het endorfine herstelplan

Ik ben helemaal niet overtuigd van die exorfinentheorie van Flamend en dus ook niet van suppletie met dat DPPIV-enzym. Uit jouw beschrijving maak ik ook op dat het eerder een verstorende dan een balancerende werking heeft.

Mike
 
Wie hebben er allemaal nog meer ervaringen met Exendo?
Ik vind de theorie erg aannemelijk klinken..maar ben erg benieuwd naar meer ervaringen er over.
 
Caseïne ( melkeiwit) heet in het engels: caso morphine. Dat zijn morfine achtige stofjes. Als je voldoende DPPIV enzym hebt, wordt dit hierdoor afgebroken. Mocht je een tekort hebben aan DPPPIV enzym dan wordt de caseïne dus niet (voldoende) afgebroken en gaat het naar je hersenen. Daar krijgt je wel last van de morfine werking en wordt je moe. Dus let op als je moe/ slaperig wordt van zuivel kan dit duiden op een DPPIV tekort.

Caseine heeft voorkeur voor MOR receptor en gluten heeft meet affiniteiet met DOR receptor ( recepetoren in brein)
 
afhankelijk dus van welke exorfinen, de hoeveelheid en of je voldoende DPPIV enzym hebt, kunnen klachten zich uiten

Klachten zoals: o.a van vermoeidheid tot burn-out, brain fog, slecht kunnen focussen, ADHD, ADD, piekeren, malen, verminderde plezierbeleving tot autisme en schizofrenie

Exorfinen: caseïne ( zuivel), gluten, soja en rubisculin ( spinazie) en uit micro organisme ( nog onbekend)

Ik test bij een consult op exorfinenbelasting (via toegepaste kinesiologie) en werk met epigenetische supplementen (van Exendo) en test deze op maat voor je uit.
Ik zie goede resultaten bij hypoadrenalisme (ofwel bijnieruitputting). Afhankelijk van de mate hiervan zijn er passende oplossingen om dit om te keren. Deze supplementen herstellen de aansturing van de bijnieren op breinniveau en dat is dus een andere insteek dan aanvullen via bijnierextract..
 
Dankje Mtje, dat klinkt heel interessant! nog een vraagje..als je al die voedingsmiddelen al niet neemt omdat je er last van hebt, kun je dan alsnog klachten van een exorfine belasting hebben?
 
@I-lady: ja je kan er nog klachten van hebben terwijl je geen exorfinen meer eet.
Omdat niet alles is afgebroken en dus naar de hersenen is gegaan en daar receptoren bezet en de boel in de war stuurt.
De exorfinen bezetten de receptoren in je brein en fungeren als valse neurotransmitters ( signaalstofjes) én de juiste neurotransmitters kunnen er niet gaan zitten omdat de plaatsen al bezet zijn..

Heb tevens ervaring met kinderen die exorfinenbelasting hebben en DPPIV nemen. Exendo heeft een speciale kinderversie.
 
@muis: flamend vertelde mij destijds dat je na een maand wel iets moet merken maar beste is 2 maanden gebruiken.

Bij mij heeft het helaas niets gedaan ook niet toen ik alle exorfinen liet staan.
Dus Marijn, begrijp ik het goed? als je exorfinen belast bent en dpp iv gaat slikken dan kan het zijn dat de valse neurotransmitters niet meer van hun plek gaan?ook al slik je dppiv?
 
er is een bron van exorfinen die nog onbekend is (uit micro organmisme) Als je deze zou hebben zou je DPPIV moeten blijven nemen.
Anders ruimt DPPIV de exorfinen op en zou de boel in de hersenen ook weer op orde moeten komen. Uiteraard geen exorfinen meer eten ( anders is het dweilen met de kraan open en zonde van het dure potje DPPIV)
Ik test tijdens een consult de waarde van het DPPIV enzym in % . Ik zie dat onder de 75% het enzym "nodig" is en vanaf 75% kan het enzym zelf zijn werk doen. UIteraard is een hoger % beter/ wenselijk. Mocht je iets van Exendo willen bestellen mail me dan voor een kortingscode ( 5%)
 
Toch vraag ik me af of wat er nu precies helpt bij inname van het DPP IV supplement van Exendo. Is het enzym behulpzaam of de bacteriën? Ik heb er namelijk ervaring mee dat iemand dacht dat het DPP IV supplement goed werkte maar later bleek dat hij net zo goed reageerde op de inname van een supplement met pre- en probiotica.
 
De lactobacillus rhamnosus produceert DPPIV en de enzymen hebben DPPIV activiteit.
Het kan dus zijn dat als je pro biotica neemt waar de lactobacillus rhamnosus inzit dat je DPPIV enzym stijgt. Uiteraard is de combinatie van de enzymen plus de bacterie ideaal om een verlaagde DPPIV enzym te optimaliseren.

Het kan ook zijn dat diegene geen exorfinenbelasting had en zijn DPPIV enzym dus op peil is en zodoende geen baathad bij suppletie ervan maar wel opkanpte van pro biotica ivm verlaagde residente darmflora?
 
Dit DPPIV enzym interesseert me in hoge mate, omdat iemand zei dat ik met enzymen behandeld moet worden. Er werd wel bijgezegd dat ik veel zou moeten slikken (geen idee hoeveel) en dat het duur was, want hij had de beste enzymen, die moeten in de koelkast bewaard worden. Verder weet ik nog niet welke dat zouden moeten zijn.
Op www.enzymtherapie.nl worden blijkbaar enzymen gebruikt die bij De Roode Roos o.a. gekocht kunnen worden. Dus wat kwaliteit betreft zeer waarschijnlijk niet denderend zijn.
Nu moet ik uitzoeken met wie ik verder in zee ga, zodat ik wel straks een goed produkt krijg maar niet de hoogste prijs betaal.
Ik dacht nog 1x terug te gaan naar Zoetermeer en dan enzymen mee te nemen zodat ik de producent ken en de prijs/kwaliteit kan vergelijken. Hij had het nl over 700,- per maand, dat is nogal wat.
Misschien eerst nog eens een mail sturen en info vragen. Nee heb ik ja krijg ik.
 
Die website waar je naar linkt vind ik in ieder geval niets. Ten eerste ziet hij eruit alsof hij uit de jaren negentig komt (maar dat is nog wel overkomelijk), maar ten tweede verstrekken ze de brochure 'optimale voeding, inclusief zuur baselijst'. Nou dan weet je al dat het niet veel goeds is.
 
Hamster ik ga het gewoon lezen en dan moet ik maar zien wat me het meeste aanstaat.
Ze verwijzen ook naar artsen en 1 ervan is J. Beunk in Haarlem, die website heb ik al vaker bezocht
Mijn probleem is mmenteel dat ik al een tijd echt goed eet zoals het moet, maar dat ik desondank een te hoge bloeddruk en te hoog cholesterol heb. Dat zou eigenlijk niet kunnen. Dus ben ik nu zoekende.
 
@Liesje: misschien zijn deze enzymen wat voor je: http://eu.iherb.com/Thorne-Research-B-P-P-Betaine-Pepsin-Pancreatin-180-Veggie-Caps/20854

Verder zitten er enzymen in rauwe melk en producten daarvan, evenals rauwe groenten en fruit. Al weet ik niet of groente en fruit wel zo geschikt voor jou zijn gezien je darmproblemen.

Enzymen uit de koelkast die duur zijn klinkt mij toch een beetje als onzin en commercie in de oren :-?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan