FvD

Fvd doet in 50 gemeentes mee, hier niet bijvoorbeeld. Jammer is dat. Lokaal is geen optie. En je moet toch wat?
Lokaal is er bij ons maar 1 partij die tegen de COVID dictatuur is, en top dat de lijsttrekker zich meldt bij de fakkeloptochten. Maar met de overige standpunten (klimaat, fijnstof, etc.) ben ik het totaal niet eens. Ik denk dat COVID op gemeentepolitiek niveau niet echt kan worden bepaald, behalve de handhaving is het meer een landelijk ding, dus misschien dan toch kijken naar partijen die meer standpunten hebben waar we ons mee kunnen verenigen.

Ok, niet stemmen, maar dan ook niet zeuren nadien en al zeker geen opinies en meningen verkondigen aangaande de politiek van de regering, want daar heb je dan ook geen recht toe.
Net wat ik zeg, mij hoor je niet want uit eindelijk doen ze allemaal wat ze zelf willen, ze vertellen mooien verhaaltje om jou zieltje te winnen, en als het puntje bij het paaltje komt en ze hebben genoeg zetels dan draaien ze om als een blad aan de boom. De politiek is in mijn ogen en corupt zooite wat nooit zal veranderen. En lauter en allen uit machtspelletjes bestaat.

Ok, niet stemmen, maar dan ook niet zeuren nadien en al zeker geen opinies en meningen verkondigen aangaande de politiek van de regering, want daar heb je dan ook geen recht toe.
En dat is nou precies de grote drogreden. Namelijk, als je gestemd hebt en er gebeuren dingen die je niet goedkeurt (bijv. door coalitievorming), kun je OOK niet klagen, want door te stemmen heb je je goedkeuring gegeven aan het 'democratische' SYSTEEM.
Het is gewoon een catch 22, fucked of you do and fucked if you don't.

Goedkeuring geven aan een systeem / meedoen aan iets betekent toch ook niet dat je niet meer mag klagen achteraf? Heb fvd gestemd maar als die opeens raar gaan doen ga ik zeker wel klagen.
Schrijf ik een boze brief zoals mensen vroeger deden volgens Kaag😂

Net wat ik zeg, mij hoor je niet want uit eindelijk doen ze allemaal wat ze zelf willen, ze vertellen mooien verhaaltje om jou zieltje te winnen, en als het puntje bij het paaltje komt en ze hebben genoeg zetels dan draaien ze om als een blad aan de boom. De politiek is in mijn ogen en corupt zooite wat nooit zal veranderen. En lauter en allen uit machtspelletjes bestaat.

Alles gaat veranderen, wat je nu verteld was het verleden, heb vertrouwen in de toekomst.

Ik kan het ook zwart / wit stellen. Hebben wij hier de afgelopen jaren totaal voor niets het nieuws zitten vertalen voor iedereen en dat vertrouwen erin proberen in te brengen, heb je wel geluisterd ???

Aan de andere kant hebben we mensen nodig die heel ontevreden zijn er er zelf ook IETS AAN WILLEN DOEN en niet toekijken vanaf de zijlijn

Goedkeuring geven aan een systeem / meedoen aan iets betekent toch ook niet dat je niet meer mag klagen achteraf? Heb fvd gestemd maar als die opeens raar gaan doen ga ik zeker wel klagen.
Schrijf ik een boze brief zoals mensen vroeger deden volgens Kaag😂
Uiteraard, als de partij waar je op hebt gestemd iets anders doet dan jij wilt, dan kun je daar zeker over klagen. Jij heb ze immers aangesteld als jouw vertegenwoordiger.
Waar het meer om gaat, is dat jouw partij misschien helemaal niet in het bestuur wordt vertegenwoordigd, omdat er een andere coalitie is gevormd. Dat zijn dan de democratische regels waarvan je hebt aangegeven dat je accepteert dat het systeem zo werkt. Je was nou eenmaal niet de meerderheid.

Uiteraard, als de partij waar je op hebt gestemd iets anders doet dan jij wilt, dan kun je daar zeker over klagen. Jij heb ze immers aangesteld als jouw vertegenwoordiger.
Waar het meer om gaat, is dat jouw partij misschien helemaal niet in het bestuur wordt vertegenwoordigd, omdat er een andere coalitie is gevormd. Dat zijn dan de democratische regels waarvan je hebt aangegeven dat je accepteert dat het systeem zo werkt. Je was nou eenmaal niet de meerderheid.
Ja dat is waar inderdaad. Democratie is in feite niets meer dan twee wolven en een schaap die met z’n drieën beslissen wat ze vanavond gaan eten.

Alles gaat veranderen, wat je nu verteld was het verleden, heb vertrouwen in de toekomst.

Ik kan het ook zwart / wit stellen. Hebben wij hier de afgelopen jaren totaal voor niets het nieuws zitten vertalen voor iedereen en dat vertrouwen erin proberen in te brengen, heb je wel geluisterd ???

Aan de andere kant hebben we mensen nodig die heel ontevreden zijn er er zelf ook IETS AAN WILLEN DOEN en niet toekijken vanaf de zijlijn
Ik lees en luister mij een versuffing en steeds dat stemmetje in mij dat zegt ja ja. ik zal zoveel mogelijk doen wat in mijn macht ligt en zeker niet toe kijken en meegaan met de rest(schapen). Maar ik zie het gewoonweg even niet, en ook niet gebeuren hoe graag ik dat ook zou willen. Dit neemt niet weg dat ik geen hoop meer heb, zeker wel maar tegelijk ook de vraag HOE DAN.

Door ZELF IN ACTIE te komen! Ik ga mee met JVG: je hebt geen enkel recht om naderhand te klagen. Ik ga zelfs nog verder: als het wel goedkomt heb je geen enkel recht om mee te delen in de vreugde van de overwinning. We hebben niets aan mooiweerverzetsstrijders, het is in tijden van slecht weer dat je de kracht van je karakter moet tonen!

Mike

Shohreh met Ruby Driessen, fractievoorzitter FvD in Provinciale Staten Limburg:

Over onder andere vertrouwen van burger in overheid, politiek terug naar burger, respect voor traditionele rolverdeling en 'ontspoord' feminisme.

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.542
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan