Voor de balans hier een video van Sunrise Hoodie waarin hij uitlegt dat ook mannen weinig tot geen evolutie hebben gekend sinds Adam. Het verschil is, wij zijn GEBOREN om MGTOW te zijn en vrouwen zijn onze ZWAKHEID!
Ikzelf ben zo iemand. Hoewel ik in een relatie van nu 26 jaar zit met een vrouw ben ik binnen die relatie MGTOW, dat kan nl. ook. Dit houdt in de praktijk in dat ik geen enkele subtiele mind game of andere vorm van manipulatie pik en veel tijd en ruimte voor mezelf nodig heb.
Tot ik mijn huidige vriendin tegenkwam had ik precies twee (!) pogingen gedaan tot een 'relatie', die maximaal 3 weken hebben voortgeduurd. Deze twee pogingen strandden vroegtijdig omdat deze vrouwen vrijwel meteen mij wilden veranderen en aan huis wilden binden, terwijl ik in de weekenden muziek maakte met mijn band. Mij leg je echter niet aan de ketting!
Ik was 28 toen ik mijn huidige vriendin tegenkwam en zij laat mij m'n ding doen en andersom ik haar ook, we ondersteunen elkaar hier wederzijds in en hebben door de jaren heen een PARTNERSCHAP gevormd, zoals het hoort. Dit is niet zonder slag of stoot gegaan en ik heb hier zelf ook zeker fouten in begaan (ego!), maar we hebben dit gezamenlijk overwonnen omdat we niet bij de minste of geringste tegenslag de handdoek in de ring gooiden. Het heeft ons karakter gevormd, een goede kapitein leert niets op een rustige zee.
Sunrise Hoodie haalt 1 Korinthiers 7 aan:
Nieuwe Testament (Bijbel in Statenvertaling), De eerste brief van de apostel Paulus aan die van Korinthe ; hoofdstuk 7.
www.statenvertaling.net
Hierin staat dat mannen en vrouwen een PARTNERSCHAP dienen te hebben TOT DE DOOD HEN SCHEIDT. Voortijdig scheiden is een taboe, vooral 10 en 11 zijn in dit verband interessant:
Doch den getrouwden gebiede niet ik, maar de Heere, dat de vrouw van den man niet scheide.
En indien zij ook scheidt, dat zij ongetrouwd blijve, of met den man verzoene; en dat de man de vrouw niet verlate.
Zie je dat vooral de vrouw hierop wordt aangesproken? Wat een seksist, die Paulus! Totdat je beseft dat 70-75% van de vrouwen heden ten dage van hun man scheidt en niet andersom. Kennelijk wist Paulus reeds 2000 jaar geleden iets wat vrouwen tot op de dag van vandaag blijven ontkennen. De waarheid doet pijn.
Mike