Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Mike,

Nu ben je ongenuanceerd bezig.Kijk eens hoeveel soorten brood je kunt eten en dan ook nog eens met wel heel veel variatie aan beleg.Oneindig veel mogelijkheden.

En koffie/ Je hoeft echt niet iedere dag dezelfde koffie te drinken.

ad

Plus er zijn heel veel soorten graanproducten waarmee je kunt varieren. En voor je shot caffeine heb je ook niet noodzakelijk kofiie nodig, er zijn ook energy-drankjes en cola!

Mike

Katan brult ook weer wat: http://nos.nl/artikel/619842-superfood-is-superwinst.html

Quote:
Volgens de hoogleraar hebben de meeste mensen in de westerse wereld geen problemen met tekorten. "We eten te veel en nemen daardoor teveel calorieën in. Naast gevarieerd eten, moeten we ook matig eten."

Ik denk eerder dat het grootste deel van bevolking enorme tekorten heeft.

Quote:
"Er is niet één product waar alle goede voedingsstoffen inzitten", zegt Katan, "maar wat het dichtst in de buurt komt is lever. De lever is de schatkamer van het lichaam, hij zit vol met vitamines en mineralen."

Slimme man :)

Ik was even aan het rondkijken op de website van het Voedingscentrum.

Wie weet steek ik er nog wat van op :wink:

Daar kwam ik dit bericht tegen:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/se...arom-is-het-goed-mijn-brood-te-besmeren-.aspx

Quote:
Waarom is het goed mijn brood te besmeren?

Om voldoende vitamine A en D binnen te krijgen, heeft iedereen een bepaalde hoeveelheid halvarine, margarine en/of bak- en braadproducten nodig.

Het blijkt dat de aanbevolen hoeveelheden vitamine A en D moeilijk te halen zijn als je totaal geen halvarine of margarine op je brood smeert.

Daarom is het belangrijk dat je voor het bereiden van de avondmaaltijd een vloeibaar bak- en braadproduct gebruikt.

Arme natuurvolkeren. Wat een tekorten hebben die mensen gehad zonder brood, halvarine, margarine en vloeibare bakproducten. :roll:

Kan dat Voedingscentrum niet een keer worden aangeklaagd in verband met het geven van schadelijke voedingsadviezen die uiteindelijk de dood tot gevolg hebben?

Ze dekken zichzelf in. :roll:
Quote:
Voorwaarden

Wie gebruikmaakt van de informatie op deze internetsite gaat akkoord met onderstaande voorwaarden en bepalingen. Het Voedingscentrum behoudt zich het recht voor deze bepalingen op elk gewenst moment aan te passen.

Inhoud

De Stichting Voedingscentrum Nederland is verantwoordelijk voor de inhoud van deze site. Aan de gegevens op deze site kunnen geen rechten worden ontleend.Het Voedingscentrum streeft ernaar actuele en correcte informatie aan te bieden. Niettemin kan het Voedingscentrum niet garanderen dat alle opgenomen informatie in alle gevallen daadwerkelijk actueel, correct en volledig is. Het Voedingscentrum aanvaardt daarom in geen geval aansprakelijkheid in welke vorm dan ook, bij schade of letsel als gevolg van, of voortvloeiend uit het gebruik van de informatie van deze site.

Links naar andere sites

Deze website kan, bij wijze van service, links of verwijzingen bevatten naar andere sites. Het Voedingscentrum is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze sites en is evenmin aansprakelijk voor schade of letsel voortvloeiend uit de inhoud daarvan.

Persoonlijke gegevens

Alle tot individuen herleidbare gegevens in de elektronische correspondentie met deze website zal het Voedingscentrum met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandelen. Uw gegevens worden niet aan derden verkocht of ter inzage gegeven.

[URL]https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/over-ons/voorwaarden.aspx[/URL]

Quote:
Plus er zijn heel veel soorten graanproducten waarmee je kunt varieren. En voor je shot caffeine heb je ook niet noodzakelijk kofiie nodig, er zijn ook energy-drankjes en cola!

vergeet de aardappels en de zeer exotische maar in nederland goed verkrijgbare pasta en bananen niet! En magere kaas :cry:

Ze zijn gewoon bang dat er miljonairs zijn die alleen nog maar gojibessen eten, die moet je wel tegen zichzelf beschermen middels een overheidscampagne :roll:

Quote:
Ik denk eerder dat het grootste deel van bevolking enorme tekorten heeft.

"Er is niet één product waar alle goede voedingsstoffen inzitten", zegt Katan, "maar wat het dichtst in de buurt komt is lever. De lever is de schatkamer van het lichaam, hij zit vol met vitamines en mineralen."

Slimme man [:)]

Zo zie je maar dat elke sukkel wel één keer in zijn leven gelijk heeft. Hij dacht lever dat lust toch niemand, dat kan ik wel uit laten lekken :lol:

Oh sorry, die had ik gemist. Ik had het uit de reaguurderspanelen van GeenStijl gevist.

Niet alleen het voedingscentrum zit er naast, ook die Jesse van der velde die denkt het wiel te hebben uitgevonden met zijn vegetarische praat.

Superfoods zijn Dierlijk.

Juglen wordt te gevaarlijk. Zie dit tegenartikel:

http://fitzonderfabels.nl/2014/03/09/superfoods-a-healthy-lie/

En wie zitten er achter deze site? Voornamelijk begeleiders van topsporters:

http://fitzonderfabels.nl/fit-zonder-fabels/het-team/

En we weten allemaal dat topsporters niet oud worden, vaak overgewicht ontwikkelen als ze stoppen en soms tijdens hun carriere al spontaan dood neervallen of een ernstige, levensbedreigende ziekte krijgen!

Mike

@robinAlexander: weet je zeker dat Jesse vegetariër is? Hij adviseert in ieder geval niet het strikt vegetarische dieet daar hij vlees en vis schaart onder voeding die je onbeperkt mag eten. Zie hier een pdf van zijn site.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan