het endorfine herstelplan

Voor mezelf zijn de signalen van slechte leverwerking onder andere pijn in mijn rechterzij, diepere verticale lijnen tussen mijn wenkbrauwen boven de neusbrug, rode aderen in het oogwit en verkleuring van het oogwit.
 
Toevoeging:

Nog een paar signalen: misselijkheid, oprispingen, nekpijn (rechterzijde), hoofdpijn boven wenkbrauwen, slechte ochtendadem, dikke buik.
 
Ik lees dat Marijn schrijft dat het ontgiftend werkt. Wellicht kon je lever dat niet aan?

hoe dan ook, het moet je helpen, niet ziek en vermoeid maken.

Ik heb met deze laatste ervaringen te lezen al het besluit genomen om er niet aan te beginnen.
Volgens mij verstoord het meer als dat het goed doet..

De uitspraak 'het ontgift' is een makkelijke om de klachten die van een verstoorde aard zijn weg te schuiven naar iets positiefs.
 
Ik heb overigens geen last van de DPP-IV supplementen. De eerste anderhalve week wel, maar dat stond ook op de website van hun. M'n ontlasting is alleen wat lichter, maar ik weet niet of dat daardoor komt.

Mark
 
Ja dat had ik ook gelezen de eerste week evt bijwerkingen maar bij mij ging het tot 3 weken goed en dan ineens buik krampen. Vraag mij dan af hoe dat kan.

Ik heb vandaag geen dpp iv genomen en voila! Geen buikpijn.
 
@watisgezond: ik heb dat nooit gelezen over die anderhalve week, dus even opgezocht. Bedankt voor deze tip!

Een deficiënte DPP-IV enzym werking heeft een exorfinen-opstapeling tot gevolg. DPP-IV Optimum® Gold is een krachtig product en heeft als dusdanig een versnelde afbraak van exorfinen tot gevolg. Hierdoor kunnen er gedurende de eerste dagen (in uitzonderlijke gevallen twee weken) ontwenningsverschijnselen en een verandering van de darmflora ontstaan. Dit is een volkomen normaal proces en geeft aan dat u last hebt van een exorfinen belasting. De kenmerken verschillen per persoon volgens de ernst van de exorfinen belasting en de constitutie:

Psychische ontwenningsverschijnselen: verhoogde prikkel- en stressgevoeligheid, geïrriteerdheid, moeheid, toegenomen behoefte naar suiker
Darmflora adaptatie: diarree, krampen

Misschien is het gemiddeld zo dat een ontwenning anderhalve week duurt, maar als de exorfinen belasting heel hoog is kan ik me zo voorstellen dat de krampen ook wel langer aan kunnen houden. Krampen lijken me niet persé een teken dat het slecht is voor je.

Ik heb ook wel buikkrampen gehad en soms heb ik ze nog maar ik vermoed dat de goede bacteriën dan in oorlog zijn met de foute :D

Als je dpp iv nodig hebt zal je waarschijnlijk ook een lekkende darm hebben. Het lijkt me dat heling dan wel wat gevoel met zich meebrengt.

Al moet ik wel zeggen dat ik me anders dan anders voel. Soms positiever en opgewekter, wat mee van het 'nu' genietend, maar mijn lever en schildklier zijn ook weer in het spel bezig, al kan ik natuurlijk niet zeggen hoe dit zich verhoudt ten opzichte van het enzym.
Meer geïrriteerd en stressgevoelig merk ik wel degelijk. Ik ben blij dat ik dit nu lees en dat ik er wat geruster op kan zijn dat dit mogelijk van het enzym komt en dat er nog kans is dat het over gaat.
 
@heksje: hoe gaat het inmiddels met de bijwerkingen? Nog aanwezig?
Ik gebruik het niet meer. Ik heb idd ook een lekkende darm, ik wist niet dat dpp iv het ook kon helen.

@ mtje: jij vertelde elders dat de mor-fase beter testte dan adrenal ivm bijnieruitputting. Op de site van exendo lees ik een hoop over fosfadieenremmers ofzoiets. Het is dus zaak om deze echt allemaal weg te laten anders werkt het middel mor-fase niet juist?
 
Hoi Sampjes, volgens mij ben ik er doorheen en gaat het nu 'goed'. Het is natuurlijk geen toverpil maar ik merk wel dat ik positiever en blijer in het leven sta wat voor mij toch wel heellll fijn is.
Verder merk ik er niet veel van, dus ik vraag me af hoe lang ik het nog blijf gebruiken. Geen idee ook wat gebruikelijk is. Het lijkt me dat mijn lichaam het uiteindelijk zelf weer moet kunnen. Weet iemand hier meer over?
 
Fijn dat het een positief effect op je heeft, Heksje.
Ik neem het ook nog steeds.

Kwik zou de werking van het DPP-IV enzym hinderen, dus als dat zo is, dan blijf ik het voorlopig nog wel nemen totdat ik van de kwik verlost ben.

Bovendien zit er ook probiotica in, wat ik sowieso wil blijven nemen om candida in de hand te houden. Ik neem nu ook Bio-Kult.

Mark
 
@heksje: ik denk dat marijn wel antwoorden heeft op jouw vragen mbt dpp iv want zij volgt ook een opleiding bij Lucas flamend.

Ik zit zelf te denken om over een tijdje die mindere krachtige soort te nemen van exendo, de dpp iv voor kinderen. Want die krampen wil ik echt niet meer.
 
http://exendo.be/dpp-iv-enzym-remmers-overzicht/

Hier zie je een lijst met DPP IV remmers. Op zich als je DPPIV enzym op peil is en het niet geremd wordt kan het zijn werk doen. Ik test in mijn praktijk het % van het enzym en merk dat bij 75- 80% het nemen van het enzym gewenst is echter niet meer "nodig". wel blijf ik dat steeds checken want de kans is dat het enzym terugloopt door de factoren die het enzym remmen.

Wat betreft de dosering voor kinderen om kramp te voorkomen. Dan zou ik toch de sterker caspules nemen en dan om de dag. En bij de krampen zoals ik die heb ervaren is omdat er meer ontlasting los kwam.. dat ik een kramp kreeg maar dat puur als signaal en geen aanhoudende pijn.

 
@ sampjes .. wat beterft de MOR phase... die activeert het POMC gen.

en er zijn factoren die het POMC gen remmen. Alle info hierover vind je hier:http://exendo-epigenomics.com/pomc-gen/

er wordt gevraagd of je professional bent voordat deze pagina opent. Je kan gewoon op ja klikken ( hoeft geen naam of bedrijf op te geven) Voor professionals mag je nl alles vermelden.

Ik zie betere resultaten met de MOR phase. Voor mij is dus duidelijk dat er iets mis is met de "aansturing" van de bijnieren op brein niveau.
 
Heel eerlijk gezegd denk ik dat ook dat het op brein niveau speelt. Ik heb de afgelopen dagen veel gelezen erover. Ik was namelijk ook geïnteresseerd in het middel low dose neltrexone ivm fibromyalgie en toen kwam ik erachter dat, dat middel ook invloed heeft op de receptoren in de hersenen.
Dit kwam ik bijv elders tegen:
:als je een opiaat-antagonist neemt zoals low dose naltrexone, verhoog je het aantal MOR. => door naloxone te geven, simuleren ze artificieel een te laag aantal mu opioide receptoren MOR omdat ze deze volledig blokkeren.
Als je low dose naltrexone gebruikt, stimuleer je net de aanmaak van deze MOR. Je verbetert dan het leereffect door het aantal MOR te normaliseren.=>


Als dus het MOR verhoogd wordt door LDN dan kan ik toch ook vanuit gaan dat dit weer goed effect heeft op o.a cortisol maar dus ook dat hele endorfinen systeem?

In mijn geval is er al een verstoring in de hypofyse opgemerkt en dat heeft toch ook allemaal met dit bovenstaande onderwerp te maken. Ik denk dat er een erfelijke belasting/defect is op dit gebied en dat vaccins,voeding en amalgaam dit nog erger hebben gemaakt!
 
Het "ik moet het hebben gevoel" is een hele gemene. Candida bijvoorbeeld geeft ook dit gevoel, echter moeten we er ook voor waken dat we niet luisteren naar het 'ik moet het hebben gevoel'.

Na een ziekbed, hoge dosissen antibiotica en met ondervoeding uit het ziekenhuis gekomen valt het mij op dat ik bovenstaand gevoel heb bij kefir. Ik vind dit niet raar want dit barst van de goede bacteriën en voedingswaarde.
Ondanks dat ik erop getest was dat ik niet tegen zuivel kan, lijkt het erop dat kefir mij juist wel goed doet, evenals yoghurt (het enige nog beetje eetbare in het ziekenhuis al wat het de gepasteuriseerde versie).

Gisteren zei ik juist tegen mijn lief dat ik met het drinken van kefir voel dat ik aard, dat ik thuis kom, dat elke cel gevoed wordt.

Het is denk ik eerder de kunst om de start en inname van de zuivelproducten met hele kleine stapjes te nemen. Het zijn immers enorm voedende en reinigende producten.

Zelf heb ik maanden de DPP IV geslikt en er niet veel van vernomen. Ik kreeg juist meer trek in zuivel en gluten :S

Mijn advies blijft: probeer zoveel mogelijk supplementen te vermijden. Ik heb het een paar maanden wel weer heftig gedaan en ben er helaas zieker van geworden. Goede eerlijke voeding is de weg, het is alleen echt goed zoeken en aanvoelen waar je lichaam op dat moment behoefte aan heeft.
Supplementen kunnen zich namelijk ook ophopen in je lichaam en als een gif werken.
 
PS: ik neem nog wel supplementen, ben niet volledig tegen, maar ik probeer wel te zeggen dat je telkens weer zorgvuldig af moet wegen of je iets wel nodig hebt. Je natuurlijke instinct kan je wel vertellen of je zin in bouillon, kefir of andere voeding hebt. Dit signaal kan je oproepen door in alle rust eraan te ruiken, er wat van te proeven, etc. Een supplement in pilvorm vertelt je niets en je stopt dus iets in je lijf waarvan je niet zeker weet dat je het nodig hebt. Je 'denkt' dat je het nodig hebt, omdat je allerlei informatie erover gelezen hebt. Echter creëeren al die supplementen ook een onbalans. Voeding is in evenwicht, alle losse voedingsstoffen niet.
 
@sampjes: even terugkomen op het LDN verhaal/ vraag.

LDN zorgt het dat het immuunsysteem in balans komt en kan de (laaggradige) ontstekingen doen afnemen.
LDN blokkeert de endorfine receptoren (MOR) voor een aantal uren. Hiervan raakt het systeem in de stress en als gevolg gaat het meer endorfine receptoren produceren.

Herstel van het endorfine systeem van belang voor het hele systeem/lichaam om het (weer) in balans te brengen. Endorfine is een modulator. Het activeert en remt de werking van verschillende neurotransmitters, hormonen, immuuncellen, ontstekingsstoffen en genen.
Het exorfinen-vrij eten draagt bij aan het herstel van het endorfine systeem.

Herstel van het endorfine systeem ligt aan de basis van je beter gaan voelen. Zo pak je de oorzaak aan van de klachten en ben je niet alleen symptomen aan het bestrijden.
 
@ Heksje

Wat naar te lezen: "Na een ziekbed, hoge dosissen antibiotica en met ondervoeding uit het ziekenhuis gekomen"
Stuur je me een bericht/ mail?
 
@ sampjes over de DPPIV voor kinderen.. zelfs kinderen kunnen de volwassen versie nemen. Rustig opbouwen en als je "last" krijgt sla je een dag de DPPIV over.
Hoe meer exorfinenbelasting je hebt,des te meer ontwenningsverschijnselen je hebt omdat het DPPIV enzym versnelt de exorfinen afbreekt.
Er is een nieuw product op de markt: Rosmarinus Optimum. Dit kan je inzetten o.a als je veel last hebt van de ontwenningsverschijnselen van DPPIV enzym.
 
@ Jhanne
Ik lees: "grappig genoeg heb ik dat ” ik moet het hebben gevoel” niet bij remeker, terwijl ik het intens lekker vind."
Omdat deze kaas van A2 melk wordt gemaakt ! en dus niet zo verslavend werkt als A1 melk(producten). Tevens is schapenkaas ( ook A2 melk) Ok om te nemen
terwijl in geitenkaas ( ook A2) wel exorfinen zitten.

wat is dat wittige spul dat je overhoudt na boter klaren?
-dat zijn de eiwitten ofwel de caseïne.( caso morphin)
overigens is ghee zowel vrij van lactose ( melksuiker) als caseïne ( melkeiwit)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan