOSTERSE gevechtstactieken op nahouden (Sun Tzu) die grotendeels VREDIG zijn? Ik dacht het niet!

Dank voor dit inzicht, Colloquial, samen komen we telkens een stukje verder!

Mike

Toeval dat Trump en de white hats er OOSTERSE gevechtstactieken op nahouden (Sun Tzu) die grotendeels VREDIG zijn? Ik dacht het niet!

Dank voor dit inzicht, Colloquial, samen komen we telkens een stukje verder!

Bedankt voor het antwoord. Ik heb laatst wat gelezen over Sun Tzu's boek The Art of War. Deze ga ik snel eens doornemen.

Wat ook interessant is, is dat als je deze religie in een politiek beleid omzet je uit komt op conservatief libertarisme.

Het libertarisme vertegenwoordigd hierin de vrije wil van de mens, omdat de overheid zo weinig mogelijk ingrijpt.

Het conservatisme vertegenwoordigd alle andere concepten uit de bijbel. Dit zijn vooral adviezen en mogelijkheden. Bijvoorbeeld de mogelijkheid voor vrouwen van eeninkomensgezinnen creëren om thuis voor de kinderen te zorgen.

Voor het eerst in de geschiedenis zullen alle Oosterse en Westerse spirituele wijsheden worden samengevoegd, en onderbouwt met wetenschap.

Communisme is in deze satanisme

Het onderdrukt de expressie van het individu, dus anti vrije wil.

Het zorgt voor gelijke uitkomsten terwijl God ieder mens uniek heeft geschapen.

En toch heeft God ook de vrouw geschapen. En Yeshua ging met vrouwen om en sprak met hen. Zij dienden Hem en luisterden naar Zijn verhalen. En als ik er zo over nadenk komt nergens hysterie om de hoek kijken. Hij wist perfect met hen om te gaan. Misschien omdat Hij ze volkomen begreep.

Lees wat je schrijft: zij dienden hem en luisterden naar hem. Toen dienden vrouwen mannen nog en hingen ze aan hun lippen. Those were the days! Toen waren er ook geen problemen. Totdat wij mannen vrouwen macht en zeggingskracht verleenden…

Mike

Ik schreef ook dat Hij de vrouwen volkomen begreep. Denk je niet dat als alle man Christus als hun Hoofd zouden gaan beschouwen,
en Hem zouden dienen en naar Hem zouden luisteren, niet de vrouwen hen graag en met alle liefde zouden dienen en naar hen luisteren?
De scheppings orde is er niet voor niets. Als je Christus daarin verwijdert, of betwijfelt, wordt alles anders.

Voor wat betreft jouw idee dat oosterse invloeden via het boeddisme grond aan het winnen zijn, je zou zo maar eens gelijk kunnen krijgen. Dit geldt met name voor het oosterse dee dat we co-creators zijn. Dit komt mede dankzij het fenomeen QAnon, die van ons (digitale) soldaten van God wil maken. Vanuit streng-christelijke hoek wordt dit veroordeeld, want je mag niet voor God spelen en dus is Q een valse profeet. Absurd, als je het mij vraagt, God vraagt juist om onze actieve deelname, wetende dat we een positief krachtveld kunnen neerzetten waarin voor Satan/Lucifer letterlijk geen voedingsbodem meer is. Waarom zouden we vrije wil hebben gekregen als we alleen maar passief mogen bidden en wachten tot God ingrijpt? Ik kan en wil dat niet accepteren, want het getuigt van angst i.p.v. moed.

Ten eerste, als een persoon in Christus leeft, zoekt hij de dingen die Boven zijn, niet die op de aarde zijn. In Christus levend, is het geheim van je leven Boven.

Waarom zou bidden passief zijn? In Openbaring staat dat Engelen schalen vol reukwerk voor God brengen.
En deze schalen zijn vol van..
- de schrijfsels van Sio? Echt niet.
- de overdenkingen van Mike? Ook niet.
Ze zijn vol van de gebeden der Heiligen. Door de hele Bijbel vraagt God om bidders! Bidden getuigt niet van angst, maar van kennis over wat God kan doen op gebed, want gebed heeft zeer veel kracht.
Bidden is niet passief, maar juist actief. Er zijn veel te weinig bidders, en er wordt veel te weinig gebeden.

En Christus zal uiteindelijk Zelf afrekenen met Satan.

Ik heb al vaker gezegd dat als dit voorbij is er geen atheist meer zal overblijven. Er zal m.i. een heropleving plaatsvinden van het christendom. In het Omega Kingdom Ministryvan Mark Taylor zien we al een gedecentraliseerde beleving van het christendom waarbij alles een ‘kerk’ kan zijn, van iemands woonkamer tot een buurthuis. Mensen kunnen zo op een gedecentraliseerde wijze bij elkaar komen om Bijbelverhalen te bespreken en te bidden.

Wat jij hier beschrijft, is precies zoals het gaat gebeuren! Je bevestigt de Bijbel hierin. Alleen: het is niet positief. Het is negatief. Waarom?
Omdat dit een christendom zal zijn zonder Christus. Christus kun je niet wegdenken of mythologiseren, God zei in Genesis: laat Ons mensen maken. Ons! Meervoud. God, Christus, Heilige Geest, Drie-eenheid.
De Bijbel eindigt ook met Christus. “Zie Ik kom spoedig.”

Eveneens boeddistisch is het idee van de ‘stairway to heaven’: zo goed en zuiver mogelijk proberen te leven, opdat je zowel gedurende dit leven als daarna alsmaar dichter bij God kung komen. We zijn geincarneerd in een materialistische en dualistische realiteit van twee tegenovergestelde polen (daarom vinden mannen en vrouwen elkaar ook zo moeilijk, zeker als ze beiden gedespiritualiseerd zijn geraakt). In dat opzicht zijn wij ook ‘gevallen engelen’, maar dan met het potentieel om de weg terug te vinden naar onze Bron. Voor mijn gevoel symboliseert het verhaal van de Hof van Eden deze ‘val’ zeer goed. Orthodox-christenen die QAnon een valse profeet vinden zijn van mening dat we ons tijdems dit leven een plaats in het Koninkrijk Gods kunnen verzekeren enkel door heel hard te bidden, zij wijzen een actieve rol van ons mensen af.

Als je met goed en zuiver leven dichter bij God kunt komen, heb je Christus ook niet nodig.
Maar God heeft een weg aangeboden, terug naar Hem, en dat is via Christus. “Niemand komt tot de Vader dan door Mij.”
En wat je schrijft over orthodox-christenen: we kunnen ons zelf never nooit een plaats in het Koninkrijk Gods verzekeren! Niet door gebed, door goede werken, door wat dan ook. Alleen door Christus offer te aanvaarden. En eenmaal de Heilige Geest ontvangen ga je actief voor Hem leven, zoals Hij vraagt. Niets passief.

Het boeddisme stelt dat je je juist actief moet inzetten gedurende dit leven en dat je zelfs in het hiernamaals nog treden kunt beklimmen op deze ladder terug naar de Bron, hoe hoger je eindigt tijdens je leven hoe hoger je daar verder kunt gaan. Nogmaals, dit idee wint kracht in moderne, gedecentraliseerde vormen van het christendom en wat mij betreft volkomen terecht. Toeval dat Trump en de white hats er OOSTERSE gevechtstactieken op nahouden (Sun Tzu) die grotendeels VREDIG zijn? Ik dacht het niet!

Dit idee wat jij beschrijft wint inderdaad terrein in vormen van het christendom. Helaas! En nogmaals, het is een leeg christendom, zonder hart, zonder kracht, zonder Christus. Zonder Zijn dood ook geen Opstanding. Zonder Zijn verzoening ook geen leven bij God.
En de vrede die jij noemt is valse vrede, ook die wordt genoemd in het Woord van God.

Jouw voorspellingen komen overeen met de Bijbel, alleen sta je aan de andere kant.

Je bent een begaafd en getalenteerd man, en ik heb respect voor je manier van denken en je gave van onderwijzen. Alleen wat het onderwijs betreft, wil ik je het zeggen
met je eigen woorden: je bent nog steeds om de tuin geleid.

Als het aardse christelijke koninkrijk aanbreekt, wat jij beschrijft, is Christus boven, en zijn de wedergeborenen dat ook.
Dat atheisten er niet meer zijn, klopt. Maar ze geloven zonder behouden te zijn. De geesten zijn niet wedergeboren. De zielen niet behouden.

Ik schreef ook dat Hij de vrouwen volkomen begreep. Denk je niet dat als alle man Christus als hun Hoofd zouden gaan beschouwen,
en Hem zouden dienen en naar Hem zouden luisteren, niet de vrouwen hen graag en met alle liefde zouden dienen en naar hen luisteren?
Zolang vrouwen zich blijven opstellen als slaven van Satan, niet nee. Pas als vrouwen hun zorginstimct boven hun volginstinct leten stellen is er enige hoop voor de geestesgezondheid en evolutionaire groei van vrouwen.. Vrouwen en zwakke betamannen waren in de tijd vsn Jezus even gevaarlijk en verraderlijk als nu, maar nu hebben ze ook nog het maatschappelijke tij mee door decennia van linkse slachtoffetpolitiek. Nog wel, dit staat op het punt voorgoed te veranderen. Ik stel me dan ook meer op als een soldaat die op zijn hoede is!
Bidden is niet passief, maar juist actief. Er zijn veel te weinig bidders, en er wordt veel te weinig gebeden.
Deze opmerking van mij komt voort uit vele Q&A-sessies die ik reeds met Colloquial heb gehad. De context is er dan ook een van orthodoxe christenen die in Trump en QAnon valse profeten zien die de Light Order vertegenwoordigen, de tweede hoorn van Het Beest. Trump en QAnon zouden onderdeel uitmaken van hetzelfde Beast System waar we nu in zitten (Dark Order) en de oplossing die zij bieden voor de NWO is eem valse New Age-oplossing. Volgens deze gedachtegang is onze enige redding keihard bidden tot God, opdat de Messias wederkeert en Satan voorgoed zal verslaan. Of zoals jij zelf schrijft:
En Christus zal uiteindelijk Zelf afrekenen met Satan.
Maar niet zolang wij alleen maar blijven bidden en wachten op Zijn komst! Het is mijn stellige overtuiging dat er van ons een ACTIEVE inzet wordt verwacht. QAnon citeert heel vaak Efeziers 6:11, jij kent het ws beter dan ik.

Mijn punt was niet dat bidden in het algemeen passief is, maar dat we zelf ook aan de bak moeten teneinde het positieve krachtveld te creeren waarin Satan niets meer te zoeken heeft omdat we niet meer gevoelig zijn voor mind control. Als de Messias al zal wederkeren (we zullen zien), dan zal dit door de juiste DOOR ONS GECREEERDE omstandigheden zijn. Andersom probeert Satan d.m.v. mind control ons gevangen te houden in een negatief krachtveld. Het beste bewijs dat wij als medescheppers (let wel: ondergeschikt, niet gelijk aan God) hier een cruciale rol in spelen is dat wij Satans hel op aarde moeten neerzetten, Satan kan zelf helemaal niets creeren. We kunnen er echter ook kiezen voor het waarmaken van de hemel op aarde. Quantumfysica leert ons dat de observeerder het resultaat subjectief beinvloedt. Zodra wij ons bewust worden van deze collectieve en individuele macht en verantwoordelijkheid is het game over voor deze demonische krachten die ons nu al vele duizenden jaren geselen en gijzelen. Daarvoor zullen OOK WIJ slag moeten leveren, met bidden alleen komen we er niet! Verder is er idd helemaal niets mis met bidden en gebeurt het eerder te weinig, zoals je ook aangeeft.
Als je met goed en zuiver leven dichter bij God kunt komen, heb je Christus ook niet nodig.
BINGO, precies wat ik schrijf! En zelfs als je leven tot nu toe allesbehalve zuiver is geweest en je vandaag nog tot inkeer komt kan dat. En staat het christendom ALS ENIGE RELIGIE niet vergiffenis voor? Is dat niet waarom Jezus zich omringde met de uitgestotenen van de samenleving zonder over hen een oordeel te vellen?  Voor mij is de weg naar God via Jezus optioneel en dit is ook de reden waarom ik het christendom niet volledig heb omarmd. Verder niets dan lof voor deze godsdienst, die menige verdwaalde ziel heeft weten te redden!
Dit idee wat jij beschrijft wint inderdaad terrein in vormen van het christendom. Helaas! En nogmaals, het is een leeg christendom, zonder hart, zonder kracht, zonder Christus. Zonder Zijn dood ook geen Opstanding. Zonder Zijn verzoening ook geen leven bij God.
En de vrede die jij noemt is valse vrede, ook die wordt genoemd in het Woord van God.
Het lijkt erop dat je ook een van die orthodoxe christenen die gevangen zit in de cirkelredenering van eindeloos bidden, wachtend tot Jezus terugkeert op aarde. De satanische krachten lachen zich kapot om deze passieve houding, dit betekent dat ze ongehinderd hun demonische gang kunnen gaan!

Wij mensen hebben niet voor niets een werkend brein en bovenal vrije wil gekregen. De duivel is eigenlijk heel eendimensionaal. Als je eenmaal het mechanisme van list en bedrog leert doorzien prik je er dwars doorheen. Het bestuderen van de vrouwelijke natuur en de doorzichtige trukendoos die vrouwen hanteren van vetleiding, misleiding, list, bedrog, achterbaksheid, wreedheid etc. is hierbij cruciaal, want de duivel bedient zich van de negatieve expressie van VROUWELIJKE energie.
Jouw voorspellingen komen overeen met de Bijbel, alleen sta je aan de andere kant.
Voor wat betreft de 'valse vrede' die jij noemt, het lijkt er op dat je van dezelfde orthodox-christelijke overtuiging bent dat Trump, QAnon en de white hats net als ik 'aan de andere kant' staan, omdat dit in zou houden dat valse profeten ons aanmoedigen om voor God te spelen teneinde daarner de Light Order, de tweede hoorn van Het Beest, te bewerkstelligen. Als je deze overtuiging bent toegedaan moet je je serieus afvragen of dit fotum wel voor jou is. Let wel, je hoeft voor mij niet weg en ik vimd dit soort discussies wel leuk, maar je gaat mij toch niet overtuigen, hoeveel bijbeltektsten je er ook nog tegenaan gooit.
Je bent een begaafd en getalenteerd man, en ik heb respect voor je manier van denken en je gave van onderwijzen. Alleen wat het onderwijs betreft, wil ik je het zeggen
met je eigen woorden: je bent nog steeds om de tuin geleid.
Of jij bent het en mensen die dezelfde mening zijn toegedaan. De tijd zal het leren!

cecg9k069kadxp0dtzxtsq94iow5ljwd.jpg

Mike

Excuus wederom voor de typfouten. Het blijft behelpen met zo'n telefoon als je van die dikke worstvingers hebt als ik!

Mike

Intressant stukje over quantumfysica Mike, kan ik alleen maar onderschrijven. Bidden alleen gaat ons niet helpen. Machthebbers lachen hier eens goed mee. Als dat de enige manier zou zijn, waarom is Tibet dan nog steeds niet vrij van het communistische juk ? Bidders bij de vleet, zou ik zeggen. Meer bidders op matjes dan dat er boeren zijn. Die in erbarmelijke omstandigheden al die monniken van eten moeten voorzien trouwens.

Ik heb het hier nog al eens geschreven. Vrouwenrechten, algemeen stemrecht, mensenrechten, onze sociale zekerheid, zelfs de democratie zijn er gekomen na niet aflatende strijd en offers van velen ..

Vreedzaam protest hoort ook in het rijtje thuis voor alle duidelijkheid. Bidden zal in onze quantumwereld ongetwijfeld wel een effect hebben maar pas met de gepaste actie zet je dat om naar verantwoordelijkheid nemen.

Over orthodox christendom:
de meeste orthodoxe kerken hanteren de vervangingstheologie.
Namelijk dat de gemeente de plaats heeft ingenomen die Israel in het oude testament had.
Nadat de Joden Christus hebben gedood aan het kruis, heeft Israel afgedaan, en in plaats daarvan
is de Nieuwtestamentische kerk gekomen. Die eigent zich nu alle zegeningen maar ook geboden toe die
voor Israel bestemd waren.
Orthodoxe gelovigen die dit zo zien, komen niet uit met het boek Openbaring. Daar begrijpen ze helemaal
niets van, en kunnen de zaken die ze daar lezen niet plaatsen.
Laat staan dat ze iets begrijpen van de tweede hoorn van het Beest, etc. Dus ik begrijp hun verwarring, de zaken die jij al noemt.

Voor wat betreft de ‘valse vrede’ die jij noemt, het lijkt er op dat je van dezelfde orthodox-christelijke overtuiging bent dat Trump, QAnon en de white hats net als ik ‘aan de andere kant’ staan, 

Nee dus. ik herken mij daar niet in, en plaats de gebeurtenissen die staan te gebeuren op een andere manier.
Trump, QAnon etc.. ik lees er over op jouw site, maar ben niet onder de indruk. Want God staat boven alles en regeringsleiders en machtigen der aarde zijn maar stofjes aan de weegschaal voor Hem.
Hij zal machtigen van de troon stoten, etc..

omdat dit in zou houden dat valse profeten ons aanmoedigen om voor God te spelen teneinde daarner de Light Order, de tweede hoorn van Het Beest, te bewerkstelligen. 

Je benoemt op je site vaak zaken die in het boek Openbaring staan.
De tijd van Openbaring is nog niet gekomen, hoewel aanstaande.
Nogmaals, zodra dat aanbreekt, is de gemeente, het Lichaam van Christus niet meer op aarde.
Ook de inwonende Heilige Geest in elke gelovige is dan niet meer op aarde.

Dan breekt er een andere tijd aan, een andere bedeling.
Dit zijn dingen die in de orthodox-christelijke kerk niet geleerd worden.

Als je deze overtuiging bent toegedaan moet je je serieus afvragen of dit fotum wel voor jou is.
Ik leg de zaken die ik lees op jouw forum naast de Bijbel. Als een soort van barometer kan ik inzicht krijgen hoe ver we zijn.

Het is niet zo, dat ik ‘mee ga doen’. En het kan ook maar zo zijn dat ik binnenkort hier weer vertrek, misschien tot opluchting van sommigen, wat ik begrijp ( dit is een kwinkslag)

Ik heb mij voorgesteld als Sio, Schaap In Opleiding.
Maar ik blijf wel schaap. Want ik ben in opleiding bij Christus.

Let wel, je hoeft voor mij niet weg en ik vimd dit soort discussies wel leuk, maar je gaat mij toch niet overtuigen, hoeveel bijbeltektsten je er ook nog tegenaan gooit.

Ik ben geen enkel moment in de veronderstelling geweest dat ik jou kon overtuigen. Ik kan dat niet. En het is niet mijn bedoeling met bijbelteksten te ‘gooien’.
Ik motiveer mijn gedachten er mee. In de wetenschap dat jij weet wat ik ermee bedoel, omdat je ook leest.

Als ik op jouw site uitspraken lees over Eva, Satan, etc, dan word ik nieuwsgierig en wil ik weten wie je bent en waar je staat.
Dat heb ik gevraagd en heb ik kunnen lezen.

Deze uitwisseling van informatie vond ik ook erg boeiend en leerzaam. Maar ik voel ook wel aan dat veel lezers op dit forum
er anders over denken. Maar ik heb respect voor ieders gedachten en wil niemand iets opdringen.

Not all angels play the harp and sing, some are called to the battle.

Dit gaat over engelen. Zijn wij engelen? Nee, mensen. Dus waarom deze tekst? Ik weet heel goed dat er veel engelen zijn die taken hebben.
Er zijn zoveel engelen. Meerdere hemelen. Er is zoveel gaande wat wij met onze ogen niet zien kunnen.

BINGO, precies wat ik schrijf! En zelfs als je leven tot nu toe allesbehalve zuiver is geweest en je vandaag nog tot inkeer komt kan dat. En staat het christendom ALS ENIGE RELIGIE niet vergiffenis voor? Is dat niet waarom Jezus zich omringde met de uitgestotenen van de samenleving zonder over hen een oordeel te vellen?  Voor mij is de weg naar God via Jezus optioneel en dit is ook de reden waarom ik het christendom niet volledig heb omarmd. Verder niets dan lof voor deze godsdienst, die menige verdwaalde ziel heeft weten te redden!

Dit schrijven van mij leg ik even uit; ik bedoelde er mee, dat je met goed en zuiver leven NIET dichter bij God kunt komen, want dat je daar Christus voor nodig hebt.
En inderdaad is de God van de Bijbel de God van vergeving. Maar zonder bloedstorting geschiedt er geen vergeving. Dat lees jij ook als het goed is.
Vergeving, daar is voor betaald. Betaald. Met Zijn leven.

Jezus omringde Zich met de uitgestotenen van de samenleving zonder oordeel. Maar wat was het resultaat? Verandering. Ze bleven niet dezelfde, maar hun hart en leven veranderden voorgoed.

Het lijkt erop dat je ook een van die orthodoxe christenen die gevangen zit in de cirkelredenering van eindeloos bidden, wachtend tot Jezus terugkeert op aarde. 

Nee dus. Dat heb ik bovenaan  uitgelegd. En ik lees ook dat satanische krachten op de vlucht gaan voor gebed. En ik ben niet gevangen.
Misschien wel, in een opzicht, namelijk dat ik gevangene van Christus ben. Maar dan ben je vrij.

De satanische krachten lachen zich kapot om deze passieve houding, dit betekent dat ze ongehinderd hun demonische gang kunnen gaan!

Satanische krachten lachen niet bij biddende mensen. Daar hebben ze juist een hekel aan.
Als zij ongehinderd hun gang kunnen gaan, is het door mensen die de wereld dienen.

Ik zie mensen wel als engelen. Net zo min als Jezus per definitie tussen mensen en God hoeft te staan, zo hoeven er ook geen (aarts)engelen tussen mensen en God te staan, het lijntje is direct en slechts 1 gedachte of gebed verwijderd. Als een engel een wezen is dat God dient, dan zijn wij mensen engelen. De vleugels staan voor onze ascensie, onze terugkeer naar de Bron.

Mike

Zit ik er ver naast als ik denk dat deze onderwerpen pas gaan spelen na de storm?

Intussen wordt hier heel de bijbel herschreven terwijl de essentie mijns inziens nog steeds is om te pogen nog wat slapers te red pillen?

Waarom schrijf ik dit?

Ik denk dat Mike zijn inzichten beter tot zijn recht komen na de storm op dit onderwerp en we nu graag wat meer updates zouden zien van het NU

Moeten we geen prioriteiten stellen nu het vuurtje overal opgestookt wordt?

Zomaar een gedachte

In psalm 8 lees ik dat God de mens een weinig minder heeft gemaakt dan de engelen.
En in Hebr. 1 staat dat engelen dienende geesten zijn, die uitgezonden worden ten dienste van hen, die het heil zullen beërven. Dit zijn voor mij concrete waarheden.

Wat jij schrijft is zo ontzettend vaag. De werkelijkheid is zoveel rijker, heerlijker en  meer aanbiddelijk. Zou je God nemen op Zijn woord en wat er staat als leidraad nemen, dan zou er een wereld voor je open gaan.

Mensen en engelen zijn onderscheiden. Engelen zijn onsterfelijke geesten. Zij zijn aan Christus onderworpen. Dat zijn de meeste mensen niet.

De  mens heeft ook een hele andere plaats in de schepping. Voor hen is Christus gestorven, niet voor engelen. Er is nog veel meer over te lezen.

Deze discussie verzandt nu in enerzijds ‘ik vind, en voor mij hoeft’ en anderzijds ‘ik lees’. Het zou goed zijn om beiderzijds te lezen en het daarover te hebben. Dat bouwt op.

En aan een beiderzijds: ik vind, en voor mij hoeft, kun je ook nog wat hebben.

Maar nu is het wellicht beter dat we het laten rusten.

Inderdaad Henkie, deze discussie gaat zo de diepte in. Als daar behoefte aan is prima, maar laten we meer energie richten op red pillen.
Bidden, mediteren, ..... Geeft een krachtveld. Wij mensen zijn 1. Dus een flinke groep mensen die positief mediteert en of bidt kan wel eens precies zijn wat de aarde nodig heeft. En oorlogen worden nooit gewonnen door 1 soort soldaat. Dus de 1 boven de ander zetten is niet zo nuttig. Laat iedereen doen waar zijn of haar krachten liggen.

Mike, jouw openbaring over je drankmisbruik was niet zo'n verrassing na de nogal stevige inname op de barbq. Ik denk steeds vaker dat er qua vrouwen bij jou ook nog een duiveltje uit een doosje gaat komen. Jouw fanatisme om je te focussen of de doorgeslagen groep lijkt eindeloos. Zodra je er aan toe bent horen we het wel. Ik vind het wel jammer, ik heb liever een grotere groep actieve volgers. Met je stelligheid jaag hier je af en toe mensen weg. Ik weet dat je dat niet boeit. Mij boeit het wel. Hoe meer mensen er geredpilld kunnen worden hoe liever.
Ik denk dat je prima je punt kan maken, zonder kracht in te boeten, als je niet de hele tijd die filmpjes van die randdebielen plaatst en je dan in het algemeen uitlaat op een nogal negatieve wijze. Met een wat mildere wijze, is je punt er ook! Soms is minder meer.
https://www.facebook.com/photo?fbid=3777239288977285&set=a.444301212271126

Ik denk dat je prima je punt kan maken, zonder kracht in te boeten, als je niet de hele tijd die filmpjes van die randdebielen plaatst en je dan in het algemeen uitlaat op een nogal negatieve wijze. Met een wat mildere wijze, is je punt er ook! Soms is minder meer.

Ik denk dat het wel mogelijk is om filmpjes van deze mensen te blijven plaatsen, zolang je ze maar niet veroordeeld en compassie hebt.

Hoe moeten we Jezus en de engelen trouwens eigenlijk beschouwen?

Mensen die God hebben omarmt en zo goed mogelijk proberen te leven? Een voorbeeld voor ons dus?

Als we aannemen dat Jezus slechts een tussenpersoon is, niet essentieel voor de geloofsbeleving, Waarom heeft hij zo'n prominente rol in de bijbel, en is zijn dood zo belangrijk?

Ik wil op geen enkele manier suggereren dat Jezus 'slechts een tussenpersoon' was/is em daarmee Zijn belang bagatelliseren! Jezus stierf voor onze zonden en voor velen is dit offer de manier waarop zij de weg terug weten te vinden naar God. Mijn punt is dat het niet per se via Jezus HOEFT, dat is alles. En laten we de discussie idd sluiten voor nu.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan