Hoi allemaal,
Mijn naam is Lub Kramer,
Ik ben directeur van aquamar desinfection products uit Urk.
Wij verkopen waterstofperoxide zowel aseptisch als technische kwaliteit.
Ik las op dit forum een reactie van Daniel Peters welke iets uitlegde over de 2 soorten peroxide deze uiteenzetting is niet juist!
Graag wil ik het juiste verschil aan u doorgeven het verschil tussen technische kwaliteit waterstofperoxide en foodgrade peroxide. aseptische peroxide is alleen te verkrijgen in de concentratie <35% in Europa. hoger zijn niet te verkrijgen daarvoor moet men in Canada zijn, en eigenlijk lager dan 35% wordt ook niet geproduceerd door de peroxide fabrikanten, maar wordt afgevuld door de verkopende bedrijven daar zijn wij er één van.
Daniel schreef: (Het verschil zit in het afvullen vanuit de "grote"tank. In beginsel zijn alle peroxides exact gelijk. Daarna wordt het foodgrade proces gestart door alles onder haccp normering af te vullen. Dit houd in goedgekeurde omgeving, goedgekeurde afvulmateriaal, goedgekeurde emballage, vervoer, opslag etc. etc. Daarnaast dient de foodgrade vaker te worden getest op een stabiele concentratie dan de technische. Dit hele proces is duur en staat onder strenge controle. De technische kwaliteit doorloopt dit proces niet, maar is als eindproduct waarschijnlijk nagenoeg gelijk aan de foodgrade (dit betreft 90% van de gevallen de 35% variant))
Dit is niet Juist! het verschil tussen de technische en de aseptische peroxide is: de aseptische kwaliteit peroxide wordt gedistilleerd en de technische niet! De aseptische peroxide is dan ook vele malen zuiverder dan de technische kwaliteit!
er zijn op het oog of in de smaak geen verschillen aantoonbaar tussen de foodgrade en technische. dit verschil is wel aan te tonen met de KCBV-42-25 Evaporation methode op 105 graden er moet dan minder als 150 mg/l droge stof in zitten dit is een dure test
Omdat de foodgrade een heel ander proces doorloopt is de prijs ook stukken hoger.
wij verkopen beide soorten
Ik hoop mensen met mijn verhaal enigszins een duidelijker beeld geven van de aseptische en technische peroxide. Bij vragen kun je ook altijd even bellen --> 0527 688 336
Vriendelijke groet,
Lub Kramer
Aquamar