Ik ben benieuwd waarom je graag voor skate liver oil gaat ipv cod liver oil, niks mis hoor met skate, maar persoonlijk zie ik cod liver als de basis, samen met de boter olie.
De K2 in natto is de MK-7 vorm en die moet ons lichaam vervolgens weer omzetten om het te kunnen gebruiken. Dit kost je energie en enzymen.
De K2 uit dierlijke vorm is de MK-4, die hoeft niet meer omgezet te worden en is direct bruikbaar.
Die laatste zit in geconcentreerde vorm in de boterolie. Helaas geeft natto dus absoluut niet hetzelfde effect als boterolie.
Ik begrijp dat je het zonde vindt om een dure fles Amanprana olie niet meer te gebruiken, echter wie dien jij hier mee? Je lichaam? Of een stukje Calvinisme waar velen van ons mee opgegroeid zijn?
Omega 3 haal je uit de levertraan.
Omega 6 is niet iets wat je direct hoeft te suppleren omdat je er als snel te veel van binnenkrijgt.
Omega 9 kan ons lichaam zelf aanmaken.
Amanprana heeft prachtige producten hoor, begrijp me niet verkeerd, maar deze olie zie ik vooral als verdienmodel. En hoe ouder deze olie is, hoe meer oxidatie er al opgetreden is.
Wat betreft vitamine A en bloedprikken:
-de bovengrens voor vitamine A ligt heel laag, want we zijn massaal bang gemaakt.
-synthetische vitamine A (uit een supplement) is andere koek dan natuurlijke vitaline A uit voeding.
Maak je geen zorgen om pompoen en bataat, de PRO vitamine A die daar in zit moet eerst nog door je lichaam omgezet worden in de echt vitamine A, in het gunstigste geval (dus wanneer je 100% gezond bent, geen gedoe met schildklier, glucose huishouding etc) worden van de 6 eenheden beta caroteen (PRO vitamine A) er 1 deel omgezet in de echte vitamine A. Vaak worden er maar 1 van 12 delen omgezet. En soms dus helemaal niks...
Wanneer je kiest voor de Green Pasture mix van levertraan met boterolie dan heb je een compleet pakket opneembare vitamine A, D, E en K2 + omega 3.
(vergeet niet om je 10% korting te regelen met code esther10)
Het is verkrijgbaar in capsules, da's omgerekend een stukje kostbaarder en in gel achtige vorm:
Green Pasture Gefermenteerde Levertraan / Boterolie combineert de voordelen van levertraan met boterolie. Green Pasture levertraan wordt geproduceerd met behulp van een eeuwenoude procedure waarbij kabeljauwlevers tot 6 maanden worden gefermenteerd. De gel bevat geen synthetische toevoegingen en...
www.plent.nl
Succes!