Over de video The Big Picture and MGTOW, geplaatst door Mwtje, het volgende:
Ik ben het niet eens met de spreker dat alleen mannen over rechten zouden beschikken 'voor de ogen van God'. Mijn libertarische overtuiging vertelt mij dat vrouwen over gelijke basismensenrechten moeten beschikken en dus ook 'voor de ogen van God'. Er spreekt veel 'red pill rage' uit het ontkennen van deze basisgelijkheid op basis van de gemeenschappelijke menselijkheid van mannen en vrouwen en dat is jammer, want daarmee ondergraaft de maker van het filmpje zijn eigen boodschap nog voordat hij deze kan uiteenzetten.
Een ander punt van kritiek is dat hij enkele belangrijke namen in de geschiedenis van het feminisme verzuimt te noemen. Deze zijn hier op het forum in het verleden wel aan bod gekomen. De eerste naam is die van
Margaret Sanger, nauw verbonden met de eugeneticabeweging en oprichter van de abortusklinieken van Planned Parenthood. Dan is er nog
Georgia Tann, de grondlegger van de adoptie en moordenares en misbruiker van talloze onschuldige kinderen. En wat te denken van
Margaret Mead, die als feministische 'antropologe' de boel fleste door doodleuk te verkondigen dat homoseksualiteit aan de orde van de dag was onder de natuurvolken van Samoa? En dan is er nog
Gloria Steinem, die voor de CIA werkte.
Verder is het filmpje zwaar OK. Hij legt vanuit historisch verband uit hoe de feministen van het begin af aan vrouwenrechten boven die van mannen hebben weten te verheffen en dus helemaal geen 'gelijkheid' voorstonden maar 'female supremacy' en waarom MGTOW de enige manier is om dit te doorbreken door het letterlijk een natuurlijke dood te laten sterven omdat mannen simpelweg niet meer meedoen in hun zieke machtsspel.
Mike