Gezondheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter joje
  • Startdatum Startdatum
Ga aan de slag met het drankje bestaande uit oljfolie, citroensap en eierdooiers. Blijf bitterzout gebruiken. Drink veel, ik denk dat je lijdt aan structurele dehydratatie.

Mike
 
Citroen gaat niet goex. Daar heb ik elke keer last van. Te zuur en dan krijg ik juist gevoel in de fik te staan. Ik haal ook van alles in me hoofd omdat er zoveel onduidelijk is en heel veel pijn. Borsten doen zeer vit d tekort denk aan kanker. Of door jaren lang roken longen. Mag door voor een echo maar us alles mee gezegd. Als je bitterzout doet liet je toch ook appelsap eerst nemen of heb ik dat verkeerd?
 
Nee. Bitterzout is eerste hulp in nood. Het wordt ingezet in ziekenhuizen voorafgaand aan darmoperaties, zodat patienten lege darmen hebben. De patienten mogen uiteraard niet eten, want dan heft het een het ander op.

Mike
 
Citroen gaat niet goex. Daar heb ik elke keer last van. Te zuur en dan krijg ik juist gevoel in de fik te staan. Ik haal ook van alles in me hoofd omdat er zoveel onduidelijk is en heel veel pijn. Borsten doen zeer vit d tekort denk aan kanker. Of door jaren lang roken longen. Mag door voor een echo maar us alles mee gezegd. Als je bitterzout doet liet je toch ook appelsap eerst nemen of heb ik dat verkeerd?
Is appelazijn voor jou een werkbaar alternatief voor citroen? Al eens uitgeprobeerd?

Mike
 
"Als je bitterzout doet liet je toch ook appelsap eerst nemen of heb ik dat verkeerd"

Ja jehebt gelijk, eerst een week o.i.d. appelsap.
Maar ik weet niet of dit perse noodzakelijk is. Er is ook een snelle methode voor bv een weekend.
Ik meen dat het bij bv afvalkuren ook eerst voedsel afgebouwd wordt en voedel langzaam weer opgebouwd.
IK zou zeker niet te veel eten. Vis is licht verteerbaar (maar duur)
Geef je lichaam tijd om te verteren. kleine hapjes en lang kouwen.
Als je moe bent o.i.d. ga je toch gewoon lekker naar bed?
Misschien heb je wel zin om TV te kijken als afleiding. Je springt vandaag echt niet vrolijk in de rondte.

En die Echo, zal wel een wachtlijst zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wat een paniek allemaal, als ik een advies mag geven dan is het stoppen met paniek en stress, dat is namelijk ziekmakend. Je weet helemaal niet wat er aan de hand is, is het nu een galkoliek of een leverontsteking of toch een galontsteking? Zolang dat niet duidelijk is zou ik niet allerlei dingen gaan proberen in de hoop dat dat misschien werkt en dan kan je wel naar een ziekenhuis gaan maar dan kom je in het traject van het ene onderzoek naar het andere onderzoek, want ze willen je van alles voorschrijven of opereren, blijf daar dus alsjeblieft weg. Blijf kalm en vertrouw op het zelfhelend vermogen van je lichaam en als ik dan een voedingsadvies mag geven, ga gewoon een aantal dagen vasten.
 
"Is het nu een galkoliek of een leverontsteking of toch een galontsteking? "

Jeroen, Hoe komt ze erachter wat het is? zonder ziekenhuis.
Enig Idee?
Als het mij zou overkomen zou ik zeker niet stil gaan zitten toekijken hoe mijn lichaam schreeuwt om hulp.
De beste stuurlui staan aan wal.
 
"Is het nu een galkoliek of een leverontsteking of toch een galontsteking? "

Jeroen, Hoe komt ze erachter wat het is? zonder ziekenhuis.
Enig Idee?
Als het mij zou overkomen zou ik zeker niet stil gaan zitten toekijken hoe mijn lichaam schreeuwt om hulp.
De beste stuurlui staan aan wal.
Mijn ervaring met onderzoek in het ziekenhuis is dat ze na 1 onderzoek het niet weten en na een tweede onderzoek het ook niet weten. Ik heb een keer een acute huidontsteking gehad en ben toen door de huisarts doorverwezen voor een bloedonderzoek in een ziekenhuis waar een ijzer tekort en nog wat werd vastgesteld en vervolgens werd ik door verwezen naar een dermatoloog in een ziekenhuis. Tegen de tijd dat ik dat onderzoek had was de huidontsteking van zelf al weer afgenomen maar na dat onderzoek bij de dermatoloog wilde ze mij voor de zekerheid weer doorverwijzen voor onderzoek of ik geen auto imuunziekte had en toen heb ik gezegd ik heb geen zin meer in nog meer onderzoeken. Ze weten echt niks daar in het ziekenhuis en schrijven alleen maar rommel voor. Dit was voor mij een goede les geweest. Want ik ging ook twijfelen of het niet aan mijn dieet lag e.d. Maar nu weet ik wel beter, ik ga echt nooit meer naar een huisarts of ziekenhuis of ik moet een been gebroken hebben oid. En sinds ik mij verdiept heb in de Germaanse geneeskunde vertrouw ik op het zelfhelend vermogen van het lichaam of wel de kracht van de natuur. "Ziektes" ontstaan in de psyche. In het ziekenhuis wordt je niets wijzer.
 
Soms worden mensen met het meest gezonde dieet ziek, waar ligt dat dan aan? Aan de voeding kan het niet liggen. Dan zal het wel aan de straling liggen maar daar heet iedereen last van. Of misschien ligt het aan de vervuiling waardoor al ons voedsel vergiftigd is. Maar de oorzaak wordt nooit binnen ons zelf gezocht en er wordt nooit naar het gehele plaatje gekeken. Zitten we wel lekker in ons vel, hebben we stress op werk, loopt de relatie wel goed, is er plots een dierbare verloren? Al die factoren kunnen er voor zorgen dat we "ziek" worden. Maarja heel veel mensen kunnen het nog steeds niet bevatten dat "ziekte" in de psyche wordt veroorzaakt. Er zijn veel podcast over de germaanse geneeskunde die echt heel erg interessant zijn om naar te kijken. Ook op de site van germaansegeneeskunde.nl kun je bij de index zoeken op een bepaalde ziekte en kan je zien welk biologisch programma er wordt afgespeeld. Verdiep je daarin en je gaat anders tegen "ziekte" aankijken. Zorg ervoor dat je niet meer in de angst gaat zitten dan heeft "ziekte" geen vat meer op je.
 
wat zou je doen met zenuwschade en darmen die het na een operatie nooit meer hebben gedaan en steeds slechter gaan doen o.a. door verklevingen?
 
Zitten we wel lekker in ons vel, hebben we stress op werk, loopt de relatie wel goed, is er plots een dierbare verloren? Al die factoren kunnen er voor zorgen dat we "ziek" worden.
Klopt helemaal Jeroen. Toen ik dit voorjaar de 2 belangrijkste dierbaren vlak achter elkaar verloor (mijn trouwe hond én mijn moeder) kreeg ik de 'griep'.
Laatste keer dat ik echt griep had met koorts was in 1987!
Ik wist direct dat deze griep alles te maken had met deze heftige gebeurtenissen en alle spanningen en emoties die hier bij kwamen kijken.
Deze griep had voor mij dan ook nog als voordeel dat ik gestopt ben met mijn 2 dagelijkse slaapmutsje in de vorm van witte wijn. Door de griep sliep ik toch wel en daarna was de behoefte ook helemaal weg en ik slaap nu prima zonder de wijntjes. Droom ook veel meer.
Door de griep kon ik rustig rouwen en stopte ik met alcohol, ik zag het als een geschenk.
 
wat zou je doen met zenuwschade en darmen die het na een operatie nooit meer hebben gedaan en steeds slechter gaan doen o.a. door verklevingen?
Kijk hier heb je het over een schade die ontstaan is door een operatie, ik kan ook een been breken door een fietsongeluk. Waar ik het in posts hierboven heb is dat "ziekte" zomaar uit het niets ontstaat zonder een operatie of een ongeluk. Geen duidelijke oorzaak dus. En toch gaan mensen dan de oorzaak buiten zich zelf zoeken bijvoorbeeld een overdosis levertraan want die "ziekte" is ontstaan nadat ik heel veel levertraan heb genomen dus dan moet dat het wel zijn maar mensen halen correlatie en oorzaak door elkaar. Misschien heb je vlak voor het "ziek" worden wel heel veel tv gekeken dus dan zou het ook daardoor zijn gekomen. Dat noemen we correlatie. Wat Ryke Geerd Hamer heeft ontdekt en bewezen is dat "ziekte" ontstaat na een plotselinge traumatische gebeurtenis waardoor het lichaam een biologisch programma af gaat werken.
 
Jeroen je mag ervan denken wat je wil. Maar ik ga niet mee in jou redenatie over teauma. Overdosis levertraan. Ik vraag me ook af of dat de oorzaak is. In die zin, wat is een overdosis als je de gehele dag dosering in 1 keer neemt. Is dag overdosis? Voor mij voelde dat zo en heb daar lang last van gehad. Dus iets niet goed met spijsvertering. Klaar! En als ik aanvallen krijg en uitslag op me buik maak ik me daar zorgen om. Had 6 jaar geleden kunnen gebeuren na inzicht trauma is niet gebeurd. Toen gebeurden er andere dingen. Maar bedankt voor de tip en advies.
 
Jeroen je mag ervan denken wat je wil. Maar ik ga niet mee in jou redenatie over teauma. Overdosis levertraan. Ik vraag me ook af of dat de oorzaak is. In die zin, wat is een overdosis als je de gehele dag dosering in 1 keer neemt. Is dag overdosis? Voor mij voelde dat zo en heb daar lang last van gehad. Dus iets niet goed met spijsvertering. Klaar! En als ik aanvallen krijg en uitslag op me buik maak ik me daar zorgen om. Had 6 jaar geleden kunnen gebeuren na inzicht trauma is niet gebeurd. Toen gebeurden er andere dingen. Maar bedankt voor de tip en advies.
Ga ik toch weer ff lastig zijn hoor. Fijn je weet dus dat er iets niet goed is met de spijsvertering, hoe kan die problemen met de spijsvertering in een keer ontstaan? Dat is toch vaag? Je leeft misschien al jaren op de zelfde manier en in een keer spijsverteringsproblemen.
 
Ga ik toch weer ff lastig zijn hoor. Fijn je weet dus dat er iets niet goed is met de spijsvertering, hoe kan die problemen met de spijsvertering in een keer ontstaan? Dat is toch vaag? Je leeft misschien al jaren op de zelfde manier en in een keer spijsverteringsproblemen.
Succes met hamer Jeroen. Ineens? Ik ga er niet over uit weiden behalve het continue veroordelen zonder vragen of belangstelling. Daar ben ik klaar mee. Iedereen bedankt voor de tips.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan