hier komt Rapunzel

Rapunzel, je begon met: met hoofd is schoon verklaard. Ik dacht: wat goed voor haar :D Maar als ik verder lees klinkt het allemaal helemaal niet zo positief. Is het nu wel of niet positief dat je hoofd schoon is verklaard?

Nou Dirtsa voor het moment is het WEL positief dat mijn hoofd vrij schoon is. Maar als er weer korsten komen zodra ik aan de eieren ga dan is het negatief. Want dat is natuurlijk een teken dat de darm nog steeds lek is. Ik heb allemaal het idee dat ik nog zo'n beetje hetzelfde ben als een jaar geleden. Afgelopen week heb ik toevallig op een site een Amerikaanse gevonden die er ongeveer zoals ik aan toe is. Een IgA van >1, psoriasis, al 7 jaar glutenvrij, 11 maanden GAPS en geen enkele vooruitgang geboekt. Haar arts heeft haar aan de L-Glutamine gezet (heb ik ook)en aan de caseïne vrije Colostrum. Ze kan trouwens ook totaal niet tegen fructose.

Hoi Rapunzel, wat een gesappel toch nog steeds voor je!

In elk geval wel goed dat je blijft zoeken en ook mensen vindt in wie je iets herkent.

Heeft die Amerikaanse ook pellade van Brocq toevallig?

Lijkt me handig als je mensen vindt met hetzelfde euvel ook om de gemene delers te leren kennen.

Internet is wat dat aangaat ook erg handig!

Zo zit ik ook met een vrij specifieke constante klacht: druk in het vlees onder mijn linkerrib sinds januari 2007.

En ik kom in het dagelijks leven ook niet vaak mensen tegen die dat hebben.

Rapunzel, bedankt voor je uitleg. Maar wat vervelend om tot de conclusie te komen dat je niet verder bent dan een jaar geleden. Of het moet zijn dat je misschien weet wat niet voor je werkt. Maar wat een puzzel.

Nee Brocq heeft ze niet maar wel psoriasis en die korsten op mijn hoofd is seboroïsch eczeem. Daar ben ik door veel googelen achter gekomen. Of ik heb dat eczeem EN Brocq, of Brocq is een misdiagnose geweest. Laten we het hopen! Ik ben er al wel achter gekomen dat die Amerikaanse en ik allebei aan de anti-depressiva zijn geweest. En ze noemde ook nog stress als zijnde slecht voor de darm. Toevallig heeft ze vanmiddag gemaild dat ze erop terug komt. De kinderen waren ziek geweest en ze liep achter met alles...Het zou inderdaad leuk voor je zijn als jij ook een look-alike tegen kwam.

Waar zo'n Weston Price dag al niet goed voor is.... Ik sta aan een hangtafeltje en Gerrit staat achter mij. Hij zegt op een gegeven moment: 'Je hebt kleine bultjes achter in je nek. Dat is een teken van een slechte eiwitvertering...' Aha! Dat vermoeden bestond natuurlijk al bij mij vanwege het ei+korsten op mijn hoofd gebeuren. Ik vroeg: 'Wat doe ik eraan?' Gerrit: 'Heb je weleens Adrenanorm/Adrenal geslikt?' En nou ben ik weer aan de Adrenanorm. Goed van dokter Gerrit! Ik moet dus erg oppassen met het eten van eiwit.

:-) Ik hoop dat je veel stappen vooruit kunt gaan maken, en dat er nog veel weston price dagen zullen volgen.

Dank je wel, ik hoop het ook Dirtsa! Ik heb de quinoa al weer in de week gezet. :wink: Voor jou wens ik hetzelfde...

Rapunzel, dank je wel voor de informatie! Ik heb ook van die kleine bultjes in mijn nek. Vorige week stonden zowel de achterkant van mijn hals als mijn bovenarmen onder. Misschien wel van de rauwe melk? Nu zijn ze aan het wegtrekken. Naast de levertraan, neem ik overigens sinds een week of vier adrenal van nutricology en super enzymen van now.

Het lijkt wel of ik wat voller word sinds ik melk drink.

Jij ook Sylvia! Ik vind vaak dat wij op elkaar lijken qua klachten. Die bultjes zouden inderdaad best van de zware eiwitten uit de rauwe melk kunnen komen. Ben je nog aan de rauwe melk of ben je gestopt? En was jij op de Weston Price dag? Hoe voel je je op de Adrenal? Ben je weer lekker boos? :-)

Ik was jammer genoeg niet op de Weston Price dag. Ik had me opgegeven, maar kreeg een bericht dat ik niets bevestigd had. Die mail is wellicht tussen mijn spam terecht gekomen. Volgende keer beter.

Ja, we hebben inderdaad veel dezelfde klachten! Ik drink nog steeds de rauwe melk (vind het zo lekker) en ben er eigenlijk niet echt achter of ik het wel of niet verdraag. Soms voel ik me redelijk, soms voel ik me hartstikke vermoeid en veel buikgerommel. Sinds een paar dagen kefir aan het maken. Hiervan heb ik het gevoel dat ik dit verdraag.

Ja, hahah ik ben inderdaad wel wat feller de laatste paar weken.. :twisted:

Ik heb de afgelopen tijd best veel stress gehad. Ik zat o.a. met het uwv, solliciteren, banen, einde ww, geen baan, een kaketoe die eerst bloedde uit zijn rechter- en later zijn linkerpoot, een vader van 85 met hartoverslag enz. Een paar dingen zijn me opgevallen:

- ik kon veel beter naar de wc.

- ik had veel minder trek/honger.

- ik verteerde mijn eiwitten slechter. Er komt weer wat kauwgom uit mijn hoofd, ik voel

bultjes achter in mijn nek.

- mijn knieën doen erg zeer.

- ik had slechte nagels

- ik had iets meer last van haaruitval

- het is in mijn onderrug geschoten. In december 2008 heb ik ooit spit gehad. Dit wil ik

echt nooit meer terug, wat een pijn!

En dat allemaal door extreme STRESS!!! Wat wel grappig is..... laatst kwam ik langs de boekenplank en zag ik daar het boek van Louise Hay ´Je kunt je leven helen´staan. Zij geeft ook de psychische verklaringen voor veel ziektes. En wat stond er bij spit?? Geldproblemen! Dat klopte in mijn geval als een bus! Niet dat ik geldproblemen HEB maar wel angst voor geldproblemen. Dus je kunt nog zo gezond eten maar als je stress hebt dan schiet het helemaal niet op. De stress moet eerst aangepakt worden, indien mogelijk.

Helemaal mee eens Rapunzel. Stress is killing. Ik ben zo gewend om mijn bijnieren 'aan te jagen', dat dit bijna als vanzelf lijkt te gaan. Op dit gebied heb ik een grote uitdaging liggen. Goede voeding (WP) werkt voor mij wel enorm ondersteunend hierin.

Het is net alsof het me helpt in bewust worden. Misschien verwoord ik mezelf wat vreemd, maar ik weet het voor nu niet anders te omschrijven: het lijkt voor mij alsof ik me meer aards senstief voel ipv hoog sensitief.

Zou het consumeren van veel dierlijk vet hiermee te maken kunnen hebben?

Of is het ook de kunst van het weglaten? Bergen fruit bijvoorbeeld deden mij de zevende hemel in zweven. Vet en eiwit houden mij meer op aarde.

Geweldige terminologie: aards-sensitief vs. hoog-sensitief! Dierlijke, zuurvormende voeding maakt dat je meer aardt, grondt (lagere chakra's, voortplanting en vruchtbaarheid, bouwstoffen). Plantaardige, basische voeding maakt dat je meer gaat zweven (hogere chakra's, onvruchtbaarheid, reiniging en zuivering).

Mike

Ik ben nog vergeten te vertellen dat in die stressperiode ook mijn smaak erg achteruit ging, naar nihil zowat. De zink is er dus met bakken tegelijk uitgegooid en de magnesium waarschijnlijk ook. En volgens mij kan ik hooggedoseerde zinktabletten slikken wat ik wil, maar het helpt geen bal. Op visdagen slik ik er namelijk altijd zink bij en toch zie ik mijn nagels dan achteruit gaan. Ik moet echt vlees hebben! Zoals mijn arts al aangaf, als je een eetstoornis hebt gehad is er een verhoogde behoefte aan zink. Alleen jammer dat al die vleeseiwitten zo verstoppen. Ron Fonteine zegt het ook.

Quote:
Op visdagen slik ik er namelijk altijd zink bij en toch zie ik mijn nagels dan achteruit gaan.

Waarom doe je dit? Er zit toch al veel zink in vis??

Hé... is dat zo? :oops: Dan gaat het misschien helemaal niet om zink maar om een ander stofje dat vis mij niet levert maar vlees wel! En het zorgt voor goede nagels. Welk stofje kan dat dan zijn? L-Carnitine?

Hoi Rapunzel, balen al die stress. Kun je nu natuurlijk ook helemaal niet gebruiken!

En je kaketoe die pikt het denk ik van je op.

Mineraalopname: loopt bij mij ook van geen meter.

Daarom doe ik nu elke 4 dagen voetenbadjes met keltisch zout en een glas melk erin.

Zou dat niet ook met zink kunnen? (of zinkcreme?)

Je bent vindingrijk, Lievergezond! :-) Het is dus nog maar de vraag of het eigenlijk wel om zink gaat bij mij, als er in vis ook voldoende zink zit. Maar zo'n voetenbadje met zoutmineralen is een heel goed idee! Dat ga ik ook weer doen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan