hier komt Rapunzel

Een heel enkele keer Lievergezond. Ik deed vaker voetenbadjes met Magnesiumvlokken van Zechsal. Daar is het blijkbaar ook weer tijd voor want vanmorgen had ik een beetje kramp in een kuit bij het uitrekken in bed. Ik heb namelijk een paar dagen geen Metarelax genomen bij het slapen gaan omdat ik spontaan al in slaap viel. Laat ik er maar gauw weer aan beginnen!

Oja, die magnesiumzoutbaden, die heb ik ook gedaan in het verleden.

Kuitkrampen: vroeger had ik die ook: herkenbaar.

Ik stierf gisteren de hele dag van de kou! Had ijskoude handen en voeten. Wat ben ik blij dat ik niet op het rawfood dieet zit zeg! Nee, geef mij dan de warme soepen van GAPS maar.... Verder heb ik nog steeds zo'n rare stijve rug, vooral nadat ik even op een houten krukje heb gezeten. Mijn knieën willen ook niet meer zo. Ik sleep me soms de trap op. Als ik een auto uit moet stappen - een gewone auto - dan breek ik soms bijna in tweeën. Ook snak ik naar sigaretten, cappuccino's en bossche bollen... :mrgreen:

Ik heb mijn winterpyjama weer opgezocht en de kaketoe en ik hebben gisteravond gevochten om de kruik. :-)

Wat is er allemaal aan de hand?

Het is wel waar... ging de zon maar een beetje schijnen ja! Dan voel ik me altijd stukken beter. Er zullen wel meer mensen zijn die hier last van hebben.

Ik moet het eens langzaam doorlezen want het is heel wat informatie! Sommige dingen herken ik maar andere weer totaal niet zoals aankomen in gewicht. Wat ik ook nog zag staan is weinig smaak hebben! Dat klopt! Soms proef ik het verschil amper tussen appel en zoethoutthee! Het viel me trouwens ook op dat ze hier gebufferde vitamine C aanraden.

Er zitten nogal wat klachten en kwalen aan die lage metabolische energie vast zeg! De bijnieren en de schildklier doen heel belangrijk werk. Aangezien ik mijn eiwitten slecht verteer (zie mijn problemen met de gebakken eieren) denk ik zeker aan de bijnieren maar ook aan de schildklier. Over vergeetachtigheid gesproken... er is een film die ik 2x in de bioscoop heb gezien. Laatst was hij weer op tv maar ik kon hem niet helemaal uitkijken vanwege bedtijd. Tot op de dag van vandaag weet ik niet hoe hij afloopt! :-)

Ik heb de thermometer weer klaargelegd. Eens kijken wat voor ochtendtemperaturen ik meet.

Ik zou aan een aminozurendrank kunnen gaan vanwege die slechte eiwitvertering. Iemand een idee?

Dat zit nog. Want ik heb af en toe last van zo'n capsule! Dan komt het maagzuur omhoog.

Ik doelde eigenlijk op de aminozurendrank waar ze het in het artikel over hebben.

Quote:
Dat zit nog. Want ik heb af en toe last van zo'n capsule! Dan komt het maagzuur omhoog.

Heel herkenbaar, ik heb het ook.

Het artikel over lage metabolische energie is voor een groot deel herkenbaar. Ik heb het echter niet zo koud steeds. (Soms)

Er staat in koolhydraten beperken. Dat is wat ik graag wil, maar het lukt nu echt niet! Ik was zojuist weer zo beroerd, kreeg mijn eten (karbonade in veel ghee met beetje zoete aardappel en sjalotten) echt niet weg.

Na 2 rijstwafels (ik weet het, dit is troep) met dik rauwe roomboter en een behoorlijk laagje billingtonsuiker, knapte ik dus vrijwel acuut op. Ik baal dat het zo werkt, omdat ik op deze manier behoorlijk boven de 100 gr. koolhydraten kom, maar mijn lichaam voelt het nu eenmaal zo. Zou dit onder andere met de slechte bijnierwerking te maken hebben?

Ik weet nu hoe het voelt om een aambeeld in te slikken. :-)

Ik heb het over de 5 à 6 eetlepels witte basmati rijst die ik van de week heb gegeten tegen lage metabolische energie. En ik zat de dag erna hartstikke verstopt ook. Ik had de koffie klysma benodigdheden maar weer klaargezet maar na afloop voelde ik me helemaal afschuwelijk! Heel de dag ben ik licht misselijk geweest, hongerloos, beetje een zere buik, af en toe rillerig en ik had nergens zin in. Quinoa en linzen, daar weet mijn lichaam wel weg mee, bataat is een klein beetje dubieus, maar met witte basmati rijst kan het kennelijk helemaal niets. Vanaf het moment dat ik die rijst gegeten heb was het alsof ik het de hele dag door voelde zitten in mijn maag. Tot de volgende ochtend 11 uur toe. Totaal geen trek, ik heb alleen maar gedronken. Misschien dat ik de dag van de basmati rijst mijn bijnieren een boost heb gegeven met al die koolhydraten maar de dag erna heb ik praktisch niets gegeten, dus dat heft elkaar weer op? Ik heb het denk ik verkeerd gedaan. Ik had op zijn GAPS met een theelepeltje moeten beginnen. Ook had ik - bedacht ik later - misschien de rijst af moeten spoelen na het koken zodat ik een deel van het zetmeel kwijt geraakt was. Er is ook nog een kleine mogelijkheid dat ik gewoon toch een beetje ziekjes was. Ja, ja.... wonderen bestaan nog, IK ziek! Die zondag was ik rillerig en nu kan ik toch echt zeggen dat ik het een beetje in mijn keel heb en ik heb een klein beetje een raar hoofd. Ik vind het heel wat. Mijn lichaam is weer in staat om iets van 'ziekte' te produceren. Ik noem het positief.

Met mijn ochtendtemperaturen valt het denk ik ook wel mee. Ik mat achtereenvolgens: 36.77, 36.75 en 36.88. Dat is hoger dan ik ooit heb gescoord in de ochtend! Als ik het me goed herinner had ik in september 2010 meestal iets rond 36.20.

Door de toevoegingen van koolhydraten stijgt je lichaamstemperatuur. Op de site van Matt Stone zijn er hordes mensen die hetzelfde hebben ervaren. Ze maakten allemaal de fout door te laag in kh te gaan en raakten vervolgens verstopt en hun lichaamstemperatuur daalde (lage metabolische energie). Door weer voldoende kh te eten stroomt alles weer sneller en dat ervaar jij nu ook.

Mike

Je bedoelt dat ik vandaag nog steeds effect heb van de 5 eetlepels basmati rijst van maandag? Want sindsdien ben ik er weer (even) mee gestopt. Tja... interessant die theorieën van Matt Stone want hij zegt ook dat een hoog metabolisme o.a. anti candida is en dat je een lekke darm krijgt van een traag metabolisme. Maar om zijn rarff nu te gaan volgen.... nee....

De vraag die me nu bezig houdt is: verteer ik die witte basmati rijst niet omdat ik hem anderhalf jaar niet meer gegeten heb of omdat ik een echte GAPS-klant ben?

Ik eet sinds 3 dagen witte basmatitijst en ook nog af en toe een beetje billingtonsuiker, beiden wel in combinatie met vet en eiwitten. En ik kan sinds 2 dagen weer joggen! Ik kon nauwelijks meer mijn rondje in het bos lopen. De afgelopen 2 dagen heb ik er weer van kunnen genieten. Toeval, of toch door toevoeging van koolhydraten?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan