Feminisme

Ssrdam: dankjewel. Maar bewonder liever Hem, die wijsheid wil geven aan ieder die Hem vraagt.

Ik wil op geen enkele manier suggereren dat Jezus ‘slechts een tussenpersoon’ was/is em daarmee Zijn belang bagatelliseren! Jezus stierf voor onze zonden en voor velen is dit offer de manier waarop zij de weg terug weten te vinden naar God. Mijn punt is dat het niet per se via Jezus HOEFT, dat is alles. En laten we de discussie idd sluiten voor nu

Mike, mee  eens om te stoppen met: ‘ik vind’ versus ‘er staat’.

De post van Colloquial:

Hoe moeten we Jezus en de engelen trouwens eigenlijk beschouwen?

Mensen die God hebben omarmt en zo goed mogelijk proberen te leven? Een voorbeeld voor ons dus?

Als we aannemen dat Jezus slechts een tussenpersoon is, niet essentieel voor de geloofsbeleving, Waarom heeft hij zo’n prominente rol in de bijbel, en is zijn dood zo belangrijk?
Aan wie stelde je je vraag?

Was deze vraag filosofisch en is deze nu voor je idee beantwoord door Mike, prima. Wil je van mij een uitleg over wat er nu eigenlijk staat, en de diepte in, dan wil ik je antwoorden.

( als het mag van Mike )

@naief, wat je zag op de BBQ was het resultaat van een opbouw van enkele maanden. Het begon in maart, met de coronacrisis. Het onderscheid tussen werk en prive viel weg, waardoor ik geen sociale en maatschappelijke remmingen meer ervoer. Bovendien zat ik van januari t/m juni in een 5-persoonshuishouden (zoon van mijn vriendin plus zijn tweeling, mijn kleinkinderen, woonden in i.v.m. scheidingsperikelen), waardoor ik niet of nauwelijks meer tot mezelf kwam. Tijdens die BBQ zat ik min of meer op een hoogtepunt/dieptepunt en 26 dagen larer stortte ik in en besloot dat het radicaal anders moest. Je mag me feliciteren, want sinds gisterem ben ik officieel 2 maanden droog!

Alcohol maakt je geen prettiger persoon, zoveel is zeker. En ik wil best toegeven dat ik hierdoor me in het (recente) verleden te negatief heb geuit of gedragen. Sterker nog, het is de bedoeling can AA dat je een complete, ongecensureerde morele inventaris maakt van je karakterzwakheden en indien mogelijk individuen die je schade hebt berokkend onder ogen gaat zien en tegen hen je fouten toegeeft. Kortom, ik moet met de billen bloot en zit nog volop in dit proces.

WWG1WGA betekent ALLEMAAL, geen mens uitgezonderd. Jensen hamert al een tijdje op deze boodschap en hij lust ook wel een glaasje. Als het hem lukt een sociale drinker te zijn en blijven, more power to him. Mij lukt dit niet, ik heb er geen macht over em dus kan ik het maar beter laten staan. Terug naar die boodschap. Jij stelt dat ik alleen af en toe maar wat 'randdebielen' er uit licht, maar dat is een ontkenning van een systemisch gedragsprobleem onder vrouwen. Het zou mooi zijm als jullie vrouwen zouden doen aan onderlinge correctie en jullie 'crazy sisters' zouden corrigeren, maar ik zie helaas te vaak dat vrouwen juist 1 blok vormen en zich solidair verklaren met dit soort militante types. Hetzelfde zien we met moslims. Natuurlijk is niet elke moslim een kopschopper, maar waarom zie ik nooit andere moslims zo'n agressieveling wegtrekken en kalmeren, zoals bij westerse mannen wel gebeurt als een van hen over de rooie gaat?

WWG1WGA is ook zelfcorrectie en onderlinge correctie, het is ook bij jezelf te rade gaan zoals ik nu doe. Het is niet alleen: we focusen uitsluitend op het positieve en negeren het negatieve. Dark to light, weet je nog? Feminisme en feminisering zijn uiterst ondermijnende factoren voor de samenleving als geheel en MOETEN worden benoemd, net zo min als we de ogen moeten sluiten voor overfanatieke en hypermasculiene moslims, die laten zien dat je zonder drank ook ernstige gedragsproblematiek kunt vertonen. Nergens anders dan hier op dit forum wordt dit gif in de samenleving zo benoemd en besproken em het maakt me idd niet uit wie zich hierdoor af laat schrikken. En al helemaal niet in de gefeminiseerde 'cancel culture' waarin we nu zitten, boordevol narcistische persoonlijkheden die o zo snel 'gekwetst' zijn. Hier zijn we politiek incorrect en zeggen we waar het op staat en 'if you can't stand the heat, get out of the kitchen'.

Wel zul je in de komende tijd gaan ervaren (misschien nu al) dat ik een meer verzoenende toon ga aanslaan. Het maakt onderdeel uit van een proces waarin ik zit en waarvan ik ook heilig van overtuigd ben dat het noodzakelijk is voor mijn heling en daarmee mijn invloed op mijn medemens. Uiteindelijk draait het allemaal om liefde en verbinding, hoe zoetsappig dit ook mag klinken, en dat besef ik maar al te goed. Er is echter niet alleen werk voor mij aan de winkel, ook jullie moeten aan de bak, niemand uitgezonderd. Dit is een tijd van waarheid, zowel persoonlijk als collectief. Als je je juist niet zo makkelijk laat afschrikken door dit forum en daadwetkelijk in de spiegel durft te kijken, dan hoop ik dat dit forum je inspireert tot een beter mens-zijn. Dan moet je dus ook de lelijke en minder leuke kanten willen zien en bereid zijn het harde werk aan te gaan dat nodig is om zowel persoonlijk als collectief beter te kunnen functioneren als mens. WWG1WGA is een karaktertest en karaktertraining, maar als wij goed getrainde soldaten van God willen zijn zullen we de discipline moeten leren opbrengen die daar voor nodig is.  Kijk dus niet alleen naar mij, maar vooral ook naar jezelf. Ik speel open kaart. Doen jullie dat ook?

Mike

( als het mag van Mike )

Het gaat er niet over of het mag van Mike, ...

Dit is mijn gedachte hierover

Ik zie bij vele topics vragen op Mike afgevuurd worden waarvan ik denk
Is dat belangrijk - OP DIT MOMENT - ?
We zitten midden in een strijd om -ONZE- vrijheid
En alle tijd dat mensen zitten te zuigen aan Mike komt hij niet toe aan belangrijke zaken

Kijk eens naar de tijdstippen dat hij allemaal aan het posten is hier en op Twitter
Komt hij nog wel aan rust toe vraag ik mij wel eens af

Dus is er iets dat dringend is, posten en anders maak je een aantekening en pak je later als we weer in een beetje rustiger vaarwater zitten deze zaken op

Mensen kunnen op schitterende ideeën komen
Maar dan moeten ze ook even tijd voor zichzelf hebben om te kunnen denken

bij deze mijn gedachten

Papa Henk waakt over mij. ;-) Dank voor je zorgen, Henk! Die nachtelijke tijdstippen komen door koortsnachren die ik.nu heb. Nee, geen 'cojona' maar gewone griep. Of ontgifting van de alcohol, wie weet. Ik ben dan maar wat blij dat ik even wat kan filosoferen over religie of andete diepgaande stof!

Mike

Zit ik er ver naast als ik denk dat deze onderwerpen pas gaan spelen na de storm?

Intussen wordt hier heel de bijbel herschreven terwijl de essentie mijns inziens nog steeds is om te pogen nog wat slapers te red pillen?

Waarom schrijf ik dit?

Ik denk dat Mike zijn inzichten beter tot zijn recht komen na de storm op dit onderwerp en we nu graag wat meer updates zouden zien van het NU

Moeten we geen prioriteiten stellen nu het vuurtje overal opgestookt wordt?

Zomaar een gedachte

Deze bijdrage van Henkie moest ik even lezen, herlezen en laten bezinken.

Ik hoop dat iemand zo vriendelijk wil zijn mij de term red pillen uit te leggen.

Verder: als deze onderwerpen pas gaan spelen na de storm, wanneer kun je je dan het beste voorbereiden? Ervoor, of er na?

Ik zie bij vele topics vragen op Mike afgevuurd worden waarvan ik denk
Is dat belangrijk – OP DIT MOMENT – ?
We zitten midden in een strijd om -ONZE- vrijheid
En alle tijd dat mensen zitten te zuigen aan Mike komt hij niet toe aan belangrijke zaken

Kijk eens naar de tijdstippen dat hij allemaal aan het posten is hier en op Twitter
Komt hij nog wel aan rust toe vraag ik mij wel eens af

Dus is er iets dat dringend is, posten en anders maak je een aantekening en pak je later als we weer in een beetje rustiger vaarwater zitten deze zaken op

Mensen kunnen op schitterende ideeën komen
Maar dan moeten ze ook even tijd voor zichzelf hebben om te kunnen denken

Ik denk dat de vragen heel belangrijk zijn op dit moment. Wie strijdt moet zich juist regelmatig bezinnen op de motivatie van de strijd en niet als domme kracht tekeer gaan.

Verder kan ieder antwoorden wanneer hij/zij wil. Aan je rust toekomen is iets wat je zelf in de hand hebt, toch.

En rustig vaarwater....wanneer komt dat? Het water kolkt! De rust moet in je hart zitten.

Mensen die nog niet wakker zijn of bewust zijn van de politieke agenda die er speelt bewust maken van wat er wel speelt. Dat is red pillen. Zodra deze mensen hier bewust van gaan worden is de vraag of er in het hart wel rust is. De mensen die half wakker zijn kunnen met allerlei vragen te kampen krijgen die ze op dat moment niet begrijpen of helder krijgen idd. Zoals Sio zegt een kolkende rivier.

Net als ik denk met een intellectuele gelijke te filosoferen komt hier toch weer de ware vrouwelijke aard naar boven.

Deze bleef als een angeltje in mij steken Mike.

Ten eerste vroeg ik mij af waarom ik bij mijn voorstellen niet gemeld heb dat ik een vrouw ben. Ik denk ten eerste vanwege je harde standpunt over vrouwen.  Misschien. Want eigenlijk was ik daar niet heel bang voor.

Misschien omdat ik je wilde laten zien dat vrouwen ook best wel kunnen filosoferen? Of omdat ik ervan uitging dat je minder aandacht voor mijn schrijfsels zou hebben? Of ze op voorhand al zou beoordelen? Ik denk dat dit het is.

Er klonk ook wel teleurstelling door het zinnetje. En woede. Ik had mij, nu ik heb nagedacht, vanaf het begin moeten melden als vrouw. Bij deze hoe ik dit nu zie.

Ik hoef mij niet te schamen dat ik vrouw ben. Hoewel die mij met regelmaat bekruipt, lezend op jouw forum.

‘Intellectuele gelijke te filosoferen..’

Filosofie betekent ‘liefde voor wijsheid’. Wij delen die liefde denk ik wel.

Heb je gezien dat het woord filosofie ook in het NT voorkomt? Daar wordt het beschreven als ‘eerste beginselen der wereld’.

En nu openbaart zich weer het verschil tussen ons: In Christus ben je de eerste beginselen der wereld afgestorven. Staat in hetzelfde hoofdstuk.

Wil je lezen wat wijsheid is, lees dan spreuken 1 eens.
Wens je veel beterschap en vruchtbare nachtelijke overpeinzingen toe.

Precies dat, bastiaan. Enig zelfbedrog is een vrouw niet vreemd en ze schatten zichzelf slimmer in dan ze werkelijk zijn.

@Sio, je had jezelf ook af kunnen vragen hoe ik uiteindelijk zo zeker wist dat ik met een vrouw te maken had. Uit niets kon ik opmaken dat dit het geval was. Totdat je op dat monent jezelf niet langer meer kon inhouden en een poging deed mij te 'shamen' en je ingehouden woede niet langer meer verborgen kon houden.

Je hebt na mijn reactie (die jou kennelijk nog steeds niet lekker zit) weliswaar direct je excuses aangeboden, maar toen was de geest al uit de fles. Je had me ook een compliment kunnen geven over mijn feilloze analyse van de vrouwelijke natuur, want ik had je nl. meteen door! Vraag jezelf al waarom ik nog steeds een snaar bij je raak met deze ontmaskering. Ik noem dit HET GROTE GEHEIM dat alle vrouwen bij zich dragen. Dit verklaart ook waarom ze hun eigen 'crazy sisters' niet onderling corrigeren en uiteindelijk samenspannen. Alles is geoorloofd om HET GROTE GEHEIM maar niet uit te laten komen!

Jullie hebben liever te maken met een Herr Sens, die ook nog wel een rode pil te slikken heeft over vrouwen. Hij stelt dat de seksualiteit van vrouwen te krachtig zou zijn voor ons mannen en dat we hiervoor onherroepelijk 'vallen'. Dit soort mystiek, daar smullen jullie vrouwen van en daar wikkelen jullie je in als een warme deken. Ik haal die deken weg en laat je naakt en bibberend staan. Wat is nl. dat GROTE GEHEIM? Simpel: als je alle verleiding, misleiding, sluwheid, list en bedrog weglaat blijken jullie helemaal geen mysterieuze wezens te zijn, maar eigenlijk heel eendimensionaal en vooral KINDERLIJK. Voor ons mannen is het beter om te denken aan een volwassen kind, dan ga je het sneller zien voor wat het is.

Seksualiteit is idd jullie sterkste wapen en menige man 'valt' daarvoor als wij 'think with the wrong head'. Discipline en beheersing zijn echter mannelijke eigenschappen en voor ons mannen is het wellicht makkelijker als we gaan inzien dat ook die seksualiteit voor een groot deel rust op bedrog, in de vorm van makeup, valse wimpers en sexy kleding. Dit is wat een vrouw van zichzelf MAAKT, niet wat ze werkelijk IS. Dit bedrog is dus HET GROTE GEHEIM en vrouwen richten nog liever een man die dit durft uit te spreken ten gronde dan dit voor jezelf toe te geven. Niet iedere vrouw is een door 'daddy issues' geplaagde blauw/groen/paars/roze-harige 'crazy sister' met piercings en tattoos, maar ze komen goed van pas als er gas moet worden gegeven tegen mannen zoals ik die dwars door alle mentale en fysieke afleiding van de kern heen weten te kijken en jullie GROTE GEHEIM onthullen. Daarom roepen jullie zo'n succubus ook nooit tot de orde en laten jullie ze toe in jullie midden, ze komen goed van pas als je zelf geen grote waffel durft op te zetten tegen een man die dwars door jullie heen prikt en de door jullie opgeworpen ILLUSIES doorziet. En je kunt altijd nog zeggen: maar zo zijn wij niet, hoor.

Daarom zullen jullie ook nooit de noodzakelijke evolutie doormaken tot de Hogere Mens die dichter bij God staat door beheersing van zijn emoties. Daarom zijn jullie gedoemd om eeuwig slaven van Satan te zijn, omdat dit resoneert met dezelfde kwaliteiten: list, bedrog, sluwheid, misleiding, afleiding. De duivel is een vrouw, altijd al geweest. Daarom is religie ook veel belangrijker voor vrouwen om op het rechte pad te blijven dan voor mannen. Daarom hebben jullie ook Jezus, een MAN, nodig als tussenpersoon. Daarom heb ik als man al een rechtstreeks lijntje met God, dat is genetisch reeds vanaf de geboorte bepaald.

Betekent dit dat ik het allemaal wel snap? Nee, anders zou ik geen probleem met alcohol hebben gehad. Als mens ben ik evengoed feilbaar en heb ik levenslessen te leren. Maar ik ben in staat om dit te overwinnen omdat ik PERSOONLIJKE VERANTWOORDELIJKHEID neem voor mijn daden en gedragingen. En ook dit maakt onderdeel van HET GROTE GEHEIM van alle vrouwen: persoonlijke verantwoordelijkheid is hun achilleshiel en ze doen er ALLES aan om deze te ontlopen. En het is soms heel subtiel, zoals de 'goede raad' om me in te houden omdat dit 'mensen afschrikt'. Ik hoor heel vaak: ik verwijs liever niet door naar jouw forum omdat je je zus en zo uit. FUCK THAT! Je zou ook kunnen zeggen: ik verwijs trots naar je forum, want daar lees je de onverbloemde waarheid en dat is nou precies wat we nodig hebben in deze leugenachtige tijden.

Geen wezen zo angstig en onzeker als een vrouw, omdat ze haar zekerheid buiten zichzelf haalt en niet uit zichzelf. 'Wat zouden anderen wel niet over me denken?' Daarom heeft ze ook een heilig boek om haar te vertellen wat goed is en wat niet. Maar ook dat kan weer perfecte afleiding zijn van de ALLERGROOTSTE angst van vrouwen, nl. dat hun GROTE GEHEIM uitkomt en dat mannen gaan inzien en doorzien dat hun zgn. 'mystiek' niets meer dan een zorgvuldig opgeworpen ROOKGORDIJN is. Persoonlijke 'soul searching' is het ALLERBELANGRIJKST voor ieder individu en daarbij kan de Bijbel een leerzame leidraad vormen, dit boek mag echter nooit afleiding vormen voor persoonlijke introspectie.

Dit lijken 'harde' woorden en meestal schieten vrouwen na een dergelijke confrontatie automatisch in de slachtofferrol, opnieuw een kinderlijke reactie. 'Walk a mile in our shoes', dames. Hebben jullie enig idee hoeveel mentale klappen jullie nu al zo lang uitdelen naar mannen met jullie valsheid, die maar 1 doel dient: voorkomen dat HET GROTE GEHEIM uitkomt, koste wat het kost. En daarin gaan jullie over lijken - letterlijk, vrouwen doen zelfmoordPOGINGEN voor aandacht, wij doen het echt! We hadden nl. wel al die tijd gelijk, we zaten wel degelijk goed, maar het zit in onze aard om de fout eerst bij onszelf te zoeken omdat we VERANTWOORDELIJK nemen voor ons eigen doen en laten en daar maken vrouwen gretig misbruik van door de schuld volledig bij ons neer te leggen. Het gaat alleen maar over hen bij de lusten, maar nooit bij de lasten.

Dit zal ongetwijfeld dus opnieuw een snaar bij je raken, Sio, en deze trilt vermoedelijk nog langer door. Wat kan ik zeggen? De waarheid doet pijn en we leven in een tijd van waarheid. Pas als vrouwen hun natuurlijke ondergeschikte rol gaan aannemen en stoppen met mannen letterlijk kapot te maken houd ik hier niet over op, ongeacht hoeveel potentiele forumleden dit 'afschrikt'. Dit is geen populariteitswedstrijd, maar een WAARHEIDSPLATFORM.

Er is nog een reden waarom ik dit doe die ik graag met jullie deel en dan houd ik er over op. Als soldaat van God ken ik graag mijn vijand. Er is geen betere profielschets te bedenken van Satan dan de vrouwelijke natuur te bestuderen. Je leert dan precies van welke sluwe tactieken de duivel zich bedient en hoe eendimensionaal en kinderlijk ook deze vijand van de mensheid is. Vrouwen zijn hier machteloos tegenover omdat ze teveel resoneren met dezelfde energie, de redding zal van ons mannen moeten komen. Dit is al eens eerder perfect opgeschreven door Israel Shamir in dit schitterende artikel:

http://www.israelshamir.com/article/from-yin-to-yang/

De Eeuw van de Feeks is voorbij, er vindt nu een mannelijke correctie plaats. Onze enige opdracht als mannen is dat wij daarna niet op onze lauweren moeten gaan rusten en NOOIT meer de macht uit handen moeten geven!

Mike

Aha, ik hoor hier mijn naam vallen (nou ja, het is Herr Sens) 😊. Ik ga niet tegenspreken dat ik nog wat te leren heb over vrouwen of relaties en seksualiteit. Ik ben vrij laat in het badwater gegooid als het hier op aankomt. Ik was met andere dingen bezig. Ik volg dit topic dan ook met grote interesse. Als het een troost mag zijn Mike, mijn fanclub is niet zo bijster groot hoor en al helemaal niet meer sinds ik uitgesproken mijn mening op tafel gooi over corona of andere onderwerpen. Veel 'vrienden' haken af maar je eigen waarheid leven is te belangrijk.

Grappig dat je denkt dat het niet duidelijk zou zijn dat je een vrouw bent als je dat niet had gezegd

Nee Bastiaan, dat dacht ik niet. Op dit forum zijn meer leden van wie ik niet weet of het hij of zij is. En het maakt mij niet zoveel uit. Ieder zijn en haar waarde.

Ik ben heus niet alleen kritisch op vrouwen:

Tsfo0zo0im2sqx9yqjtflotbcfwr8zcx6.jpg

Mike

De reactie van Mike,

- gaat dit nu tegen de vrouw in het algemeen? Of een tirade tegen  mij?

- ik heb uitgelegd waarom je met een bepaalde uitspraak een snaar raakte. Ik ben erop teruggekomen en nu is de angel weg. Bij mij.

- feitelijk heb ik hiermee een fout toegegeven. Zie jij dit niet, en kun jij dat niet op waarde schatten? Hoe zou God hiermee omgaan?
- je een compliment geven voor je feilloze analyse heb  ik in gedachten al vaak gedaan. Bij deze dan nu op dit forum, wat ik nog verzuimd had. Overigens heb ik je wel een begaafd man genoemd.
- je komt terug op het zogenaamde ‘ shamen’ waar ik excuus voor aanbood. Niet omdat ik dit met opzet deed, want ik zei erbij dat dit niet mijn bedoeling was. Waarom kom je erop terug? Je gelooft niet wat ik schrijf?

-ik heb geleerd dat als God mij iets vergeeft, Hij er nooit meer op terug komt. Ik heb ook geleerd dat dit onder mensen ook zo zou moeten zijn.
-ik heb ook geleerd dat het juist de Satan is die mij blijft aanklagen. Maar dat ik hem kan  verslaan door te leven uit vergeving.

-  verder: nogmaals schaam ik mij niet vrouw te zijn. Als God mij op onvolkomenheden wijst, zie ik die onder ogen.
- dat alleen vrouwen Christus nodig hebben, is nieuw voor mij. Waar staat dat?

- ik zal nooit ontkennen dat ik Hem nodig heb. Ik zal nooit de scheppingsorde ontkennen.
Ik probeer verantwoordelijkheid te nemen voor wat ik zeg of schrijf. Dus jouw antwoord, maar ook de toon, nee ik begrijp het niet.

‘ wij zullen het jullie liefdevol leren’ schrijf je elders in je antwoord aan mij.
Ik kan de liefde niet ontdekken hierin. Alleen een bijtend sarcasme.

gaat dit nu tegen de vrouw in het algemeen? Of een tirade tegen  mij?
Beide. Overigens is dit geen 'tirade' maar een verhandeling. Hier zie je die vrouwelijke neiging om alles persoonlijk te maken. Uit je vraagstelling blijkt ook duidelijk dat je als vrouw moeite hebt om algemene observaties niet persoonlijk op te vatten. De solipsistische aard van de vrouw maakt dat zij dit wel persoonlijk MOET opvatten. Het universum draait immers toch om haar?
ik heb uitgelegd waarom je met een bepaalde uitspraak een snaar raakte. Ik ben erop teruggekomen en nu is de angel weg. Bij mij.
Je suggereert een 'angel' bij mij. Net zoals je dit ziet als een 'tirade'. Nogmaals, dit is een VERHANDELING op basis van OBSERVATIES. Ik lees wederom ingehouden woede. En waarom? Omdat je het persoonlijk maakt.
feitelijk heb ik hiermee een fout toegegeven. Zie jij dit niet, en kun jij dat niet op waarde schatten? Hoe zou God hiermee omgaan?
Ik ben God niet. Ik ben ik en ik zal nooit kunnen tippen aan God. Wat je hier met zoveel woorden zegt is: deze waarheid is te pijnlijk, ik heb al mijn excuses aangeboden dus ga hier aub niet verder op door. God erbij halen is een afleidingsmaneuvre. Ik kan jou dezelfde vraag stellen: zou God wel de waarheid onder ogen willen zien en zich niet in allerlei bochten wringen om deze te vermijden? Snap je hoe het truukje werkt? Nogmaals, ik doorzie ALLE vrouwelijke trucs, geen enkele uitgezonderd.
je een compliment geven voor je feilloze analyse heb  ik in gedachten al vaak gedaan. Bij deze dan nu op dit forum, wat ik nog verzuimd had. Overigens heb ik je wel een begaafd man genoemd.
Valt onder dezelfde categorie. Mij stroop om de mond smeren, hopende dat ik alles even persoonlijk opvat als een vrouw dat doet en we door kunnen gaan naar de orde van de dag. Ondertussen ga je nog op geen enkele wijze INHOUDELIJK in op mijn analyse, terwijl je me daar wel (achteraf) voor complimenteert. Vrouwen en persoonlijke verantwoordelijkheid, ze doen ALLES om deze te ontlopen.
je komt terug op het zogenaamde ‘ shamen’ waar ik excuus voor aanbood. Niet omdat ik dit met opzet deed, want ik zei erbij dat dit niet mijn bedoeling was. Waarom kom je erop terug? Je gelooft niet wat ik schrijf?
Ik wees je er op met de opmerking dat dit onbewust gebeurt in de psyche van een vrouw en dat dit een soort natuurlijke vrouwelijke reflex is. Ik geloof je zeer zeker als je je excuus daarvoor aanbiedt en prijs dit ook, maar je danst nog steeds om de olifant in de kamer heen. Waar probeer je me van af te leiden, van de inhoud? Lastig he, zo'n man die dwars door vrouwen heen kan kijken?
ik heb geleerd dat als God mij iets vergeeft, Hij er nooit meer op terug komt. Ik heb ook geleerd dat dit onder mensen ook zo zou moeten zijn.
Ik schreef al dat vrouwen eendimensionaal zijn en helemaal niet zo mysterieus. Dit is HET GROTE GEHEIM. Wat ik hier lees is een variatie op 2 thema's reeds hierboven genoemd:

- Zo snel mogelijk over willen gaan naar de orde van de dag teneinde niet op de inhoud in hoeven te gaan.

- God erbij halen als voorbeeld van 'we praten nergens meer over'. Iets wat echter nog niet volledig is uitgepraat met de mantel der liefde bedenken geeft onderhuidse rot. Dat is het spel  van de duivel, niet van God. Ga jij altijd zo om met conflicten? De meeste vrouwen wel en daarom zijn het ook waardeloze leiders.
ik heb ook geleerd dat het juist de Satan is die mij blijft aanklagen. Maar dat ik hem kan  verslaan door te leven uit vergeving.
Meer variaties op hetzelfde thema:

- Een analyse/verhandeling/observatie is een 'tirade' met een 'angel' en een 'aanklacht'. Alles opnieuw persoonlijk maken en zien als een aanval. Had ik al niet voorspeld dat je in de slachtofferrol zou gaan zitten?

- De volgende omkering is dat ik mezelf nu vereenzelfig met Satan vanwege mijn neiging tot 'aanklagen' en jij je identificeert met God vanwege je 'vergeving'. Jouw definitie van vergiffenis is hierbij: we lullen er niet meer over, alles is vergeten en vooral vergeten. Kortom, ontwijking van persoonlijke verantwoordelijkheid.
verder: nogmaals schaam ik mij niet vrouw te zijn. Als God mij op onvolkomenheden wijst, zie ik die onder ogen.
Nergens heb ik geschreven dat je je hoeft te schamen voor het feit dat je een vrouw bent, dat maak jij er van uit zelfgekozen slachtofferschap omdat deze redenatie je goed uitkomt. En kennelijk mag ik je niet op onvolkomenheden wijzen, alleen God. Lekker makkelijk. Vrouwen staan snel klaar met kritiek op mannen, maar andersom blijft een lastig verhaal. Misschien dat God je ooit de inzichten zal verschaffen die ik je probeer te geven. Ik denk het echter niet, want de vrije wil houdt in dat je het ZELF moet doen d.m.v. introspectie. En dat lijkt wel geen enkele vrouw gegeven, ze blijven de zelfwaarde buiten zichzelf zoeken. Je mag niet vluchten naar God omdat je niet durft te soul-searchen en bang bent voor wat je tegenkomt. Zie je dar ik geen Jezus nodig heb om tot dergelijke diepgaande inzichten te komen?
dat alleen vrouwen Christus nodig hebben, is nieuw voor mij. Waar staat dat?
Dat staat nergens letterlijk geschreven, maar gaat terug naar onze constatering dat vrouwen aan Zijn lippen hingen. Er zijn zeker ook mannen die Jezus in hun hart hebben gesloten en more power to all of you, ik veroordeel dit niet. Ik zeg alleen dat mannen die tussenschakel niet per se nodig hebben en vrouwen zeer zeker wel, dat is alles.
Ik probeer verantwoordelijkheid te nemen voor wat ik zeg of schrijf. Dus jouw antwoord, maar ook de toon, nee ik begrijp het niet.
Elke vezel in jouw lijf verzet zich tegen deze persoonlijke verantwoordelijkheid. Het is de 'kryptonite' van elke vrouw. Je bent slim genoeg om te weten wat ik probeer duidelijk te maken, maar je ontwijkt je verantwoordelijkheid door zgn. niet te snappen wat ik schrijf en te focusen op mijn 'toon' i.p.v. de inhoud. Meer trucs om juist je verantwoordelijkheid te ontlopen, ik trap er niet in.
‘ wij zullen het jullie liefdevol leren’ schrijf je elders in je antwoord aan mij.
Ik kan de liefde niet ontdekken hierin. Alleen een bijtend sarcasme.
Ooit gehoord van 'tough love'? Bijtend sarcasme is overigens jullie specialiteit. Hebben mannen dit echter door, dan worden ze er zelfs beter in, zoals ze in ALLES beter zijn dan vrouwen:

https://www.returnofkings.com/33987/anything-women-can-do-men-can-do-better

Niet alles hoeft met de mantel der liefde bedekt te worden, Sio, je zit in de slachtofferrol en vind jezelf nu heel 'zielig' en mij heel 'gemeen'. Dat is de reactie van een KIND. Je hebt zojuist ALLES bevestigd wat ik heb beschreven, zonder ook maar 1 woord te besteden aan de INHOUD van mijn betoog. Probeer het nog eens, maar laat nu de trucs achterwegen en reageer op de inhoud, zoals een volwassen mens.

Mike

mijn angel: ik sprak over mijn angel, niet de jouwe. Mijn angel.

onvolkomenheden: je mag mij er best op wijzen maar ik begrijp ze niet.

de olifant in de kamer: ik kan er niet bij

stroop om de mond: beslist niet zo bedoeld, ik zou het compliment haast weer intrekken.

zielig en gemeen: ik vind mijzelf niet zielig. En jou ook niet gemeen.

inhoud van jouw betoog: waar moet ik nog op ingaan als ik het niet herken en begrijp? En we hebben al veel gedeeld over rol van de vrouw en scheppingsorde orde, wat moet er nog bij.

bijtend sarcasme specialiteit van vrouwen: spreek ik niet tegen, maar van hem of haar, ik heb er een afschuw van.

Je bent slim genoeg om te weten wat ik probeer duidelijk te maken, maar je ontwijkt je verantwoordelijkheid door zgn. niet te snappen wat ik schrijf en te focusen op mijn ‘toon’ i.p.v. de inhoud. Meer trucs om juist je verantwoordelijkheid te ontlopen, ik trap er niet in.:

dan moet ik je teleurstellen. Het gaat echt boven mijn macht. Dit alles is zo’n kluwen aan het worden. De mysterieuze vrouw met make-up en nepwimpers...ik herken mijzelf niet.

Afleidingsmanoeuvres, trucjes,...ik zie het niet.

Jij bent een soldaat van God. Je denkt en spreekt als een soldaat. En je vecht nu tegen je alcoholverslaving. Heb ik respect voor. En nee, geen stroop.

Ik ben een kind van God. Daughter of heaven.
Ik denk en spreek als een kind. Het koninkrijk van God is voor kinderen. Voor hen die worden als een kind.

Jij kijkt dwars door vrouwen? Geloof ik. Christus ook, Hij kijkt tot in het diepst van mijn ziel. En als Hij mij wijst op onvolkomenheden dan doet Hij het zo, dat ik het begrijp.

Hij leert mij de wijsheid die ik nodig heb voor mijn dagelijks leven. En vandaag ontdekte ik in Spreuken 1 waar ik naar verwees vanmorgen, dat de wijsheid vrouwelijk is.
“De opperste Wijsheid roept overluid daarbuiten; Zij verheft Haar stem op de straten.”

Jaren overheen gelezen. Hier wordt ik zo blij van, en niet om jou een loef  af te steken maar omdat in Zijn koninkrijk ook het vrouwelijke goed zal zijn. Dezelfde Wijsheid eindigt met: “Maar die naar Mij hoort, zal zeker wonen, en hij zal gerust zijn van de vrees voor het kwaad.”

De opperste Wijsheid is Christus. En je hebt gelijk dat ik Hem nodig heb. En dit is het enige in je verhandeling wat ik beamen kan.

Wat een briljante post zeg.
Met genoegen gelezen en kan er eigenlijk weinig tot niets van vinden behalve dat je conclusie geheel waar is.

Ik moet de rest van de reacties nog lezen van de anderen.

Ik krijg wel eens een financieel dagblad van een kennis en vandaar weer een stapel gehad en zat n weekend special te lezen over 'de man' ha ha ha nou mike zal ik m naar je sturen je gaat los wat je daar leest over 'de man' ....

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan