H202

En voor de sole is 4 a 5 keer per dag een glas geen probleem ? ik heb via mijn apotheker van die ph-stripjes gekregen, en inderdaad bij een periode van jicht of jichtachtige verschijnselen is zijn de ph-waardes sterk verhoogt....hoewel ik denk dat jij daar weinig of geen waarde aan zal hechten.

Ja precies dat bedoelde ik, denk dat ik ook naast Keltisch zeezout maar weer de natriumbicarbonaat ga gebruiken, hoewel ik dan wel erg veel natrium binnen krijg......maar alles liever dan jicht !

Jakob,

En denk ook eens aan de beestenbottenbouillons.

Mike zegt altijd: heb je last van je lever; eet lever. heb je last van je nieren: eet nieren.

Heb je last van je botten/gewrichten: eet botten. Dat is wat lastiger maar als je er bouillons van maakt krijg je toch de goede stoffen binnen. Zou zomaar eens wat kunnen betekenen voor je reuma en jicht.

Lia

Lia,

Inderdaad dat zou ik ook kunnen proberen, maar primair is jicht een aandoening van de nieren, deze kunnen n.l de urinezuren niet geheel afvoeren. Weet jij of ik het Keltisch zeezout onbeperkt kan drinken daags ?.....van Mike kreeg ik daar geen antwoord op !

Jakob

Dat ligt eraan of je nieren het kunnen verdragen. Nu snap ik ook waarom je bezorgd bent over je inname van natrium. Misschien goed dat ik je er nu aan herinner dat natriumbicarbionaat zelf door de nieren hoort te worden aangemaakt om bepaalde zuren (zoals urinezuur) te neurraliseren. Natriumbicarbonaat zou dus wel eens heel goed uit kunnen pakken in jouw geval!

Mike

Dat is juist Mike, Alkalife beweerd trouwens dat natriumbicarbonaat in de maag wordt afgebroken en dus de bloedbaan niet bereikt. Natuurlijk hebben ze liever dat je hun dure producten koopt, maar ik ga het combineren met Keltisch zeezout waarvan ik nog steeds niet weet of ik het onbeperkt kan drinken, en onbeperkt in de zin van 4 a 5 glazen per dag ! Is mijn angst voor het krijgen van een torenhoge bloeddruk onterecht Mike ?

Jakob

Water en zout moeten in verhouding zijn. Bij sole is het in verhouding. Urine bevat naast andere stoffen water en zout, proef zelf maar. Traanvocht is zout, zweet is zout. Je lichaam weet heel goed raad met water en zout. Bij gebruik van sole kan er geen zoutoverschot ontstaan.

Hoge bloeddruk ontstaat o.a.door vochtgebrek, het intelligente organisme verhoogt de bloeddruk niet zo maar, er is een reden voor: het minder vloeibare bloed moet toch door de kleinste vaten stromen, dus moet de druk omhoog. De mate van doorbloeding van de weefsels regelt via terugkoppeling de bloeddruk. Bij te weinig zout gaat het lichaam zich van vocht ontdoen om de balans in orde te houden, dit geeft uitdroging en daarmee hogere bloeddruk,

@Gerard: Met andere woorden, we moeten het weer omdraaien van wat de dokters zeggen.

Zij zeggen bij een hoge bloeddruk, dat je het zout moet minderen. Vervolgens kom je later nog een keer terug, is je bloeddruk nog te hoog, dus moet je nog minder zout gebruiken. Totdat je lichaam niet meer in staat is om de bloeddruk te verhogen. Die druk moet toch ergens vandaan komen. Waardoor je dus steeds slapper wordt en de organen niet meer hun werk kunnen doen.

En omdat de patiënt per ziekte wordt bekeken en niet als een organisch geheel, worden de problemen die daarna ontstaan, zoals ontstekingen, depressie, weer als aandoeningen behandeld met chemische middelen die het organisme nog wat verder ontregelen. Heb je er nog wat stess bij.

De medische wereld is een soort religie in de zin dat er "waarheden" bestaan op basis van gezag. In die waarheden wordt heilig geloofd. Dit is niet voorbehouden aan de medische wereld, ook in het dagelijks leven kom je het tegen, mensen geloven maar al te gemakkelijk wat een wetenschapper beweert. 10 kaar later wordt het tegenovergestelde beweert, dan wordt daar weer in geloofd.

Ik heb een vraag m.b.t. het gebruik van H2O2 :o

Zou iemand mij kunnen helpen?

- Na de eerste inname dient men eerst 30 min tot 60 min te wachten voor men eten nuttigt, klopt dit?

- Kan je de tweede H2O2 inname veilig doen door 2 uur te wachten? (na de eerste inname)

- kan je 30 tot 60 min voor iedere maaltijd veilig H2O2 gebruiken, mits er 2 tot 3 uur tussen de laatst genuttigde maaltijd zit? Of zou dit 4 uur moeten zijn?

- Hoe zit het met drinken van bijvoorbeeld thee in deze 'wachtperiode'?

Alvast bedankt voor de hulp :-)

De minimale wachttijd tussen maaltijden is 2,5 uur. Dat is 2 uur na de maaltijd en een half uur voor de volgende maaltijd. Nog beter is 3-4 uur tussen maaltijden aan te houden.

Mike

Bedankt Mike, voor de verduidelijking.

Hoe zit het overigens met drinken van thee in deze wachtperiode?

Ik ben nieuw op dit forum. Volg al een tijdje de verschillende onderwerpen en besloot nu maar eens mij aan te melden.Vraag mij af of H2O2 food grade inderdaad wel gezond is. Het wordt ook wel tegengesproken. Ben zelf bijna 75 j. Ik vermoed dat alle forum deelnemers hier meestal jongere mensen zijn. Ik voed mijzelf "zo gezond mogelijk" voor zover mijn portemonnee mij daar toe in staat stelt. Dus zoveel mogelijk biologisch, beperkte vleesinname(biologisch), vis (alleen wild, eieren, yoghurt e/o kwark, bijna geen brood en zo ja, dan spelt en daarbij wat voedingssupplementen die mij zijn aangeraden door een ortho-arts. Ben gelukkig nog behoorlijk fit, beweeg veel. Maar ben altijd geïnteresseerd om positieve bijdragen aan mijn gezondheid toe te voegen.

Graag reacties.

Quote:
If you can’t handle the intensity, I understand. Just slow down. Take it easy. But do continue.

Het is dat ik deze tekst teruglas, anders was ik waarschijnlijk gestopt met de H202. Ik kreeg met 25 druppels last van niet inslapen, kort slapen, 's middags dusdanige "griepverschijnselen" dat ik moest slapen en ik werd me iets te somber.

Na 1 dag niets nemen ben ik terug gegaan naar 15 druppels. Ik slaap gelijk weer normaal, voel me minder grieperig en doe de gordijnen weer open en laat t zonnetje binnen stralen :D Het gaat nu iets langzamer, maar dat is wel zo fijn!

Hi Mike,

ik heb ook een vraag over het gebruik van H2O2 35%.

In een topic stel je dat het gewoon in een smoothie kan, maar niet meer dan 4 druppels...

Hoe zit dat nou precies met inname of lees ik het verkeerd?

Gesteld wordt:

De minimale wachttijd tussen maaltijden is 2,5 uur. Dat is 2 uur na de maaltijd en een half uur voor de volgende maaltijd. Nog beter is 3-4 uur tussen maaltijden aan te houden?

Hier even mijn ervaring v.w.b. H2O2. Ben begonnen met 1 druppel (35%) per dag te verhogen. Dat leverde nagenoeg geen reactie op. Ik had al redelijk groene ontlasting na de laatste leverreiniging/darmspoeling. Ook had ik veel slijm in de ontlasting. Na vijf dagen ben ik met drie druppels per dag gaan verhogen. Ook geen verdere reactie dan een paar keer niezen en een keer de neus snuiten. Bij 22 druppels kreeg ik behoorlijke hoofdpijn die ik op een gegeven moment niet anders weg kreeg dan met 2 x 2 paracetamol. Die gebruik ik zeer zelden maar in dit geval moest ik ook werken. Gisteren en vandaag 25 druppels. Op de buik en rug een paar harde kleine bobbels, zonder geel koppie. Lijkt op een soort haarvatontsteking. Ik heb de kuur i.c.m. met de zapper gedaan. Mijn ontlasting is op dit moment (ondanks de 25 druppels) nog nooit zo goed geweest, de groene kleur is weg. Er is geen slijm meer aanwezig. De zapper zal ongetwijfeld parasieten gedood hebben. Ik ga vanaf morgen weer afbouwen. Wel heb ik zeer sterk ruikende urine maar dat had ik ook al vanwege de behandelingen met het APS-apparaat.

Nog even v.w.b. zuurstof verhogen, afgelopen maandag ben ik op advies van mijn ME/CVS arts bij een osteopaat geweest. Deze haalde er direct mijn lever en bijnieren uit zonder dat ik hem dit verteld had. Hij heeft als eerste mijn lever en middenrif behandeld. Op het middenrif stond behoorlijke spanning. Het buikademhalen gaat na deze behandeling een stuk beter, ik haalde altijd behoorlijk via de borst adem. Ik hoop dat dit meehelpt het zuurstof in het bloed te verhogen.

Ik heb echt nog even een prangende vraag m.b.t. het gebruik van H2O2. Het is voor mij totaal nieuw,en ik sta op het punt om het voor mezelf te introduceren.

Om deze reden wil ik gewoon zeker weten dat ik geen dingen fout doe.

Een resumé:

- een tweede inname van H2O2 is mogelijk 30/60 min voor een nieuwe maaltijd, bij voorkeur als de voorgaande maaltijd 3/4 uur geleden is?

- Mag er wel gewoon thee gedronken worden tijdens deze periode?(Sorry als ik wat drammend overkom, maar de vraag is nog niet beantwoord)

Volgens mij kun je rustig een kopje thee drinken tussendoor.

Quote:
Ideally, any and all consumption of any hydrogen peroxide should only

be done on a completely empty stomach.

NEVER mix

hydrogen peroxide with any food, nutritional supplement or

medication. Excessive consumption, or consuming hydrogen

peroxide with other substances may cause a bloated

feeling in the stomach. Always consume any diluted food

grade hydrogen peroxide on a completely empty stomach at

least three hours after or one hour before any meal.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan