het smelten van de ijskappen

Tuna, afgezien of het nou warmer wordt of niet, hoe kom je erbij dat de mens de grote schuldige is?

Al tienduizenden jaren varieert de temperatuur op aarde, lang voor de industrialisering.

Mark

 
Ik ben overigens voor duurzame oplossingen op het gebied van bijvoorbeeld energie en consumptie en giftige afvalstoffen van bedrijven moeten worden teruggedrongen, maar ik ben er niet van overtuigd dat dat de temperatuur op aarde beïnvloedt. De lucht- en zeewaterkwaliteit (en dus het leven) lijdt er wel onder.

 
Quote:
Tuna, afgezien of het nou warmer wordt of niet, hoe kom je erbij dat de mens de grote schuldige is?


- uitstoot Auto's

- uitstoot Fabrieken die 24 uur draaien

- uitstoot vliegtuigen

Dat is enorm toegenomen sinds de jaren 50-60. Dankzij goedkope olie is vliegen ook goedkoop geworden. En voedsel dat men aan andere kant wereld teelt en dan halve wereld rondreist naar de consument. Zelf probeer ik zoveel mogelijk lokaal te eten, en weiger ik lamsvlees uit Nieuw-Zeeland of fruit uit Afrika (waar ze het al moeilijk hebben). Allemaal slecht en onnodig voor milieu. Kijk ook maar naar de BRIC landen, komen steeds meer mensen bij de middenklasse en die willen allemaal auto rijden, vlees eten en mooie dingen kopen, met rampzalige gevolgen voor het milieu.

 
Mee eens, maar nogmaals, in hoeverre heeft dat te maken met een eventuele temperatuursstijging op aarde.

Hier een overzicht van temperatuursschommelingen op Groenland in de laatste 65 miljoen jaar om eens even uit te zoomen:

http://joannenova.com.au/2010/02/the-big-picture-65-million-years-of-temperature-swings/

Een dalende tendens dus.

 
@Tuna

De aarde heeft perioden gekend met grotere concentraties CO2 dan nu het geval is.

Uit Tuna's eigen bronnen:

Aarde pompte ooit twee keer zoveel CO2 de lucht in

Toen leefden er maar een fractie van het aantal mensen vergeleken met nu !

Reden toen niet in auto's, werkten niet in fabrieken laat staan dat ze in vliegtuigen vlogen.

Geen openbaar vervoer.

Geen conferenties als het World Economic Forum in Davos ( 1700 prive jets )

Geen HR ketels in grotten of tenten.

Er waren toen ook geen oorlogen met diesel verslindende tanks, gevechtsvliegtuigen en ander materieel.

Bestonden er geen enorme transportschepen en maakten geen cruises. etc etc etc.

Maar mensen zijn de grootste vervuilers ?

Je bent aardig 'gebrainwashed'

P.s.

Lamsvlees uit Nieuw Zeeland............ HMmmmmmm.

Denk dat ik effe naar de winkel ben.........tot later !!

 
Vergeet in de opsomming ook even de kernproeven niet die sinds de helft van de vorige eeuw plaatsvinden en niet zuinig toevoegen aan vrijgekomen warmte.

Maar dan nog, is het juist koeler aan het worden. CO2 was vroeger vele malen meer aanwezig. Sterker nog, een goede CO2 omgeving is meer dan gewenst voor het leven op deze planeet.

 
Quote:
@ Tuna

Alleen voor New York !!!

Selectief lezen heet zoiets.


Ja, ik zeg toch ook niks over andere gebieden, lezen!

 
Quote:
Lamsvlees uit Nieuw Zeeland............ HMmmmmmm.


Stoer hoor, vlees eten dat naar Nederland moet worden gevlogen vanuit de andere kant van de wereld. Kost allemaal kostbare olie die op raakt en zorg voor vervuiling van milieu.

 
Quote:
Maar mensen zijn de grootste vervuilers ?


Ja, tegenwoordig wel. Het milieu vervuilt niet zichzelf. Daar zorgen de 1 miljard auto's voor, ontbossing, en zware industrie.

 
Yep !

Ik bestelde óók altijd een bosje Nederlandse bloemen in Moskou voor dat er sancties werden ingesteld omdat ze dan zo lekker wereld wijs zijn als ze dan uiteindelijk hier in een vaasje

staan.

 
@ Tuna

Quote:
Tegenwoordig wel

vroeger in de oudheid niet ???

Quote:
Het milieu vervuilt niet zichzelf.

Vulkanen ???

 
Quote:
vroeger in de oudheid niet ???


ook, maar in mindere mate dan nu.

Quote:
Vulkanen ???


klopt, die wel ja.

 
Zo, was weer vermakelijk hier vandaag met de ontkenners, veel plezier verder. Ik ga lekker op de fiets naar huis, de winterkou in brrrrrrrrrrrrrrr

 
Vulkanen kunnen er ook wat van: zwavel, asbest, heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel stof. Dan hebben we het nog niet over zware metalen, die zitten ook allemaal in de bodem en wat er in de bodem (aardkorst) zit, spuugt een vulkaan de lucht in.

Die aarde, da's puur mazzel dat daar te leven is. Wel zuinig op zijn, lijkt me.

 
@Tuna

Quote:
Kost allemaal kostbare olie die op raakt.....


"To begin with, oil is not a fossil fuel. This is a theory put forth by 18th century scientists. Within 50 years, Germany and France's scientists had attacked the theory of petroleum's biological roots. In fact, oil is abiotic, not the product of long decayed biological matter. And oil, for better or for worse, is not a non-renewable resource. It, like coal, and natural gas, replenishes from sources within the mantle of earth. This is the real and true science of oil."

 
@Tuna

Quote:
Ik ga lekker op de fiets naar huis....



Da's tenminste verstandig en gezond (thumbs up !!) :wink:

P.s niet teveel CO2 uitblazen........ dat dan weer niet.

 
Uit nieuwsgierigheid, Archie, waar komt die quote vandaan twee posts hierboven?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.969
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan