het smelten van de ijskappen

En jij bent ingenieur in opleiding? David Icke zei eens na een lezing op een universiteit dat deze academici 'babes in the woods' zijn, hulpeloze baby's die in een bos zijn achtergelaten, zoiets als 'voer voor de kat'. Je zou verwachten van academisch geschoolden dat ze alleen maar beter leren nadenken als ze hoger doorstoten in het onderwijs, maar nee: ze zijn juist des te meer geindoctrineerd, waardoor ze alleen maar de 'kennis' dien hen wordt aangeleerd zo goed mogelijk kunnen herkauwen en niet of nauwelijks in staat zijn om voor zichzelf te denken!

Voor wat betreft 911, wat ik alleen maar gebruikte om aan te geven dat het de media is die ons complottheorieen op de mouw spelt, zijn er gelukkig ook architecten en ingenieurs die wel degelijk grote vragen stellen bij de 'pannenkoektheorie':

http://www.ae911truth.org/

Een goed begin om dat eerst maar eens door te nemen.

Voor wat betreft 'global warming' verwijs ik naar deze sites:

https://wattsupwiththat.com/
http://realclimatescience.com/

Deze BBC-film is ook de moeite waard:



Mike

 
Die ‘babes in the woods’ zijn anders wel instaat om een voertuig met 500 man de lucht in te krijgen, een stukkie metaal op de maan en meteorieten te landen en om genoeg elektriciteit op te wekken om gehele landen te verlichten in de nacht.
Auto's die zelf remmen en robots die voor jou het gras maaien en je kamer stofzuigen.
Kijk om je heen, bijna alles is ontstaan door de vindingrijkheid van de mens. Je bureau, de muur, het raam, de weg, de huizen. De mens heeft zelfs door middel van kruising specifieke bomen en beesten weten te creëren.

Het is erg simpel om alle bronnen die je mening versterken te bestempelen als waar en alle bronnen die je tegen spreken te bestempelen als corrupt, maar dan kom je niet achter de waarheid.
Waarom zijn het de meest vervuilende industrieën (auto-, vliegtuig-, vrachtwagen-, scheepsvaartindustrie) die er alles aan doen om hun product zuiniger te maken? De auto-industrie investeert miljarden in hybride en elektrisch rijden, De A350 en de B787 zijn voor 70% van composiet (lichter en sterker), vrachtwagens gaan bijna autonoom rijden zodat ze veel dichter achter elkaar kunnen rijden om de weerstand te verminderen en boten gaan op LNG.

Er is namelijk een verband tussen de temperatuur en de CO2 in de lucht. Uit het ijs kun je namelijk de CO2 waarde bepalen en de temperatuur, en als CO2 stijgt, stijgt de temperatuur. En als je naar die data kijkt, zul je ook zien dat er nog nooit deze hoeveelheid aan CO2 in de lucht is geweest.

Englander%20420kyr%20CO2-T-SL%20rev.jpg


En het mooie van duurzaamheid is:
Het zijn niet alleen windmolens en zonnepanelen.
Er is veel meer waar je naar kan kijken, je zou bijvoorbeeld het methaan van koeien kunnen opvangen en gebruiken als natuurlijk aardgas.
Als aardgas (CH4) wordt verbrand (O2) ontstaat er CO2 en water (H2O)
1 methaan molecuul creëert 1 CO2 molecuul. Terwijl methaan 28x schadelijker is voor ozon dan CO2.
Gratis energie dat beter is voor het milieu.

Over 911, misschien zijn het de complottheorieën die je als waarheid aanneemt en de waarheid als complottheorie? Waarom zou je een gebouw ontwerpen met de gedachte: "hier gaat ooit een vliegtuig in neerstorten". Het gebouw is ontworpen om verdere verspreiding van vuur te voorkomen, als de brand klein blijft, in 1 kamer of op een enkele verdieping, kan de brandweer er op tijd zijn om het te blussen. In dit geval was echter de structuur al lokaal aangepast door de inpakt (muren kapot) en lekte er kerosine door het gebouw, waardoor de brand zich snel en gemakkelijk kon verspreiden.

Een vliegtuig wordt ook niet berekend om te landen met volle brandstoftanks, dan breken de vleugels af. Het is namelijk goedkoper (en duurzamer) om een enkele keer brandstof te dumpen in zee dan de vleugels te versterken (extra gewicht = extra brandstof).

Tibor
 
Het weigeren van een onderwerp in een debat is anders zeer onprofessioneel, aangezien het idee achter een debat is dat iedereen een mening heeft en je dit versterkt met goede argumenten en bewijs.
Misschien kunnen ze hun stelling niet verdedigen en willen ze daarom dat het niet aanbod komt?
Er zijn namelijk vele andere onderzoekers waarschuwen juist voor de klimaatveranderingen.
Als je niet open staat voor nieuwe ideeën kom je ze ook niet tegen, ik ga in debat en ben bereid de tegenargumenten te lezen, die drie professoren staan er niet voor open en zullen ook nooit accepteren dat het verandert.

Men dacht ook tot voor kort dat continenten niet bewogen.
Als iedereen dit bleef volhouden zouden we dit nog steeds denken, maar er waren mensen die dit in twijfel trokken en het gingen onderzoeken.
En nu weten we dat ze wel degelijk bewegen en dat er ooit een supercontinent was.

Tibor
 
Als het weigeren om deel te nemen aan een debat jou ook stoort, waarom maak je je dan niet druk om het feit dat Al Gore categorisch elke vorm van debat uit de weg gaat?

Mike
 
Dat is ook onprofessioneel van hem.
Gelukkig is niet iedereen zo (wij bijvoorbeeld, en de vele anderen die hierover discussiëren).
Maar je haalt nu wel je eerste statement onderuit dat drie professoren een debat weigeren.

Tibor
 
Mike verdedigt de 3 professoren niet Tibor, integendeel. Dat begrijp je wel, neem.ik aan?

Joost
 
Mike kwam met een argument dat er drie professoren waren die een debat ontweken.
Ik zei dat dat onprofessioneel is.
Vervolgens kwam Mike met het argument dat Al Gore dat ook doet.
Dat vind ik ook onprofessioneel.

Maar bij zowel de pro- als anti klimaatverandering zijn er mensen die het debat ontwijken.

Dus wat is de waarde aan de eerst drie professoren die een debat ontwijken?

Tibor
 
Drie professoren en Al Gore ontwijken dus een debat over klimaatwetenschap.
Wat is de waarde van deze informatie?

Het is geen argument om wel of niet te denken dat klimaatverandering echt is.
 
Tibor,
Vrijwel alle argumenten die je noemt worden ontkracht op de website die ik eerder noemde.

De rest is ook allemaal al behandeld in dit topic.

Toen ik destijds in de bioscoop An Inconvenient Truth had gezien, was ik geschokt en vond, net als jij nu, dat er iets moest gebeuren want anders gaan we eraan met z'n allen.

Jaren later zag ik in dat dit een scam was waarmee veel geld wordt verdiend en veel leugens zijn verkondigd.

Al Gore's vermogen is sindsdien enorm gestegen. De beweringen van hem zijn veelal niet uitgekomen.

NASA is meerdere malen betrapt op het manipuleren van klimaatdata.
Deze data wordt ook gebruikt door tal van overheden en organisaties om hun beleid uit te stippelen. Onder andere organisaties die jij vermeldde op de vorige pagina.

CO2 stijging VOLGT klimaatopwarming en niet andersom. Dit is ook te zien in de grafiek die jij had neergezet hierboven. 800 jaar nadat het klimaat opwarmde, vond er een toename van de CO2 concentratie plaats in de atmosfeer.

CO2 stuurt dus niet de klimaatopwarming aan, zoals jij suggereert.

Smeltende poolkappen: op de Noordpool smelten de kappen ja, maar Antarctica vestigt record op record wat betreft de hoeveelheid ijs die gemeten wordt. Maar daar hoor je de 'wetenschappers' niet over, want dat past niet in hun agenda.

Nogmaals, ik ben tegen vervuiling. Maar ik ben ook tegen leugens en bangmakerij omwille van geld (CO2 belasting, etc.) en nieuwe beperkende wetten die alleen gelden voor het volk uiteraard.

De wereld bestaat al miljarden jaren en in die tijd is het zowel warmer als kouder geweest dan nu. Lang voor de industriële revolutie. Dus klimaatverandering bestaat en is een NATUURLIJK fenomeen (even los van geo-engineering).

Don't believe the hype!

Mark
 
Beste Mark,

Op internet staan tegenstrijdige beweringen.
Er zijn tal websites die beweren dat er wel of geen klimaatverandering is.
Maar om de juiste bronnen er uit te halen moet je verder kijken dan de eerste de beste website. Dat 1 website alles ontkracht betekend niet dat het waar is, want er zijn ook websites (zoals die van Al Gore) die juist alles bekrachtigen.

Deze tegenstrijdige beweringen ontstaan door verkeerd onderzoek.
Bijvoorbeeld waren er bij het onderzoek over "optimism bias" maar 15 proefpersonen.
Ik heb het de hele tijd over "maar" 15. En dat komt omdat het echt heel weinig is.
De chirurg Graham wilde bewijzen dat longkanker niks met roken te maken had. Hij deed een onderzoek met 684 proefpersonen. Dit zijn er ruim 15 keer meer dan bij het optimism bias onderzoek.
Graham publiceerde zijn studie in 1950, en bewees dat er een heel duidelijk verband was tussen roken en longkanker. Hij overleed aan longkanker in 1957.

Een onderzoek met te weinig proefpersonen of metingen zijn heel foutgevoelig. Graham onderzocht 684 personen zijn stelling te bewijzen.
Door een onderzoek met 15 personen te herhalen kun je zowel bewijzen dat iets wel en niet is. Afhankelijk van de proefpersonen.

Al deze studies worden gepubliceerd, websites zijn vaak onduidelijk over het aantal proefpersonen of waar ze de feiten vandaan halen.
Vet is goed en vet is slecht

Jij en ik interpreteren de feiten van dezelfde website op een anderen manier.
Ik gebruik liever alleen maar verschillende bronnen en jij gebruikt 1 website. beide manieren hebben voor- en nadelen.
Ik studeer en jij ?
Ik ben dol op natuurkunde en scheikunde.

En het klopt dat het kouder en warmer is geweest, maar het was niet altijd leefbaar voor de mens.

Tibor
P.S. De regering heeft een rechtspraak verloren die bepaald dat de regering zich beter moet inzetten om de natuur te beschermen. Dit kost de regering juist geld. (en verdienen ze later indirect terug op de kostenbesparing van zorgkosten door minder luchtvervuiling (denk ik dan weer)).
 
Tibor,
In de loop der tijd ben ik (mede door dit forum) patronen gaan inzien voor wat betreft de werkelijke agenda achter veel van deze maatregelen. Niet dat dat altijd makkelijk is te doorzien, maar hoe meer je er in duikt, hoe gemakkelijker het wordt.

Intuïtief voel je al aan dat er iets niet klopt wat betreft een onderzoek of wat dan ook. Vaak is het meer van hetzelfde in een ander jasje.

Al Gore geeft helemaal niet om het klimaat. Vliegt zelf met een privé-jet naar een klimaattop en heeft een carbon footprint die gigantisch is.

The average household in America consumes 10,656 kilowatt-hours (kWh) per year, according to the Department of Energy. In 2006, Gore devoured nearly 221,000 kWh--more than 20 times the national average.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2007-02-26/al-gores-carbon-footprint-is-big-dot

CO2 was toch zo schadelijk volgens hem (en jou)?

Jij en ik interpreteren de feiten van dezelfde website op een anderen manier. Ik gebruik liever alleen maar verschillende bronnen en jij gebruikt 1 website.


Niet waar, ik heb in m'n vorige bericht 3 referenties genoemd, die alle van verschillende bronnen komen. Bovendien wordt er op die websites weer getoond waar ze hun informatie vandaan hebben.

En wat betreft anders interpreteren: jouw eigen grafiek toonde aan dat de CO2 stijging volgt op klimaatopwarming. Dat kun je moeilijk anders interpreteren. En daarmee valt die hele "CO2 veroorzaakt opwarming" theorie in duigen.

En het klopt dat het kouder en warmer is geweest, maar het was niet altijd leefbaar voor de mens.

Precies, en toch veranderde het klimaat, zonder invloed van de mens.

Studie-periode heb ik al lang achter me, maar ik ben aardig goed in het analyseren van informatie en word steeds beter in de bullshit scheiden van de waarheid.

Mark
 
De waarheid achter 9/11 en andere conspiracies zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen omdat de daders het ons niet direct gaan vertellen. Daarom moeten we zelf opzoek gaan naar informatie om bepaalde eigenaardigheden te verklaren. Wanneer het officiële verhaal veel meer eigenaardigheden bevat dan de "conpiracy Theories", is het aannemelijker om dit te herzien. Zonder deze manier van denken is het onmogelijk om leugens van waarheid te onderscheiden.

Om de 9/11 conspiracy beter te kunnen begrijpen moeten we alle eigenaardigheden in groepen onderverdelen en opsommen.

Waarom had de Amerikaanse overheid baat bij de ramp:
-Zo kon ze Irak binnenvallen en de olie stelen.
-De noodtoestand en de Oorlog tegen Terrorisme konden op deze manier worden ingezet waardoor de overheid tijdelijk meer macht kreeg.

Rare toevalligheden:
-Twee maanden voor de aanslagen is het WTC van eigenaar veranderd en snel verzekerd.
-Sommige belangrijke mensen die op de dag zelfs ineens niet in het gebouw aanwezig hoefde te zijn.

De manier van optreden van de Amerikaanse regering:
-Waarom reageerde de regering zo laks toen de melding van de gekaapte vliegtuigen binnen kwam, en werden protocollen niet nageleefd?
-Waarom leek het alsof Bush slechts fysiek aanwezig was toen hij het nieuws te horen kreeg.

Andere eigenaardigheden:
-Waarom werden de vliegvelden niet beter beveiligd, terwijl er van te voren gewaarschuwd was voor mogelijke terroristische aanvallen.
-De gelaagdheid van de aanval: Het Pentagon en het WTC zijn geraakt. Beide torens zijn compleet kaarsrecht ingestort.

De War Against Terror:
-Waarom is Amerika Irak binnen gevallen terwijl bijna alle terroristen Saoedi's waren.
(Hierdoor zijn in Irak duizenden mensen gestorven wat lijd tot meer terrorisme. Tegen Saoedi-Arabië zijn niet eens sancties ondernomen.)

Bekendmaking van het plan in televisie series (wat duidelijk lijkt op voorkennis):




Het kan haast nooit zo zijn dat dit allemaal toeval is. Uiteindelijk zullen we het officiële verhaal toch in twijfel moeten gaan trekken.
 
Beste Mark


Vrijwel alle argumenten die je noemt worden ontkracht op de website die ik eerder noemde.

Alle feiten op 1 website.
Ik zoek elke feit op in google scholar (of via de bibliotheek van school, meer literatuur) en ook Wikipedia, omdat dat vooral sneller is.



Precies, en toch veranderde het klimaat, zonder invloed van de mens.


Het klimaat veranderde bijvoorbeeld door een meteoriet inslag (koolstofkringloop stopte),
Of door een grote hoeveelheid zoet water.

Een meteoriet veroorzaakte destijds een stop van de koolstofkringloop, planten kregen namelijk te weinig licht waardoor ze CO2 niet meer in suiker en zuurstof konden omzetten.
Nu produceren we zelf een overschot aan CO2, planten houden dit tempo niet bij. Hierdoor wordt het warmer en smelt het ijs op de polen (exacte verklaring staat in de laatste twee alinea's).

Het verschil is wel dat het toen abrupt gebeurde, en nu langzaam. Ik heb geen studie kunnen vinden welk effect dit heeft.
Destijds ontstond er een ijstijd omdat de stroming van de oceaan stopte (omdat er ineens veel zoet water was), hierdoor kwam er geen warm water meer aan in Europa.
In dit geval stroomt er geleidelijk meer zoet water in de oceaan. Het is dus de vraag of de warmwaterstroming weer zal stoppen of gewoon doorgaat.



The average household in America consumes 10,656 kilowatt-hours (kWh) per year, according to the Department of Energy.

Uitstoot 1 kWh is tussen de 0.5 kg en 1kg per kWh.
Een Amerikaans gezin stoot dus tussen de 5.3 en 10.6 ton CO2 uit. Auto? nog eens 150 gram per km (dagelijks 30 km = 1.6 ton extra), vliegvakantie? weer een paar ton.
Een mens stoot ongeveer 0.9 tot 1kg CO2 uit per dag door te ademen.
ongeveer 330 tot 365 kg per jaar dus.
Familie van 4 of 5 personen? tussen de 1.3 en 1.8 ton CO2.
De mens heeft dus zeker wel invloed op de CO2 productie. De hoeveelheid CO2 die vrij komt door te ademen is 3 tot 8 keer kleiner dan het elektriciteitsverbruik.

Voorheen hebben we niet het klimaat beïnvloed, maar dat betekend niet dat we het niet kunnen/doen.

Het is de koolstofkringloop die ons in leven houd. Het zorgt ervoor dat er glucose en zuurstof gemaakt wordt van water en CO2, Zodat wij de glucose en het zuurstof weer kunnen veranderen in water en CO2.
Miljoenen jaren geleden zijn er een flink aantal planten (biomassa) in de grond gezonken, deze planten bevatten energie (glucose). Deze energie wordt nu in de vorm van olie en gas omhoog gepompt en opgebrand.
Bij de verbranding wordt er weer CO2 en water geproduceerd. De CO2 was jaren lang opgeborgen onder de grond, en kom nu in de lucht terecht.
Er gaat niet evenveel energie aan planten de grond is als we aan energie naar boven pompen.

Toename van CO2 is een feit.
De natuur pompt niet zomaar olie (voornamelijk C en H atomen) en aardgas (CH4) naar boven, dat doet de mens.
De mens verbrand het, en we weten de reactievergelijking:
1x CH4 + 2x O2 -> 1x CO2 + 2x H2O
Het CO2 en water(damp) (H2O) komen in de lucht. Hoog in de lucht werkt het CO2 als een katalysator: het helpt een andere stof te veranderen zonder zelf te veranderen. Het CO2 zet Ozon (O3) om in zuurstof (O2), bij deze reactie vormen 2 ozon moleculen 3 zuurstof moleculen.
Door de vermindering van ozon wordt er minder uv-licht weerkaatst waardoor de temperatuur toeneemt.
Het is niet een overschot aan CO2 waar we zorgen om moeten maken, maar een tekort aan ozon. Het is echter wel dat het CO2 (en CFK's e.d.) de ozonlaag afbreekt.

Tibor
 
Tibor,
Ik noemde nog 2 bronnen in die post, niet alleen de website die jij aanhaalt.

Feit is dat er 800 jaar zit tussen de opwarming van de aarde en de toename van CO2 in de atmosfeer. Daar ga je niet op in. De opwarming is leidend, niet de CO2 toename.

De laatste 20 jaar heeft er geen opwarming plaatsgevonden, iets wat ze (en jij) de 'pause' noemen. Tja, je moet wat verzinnen natuurlijk.

De hoeveelheid ijs op Antarctica neemt toe, ga je ook niet op in.

Sinds 1880 is de gemiddelde temperatuur op aarde (inclusief oceanen) met 0,85 graden Celsius gestegen. Hoe ze dat kunnen bepalen vraag ik me ten zeerste af (zie filmpje van mij eerder), maar goed, stel dat het klopt, waar hebben we het dan over?

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.991
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan