Feminisme

En hier ook weer een voorbeeld van het morele relativisme van vrouwen:

Scholen stellen ‘leerling centraal’ tot de leerling helemaal kapot is centraalgesteld
Nieuwe generatie egocentrische snowflakes zonder sociale vaardigheden, de millennial 2.0

http://nieuws.tpo.nl/2017/07/04/scholen-stellen-leerling-centraal-tot-leerling-helemaal-kapot-is-centraalgesteld/

Mike

Nog een voorbeeld van moreel relativisme, het 'postmodernisme', oftewel 'communisme-light' met zijn identiteitspolitiek, hier uitgelegd door Jordan Peterson:

Mike

Mike,

Ik zou willen dat vrouwen weer wat meer binnen hielden! ;)
Ik zie de laatste tijd juist de tegenovergestelde ontwikkeling. Doordat ze niet geremd worden tonen ze steeds meer hun extreme vrouwelijke aard. Kijk naar de Youtube filmpjes waarin vrouwen helemaal hysterisch worden als zij in conflict zijn met mannen. Mannen tonen op dat moment hun mannelijke aard. Ze blijven rustig (naar binnen trekkende energie) terwijl de vrouwen helemaal los gaan en al hun emoties eruit gooien. Het gaat alle kanten op. Schreeuwen, dreigen, janken, en uiteindelijk slaan. En dan is het klaar. Energie wordt bij de man gecentreerd en met 1 klap worden de vrouwen uitgeschakeld/gedomineerd. Niet met excessief geweld maar gecontroleerd. Dit maakt het ook weer meer Yang. Want gekanaliseerd en gericht.

Het blijft soms lastig om de Yin en Yang aspecten eruit te vissen. Vooral ook omdat het natuurlijk vloeiend is maar ik denk dat wij het hoofdzakelijk eens zijn. Ik zie "naar binnen trekkend" juist meer als concentratie, vinden van focus, overwegend etc. Vervolgens handelen mannen naar het inzicht dat zij verkrijgen. Vrouwen hebben hier meer moeite mee.

(Met dank aan Jim! Wel even onder een nieuwe forumnaam :-)

Hey Big Rick, gezien het onderwerp had ik een forumnaam verwacht die bijna hetzelfde is maar dan net 1 letter anders! :mrgreen:

Leuk dat je weer meedoet en bedankt voor je actieve en intelligente inbreng! Ik ga op je verschillende punten in:

Ik zou willen dat vrouwen weer wat meer binnen hielden! ?
Ik zie de laatste tijd juist de tegenovergestelde ontwikkeling. Doordat ze niet geremd worden tonen ze steeds meer hun extreme vrouwelijke aard. Kijk naar de Youtube filmpjes waarin vrouwen helemaal hysterisch worden als zij in conflict zijn met mannen.

(...)

Het gaat alle kanten op. Schreeuwen, dreigen, janken, en uiteindelijk slaan. En dan is het klaar.

Ik schreef al eerder dat door de innerlijke chaos vrouwen meer behoefte hebben aan orde en dat door de innerlijke orde mannen wat meer chaos in de buitenwereld aan kunnen. Wat dit aangeeft is dat de innerlijke yin of yang zich vaak naar buiten toe vertaalt naar het tegenovergestelde, simpelweg omdat niemand 100% noch het een noch het ander is.

Zo houden de twee tegenovergestelde geslachten elkaar ook in balans: hij is haar 'rots in de branding' als zij zich weer eens druk maakt om niets. Met agressie zie je dat ook: vrouwen hebben passieve (naar binnen trekkende) agressie door oestrogeen en mannen hebben actieve (naar buiten duwende) agressie door testosteron. Die testosteron maakt mannen ook roekeloos en het is dan goed als vrouwen hem bijstaan en af en toe op de rem trappen. Andersom kan een man een vrouw uit haar schulp trekken en meer zelfvertrouwen geven. Als we ons niet gek laten maken door feminisme vullen we elkaar van nature aan!

De ongeremde expressie van vrouwelijke energie die moderne vrouwen vertonen is echter wel degelijk een reflectie van hun chaotische innerlijke denk- en gevoelswereld, want het gaat werkelijk nergens over, de agressie is totaal niet gericht zoals bij mannen! Neem dat verhaal van gisteren op DDS over de zoveelste vrouw die het hele hebben en houden van haar ex letterlijk op straat gooit. Hoeveel mannen ken jij die kwaad zijn op hun ex die dit in hun hoofd halen?

Mannen tonen op dat moment hun mannelijke aard. Ze blijven rustig (naar binnen trekkende energie) terwijl de vrouwen helemaal los gaan en al hun emoties eruit gooien.

(...)

Energie wordt bij de man gecentreerd en met 1 klap worden de vrouwen uitgeschakeld/gedomineerd. Niet met excessief geweld maar gecontroleerd. Dit maakt het ook weer meer Yang. Want gekanaliseerd en gericht.

Mannen hebben, zelfs als ze kwaad zijn, nu eenmaal meer controle over hun emoties. Dergelijke bitches moeten op niet mis te verstane wijze te horen krijgen dat dit gewoon niet kan, desnoods met een corrigerend tikje. Het is precies hetzelfde als met een kind, want vrouwen zijn volwassen kinderen. Nu ze niet langer meer 'opgevoed' worden door mannen gedragen ze zich ook steeds vaker als de losgeslagen projectielen die onopgevoede kinderen ook zijn.

Het blijft soms lastig om de Yin en Yang aspecten eruit te vissen. Vooral ook omdat het natuurlijk vloeiend is maar ik denk dat wij het hoofdzakelijk eens zijn. Ik zie “naar binnen trekkend” juist meer als concentratie, vinden van focus, overwegend etc. Vervolgens handelen mannen naar het inzicht dat zij verkrijgen. Vrouwen hebben hier meer moeite mee.

Wat mensen drijft tot het vinden van hun hogere expressie van zowel yin als yang is controle over emoties. De ongeremde expressie van yang is blinde agressie, waaronder geweld en verkrachting, zoals we zien in een oorlogssituatie waarin geen regels meer gelden. Dat is de ultieme naar buiten duwende energie en vormt (gelukkig) de uitzondering. De ongeremde (naar binnen trekkende) expressie van yin is: bijtend sarcasme (passieve agressie), wreedheid, sluwheid en achterbaksheid, egoisme en narcisme en andere fijne eigenschappen. Helaas is dit niet de uitzondering, maar de regel vanwage het gynocentrische karakter van de samenleving, waardoor de negatieve expressie van vrouwelijke energie vrij baan heeft gekregen. Dit is in 100 jaar tijd opgebouwd tot wat het nu is en als we het niet terugdraaien richt het ons allemaal ten gronde!

Mike

Hahaha, dat zou too much credit zijn. Het heeft meer te maken met mijn lengte en gewicht. ?

Tsja, interessante punten weer! Thanks!
Toch zie ik ook nog steeds veel in de uitleg van Wilson. Even kijken of ik er wat van kan maken… Yang is meer naar binnen gericht waardoor er meer frictie ontstaat tussen de deeltjes. Daardoor ontstaat warmte en warmte straalt. Daardoor zijn wij droger, meer concentreerd en harder (meer spiermassa dan vet) maar staan ook onder een hogere druk. (Maakt niet uit…kunnen we tegen :-) )Yin is qua energie meer naar buiten gericht maar ongestructureerd en vluchtig. Deeltjes verspreiden zich maar niet heel actief. Ze driften wat. Daardoor zijn ze minder actief, minder fysiek. kouder, meer vochtig, zachter en ontvangend. Ze hebben te maken met een lagere druk. Wat er aan Yin ontbreekt is dus richting en focus. Iets wat wij mannen hen kunnen geven.

Yang is juist meer down to earth. Dat kan ik, als ik om mij heen kijk, ook plaatsen. De gedachten van vrouwen gaan alle kanten op. Over het algemeen zijn ze meer zweverig, meer etherisch. Mannen houden hun voeten op de grond. Yin is vaak niet gestructureerd en leidt tot weinig omdat de praktische invulling ontbreekt. Andersom zie je dat onze aardse houding ons soms het contact met de goden (of scheppingskracht, of hoe je het noemen wilt) in de weg kan staan. Het is niet voor niks dat juist de priesters, dominees, imams, sjamanen of andere spirituele leiders vegetariër of veganist zijn. Ze zoeken de verlichting ook in hun vluchtige, vrouwelijke, “voeding”. Zwaar mannen voedsel zoals we dat hier veel gebruiken kan wat dat betreft ook een remmende werking hebben.
Mannen zitten snel vast in stucturen en dogma's en kunnen daardoor beleving missen. Wat Yin energie kan in dat geval bevrijdend werken.

T is maar een idee. Hoe zie jij dat?

Ik kan me voorstellen dat Wilson dat zo ziet en er lijkt zeker wat in te zitten, maar dit staat haaks op wat de natuur laat zien en hoe natuurvolken dit traditioneel altijd hebben gezien. Ik zal het proberen uit te leggen, maar bedenk dat Wilson het uiteindelijk over hetzelfde heeft maar het alleen andersom benoemt.

Om het te doorgronden moet je het eerst heel extreem uit elkaar trekken. Ongeremde yang is extreme extrovertheid (naar buiten gericht). Ongeremde yin is extreme introvertheid (naar binnen gericht). Als je het yin/yang-symbool bekijkt zie je dat de verhoudingen min of meer 50-50 zijn, waarbij er geen rechte streep staat tussen de twee maar een golf, wat aangeeft dat yin en yang elkaar beurtelings afwisselen qua dominantie.

Ik zie een gezonde verhouding tussen deze tegenpolen zeker niet als 50-50, eerder 70-30 in het voordeel van yang, waarbij yang per definitie hoort te domineren. Ik baseer dit overigens nergens op, anders dan een getal dat in mijn hoofd opkomt. Ik ben me niet bewust van enige studies die hiernaar zijn gedaan en vaar dus op mijn gezonde (mannelijke) verstand. Ga maar na: 70-30 in het voordeel van yin betekent dat je te teruggetrokken en emotioneel bent en te weinig daadkracht vertoont, terwijl 70-30 in het voordeel van yang betekent dat je wel daadkracht vertoont maar niet helemaal losgekoppeld bent van je gevoelens en deze tegelijkertijd wel kan bedwingen om adequaat te kunnen functioneren, zonder dat het je beoordelingsvermogen nadelig beinvloedt.

Dat verzamelen van krachten en ideeen is wat jij en Wilson associeren met mannelijkheid, wat inderdaad te maken heeft met een naar binnen trekkende kracht. Deze concentratie is en blijft echter yin, dat is die 30%, de effectieve uitvoering en de daadkracht die hier uit voortvloeit is de overige 70% yang. De kracht van mannen om hun emoties onder controle te houden komt eveneens van die 30% yin, net zo goed als dat vrouwen die niet besmet zijn met het feministische gedachtengif en hun man bijstaan op de juiste manier en op de juiste momenten op de rem kunnen trappen en kunnen voorkomen dat hij al te roekeloos en onbezonnen te werk gaat. Andersom kan een man die zijn vrouw op de juiste wijze ondersteunt voorkomen dat ze niet in haar gedachten en emoties blijft hangen en verstrikt raakt, maar deze leert uiten en koppelt aan daadkracht.

De denkfout die Wilson (en ook jij) maakt is dus dat je constateert dat mannen erg goed zijn in het verzamelen van hun krachten om deze vervolgens naar buiten te laten komen. Jullie zien dit als 1 geheel proces en associeren dat met yang, terwijl je het zou moeten zien als twee afzonderlijke processen: eerst de naar binnen trekkende, implosieve yin-beweging, daarna de naar buiten gerichte, explosieve yang-beweging.

Vergelijk het met een katapult: eerst trek je de steen zo ver mogelijk naar binnen, daarna laat je los en blijkt dat de reikwijdte vele malen groter is naar buiten toe dan de trekkracht naar binnen. Je ziet dat ook met je eigen adem: krachtig inademen en zo je ademkracht verzamelen levert vervolgens een nog veel krachtigere uitademing op. De inademing is koud en de uitademing is warm, probeer zelf maar. Yin = naar binnen (implosief) = koud. Yang = naar buiten (explosief) = warm. Er is dus relatief weinig yin-energie (30%, naar mijn inschatting) nodig om een zeer krachtige yang-energie te bewerkstelligen, maar de yin gaat altijd vooraf aan de yang (je moet ook eerst inademen voordat je kunt uitademen). Vandaar dat Viktor Schauberger ook pleitte voor implosiemotoren op basis van koude energie en vandaar dat koude kernfusie ook vele malen effectiever is dan warme.

Hopelijk heb ik het nu nog wat inzichtelijker gemaakt. Valt het ook niet op dat de vrouwen nu zijn afgehaakt, nu we het over dit soort hogere wetenschap hebben? I rest my case.

Mike

Hi Mike,

De denkfout die Wilson (en ook jij) maakt is dus dat je constateert dat mannen erg goed zijn in het verzamelen van hun krachten om deze vervolgens naar buiten te laten komen. Jullie zien dit als 1 geheel proces en associeren dat met yang, terwijl je het zou moeten zien als twee afzonderlijke processen: eerst de naar binnen trekkende, implosieve yin-beweging, daarna de naar buiten gerichte, explosieve yang-beweging.

Snap ik nu. Heb je ook helemaal gelijk in. Dank voor dit inzicht.

Waar ik wel moeite mee heb is jouw uitleg over de verhouding 70-30 in het voordeel van Yang. Natuurlijk kan ik mij dit voorstellen in de situatie waar wij nu in verkeren waarbij Yang nodig krachtiger moet worden. Yin is te lang dominant geweest en dit vraagt om een tegen reactie.
Ik zie deze 70-30 verhouding alleen niet per definitie als juist. Het symbool beoogt ook niet een verhouding van 50-50 uit te beelden. Zoals je ook zegt is het een dynamisch proces. Als 50-50 was bedoeld was het symbool een cirkel geweest met een halve cirkel wit en een halve cirkel zwart. Chi is voortdurend in beweging volgens een de golvende lijn. Hierdoor zal er vrijwel voortdurend een andere verhouding tussen de polen aanwezig zijn dan 50-50. 70-30 zal dus ook wel een keer voorbij komen... ;-) Er wordt gestreefd naar balans maar die is per definitie niet te bereiken omdat in iedere helft ook altijd een gedeelte van de tegengestelde energie aanwezig zal zijn.

Of begrijp ik je verkeerd?

Hey Mike, je uitleg van het metafysische verschil tussen mannen en vrouwen vind ik een mooie en duidelijke uitleg van dingen die je al eerder hebt geschreven en gedeeld. Een Overzichtelijke samenvatting.
Ik kan er niks onlogische klinkend aan ontdekken.

Als je met dit in je achterhoofd na zaken die nu spelen in de politiek en de samenleving gaat kijken dan verklaard dat best veel dan zie ik overal inderdaad de overdaad aan yin terug. Dam is dat doorgeslagen feminisme een soort kanker geworden dat alles sloopt en uit verband trekt.

Terwel als man en vrouw goed zouden samenwerken zo als bedoeld dan kunnen zij of wij als samenleving alles aan.

Ik denk dat je de vrijheid van vrouwen niet hoeft inteperken om dat probleem optelossen. Stoppe met "positieve" discriminatie en van het huwelijk weer een volwaardig contract maken. En stemrecht omhoog naar 25 jaar en er een inkomensgrens aan vast stellen. Dat zou vast al een wereld van verschil maken. En de vrouwen die ondanks dat dan nog op leidinggevende posities komen, komen daar omdat ze goed zijn en niet omdat ze vrouw zijn.

En niet zo veel propoganda om alles wat afwijkt van het traditionele gezin te verheerlijken zij ook wel fijn zijn...

Complotdenker

Yup daar is een hele fb pagina voor. Vrouwen met een kortpittig kapsel. Heel flauw maar wel grappig ?

Maar wat denk ik toch altijd moeilijk. Islamisering is het andwoord op het probleem dus??. Fijn!

Complotdenker

Het dieptepunt is bereikt: op 21 juni heeft een feministe geschreven dat het racistisch is als blanke vrouwen blanke kinderen krijgen!

De feministe Nicole Valentine doet het echt: in een uitvoerig artikel vrouwen oproepen abortus te plegen op hun ongeboren nageslacht. Ze roept nog niet eens op voor het werpen van halfbloed kinderen. Nee, de blanke vrouwen en hun partners moeten maar een gekleurd gezin uitkiezen en die kinderen gaan helpen een voorspoedige maatschappelijke carrière te maken.

https://pauwnieuws.nl/news/1008/feministe-quot-blanke-vrouwen-moeten-hun-blanke-zwangerschappen-aborteren-quot-

Mike

Nog een goed artikel van ROK. Ik vond vooral deze passage erg sterk:

The problem is that in the real world very few men fit the requirements for being Prince Charming. This means that most American women have to “settle” for less than they feel they deserve when they decide to get married. The modern American woman will start out her life disappointed with her husband even though he would be considered an astounding catch by any rational standard.

The inevitable result is that after a few years of marriage, lots of women start looking for more exciting pastures. These women will think nothing of destroying their families and leaving their perfectly loving husbands for broke DJ’s with hot tattoos and a drug problem.

http://www.returnofkings.com/66203/5-things-that-have-ruined-american-women

Mike

Tuuuuuuuuurlijk:

Vrouwen werkzaam in ICT massaal seksueel geïntimideerd
Twee keer zo veel kans als in andere beroepen

http://nieuws.tpo.nl/2017/07/08/vrouwen-werkzaam-ict-massaal-seksueel-geintimideerd/

Lees dit tenenkrommend citaat:

Volgens seksuologe Willeke Bezemer komt seksuele intimidatie in de ICT meer voor dan bijvoorbeeld in het onderwijs omdat de ICT-sector door mannen wordt gedomineerd.

Uiteraard komt dit uit de mond van een VROUWELIJKE seksuoloog. Want iedereen weet dat waar mannen samendrommen ze meteen een complot smeden om iedere vrouw buiten de deur te houden, de vuile seksisten! Het zou echt niet kunnen liggen aan het vrouwelijke brein, dat totaal niet geschikt is om te werken in abstracte wiskundige codes en programmeertaal, zoiets alleen al denken is het toppunt van seksisme!

Mike

Zojuist heb ik een absolute aanrader van een film gezien, The 9th Life of Louis Drax. Er komt een enorme 'spoiler alert' aan, dus als je de clou van de film niet wil weten, moet je nu stoppen met lezen en de film eerst gaan huren en bekijken. Hint: er is een reden waarom ik het over deze film in deze topic heb...

OK, voor wie wel blijft hangen:

Louis Drax is een 9-jarig jongetje dat plotsklaps komt te overlijden omdat hij op zijn 9-jarige verjaardag tijdens een picknick met zijn moeder en stiefvader op mysterieuze wijze komt te overlijden door een val van een klif. Nadat Louis officieel dood is verklaard in het ziekenhuis en er 2 uur later sectie op hem zou worden verricht, blijkt hij toch nog te leven. Louis verkeert echter wel in coma.

Gedurende elk jaar van zijn leven krijgt Louis al allerlei 'ongelukjes', waarvan sommige ernstig en levensbedreigend. Zijn moeder zegt hem als hij 8 is dat een kat negen levens heeft en dat Louis er al acht heeft opgebruikt en spreekt de wens uit dat hij zijn negende leven niet verspeelt. Helaas gaat dat dus wel fout als hij 9 wordt.

We zien allerlei flashbacks die zich afspelen in het hoofd van de comateuze Louis. Ik zal me beperken tot datgene wat relevant is voor deze topic. Zo komt er regelmatig voorbij dat Louis mannen slecht vindt, omdat deze zijn moeder dingen aandoen. Dit vertelt Louis tegen een psychiater die hij op aansporing van zijn moeder bezoekt. Louis is nl. niet alleen gevoelig voor 'ongelukken', hij is ook een beetje vreemd en komt sociaal niet mee op school. Louis vertoont daarnaast sadistische trekjes en hij vermoordt hamsters die hij krijgt als huisdier, de ene na de andere. Als de psychiater teveel doorvraagt naar de verwondingen die Louis oploopt n.a.v. zijn 'ongelukjes' stopt zijn moeder plotsklaps met de therapie.

Hoewel de vader van Louis niet zijn biologische vader is (wie dat wel is, blijft onbekend), houdt Louis zielsveel van hem. Tussen zijn stiefvader Peter en zijn moeder Natalie botert het echter niet. Tijdens een bezoekje dat Louis en Peter brengen aan Sea World, omdat het gezelschap van mannen voor moeder soms 'teveel van het goede' is, komen ze de ex-vrouw van Peter tegen met haar nieuwe man en kinderen. Peter vraagt naderhand of Louis dit niet aan zijn moeder wil vertellen, maar Louis doet het toch en het leidt onmiddellijk tot ruzie tussen Peter en Natalie. Uiteindelijk komt het er op neer dat Peter het gezin moet verlaten en bij zijn moeder gaat inwonen, iets wat Louis veel verdriet bezorgt.

De picknick bij de klif is het verjaardagsfeestje van Louis en voor de gelegenheid is het hele gezin bij elkaar. Natalie heeft speciale snoepjes meegenomen voor haar zoon en Peter wil als eerste een snoepje proeven. Natalie staat dat echter niet toe en er ontstaat weer ruzie tussen de twee ouders. Peter verwijt haar dat zij iets in die snoepjes heeft gestopt en wil dat zij er zelf 1 in haar mond steekt en zegt dat ze ziek is. Er ontstaat een handgemeen en Natalie duwt Peter van de klif af. Daarna vraagt ze of Louis bij haar wil komen, maar Louis loopt zes stappen achteruit, waarbij de zesde stap fataal is en ook Louis naar beneden valt.

Daarna zien we alle andere 'ongelukjes' die Louis zijn overkomen gedurende zijn leven, die allemaal zijn veroorzaakt door moeder Natalie. Die snoepjes waren inderdaad vergiftigd en Natalie leed aan Munchausen by proxy, een ziekelijke aandoening waarbij een moeder haar kind voortdurend iets aandoet om het kind vervolgens te 'redden' en om zo haar narcistische behoefte aan aandacht te bevredigen.

Dit alles komen we te weten via de geest van de comateuze Louis, die communiceert via zijn dokter, die zelf het nodige speurwerk doet en uiteindelijk gehypnotiseerd wordt door de voormalige psychiater van Louis. Een van de dingen die Louis via zijn dokter zegt is dat mammie mooi van buiten is en dat mannen daarom ook denken dat ze mooi van binnen is, maar mammie wil altijd zielig gevonden worden en mannen denken dat ze mammie kunnen redden.

Eindelijk eens een film die het psychotische karakter van vrouwen laat zien. Aan het eind van de film kiest Louis er letterlijk voor om te ontwaken uit zijn coma, op aanraden van zijn vader, die in het hoofd van Louis een vriendelijk zeemonster is geworden, een symbool voor de haat-liefdeverhouding die Louis onderhoudt met mannen. Louis zal zich waarschijnlijk ontpoppen tot een seriemoordenaar, gezien zijn neiging om kleine dieren om zeep te helpen en de ziekelijke symbiose die hij had met zijn moeder, die inmiddels is geinstitutionaliseerd vanwege haar psychische gesteldheid. Louis was al gehersenspoeld tot mannenhater, die boodschap had mammielief er al vroeg in gehamerd bij het jochie, en daarmee leerde hij natuurlijk ook zichzelf haten.

Een schitterende film, mooi in beeld gebracht ook. Ik heb nog veel niet verteld, dus zelfs als je dit wel leest voordat je hem ziet is het nog steeds de moeite waard om hem te gaan bekijken. Zit er een nieuw slag films aan te komen nu Donald Trump de baas is in Amerika? Deze film is uit 2015, toen Obama nog president was. Was dit een voorbode van de 'red pilling' die er gaande is onder Amerikaanse mannen over het bedrieglijke en verdorven karakter van veel vrouwen? Hoe dan ook, zeer de moeite waard om zelf te gaan zien!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan