FvD

Zeker mooi omschreven. We zijn commando's op een gezamenlijke missie en het is idd oorlog. Sommigen vechten echter het verkeerde gevecht. Hun gevecht is met zichzelf, maar hun ego wil dit niet erkennen en projecteert daarom het gevecht op de verkeerde persoon. Hiermee bijten ze de hand die hen voedt, hun ego heeft zich helemaal ingegraven en ze zijn verwikkeld in een loopgravenoorlog.

Je kunt wel kwaad worden op mij en dreigen met weglopen, maar net als Tizz kom je er na verloop van tijd achter dat als iets je trok naar deze informatie je nergens anders terecht kunt voor info en kennis met dezelfde diepgang. Je mist je water niet totdat de put leeg is.

Mijn confronterende stijl staat niet iedereen aan en het staat je vrij om te vertrekken als je dat wil, het staat je ook vrij om weer terug te komen. De klok tikt echter door en we zijn als een waterstraal uit de kraan die steeds dichter bij het putje in de gootsteen kringelt. Het moment dat we daadwerkelijk door het putje vloeien komt nu razendsnel dichterbij en spoedig is er geen tijd meer.

Wie nu nog meent zijn/haar tijd te moeten verspillen aan mijn vermeende karaktergebreken i.p.v. aan de slag te gaan met zijn/haar eigen tekortkomingen zal na verloop van tijd tot de onvermijdelijke conclusie komen dat het te laat is, je hebt je kans gehad en je hebt hem verspeeld omdat je ego het belangrijker vond om weerstand te bieden tegen elke vorm van zelfreflectie. Je bent niet te helpen als je geen hulp vraagt. Je kunt problemen niet oplossen die je niet eerst zelf erkent.

Ik heb besloten om wel aan mezelf te werken. Gistermiddag heb ik met mijn sponsor stap 3 van de AA gedaan: bet besluit om mijn wil (gedachten) en leven (acties) toevertrouwen aan mijn Hogere Macht.

Let wel, deze beslissing is VOOR HET LEVEN. De oplossing is een SPIRITUELE, we verkeren in een SPIRITUELE oorlog. Wie zichzelf nu nog wijs maakt puur op wilskracht de aankomende storm op eigen kracht te kunnen doorstaan houdt zichzelf enorm voor de gek. Je ego vertelt je LEUGENS. Een verziekte geest kan zichzelf niet helen, alleen God kan dat. Een verwonde geest kan zichzelf niet helen, alleen God kan dat. Een stuurloze geest kan zichzelf niet leiden, alleen God kan dat. Het ego geeft ons een God-complex, het is een LEUGEN en een ZIEKTE. Je kunt ego niet helen met ego, de enige uitweg is totale overgave aan iets groter dan jezelf.

Vrije wil is een geschenk van God. Aan ieder van jullie dus de keus wat je gaat beslissen in de aanloop naar 21-12. Ik hoop dat je een verstandige keuze maakt.

Mike

quote:

https://www.martinvrijland.nl/nieuws-analyses/het-wees-de-weerstand-joost-knevel-versus-jaap-van-dissel-verhaal-komt-uit-de-zwartboekkoker-van-micha-kat/

unquote

Ik zat hier gisteren iets te lezen van Martin Vrijland.

Die heeft een heel ander idee over Thierry. Kan iemand hier commentaar op geven?

Ik bedoel eigenlijk dat er aan het eind van dit verhaal een apart verhaal /  commentaar over Thierry staat. dus even naar beneden scrollen.

Ik zie dat niet. Ik kan niet reageren op wat ik niet kan vinden. Zie de opmerkingen van Henk: er is teveel te doen, ik ga m'n tijd niet verdoen aan me rot lopen zoeken naar iets als mensen het verdommen om zelf even het bewuste citaat aan te halen in hun post. In zijn algemeenheid verdoe ik sowieso niet mijn tijd aan het paranoide gebazel van dhr Vrijland.

Mike

https://www.martinvrijland.nl/nieuws-analyses/einde-clingendael-vangnetpion-thierry-baudet-een-volgende-i-told-you-so/

Niet serieus te nemen. Volgens Martin Vrijland is iedereen 'controlled opposition'. En by the way, koop mijn boek. Blijkbaar is alleen Vrijland zelf zuivere koffie. Next!

Mike

Even de schade opmaken in deze 24 uur?

Binc heeft faalangst
Binc heeft hulp nodig
Binc heeft een persoonlijkheid stoornis
Het ontbreekt Binc aan eigenwaarde
Binc wil gelijk halen
Binc heeft last van de stopknop
Positief: Binc en Naïef de bijdragen worden gewaardeerd

Wie weet vergeten we er nog een aantal. Mijn advies is om mensen niet op de ziel te trappen. Slechts in 24 uur 7 meningen wat eerder iets zegt over de persoon die de opmerking maakt. In het verleden zijn er nog meer geplaatst. Weten jullie zelf wel wat eigenwaarde is? Hoe krijg je een mens kapot.

Voor Ufo heel belangrijk het oordeel dat wij Binc of haar contactpersonen zouden zijn. Je zit er naast met je oordelen. Ons account bestaat sinds begin 2019. Voor alleen lezer is inloggen niet nodig. Ufo denkt heel knap als niet beheerder te weten hoe de vork in de steel zit met zijn mening. Waar komt dat vandaan? Ontbreekt het je aan eigenwaarde?

Schadepost nummer 2 hoe vaak blijven jullie mensen hier naar beneden halen om eigen emotie te verbergen en jezelf op een voetstuk plaatsen? Sommige mensen worden belangrijker gemaakt dan ze zijn door anderen. Of ze maken zichzelf belangrijk.

Regerende emotie en negativiteit is de ziel van dit forum geworden.

Heel mooi omschreven Henk!

Binc heeft vaak hele waardevolle bijdrages die ik enorm waardeer maar wat me heel vaak irriteert is dat bij Binc altijd alles om Binc draait. Dat slurpt mijn  energie en tijd en die heb ik NU niet.  Ik merkte de laatste tijd aan mezelf dat ik het niet meer op kon brengen om haar eindeloze ego-verhalen te lezen (of te begrijpen). Plaats ze aub in het topic Ego  en niet in andere topics, dan kan ik dat (for the time being) overslaan.

Dit is niet bedoeld om Binc af te vallen maar ik hoop dat ze in gaat zien dat ze niet steed alles op zichzelf moet betrekken.

Zolang Binc blijft geloven in het personage dat haar ego heeft neergezet, nl. een niet-begrepen persoon die door anderen wordt beschuldigd van een probleem dat ze natuurlijk helemaaaaaal niet heeft, zal er geen verandering plaatsvinden. Dit zelfbedrog en ontkenningsgedrag van het ego valt niet op te lossen vanuit het ego zelf, alleen God kan dat. Het ego speelt echter graag voor God en kent 2 manifestaties:

Een superieure, waarin arrogantie en hoogmoed zegevieren.

Een inferieure, waarin slachtofferschap en zelfmedelijden zegevieren.

Vaak zie je dat beide uitingsvormen elkaar ook nog kunnen afwisselen. Nergens is er echter sprake van een geestelijk evenwicht, telkens zoekt het ego deze extremen op. Binc beweert dat ze haar verslavingsgevoelige persoonlijkheid heeft overwonnen en zich heeft overgegeven aan een Hogere Macht, maar uit alles blijkt dat ze een 'dry drunk' is. Stoppen met gebruiken van middelen is NIET hetzelfde als herstel, daarvoor is een SPIRITUELE doorbraak nodig. De werkelijke verslaving is aan het ego, het misbruik van middelen is slechts het SYMPTOOM.
Vanuit de 12 stappen van AA gezien zit Binc nog volop in stap 1 en 2: de erkenning dat je ego je leven stuurloos maakt omdat je ego je voortdurend het riet in stuurt op basis van hardnekkige en verwoestende patronen die telkens terugkeren en waarover je machteloos bent als je dit weigert te erkennen. Dit heeft niets met intelligentie te maken, want de meesten van ons zijn prima in staat om te beredeneren dat dit uiterst onproductief is en dat dit elke vorm van geestelijke groei in de weg staat. Dit heeft te maken met KRANKZINNIGHEID. Wat zei Albert Einstein hierover ook alweer? Telkens hetzelfde doen, maar voortdurend andere resultaten verwachten. Dit beschrijft niet alleen Binc, maar tot op zekere hoogte ieder van ons, we hebben allemaal een tik van de mallemolen meegekregen! Ik weet dat ik hier absoluut aan lijd, maar ik geef dit dan ook toe en werk hieraan.​
Einstein zei nog iets treffends: we kunnen problemen niet oplossen op hetzelfde niveau als waar ze vandaan komen. Je fixt ego niet met ego, je fixt onbewuste en ingesleten gewoontes en gedragingen niet met intelligentie. Als dat zou kunnen was het allang gebeurd en vielen we niet telkens in herhaling. We moeten het hogerop zoeken, op een niveau dat ons o zo belangrijke of zielige ego overstijgt: God. Alleen dan leren we dat we dit personage, deze KARIKATUUR van onszelf, helemaal niet zijn en ook nooit zijn geweest. Wij zijn REEDS VANAF ONZE GEBOORTE pure en onbeschadigde zielen. Correctie: reeds vanaf de verwekking. Daarom is abortus ook zo MISDADIG. Hoe egoistisch wil je het hebben om een ziel in zo'n vroeg stadium zijn vrijheid van expressie in materiele vorm te ontnemen?

De terugkeer naar onze natuurlijke, vrije staat van bewustzijn is wel degelijk mogelijk. Maar daarvoor zullen we eerlijk naar onszelf moeten zijn en onze egovalkuilen onder ogen moeten zien. Dit gaat niet zonder slag of stoot, want het ego zal terugvechten voor zijn bestaansrecht en hoe verder het gevorderd is in zijn doodsstrijd hoe meer weerstand en drama het zal creeren. Dit zien we bij Binc terug, maar op een grotere schaal in de samenleving als geheel. Vandaar dat ik zeg dat haar een even harde landing wacht als de maskerdragende schapen die helemaal nergens van weten. Het gaat niet om kennis, de klap die mensen te verduren krijgen is de onvermurwbaarheid en stijfkoppigheid van hun EGO.

Ik ben hier bijtijds achtergekomen en heb de noodzakelijke stappen (letterlijk) ondernomen om uit mijn eigen cirkelredeneringen te breken. Er is niet zo heel veel tijd meer, dus wie het interessanter vindt om de pijlen op mij te richten dan met zichzelf aan de slag te gaan loopt een serieus risico om volledig en voorgoed meegesleept te worden in de donkere dieptes van zijn/haar egowanen. Kennis hier en op andere plekken opgedaan over de plannen van egocentrische machtshebbers biedt geen bescherming. Het in een ander zien is NIET hetzelfde als het in jezelf zien, het ego richt zich graag op een ander om maar niet zelf ontmaskerd te worden. We leven in een pathocratie, letterlijk: de ziekte regeert. En deze heeft ons ALLEMAAL geinfecteerd, dit is het werkelijke virus.

De genezing haal je niet uit jezelf. Een verziekte geest kan zichzelf niet herstellen. Het gaat er om dit aardse niveau te ontstijgen en de relatie met je Schepper te herstellen. Deze beslissing neem je VOOR HET LEVEN omdat je Schepper je ook het leven heeft geschonken. Dankbaarheid voor dit goddelijke geschenk en acceptatie dat je dit aardse bestaan niet voor lief moet nemen dient de boventoon te vormen. En hiermee maak je je zelfoverschattende ego ONDERGESCHIKT aan je Hogere Macht. Alleen dit gaat je de innerlijke kracht geven om de aankomende storm te weerstaan. God vinden is een onjuiste uitdrukking, want God was nooit verdwaald, jij was dat. Hij wacht al die tijd aan de andere kant van de lijn, maar jij moet die telefoon oppakken!

Mike

Toeval bestaat niet. Zojuist stuurde iemand me deze tweet door:

?

We kunnen dit niet alleen, dat is de LEUGEN van het ego. We hebben elkaar nodig en God. Hoe eerder je dit gaat snappen hoe beter je het voor jezelf maakt.

Mike

En zojuist kreeg ik dit toegestuurd van weer iemand anders:

T87igatm6ronlb0o4h7psbta5ew44o86x.jpg

Dit kan geen toeval meer zijn.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63