Gezondheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter joje
  • Startdatum Startdatum
Wat gebeurt er van binnen als men een lever reiniging doet?
De gal en de alvleesklier hebben er dus ook mee te maken.
En mijn darmen worden geactiveerd.
Ik ga in ieder geval beter naar de WC hiervan. ook na de spoeling een beetje diaree.
 
He wat vreemd. Ik zie op mijn eigen webside opeens een artikel staan blijkbaar rechtstreeks aan mij - zag calcium voorbij komen maar toen was het artikel weer verdwenen. Nergens meer te vinden. Heeft iemand een prive bericht gestuurd aan mij? Prive berichten die ik aanklik verdwijnen toch niet?

Ik denk dat ik het toch weet. Zit op de website van Rieneke Dijkinga te neuzen over ezonde recepten. enz.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Binc, klinkt alsof er iets helemaal niet goed gaat, gal en pancreas blokkade/ontsteking. De dorst kan dan ook met suiker te maken hebben. Ik heb niet alles doorgelezen, maar pijn linkerzij, dorst en slechte vertering zijn wel indicatie van pancreas.
Oorzaak dus wel vaak o.a. galstenen.
Daarmee zijn de tips van Mike en Jeroen beide goed, bitterzout en watervasten. Lukt dat niet (wat met lage suiker idd lastig is) dan zou ik voor het zacht maken van de galstenen bio kersen sap drinken en/of toch de appelazijn proberen. Bitterzout een el in glas water iedere 2 uur tot je diarree hebt.
Bouillon met voldoende zout en honig met zout als je je slap voelt.

De olijfolie en grapefruit sap zou ik pas gaan doen als je wat meer op kracht bent.

Sterke
Hoi Tanja,

Dank voor je tips. Eerlijk gezegd weet ik het echt niet wat er is. Haal van alles in me hoofd na een keer teveel levertraan ineens. Werd daar hyper van met razende hartslagen. Ik vraag me af of het mogelijk is een teveel aan jodium ineens binnen te krijgen en dat wellicht schildklier weefsel kan verspreiden ofzo. Ik heb toen en daarna ook nachten gehad van paniek en hitte. Inmiddels komen er bulten onder me oksels. Ook kreeg ik die nacht gesprongen vingers bij me nagel riemen. Gewoon spontaan sneetjes. Ook op me tenen. En ik klets niet uit me nek als ik zeg dat me nagelriemen daar nu nog Pjn doen. Niet meer groeit en onder het nagel bed bloedvaatjes zichtbaar zijn. Op meerdere plekken op me lijf. Rare tintelingen over me rug bij sommige voeding en dus ook dat rare gevoel in me maag. Ik hoop dat b complex iers gaat doen. Heb wel de indruk dat dat vandaag iets beterde. Ook heb ik magnesium chloride wat je in kan nemen van zechsal. En evt magnesium tauraat om galzouten aan te maken. Maar ik weet serieus dus echt niet wat er mis is. Het is zo vaag.
 
He wat vreemd. Ik zie op mijn eigen webside opeens een artikel staan blijkbaar rechtstreeks aan mij - zag calcium voorbij komen maar toen was het artikel weer verdwenen. Nergens meer te vinden. Heeft iemand een prive bericht gestuurd aan mij? Prive berichten die ik aanklik verdwijnen toch niet?

Ik denk dat ik het toch weet. Zit op de website van Rieneke Dijkinga te neuzen over ezonde recepten. enz.
Heb jij een eigen site? Wat voor site? Ben gewoon nieuwsgierig
 
Binc is jouw bloed wel eens gecontroleerd door de huisarts?
Vitamine C tekort bv. Of zo,n onderzoek gehad zoals JVC had?
 
Binc is jouw bloed wel eens gecontroleerd door de huisarts?
Vitamine C tekort bv. Of zo,n onderzoek gehad zoals JVC had?
Nee. Heb daar het geld niet voor en word ook niet vergoed. Ik wil deze week een regulier onderzoek naar alle schildklier waarden. Wat ik allemaal voel is niet eerder zo heftig geweest. Dacht nog aan histamine misschien. Ik weet het gewoon niet. Borsten doen ook echt zeer. En dag vlak allemaal weer nadat ik vanavond haring heb gegeten. Van de week had ik vissen bouillon. Later op de avond zelfde klachten aks wat nu op speelt. Ontzettend warm, strak en stram gevoel op me borst en hals.en dan raak ik in paniek.
 
Dat is erg lief aangeboden. Dankjewel voor het mee denken. Ik hou dat in me achterhoofd. Ik denk dat nu ook regulier bloedonderzoek naar schildklier gedaan moet worden. Overigens heb ik geen idee of met zo een bloed test ook schildklier status en evt jodium eruit komt. 1 ding weet ik wel aks ik vis en ook levertraan heb genomen dan voel ik alles samen trekken en stram worden. Ook links in me zij en op meer plekken. Levertraan neem ik al niet meer maar toen ik die dosering nam voelde ik wat ik nu met gewoon vis eten ook ervaar. Het maakt me allemaal echt heel bang. Vooral omdat d te laag is en zeer pijnlijke ribben en borsten heb.
 
je bent natuurlijk wel verplicht verzekerd en ik denk dat bepaalde onderzoeken daar wel in vallen.
Alleen moet je dan voor je klachten iets anders verzinnen.
Moe, lusteloos, slecht slapen, duizelig, geen trek, buikpijn. verstopping!!!! hartklachten.
warm/koud. bekijk de lijst van schildklierklachten nog eens.

Watt betreft de schildklier, ik denk dat ik al jaaaaaren last had van de schildklier zonder klachten. De klacht was wel altijd - ik kan niet afvallen. Maar ging destijds nooit naar de huisarts.

toen ik allerlei onderzoeken kreeg in 2008/2009 zeiden ze - schildklier.
Ik slikte toen 14 dagen hun reguliere T4/T3 en viel 10 kg af. zomaar.
In de ochtend moet de temp. boven de 36,5 zijn. Is bij mij altijd veel minder.
Ik heb het ook vaak koud.
 
Laatst bewerkt:
Filmpje

Daar zeggen ze GAL wordt gemaakt door je lever.
 
Hoi Tanja,

Dank voor je tips. Eerlijk gezegd weet ik het echt niet wat er is. Haal van alles in me hoofd na een keer teveel levertraan ineens. Werd daar hyper van met razende hartslagen. Ik vraag me af of het mogelijk is een teveel aan jodium ineens binnen te krijgen en dat wellicht schildklier weefsel kan verspreiden ofzo. Ik heb toen en daarna ook nachten gehad van paniek en hitte. Inmiddels komen er bulten onder me oksels. Ook kreeg ik die nacht gesprongen vingers bij me nagel riemen. Gewoon spontaan sneetjes. Ook op me tenen. En ik klets niet uit me nek als ik zeg dat me nagelriemen daar nu nog Pjn doen. Niet meer groeit en onder het nagel bed bloedvaatjes zichtbaar zijn. Op meerdere plekken op me lijf. Rare tintelingen over me rug bij sommige voeding en dus ook dat rare gevoel in me maag. Ik hoop dat b complex iers gaat doen. Heb wel de indruk dat dat vandaag iets beterde. Ook heb ik magnesium chloride wat je in kan nemen van zechsal. En evt magnesium tauraat om galzouten aan te maken. Maar ik weet serieus dus echt niet wat er mis is. Het is zo vaag.
Uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit wat je hebt, alle symptomen ontstaan als het lichaam niet goed kan opnemen en ontgiften. Voor beide heb je een goed werkende lever nodig. Na het eten van vet(te vis) problemen duidt er toch echt op dat de boel verstopt zit. Wat heb je te verliezen?

Ik heb 8-10 jaar geleden 25+ lever reinigingen gedaan (zal nog wel ergens staan hier) en vorige week weer eens een, was echt weer hard nodig, en geloof mij dat ik bovengemiddeld grote inspanning lever (pun intended) om zo gezond mogelijk te leven. Die lever van ons heeft het zwaar en kan alle hulp goed gebruiken.
 
Die probleen met vis zouden wel eens te maken kumnen hebben met een onvermogen om purine goed te verteren.

Mike
 
Er zijn te vinden de verschillende leverreinigingen. Langdurig met appelsap vooraf of kort in een weekend o.i.d.
welk advies?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.783
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan