Hier wat nuchtere info van iemand die in de organisatie van Jehovah's Getuigen geboren en getogen is, als dochter van één van de leiders in zo'n gemeente:
De organisatie gebruikt de ene mind control trick na de ander. Werkt vooral op angst en schuldgevoel en collectieve sociale controle.
Geloof vooral het beeld niet dat ze je willen voorhouden: De zogenaamde liefde die ze uitstralen als ze aan jullie deur staan. Ze hebben zogezegd ook de plicht die waar te maken onderling maar de realiteit is rauw en pijnlijk die kost wat kost verborgen moet gehouden worden, ook voor elkaar. Depressie, alcoholisme, familiegeweld, pedofilie,... ook dat is er allemaal aanwezig, maar ze mogen niet betrapt worden. Dus gebeurt het in de duik. Bij pedofilie geldt de drie-getuigen-wet en wordt het nooit aangegeven aan de politie, neen, Jehovah zal later er wel over oordelen, want ja, zonder die drie getuigen (die er uiteraard nooit zijn!) is de kans dat de dader uit de gemeenschap gesloten wordt wel onbestaande. Word je als kind fysisch/mentaal mishandeld sta je nergens want de bijbelse wet is dat je naar je ouders hoort te luisteren en bij 'wangedrag' de roede niet gespaard mag worden.
Ondertussen hebben enkel pedofilieslachtoffers toch na jaren de moed gevonden om naar de rechtbank te stappen en is de leiding vd organisatie al tot serieuze boetes veroordeeld.
Ja, vredelievend want ze doen niet mee aan wereldse politiek, weigeren legerdienst, ... maar intern doen de leiders knal hetzelfde, is het één groot politiek spel waar alleen de insiders op dat nivo weet van hebben. De kudde wordt zo onwetend mogelijk gehouden.
Ze moorden niet letterlijk maar ze verscheuren families door hun uitsluitingspolitiek. Bega je een fout (en dat kan al zijn dat je bepaalde geloofsregels in tweifel trekt) word je uitgesloten en mag de rest van de familie absoluut geen contact meer met je hebben, opdat je zo zou afzien dat je toch maar 'berouw' zou hebben en terug zou komen. Dus er wordt ook heel wat 'berouw' gefaket.
Velen in de organisatie zijn er wel achter dat er heel veel niet klopt maar ze durven er niet uitstappen, angst voor de isolatie en geen weet hebbend hoe ze in die 'goddeloze wereld' stand zouden kunnen houden. Ze zijn als kleine kinderen psychisch afhankelijk gemaakt en sociaal dom gehouden.
De leiding heeft al tig keren geloofsstandpunten herzien zonder een
'sorry, dat we mis waren'
'sorry, dat velen onder jullie have en goed verkocht hebben omdat jullie ons geloofden toen we zeiden dat in 75 de wereld zou vergaan en jullie daarom nog enkel van deur tot deur gingen om toch maar zoveel mogelijk goddelozen te redden'
'sorry, dat jullie bereid zijn geweest van een deftige schooldopleiding af te zien omdat we jullie beloofden dat binnenkort Armageddon zal uitbreken'
en het wordt klakkeloos aanvaard. De kracht van mind-control.
Onderling wordt er constant beoordeeld hoe zwak of sterk ze in het geloof zijn, er wordt ge- en veroordeeld, geroddeld dat het een lieve lust is.
Dus ja, wolven is schaapsvacht! Neen, de leiding moordt niet fysisch, wel op mentaal en psychisch nivo.
En pittig detail: In het begin noemde de Wachttoren 'Zion's Watchtower'!
http://www.jwfacts.com/watchtower/zionism.php
Begrijp me niet verkeerd, ook ik blijf vriendelijk als ze verschijnen aan mijn deur omdat ik ze als slachtoffers zie van hun leiding. Maar de keren dat ik er de tijd voor heb zal ik hun vriendelijk maar beslist laten weten waarom die organisatie geen kans meer in mijn leven krijgt. Mocht iemand vd leiding voor me staan zou mijn reactie héél anders zijn!