Feminisme

Nog een voorbeeld op TV gezien van vrouwelijke 'onafhankelijkheid':

In Masterchef Australie zitten er enkele jonge vrouwen in de overgebleven selectie. Koken kunnen ze, maar kunnen ze ook tegen druk? Nou, niet dus. Tot twee keer toe heb ik 2 vrouwen zien bezwijken onder de druk en chaotisch zien worden en uiteindelijk in huilen zien uitbarsten. En wie komt er naar hen toe om hen te troosten en hen moed in te praten? Juist ja, een man! Jurylid George Calombaris ontfermt zich vaderlijk over hen en vertelt hen dat ze niet op moeten geven. Vervolgens vraagt hij aan hen of ze dit willen bevestigen met 'yes, George', wat ze ook braaf doen. Uiteindelijk herpakken ze zich en zetten de jury toch een maaltijd voor.

Weet je, ik zou het niet anders willen. De man is er ook om vrouwen te ondersteunen als ze zichzelf dreigen te verliezen in emoties, maar dan moeten deze ook niet de pretentie ophouden dat ze sterk en onafhankelijk zijn. Als het puntje bij het paaltje komt, blijft er van al dat feminisme helemaal niks over. Vrouwen verliezen zichzelf geregeld in hun emotionaliteit en dan hebben ze een man nodig die rustig blijft en hen de weg wijst. Niks mis mee, dit is een natuurlijke dynamiek tussen beide geslachten. Zet je echter een grote waffel op omdat je zo nodig op eigen benen wil staan, dan moet je het ook zelf uitzoeken. Succes ermee, ik zie je vanzelf met de staart tussen de benen terugkomen.

Mike

Deel 2 van het boek The Way of the Superior Man van David Deida heet 'Dealing with Women'. Dit wordt mij regelmatig door vrouwen verweten, dat ik niet weet hoe ik met ze om moet gaan. Voordat ik hier iets over zeg, eerst de titels van de hoofdstukken in dit deel:

Women Are Not Liars
Praise Her
Tolerating Her Leads to Resenting Her
Don't Analyze Your Woman
Don't Suggest that a Woman Fix Her Own Emotional Problem
Stay With Her Intensity — To a Point
Don't Force the Feminine to Make Decisions

Dus vrouwen liegen niet, ze geloven enkel in hun eigen waan van het moment. Als man moet je haar de hemel in prijzen, daar bereik je meer mee dan met kritiek (vrouwen kunnen dus niet tegen kritiek). Haar enkel tolereren als ze weer eens een emotionele bui heeft, is ook al niet goed en je moet haar al helemaal niet analyseren, want er is geen touw aan vast te knopen. Als man leer je om je eigen boontjes te doppen, je eigen problemen op te lossen, maar dat mag je niet verwachten van een vrouw (de man moet het dus opknappen). Als ze intens emotioneel en gesloten is, moet je dit ondergaan en het tij proberen te keren met liefde, niet weglopen en wachten tot ze weer normaal kan doen. En natuurlijk moet jij de knopen voor haar doorhakken als man, want zij is in essentie stuurloos.

Het ergste is: hij heeft nog gelijk ook! En dit zou allemaal geen enkel probleem zijn als de rollenverdeling maar duidelijk was. Ik wil best als man leiding geven, beslissingen nemen, uitdagingen aangaan en problemen oplossen, maar dan wil ik geen gezeur over 'onafhankelijkheid', 'kracht' en andere mannelijke eigenschappen die vrouwen zichzelf menen te moeten aanmeten. Leer maar eens in onze schoenen te staan en kritiek te ontvangen, op je bek te gaan en verantwoordelijkheid te dragen, dat is nl. heel gezond voor een mens en vormt je beter dan welke opvoeding of opleiding ook! Wil je onafhankelijkheid en kracht? Dat is de definitie van deze termen: klappen incasseren en verantwoordelijkheid dragen, niet opgeven. Als dit geen onderdeel uitmaakt van de vrouwelijke natuur en dus bij de man ligt, prima, maar houd dan ook niet de schijn op dat je hiertoe in staat zou zijn.

Mike

Hier een mooi voorbeeld van NAWALT (Not All Women Are Like That). Bekijk hier hoe de vrouw in het rood probeert te BEARGUMENTEREN dat er alle reden is voor Donald Trump om aan te nemen dat er verkiezingsfraude gaande is in de V.S. en hoe ze door de andere twee vrouwelijke 'gespreks'partners de mond gesnoerd wordt d.m.v. boosheid en censuur. Deze twee vrouwen vertegenwoordigen MWALT (Most Women Are Like That), want dit is hoe de meeste vrouwen reageren als ze met ongemakkelijke waarheden worden geconfronteerd in discussies: overschreeuwen of censureren.

Mike

OK, ik heb nu het boek The Way of the Superior Man van David Deida zo goed als uit. Ik ben er nu zo wel zo'n beetje klaar mee en heb geen zin meer om die laatste paar hoofdstukken ook nog te lezen. Ik ben op zoek gegaan naar kritiek op Deida's boek en vond deze twee links:

http://attractioninstitute.com/david-deida-exposed/
http://www.jaysongaddis.com/the-straightjacket-of-david-deida/

Opvallend is dat beide artikelen beginnen met het uiten van het grootst mogelijke respect voor Deida en zijn werk. Het is dus niet dat ze het met hem oneens zijn. Waar beide auteurs moeite mee hebben is dat het boek van Deida veel te veel een 'moetje' wordt voor mannen. Dat was het gevoel dat mij ook bekroop toen ik het las. Alles moet weer van de man komen, van de vrouw wordt niets verwacht. Waarom ook niet een The Way of the Superior Woman? Als dat boek bestond, zou ik het ernaast kunnen leggen en had ik een evenwichtiger beeld gekregen van wat er volgens Deida van zowel mannen als vrouwen verwacht wordt. Maar nee, alles staat of valt bij de man en alleen de man. Ook ik sabel David Deida niet neer en zie in dat zijn boek waardevol kan zijn voor mannen om zichzelf en hun mannelijkheid te hervinden, maar ik zou heel graag eenzelfde inzichtelijk boek hebben gezien voor vrouwen. Wellicht dat dit nog in de pen van Deida zit, wie weet, maar voor nu geloof ik het allemaal wel.

Mike

Cugc0knXgAEUWGF.jpg

Mark

Mooie uitspraak Mark, maar waarschijnlijk zal deze worden opgepakt als seksistisch door feministen.

Deze video laat zien hoe allesvernietigend een vrouw als Hillary Clinton is, een onzeker persoon met een ernstig minderwaardigheidscomplex die wil bewijzen dat ze net zo stoer en flink kan zijn als een man. Deze vrouw is volkomen irrationeel en hyperemotioneel en is bereid om de wereldvrede op het spel te zetten om gezichtsverlies te voorkomen. Daarom MOET Trump winnen! En Trump MOET het pad volgen van Poetin, hij kan leren van de schaakmaneuvres van deze patriarch!

Mike

Zweden heeft nu eindelijk zijn breekpunt bereikt met de vluchtelingencrisis en deporteert 80.000 asielzoekers. Bekijk hier hoe de vrouwelijke 'leider' in tranen uitbarst als ze dit aankondigt:

Pia Dijkstra huilt als ze de orgaandonatiewet door het parlement koerst. De vrouwelijke Canadese onderhandelaar huilt als het Waalse parlement een streep zet door de CETA-onderhandelingen. En deze vrouw huilt als ze vluchtelingen de deur moet wijzen. Ik zie een patroon, jij ook? Misschien een goed idee om dergelijke belangrijke en ingrijpende beslissingen niet over te laten aan hyperemotionele vrouwen?

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan