Quote:
Daar gaan we weer met allerlei citaten uit geschriften
Na een korte nachtje slapen, heb ik opeens het licht gezien. Inderdaad weer, Mike. Deze discussie is begonnen omdat ik "bewijs" leverde dat bloed volgens de quran onrein is. Alle andere boeken mogen van mij het tegenovergestelde verklaren. Maar ik hou me vast aan de Quran. Een ander woord voor de Quran (wat voordragen/recitatie betekent, het niet geschreven woord) is de Furkan (de onderscheider van de waarheid met de valsheid).
Het lijkt erop alsof alle valsheid word geloofd indien je deze in mooie en dure zinnen kan onderbouwen. Je kan het zomaar maken om met woorden te strooien dat er slavernij heerst in islamitische landen zonder dat iemand er over nadenkt wat de waarheid hier achter zit. Wat is jullie bewijs dan, schenk mij die. In de rechtbank word je ook pas schuldig gevonden als er bewijslast tegen je is (mag je dus hopen in het systeem van de democratie).
Tuurlijk vind je ook woorden als hel en verdoemenis in de quran. Wat elke cel in ons lichaam doet beven. Gelijke rechten is gelijken rechten. Dat is de wet van de Natuur. Vermoord jij een mens, dan mag je dat betalen met je eigen leven. Ruk je de ogen van iemand er uit dan hebt jij het recht van Allah gekregen om de ogen van diens persoon uit te rukken. Oog om oog tand om tand. Distantieer je van alle onrecht en verderf dan heb je zeker niets te vrezen. Onze vrijheid houd op daar waar de vrijheid van de ander begint, en dit geld niet enkel tegenover de mensheid, maar voor heel de Schepping van de Schepper zelf. Verder ben je zo vrij als een vogeltje. Democratie staat daar regelrecht tegenover. Daar overheerst in de breedste zin van het woord de sterkste tegen de zwakke. De zwakke persoon is in dit geval de slaaf van het systeem. Op dit moment zijn wij als burgers gewoon slaven geworden verkapt in duur en mooie woorden wat het sugereert dat het niet zo is. En zo houden ze mensen slapend zodat ze niet in opstand komen tegen deze pure verkapte slavernij.
Maar verder verteld Allah ons, dat we deze wet niet hoeven toe te passen en dat de geduldige de beste onder de mensheid is. En de beloning daarvan oneindig. Want immers wij geloven dat dit leven tijdelijk is en ons bewustzijn/ziel oneindig door zal leven. Dit is voor mij een feit lang voordat er boeken zijn gekomen die bevestigen dat ons bewustzijn oneindig is.
Quote:
Allah (swt)heeft een boom geschapen die onder de Troon(Arsh)staat waarvan de bladeren gelijk zijn aan het aantal mensen. De naam van de boom is Sidratoel-Moentaha(betekent de laatste boom).als het leven van een mens eindigt en hij nog maar 40 dagen te leven heeft,valt er een blad met zijn naam erop voor Engel des Doods.Vanaf die dag beschouwen alle engelen hem als dood. Hij heeft dan nog maar 40 dagen in de wereld te leven.
Als iemand sterft komt de Engel des Doods om zijn ziel te nemen. De stervende persoon ziet hem,hoort hem,spreekt met hem,maar niet met zijn ogen,oren en tong.
De dode ziet,hoort,spreekt op een manier die wij niet kunnen waarnemen. Wanneer hij dan in zijn graf wordt gezet,keert zijn ziel terug naar het lichaam. En plaatst zich tussen het lichaam en het lijkkleed. Hij hoort dan de voetstappen van de laatste mensen verdwijnen.
En we zullen opstaan op de manier hoe wij hier op aarde geleefd hebben. Allah waarschuwt ons, de paradijs is verboden voor de hoogmoedigen, hypocrieten en onrechtplegers. Je zal enkel angst voelen in de woorden van allah als je de kenmerken van de bewonders van de hel in jezelf herkent. Want deze mensen denken weg te komen met het verderf wat zij zaaien. En Hij is de Rechter onder de Rechters.