Gezondheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter joje
  • Startdatum Startdatum
Hoi Binc, we laten ons maar niet afleiden van Hamer.
Ik hoop dat het beter gaat met je. Vertrouw op je instinct. Je hebt je katten altijd zo goed geholpen. Nu jij zelf.
Met die aanval heb je hopelijk het ergste gehad voor nu.
 
Succes met hamer Jeroen. Ineens? Ik ga er niet over uit weiden behalve het continue veroordelen zonder vragen of belangstelling. Daar ben ik klaar mee. Iedereen bedankt voor de tips.
Ik zat al een aantal pagina's mee te lezen en te twijfelen of ik een advies zal geven maar ik ben nu van die twijfel af, ik ga geen blad meer voor de mond nemen. Ik zit hier niet om mensen te veroordelen, waarom zou ik? Ik geef hier met de allerbeste intenties mijn adviezen maar blijkbaar heb ik toch een gevoelige snaar geraakt en blijken mijn adviezen toch "onverteerbaar"
 
Oké Jeroen prima. Ik begrijp het. Ik hoop dat andersom anderen mij ook begrijpen dag in eerder niet meer durf te komen dan wel om om hulp te vragen. Ik weet gewoo. Serieus al heel lang niet welke boodschap mensen mij over willen brengen maar het heeft wel zij. Weerslag op mij gehad en nog steeds. Mij is onduidelijk wat men mij wil vertellen oké. Terwijl mij intuïtie zegt dat er iets aan de hand is. Ik wil mensen kunnen vertrouwen en waarderen maar oneindig puzzelen over zaken trek ik gewoon niet. Voor nu denk ik aan een maagontsteking met mogelijk meerdere dingen aks kever. Sorry ik ben doodmoe en info lezen is me teveel. Evenals aanvallende reacties. Sorry maar wil al langer duidelijkheid maar verwacht dat niet meer.
 
Oké Jeroen prima. Ik begrijp het. Ik hoop dat andersom anderen mij ook begrijpen dag in eerder niet meer durf te komen dan wel om om hulp te vragen. Ik weet gewoo. Serieus al heel lang niet welke boodschap mensen mij over willen brengen maar het heeft wel zij. Weerslag op mij gehad en nog steeds. Mij is onduidelijk wat men mij wil vertellen oké. Terwijl mij intuïtie zegt dat er iets aan de hand is. Ik wil mensen kunnen vertrouwen en waarderen maar oneindig puzzelen over zaken trek ik gewoon niet. Voor nu denk ik aan een maagontsteking met mogelijk meerdere dingen aks kever. Sorry ik ben doodmoe en info lezen is me teveel. Evenals aanvallende reacties. Sorry maar wil al langer duidelijkheid maar verwacht dat niet meer.
Lang duidelijkheid willen maar het niet meer verwachten klinkt als een soort loslaten, dat geeft weer ruimte voor andere dingen. Maar haal alsjeblieft uit je hoofd dat er aanvallende reacties zijn.
 
Oké Jeroen prima. Ik begrijp het. Ik hoop dat andersom anderen mij ook begrijpen dag in eerder niet meer durf te komen dan wel om om hulp te vragen. Ik weet gewoo. Serieus al heel lang niet welke boodschap mensen mij over willen brengen maar het heeft wel zij. Weerslag op mij gehad en nog steeds. Mij is onduidelijk wat men mij wil vertellen oké. Terwijl mij intuïtie zegt dat er iets aan de hand is. Ik wil mensen kunnen vertrouwen en waarderen maar oneindig puzzelen over zaken trek ik gewoon niet. Voor nu denk ik aan een maagontsteking met mogelijk meerdere dingen aks kever. Sorry ik ben doodmoe en info lezen is me teveel. Evenals aanvallende reacties. Sorry maar wil al langer duidelijkheid maar verwacht dat niet meer.
Zoals JeroenVZ aangaf kan watervasten veel goeds doen voor je gezondheid.
Je moet 'alleen maar even een tijdje' niet eten.
De eerste dagen kan dat wat lastig zijn, maar het went snel.
2 maanden terug had ik zelf veel ontstekingen in mijn buik en ik ben toen gestopt met eten en gaan watervasten.
Geen voedsel en geen supplementen.
Enkele schoon, gevitaliseerd water met wat mineraalzout.
Elke vastendag zakten de onstekingen in mijn buik verder naar beneden totdat op de 5e of 6e dag alle ellende uit mijn buik was verdwenen.
Pas toen ik ECHT HONGER kreeg, dus niet gewoon trek hebben in iets, ben ik weer gaan eten, en dat was precies na 8 dagen.
Om niet weer problemen in mijn buik te krijgen ben ik toen begonnen met het eten van rauw vlees, rauwe eierdooiers, rauwe melk, rauwmelkse kefir - bio en grasgevoerd e.d. - en af en toe een blaadje sla.
MIjn lijf blijkt dat allemaal supermakkelijk te kunnen verteren.
Nu weet ik 2 maanden later dat ik een echte carnivoor ben die het beste gedijt op (rauw) vlees en andere rauwe dierlijke producten.
JeroenVZ heeft mij met zijn beschijvingen van zijn rauw vleesdieet ernorm geinspireerd en ik zit nu goed in mijn vel zolang ik mijn dieet vooral uit rauwe dierlijke producten laat bestaan.
Ook ik ga al lang niet meer naar een dokter of ziekenhuis of er zou iets gebroken moeten zijn.
Mijn huisarts zou ik op straat niet eens herkennen zolang heb ik die al niet meer gezien.
 
Fijn dat voor jullie water vasten werkt. Maar het verdunt ook maagzuur en dat kan ik niet gebruiken. Ik denk dat het niet verstandig is voor mij om te vasten maar om meer soep van groentes te eten als biet wortels bleekselderij etc meg gember zout en knoflook. En wat gehakt ofzo erdoor of een half eitje erbij en dat betaine hcl. Of de echo iets uit gaat halen weet ik niet. Of het maagontsteking is weet ik ook niet. Is erger geworden nadat ik bica had genomen.
 
Lang duidelijkheid willen maar het niet meer verwachten klinkt als een soort loslaten, dat geeft weer ruimte voor andere dingen. Maar haal alsjeblieft uit je hoofd dat er aanvallende reacties zijn.
Op zich kan ik heel makkelijk dingen los laten. Maar als de buitenwereld een ander beeld laat zien en ik gevoeld matig nieg helder heb waar ik me mee bezig moet houden of achter moet komen word ik daar gek van. Zeker omdat mijn hoofd al langere tijd echt niet functioneert door klachten. De vraag is überhaupt of ik me ergens in vast moet bijten.
 
Die Echo heb je die al gehad? Zo snel?
Waar heb ik dag gezegd? Nergens.staat nu voor half aug. Maar ik heb wel het gevoel dat het een maagontsteking is ofzo. En dat beraine hcl nu ook klachten geeft. Bitterzout verstandig bij zoiets? Of gewoon een sb kuur vragen en aan de remmers?
 
Fijn dat voor jullie water vasten werkt. Maar het verdunt ook maagzuur en dat kan ik niet gebruiken. Ik denk dat het niet verstandig is voor mij om te vasten maar om meer soep van groentes te eten als biet wortels bleekselderij etc meg gember zout en knoflook. En wat gehakt ofzo erdoor of een half eitje erbij en dat betaine hcl. Of de echo iets uit gaat halen weet ik niet. Of het maagontsteking is weet ik ook niet. Is erger geworden nadat ik bica had genomen.
Maar waarom dacht je dat je een bicarbonaat te kort had in je lichaam? en wat verwacht je dat betaine voor je gaat doen?
 
Kan er nog niet heel veel over zeggen. Maanden lang kan ik nauwelijks slapen snachts en afgelopen nachten ook wakker met tussendoor dutjes. Heel veel pijn in me linker zij. Inmiddels denk ik dat het oxaalzuur het grootste probleem is. Met als gevolg een spijsvertering die op ze gat ligt door verkeerde die bica te nemen. Hebben idee dag gelatine iets doet maar misschien nog te vroeg om te juichen. Vanavond gewoon wat stoofvlees met rijst gegeten. Het gekke is dat telkens als ik iets van vlees heb gegeten me armen op de plekken waar bloed geprikt is stijf aan gaan voelen. Af en toe ook het gevoel dat me strot dicht geknepen word. Ik vraag me af of het met onbalans ijzer en vit d te maken heeft. Ik ga dan ook niet aan de vitamine c. Durf het niet aan. Citroenen kreeg ik enorme last van. Mijn hoofd is al langer een zooitje en zie het gewoon even niet meer. Is de melk slecht? Nemen mensen me in de maling? Kan de bitterzout in combi met oxaalzuur of word het erger? Ik weet het allemaal niet.
Bedankt voor de interesse.
 
Geen enkel mens is hetzelfde. Dus dan maar GEEN citroen en GEEN oxaalzuur.

Je was altijd een melk-drinkster. toch?
Wat eten de hollanders normaliter?

brood, aardappelen, vlees/ei/vis , groente fruit. als ze niet ziek zijn geen supplementen.
Hou het simpel.

Misschien de lever ontgiften?
 
Ik weet het gewoon niet. Is die bitterzout nog steeds verantwoord om te nemen? Het zit kind onder en soms voel ik rechts ook iets. Darmobstructie door galsteen? Is daf wat jij denkt Mike? Daarom de bitterzout nemen? En olijfolie met ei?
 
Mijn advies blijft onveranderd. Bitterzout, veel water + eierdooier/olijfolie-drankje. Dan maar zonder citroensap. Je hebt de vraag nog niet beantwoord of appelazijn wel goed valt. Zo ja, dan kun je dat als vervanger van citroensap gebruiken.

Mike
 
Citroensap en appelazijn gaan kwa smaak ook wel goed samen hoor maar dan in combinatie met komkommersap en honing maar die optie van Mike klinkt ook wel goed.
 
Ik heb geen appelazijn geprobeerd. Het effect wat ik van Citroen had dag ik daarvan door me hele lijf over verhit raakte beginnende in de maag heeft mij voorlopig afkeer gegeven van zure dingen. Ik kan er geen antwoord op geven. Wel vraag ik me af of mct olie oké is of in mijn geval juist averechts kan werken. Levertraan en EMU olie verdraag ik niet. Krijg het warm en spier spasmes. Voorlopig lijk het erop enige baat te hebben bij gelatine.
 
Hoi Binc, klinkt alsof er iets helemaal niet goed gaat, gal en pancreas blokkade/ontsteking. De dorst kan dan ook met suiker te maken hebben. Ik heb niet alles doorgelezen, maar pijn linkerzij, dorst en slechte vertering zijn wel indicatie van pancreas.
Oorzaak dus wel vaak o.a. galstenen.
Daarmee zijn de tips van Mike en Jeroen beide goed, bitterzout en watervasten. Lukt dat niet (wat met lage suiker idd lastig is) dan zou ik voor het zacht maken van de galstenen bio kersen sap drinken en/of toch de appelazijn proberen. Bitterzout een el in glas water iedere 2 uur tot je diarree hebt.
Bouillon met voldoende zout en honig met zout als je je slap voelt.

De olijfolie en grapefruit sap zou ik pas gaan doen als je wat meer op kracht bent.

Sterke
 

Ik heb zelf deze thee gekocht en smaakt goed. Baat het niet dan schaadt het niet.
Gisteren en eergisteren leverdrankje genomen (met sinas). Met een klein beetje vit C. Volgende keer moet ik bitterzout erbij doen. en ook volgende keer probeer ik grapefruit maar de laatste keren zat er geen sap in de vruchten terwijl ze duur zijn. Anders doe ik er wel iets zuurs bij.
Het drankje van gisteren en eergisteren zorgden dat een darmspoeling eindelijk op gang kwam.

Ik heb links nooit pijnen. Rogge/gerst crackers met roomboter en geitenkaas smaakt me het beste.

Ook cake van de Eko winkel smaakt me niet. Wel mijn eigen gebakken appeltaart, meel/ei/weinig suiker/appels.
Dit vermeld ik omdat het me opvalt datt ik geen trek heb,

Misschien omdat de darm te traag is, regelmatig te vol zit, plus verklevingen.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan