Lievergezond, om de één of andere reden bleef ik altijd de ambetante 'waarom'-vraag stellen, zag/voelde ik al heel jong dat er zoveel niet klopte, vooral de hypocrisie (ook thuis). Zelfstandig denken is zo not done en daar ging ik inwendig zo van steigeren. Een excellente reputatie, daar hebben ze alles, letterlijk alles, voor over, slaafs de leiding volgen, zelfs twee levens leiden als de verleidingen te groot worden. Nog net geen 18 en heb het letterlijk op een lopen gezet, en door een wonderlijke smaneloop van omstandigheden opgevangen door de fantastische ouders van een 'wereldse' vriend om 3 maand later zelfstandig te gaan wonen.
Heel waarschijnlijk heeft mijn voorgeschiedenis er zo voor gezorgd dat ik redelijk snel doorzag dat wat er bij hun in het 'klein' gebeurt ook mondiaal van toepassing is. Bij de eerste beelden van 9/11 wist ik gewoon al dat het plaatje dat ons gegeven werd langs geen kanten klopte. Zo vertik ik het al jàààaren om te gaan stemmen. Niet omdat het mij verboden wordt door een organisatie, maar omdat ik gewoon niet wil meespelen met het politieke spelletje. Ooit eens vanuit sociaal engagement actief geweest in een politieke groepering en al snel werd ik gewoon misselijk van de manipulatie en interne gedragsregels. Ook hier, zelfstandig denken, not done!
Persoonlijk heeft het me inderdaad jaren van bloed, zweet en tranen gekost om mezelf te bevrijden van hun mind control wortels. En nog steeds ben ik er niet helemaal van verlost. De technieken zijn zo geraffineerd dat de mind control tot in het diepe onbewuste doordringt.
Nog maar een paar jaar terug heb ik het integere boek van Raymond Franz 'Gewetensconflict' gelezen (een ex-Getuige die bij de échte top zat en het verslag doet van wat hij daar allemaal meemaakte en hoe hij op zijn oude dag op slag uitgesloten en uitgespuwd werd, en zonder een dollar op straat kwam te staan met zijn vrouw toen hij wat kritische vragen begon te stellenen) en ik verschoot me een bult dat het nog zoveel pijn en woede bij mij losmaakte ookal bevestigde het boek gewoon wat ik altijd al vermoedde/wist.
Ik zie ook dikwijls dat mensen die de organisatie verlaten toch nog in dezelfde denkpatronen vast blijven zitten en zich blijven gedragen als een typische Getuige, ook al zitten ze er niet meer in. Alleen beseffen ze het zelf voor geen meter.
Zelfstandig denken, voor hun die het afgeleerd is een heel moeilijke oefening..