H202

Moderator

Voor de smaak hoef je het niet te doen inderdaad. Ik verwerk de levertraan in de volgende yogurtsmoothie, dan proef je er werkelijk niets van:

volle biologische yogurt

zure room of creme fraiche

kokosolie of roomboter

3 theelepels donkere biologische honing

2 theelepels Sole

enkele druppeltjes 35% H2O2 (hooguit 4)

enkele druppeltjes Lugol's 5% jodium (hooguit 4)

1/2 theelepel levertraan met boterolie (Blue Ice Royal)

2 rauwe eieren

een volle eetlepel kaneelpoeder

een theelepel kardamompoeder

een kleine theelepel gemberpoeder

een kleine theelepel mosterdzaadpoeder

mespuntje kerriepoeder

mespuntje kruidnagelpoeder

mespuntje nootmuskaat

mespuntje komijnpoeder

mespuntje korianderpoeder

mespuntje karwijzaadpoeder

Evt. kun je hier nog aan toevoegen: rauwe biologische melk, verse zure biologische vruchten en biologische vruchtenjam zonder suiker (fruitbeleg).

Mike

Vanmorgen ben ik dan ook maar begonnen met h202, ik was wat skeptisch en ben dat nog steeds maar we zien wel waar het schip strand. Mij angst was dat ik er zieker van wordt of erger nog dat je er een luchtembolie van krijgt, iets wat niet onmogelijk is hiermee.

Ik ben begonnen met vier druppels van 3%, dit was eigenlijk perongelijk omdat ik een fout had gemaakt met het mengen van de 35%. Had 4 delen op 1 deel 35% gedaan (was even ergens anders met mijn gedachten). Toen ik daarachter kwam vond ik dat een mooie reden om te beginnen met een sterkere dosering.

Tot nu toe nog niks gemerkt van de h202 dus de doses kan omhoog.

@Tinuz, bij mij slaat de verwarring ook toe!

Het enige probleem dat ik ondervind met het nemen van H2O2 is het tijdstip van inname.

Ik vind het erg moeilijk om een half uur te wachten 's ochtends voor ik iets kan eten.

Moet dan een half uur eerder opstaan en nuchter wachten tot ik kan eten.

Als anderen de h2o2 bin een smoothie doen dan kun je toch ook meteen eten?

Bij voorbaat mijn excuses als het antwoord al gegeven is maar ik het over het hoofd heb gezien

Het antwoord op jullie vraag staat ergens in deze 25 pagina's.... Uit mijn hoofd zeg ik:" meer dan 4 druppels maakt dat het voedsel gaat oxideren en dat is niet goed." Daarom moet je maag ook leeg zijn voordat je de H202 inneemt.

Er zijn mensen die zetten de h202 op het nachtkastje. Mocht je s nachts wakker worden kan je het innemen of gelijk bij het opstaan. Scheelt weer een paar minuten wachten voordat je kan eten.

De reden waarom je in een grote smoothie-kan van 1,5 tot 2 liter maximaal 4 druppels 35% H2O2 kunt doen is omdat op dit volume het H2O2-gehalte ruim onder de 1% zit. Bedenk dat rauwe melk en honing ook H2O2 bevatten, beide voedingsmiddelen. Zolang het H2O2-gehalte zo laag is, is er niets aan de hand en ondersteunt het het geheel. Toevallig vandaag weer een variant gemaakt van deze smoothie en ook 4 druppels 35% toegevoegd. Gaat prima en is geen enkel probleem!

Mike

@alexandra, Dát ga ik doen, klaar zetten op nachtkastje en 'sochtends meteen drinken en dan nog een half uurtje 'snoozen'.

Ik zit nu op 12 druppels, is het dan raadzaam om in de smoothies en rauwe melk ook nog enkele druppels te doen door de dag?

Ik heb nog een vraag aangaande de h2o2. Sinds kort daarmee bezig, een paar keer vergeten, maar sinds deze week trouw elke ochtend aan het innemen. Vlot opgevoerd naar 20 druppels 3%. Sinds gisteren lijk ik ontgiftingsverschijnselen te krijgen (mooi!): duizelig, lichte misselijkheid, een warm gevoel, en goed naar het toilet kunnen (dit ging een tijd wat minder). Ook bemerk ik nogal een gejaagd gevoel met verhoogde hartslag. Ik wil van alles doen, maar kom eigenlijk nergens toe (dat gevoel krijg ik ook na caffeine of veel cacao). Is dat ook een vorm van ontgifting?

Gedestilleerd water is niet nodig in NL, Mike heeft daar eens iets over gezegd, denk een aantal pagina's terug. Gefilterd- of regenwater is prima in Nederland.

Ik neem aan van wel, als jij het ook ervaart. Op hoeveel druppels zit jij? Ik blijf de komende dagen "hangen" op 20, wil wel normaal de dag door.

Ok, wat ik ook niet snap is dat ik hoor dat je 1 deel 35% in 11 delen water moet doen. Maar als je bijv. 3 druppels zou doen, dan zou je daar maar 1,5 milliliter ofzo water aan toevoegen.

Je maakt niet zo weinig 3% Gadsie. De drie procent gebruik in bijvoorbeeld met tanden poetsen, om mijn mond te spoelen. Dus maak ik 250ml tegelijk ofzo. Dus een potje met 3%.

Ga je een kuur doen, dan kan je kiezen. Of druppels van 3 of van 35%. En dan maakt de verhouding verder niet uit. Je doet het in een glas met water. Al heb ik gemerkt dat het voor mij fijner is om 20 druppels 35% in een halve liter water te vermengen ipv een normaal glas. Maar dat is persoonlijk.

Bij het innemen van een X aantal druppels H2O2 in een glas water, kan men dan gewoon kraanwater gebruiken?

nu heb ik ergens een uitleg gelezen op de site over het verschil foodgrade en nietfoodgrade, maar ik vind dit niet meer terug. Ben gisteren naar de apotheek geweest en kreeg een flesje mee 3%, maar ze hadden nog nooit van de foodgrade gehoord... Het mens kreeg ook bijna een hartaanval als ik vertelde dat ik dit zou inslikken en het dus belangrijk was dit te weten. Uiteindelijk heb ik het meegenomen toen ze zei dat het wel ok was om de mond ermee te spoelen. Heb ik dan gedaan en het bruiste er netjes op los, witte muck uitgespuwd en ietsje later had ik een helder hoofd, toch voor eventjes...

Dit kan je idd gebruiken om mee te spoelen maar niet om in te slikken. Er zit waarschijnlijk meer in dan alleen h2o2 en h2o.

En ik vraag me idd net als fox84 of het met kraanwater kan. Ik lees dat sommige dit wel doen. Maar ik vraag me af hoe het zit met het reageren van de h2o2 met andere compounds.

als ik h202 gebruik doe ik het altijd met kraanwater, soms met sole erdoor en dan gelijk erna een beetje honing voor de smaak

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan