hier komt Rapunzel

Nou inderdaad. Je kunt ook niet zomaar van de ene dag op de andere heel veel veranderen. Want als het dan mis gaat heb je geen idee wat het veroorzaakt heeft. Was het de quinoa? De rijstwafels? Linzen? De bosbessen misschien?? Ik heb dat al zó vaak meegemaakt...

Ik geloof dat ik NOG een verschil merk vandaag. Ik heb altijd zo'n rare natte neus. Net een hond. Verkouden ben ik bijna nooit (=niet goed) maar die natte neus heb ik dagelijks. Maar ik merk dat het vandaag beduidend minder is! Door het weglaten van de gekookte/gebakken eieren neem ik aan.... Ook ben ik deze hele dag nog niet één keer angstig geweest. Heel apart!

@Rapuzel - het klinkt goed :) !! nou een weekje testen en hopelijk weten we het zeker! dus geen eggnog voor jou met kerst? maar rauwe eigeel kan je ook zo veel lekkers mee doen... succes!!

Inmiddels ben ik 10 dagen zonder gebakken/gekookte eieren. En ik boek echt succes met mijn hoofd. Het voelt veel beter aan. De korsten hebben zich teruggetrokken/zijn nog aan het terugtrekken. Ik kan niet zeggen dat alles weg is. Misschien kan ik ook niet tegen rauw eigeel? Die neem ik nog steeds 2 per dag. Dus dat is dat. Een slechte eiwitvertering zorgt voor die reacties. Ik eet nog wel vlees en vis. Vis gaat goed maar met vlees is het ook oppassen geblazen. Ik snap nu waarom ze lekke darm patiënten op een Paleo dieet willen zetten want die zijn veel meer van de kip/kalkoen en vis. En dat is gewoon lichter op de vertering dan rood vlees. Maar ik houd helemaal niet van dat droge kip-/kalkoen vlees! Dus eet ik lamsgehakt/soepvlees/rundertartaartje/kippelevertjes/worstje/burger. Ik kan ook weer niet te lang zonder vlees want dan breken al mijn nagels af (teken van zink gebrek). Ook als ik aan een zink supplement ben! (Dus wat voor nut hebben al die dure supplementen?). In januari 'mag' ik weer zo'n feces test gaan doen en kijken we hoe het er nu voor staat met die darm van mij. Erg spannend! Als ik het op kan brengen doe ik vantevoren nog even versneld GAPS intro om een - hopelijk - beter resultaat te scoren.

Hier nog een kleine aanvulling op mijn verhaal. Sinds de kerst voel ik me psychisch stukken beter, werkelijk waar! Ik ben nog helemaal niet angstig of depri geweest. Nou heb ik zitten denken wat hier de reden van kan zijn:

- ik eet nog elke morgen quinoa met ghee en kaneel

- ik ben uit mezelf weer met 1 Adrenanorm per dag begonnen (vandaag dag 23)

- ik heb wat EFT gedaan (maar niet overdreven veel want ik voel me goed)

- ik ben niet meer alleen thuis want mijn man heeft vakantie

Het kan natuurlijk ook een combinatie zijn van dit alles. Laat ik in 2012 zo blijven! :D

Heel fijn Rapunzel dat het beter gaat met je hoofd/haar :) !! Klinkt alsof je super goede stappen maakt! En tsja het is altijd een combinatie toch ;)

Ik doe het niet goed op vlees maar wel uitstekend met vis en goed met gevogelte. Hoe doe jij het met geiten/schapen yogurt? En lust je hele kip of kippenbout in de oven? Ik ben het met je eens dat een kipfiletje wel droog/saai kan zijn maar met kip met huid en al uit de oven - dat vind ik echt heerlijk :)

Tja Claire..... ik vermoed dat geiten en schapenyoghurt bij mij nog niet gaan. Althans niet die uit de winkel. Maar ik weet dat niet echt heel zeker. Een paar maanden geleden heb ik in navolging van Astrid eens wat geiten creme fraiche geprobeerd en ik dacht daar een keer buikpijn van te hebben. Gebraden kip is inderdaad een stuk lekkerder dan kipfilet. Ik ga dat maar weer eens doen. Jij bent dus ook meer een Paleo persoon...Vis/gevogelte/avocado.

ik heb heel af en toe trek in lamsvlees of een tartaartje maar ze gaan bijna nooit goed. ik doe het gewoon beter met vis/gevogelte, ik vind ze lekker en ze lijken me niet ongezond :) zou het iets van vrouwen kunnen zijn? de meeste vrouwen die ik ken doen het beter met lichtere vlees. maar dat zijn natuurlijk niet allemaal gaps/waps vrouwen ;)

ik ben overigens weer aan het stoeien met geit en schapen 24uurs yogurt (scd/gaps stijl). ik ben er nog niet uit. maar ik moet zeggen als je er geen vervelende klachten van krijgt is het misschien een goede eiwit voor je - lekker deels afgebroken door de fermentatie.

Claire, wat gebeurt er dan bij jou als het niet goed gaat met lamsvlees/tartaartje? Het lijkt me op dit moment niet verstandig voor mij om aan de zuivel te gaan. Zo ver ben ik nog lang niet. In 2010 heb ik het een aantal maanden gedaan, zonder pijn te krijgen overigens, maar ik was wel dood- en dood moe. Wist ik veel dat dat met het niet verteren van zuivel te maken had? Dat kwartje viel pas toen Sylvia het op dit forum vertelde! Ik kan me nog een Elf Fantasy Fair herinneren waarbij ik te moe was om een stap te verzetten.

Dirtsa, het psychische is fijn, dat zeer zeker. En dat mijn hoofd beter aanvoelt is ook fijn maar ik ben nu aan het vermijden en ik moet wel op een of andere manier naar een gekookte/gebakken ei vertering zien te komen....

Quote:
Claire, wat gebeurt er dan bij jou als het niet goed gaat met lamsvlees/tartaartje?

braken helaas.

jammer dat zuivel verteren je zo moe maakt. was het omdat het de detox te snel deed gaan? of had je juist last van melkeiwit verteren? of misschien de lactose? Ik dacht misschien is het de eiwit is omdat je daar in het algemeen moeite mee lijkt hebben. Helpt betaine HCL je hiermee? Maar te snel detoxen zou ook heel goed de oorzaak kunnen zijn - vooral als het om rauw melkse yoghurt ging.

Ik heb inderdaad last van de eiwitten. Volgens de bioresonantie therapeute zou de lactose geen probleem zijn. Geen idee of Betaïne HCL me hierbij helpt. Ik durf het gewoon nog niet aan. Eerst maar eens een gekookt ei zien te verteren zonder dat het mijn hoofd uit komt. :-)

OK. Als eiwitten je grootste probleem zijn dan zou ik een eiwit (bijv tartaartje of kip) dat redelijk goed gaat met betaine HCL proberen en kijken of het nog beter gaat. zo ja, dan heb je een hulpmiddel om eiwitten goed af te breken. dat zou betekenen dat minder uit je hoofd komt ;) en ook door beter afgebroken eiwitten je beter aan herstel kan werken - want goed verteerde eiwitten zijn essentieel voor de opbouw.

ik heb betaine HCL hier liggen en stuur je graag een paar pillen om mee te proberen als je interesse hebt. maar voel je ajb niet verplicht. het is gewoon een idee!

Dank je voor het aanbod Claire, maar ik heb zelf ook Betaïne HCL van Sourcenaturals en enzymen. Verder heb ik in de kelder nog een potje van Now staan: enzymen+betaïne ineen. Het punt is dat ik soms denk dat ik een zweer heb en dan mag je dat spul niet slikken. Maar de kans is aanwezig dat ik dat te snel/ten onrechte denk. Ik ga er meteen weer mee beginnen! Bedankt voor de tip! Dan ga ik toch ook maar aan de kip, ook al vind ik dat niet zo lekker!

nou ik hoop dat de betaine hcl helpt EN dat je de kip toch op een manier kan bereiden dat je het delicious vind :)

Ik herken het van de melkeiwitten Rapunzel. Ik ben bijboorbeeld dol op volle biologische kwark en yoghurt, maar ik word er zo moe van en een beetje misselijk ook.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan