Ik leef met je mee aadpraat. Mijn eigen problemen heb ik nooit helemaal opgelost maar is wel sterk verbeterd. Krijg ik ook niet opgelost.
Inderdaad de eerste verbetering met enzymen. Ik heb ze nog staan maar neem ze niet altijd momenteel. Mede omdat ik nu niet voel of ik ze momenteel nodig heb. Ik slik nu erg veel, werk met ruitjespapier en kruisjes zetten.
2 stuks B12, 1-B3, 1-B1 .
Grassfed thyroid, organs, alvleesklier (T4/T3 nu 2 dagen weggelaten) magnesium/calcium, K3, levertraan, K2 (bloedneus) Vit C, D. drankje voor ogen, em sinds kort erbij homeopatie, dit is eerst uitgetest.
Ik eet crackers in de ochtend (geen tarwe). geen nachtschades, goede vetten, geen melk.
Als ik een dieet krijg voorgeschreven dat vind ik zoooo lastig. en er z ijn zoveel verschillende soorten dieeten. en er is maar 1 darm zoals de mijne, (die het niet doet)
Ik heb voor mezelf besloten dat ik een gedeelte van wat ik doe/eet zelf blijf beslissen. sta wel open voor veranderingen /verbeteringen maar mijn leven staat sinds 2009 in het teken van darmen en voedsel en supplementen en het is wel goed zo.
Voor jou is het belangrijk dat je een goede ortho-arts o.i.d. vindt die je kan begeleiden. Ik ben vaak veranderd maar ben nooit echt tevreden geweest over iemand. Mijn verbeteringen zijn naar mijn idee een soort toevalligheid.
slechte ontl. is gebleven .
Hoelang heb jij nu klachten? Wel verbeteringen gemerkt?
.
Hoe gaat het met je? Is je gezondheid inmiddels wat verbetert?
Gebruik je nog steeds verteringsenzymen?
Welke gebruikt(e) je trouwens? Pancreatine? Pepsine? Betaine HCL? Appelazijn? Of standaard amylase, lipase en protease?
Waarschijnlijk ben ik er nu eindelijk achter wat de oorzaak van mijn klachten is. Namelijk is slechte eiwit vertering waardoor rotting en inflammation ontstaat in de darmwand, hierdoor heb ik Desulfovibrio bacteriën overgroei in mijn microbioom (deze bacteriën produceren het toxische Waterstofsulfide), ik ben laag natrium chloride in mijn bloed (=bijnier uitputting). De darm inflammation veroorzaakt ook galzuur re-absorptie problemen. Gevolgen: te weinig aminozuren (methionine) voor een gezonde methylatie (waarschijnlijk een lage homocysteine waarde), te weinig zwavel voor ontgifting, darm inflammation, depressie, neurologische klachten (branderige voetzolen en draaierig wankel lopen), hormonale klachten (laag libido), vitaminen en mineralen tekorten, bijvoorbeeld vitamine B1 (Thiamine) is een vitamine die zwavel bevat, bij een verstoorde darmflora (Desulfovibrio bacteriën overgroei) wordt B1 afgebroken voordat deze opgenomen wordt.
Het combineren van eiwitten en koolhydraten gaat fout, van teveel koolhydraten krijg ik ook zure oprispingen (=laag maagzuur).
Koolhydraten maken mijn maagzuur nog basischer, ook zuivel (yoghurt en melk) zijn te basisch voor mijn huidige maagzuur.
Eiwitten met een beetje groenten en avocado gaat goed. Koolhydraten met een beetje groenten en bijv avocado/fruit gaat ook goed.
De combinatie eiwitten en koolhydraten geeft na een paar dagen vreselijke darm krampen en pijnscheuten en een opgeblazen buik.
Van een paar kalium rijke voedingsmiddelen adviseert elkaar eten wordt ik trouwens ook helemaal niet goed (komt ook voor bij gevorderde bijnier uitputting). Misschien ook door een laag bloedvolume?
Mijn plan is om mijn maagzuur te optimaliseren.
Ben een beetje huiverig voor Betaine HCL omdat dat de homocysteine waarde nog verder kan laten dalen. Alternatieven blijven dat voldoende zout eten (Keltisch zeezout; natrium chloride), appelazijn, pepsine, pancreatine, en standaard enzymen.