We hebben het al eens gehad over het feit dat vrouwen mannen beïnvloeden.
Nou, hier nog een voorbeeldje.
Bij mij op het werk draaien we 2 diensten, van 09:00 - 16:00 uur of van 13:00 - 20:00 uur (soms meer uren en soms minder).
Nu is dat bij mij steeds in wissel. De late dienst vind ik echt verschrikkelijk, en iedereen vind dat.
Nou, ik had 17-23 oktober een weekje vakantie genomen en zou dan deze week vroege dienst draaien. Maar nee, ik moest deze week late dienst draaien. Dus iemand had mijn dienst laten veranderen.
Ik ben toen eens heel veel weken doorgelopen en heb gekeken hoe er gewerkt werd.
Voor de talen Duits en Nederlands hebben wij 6 personen, waarvan 4 vrouwen en 2 mannen. Een man wil graag steeds de avonddienst, dus dat is in orde.
Nu viel mij op dat er de ene week deze man en nog een andere man late dienst hadden en de week daarna steeds deze man en ik. En dat steeds zo in wissel.
De 3 andere VROUWEN hadden zeer sporadisch late dienst en ene heeft zich er nu blijkbaar helemaal van verschonen laten.
Dit gebeurd d.m.v.. een soort vleien met de supervisor en vaak gaan zulke mensen ook in hun pauzes met de supervisor roken.
Zo ontstaan er dus extra privileges. Als iedereen zijn werk gewoon zou doen, dan was iedereen elke drie weken aan de beurt voor avonddienst. Nu dus elke 2 weken (om de andere week).
Dit is niet fair. Ze mogen wat mij betreft dit voordeeltje best hebben, maar het gevolg is een nadeeltje voor mij. Dat is niet in orde.
Allereerst ben ik te naïef dat ik dit nu pas doorzie en ten 2e te eerlijk om zelf niet zulke praktijken toe te passen. Is dit dom...???
Tja, om terug te komen op vrouwen...
NAWALT dus: Not All Women Are Like That. Helaas wel MWALT: Most Women Are Like That.
Jammer maar waar (bij mij op het werk).
Dorothé