Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

al die negativiteit in het nieuws over vlees, het is wel duidelijk dat men ons van het vlees af wil, lijkt mij

he downunder, onder het artikel staat een interessante reactie over dat Joe Salatin naar Nederland komt:

Quote:
Totaallandbouw

Voor ambacht, voedsel, bodem en klimaat

Joel Salatin komt naar Nederland. Met het verhaal over zijn hartgrondige manier van boeren, waarmee hij de landbouw werkelijk toekomst geeft: niet als last, maar als een lust. Daarvoor neemt hij zo ongeveer alle conventies van de landbouw op de schop, behalve waar het per saldo allemaal om gaat: ambacht, voedsel, bodem en klimaat. Maak er wat van mee!

http://www.salatinnaarnederland.nl/

http://thuisopaarde.nl/bloedsomloop/

@Lievergezond Mij viel ook dit op in het artikel: "Er zijn een aantal leidende merken die het belang van duurzame landbouw zijn gaan inzien. Neem McDonald's. Dat gebruikt geen legbatterij-eieren meer, schenkt biomelk, gebruikt duurzame vis en serveert vlees van grasgevoerde koeien. Dat soort trends begint zich nu te ontwikkelen."

Mijn vraag: waarom smaakt het dan nog zo smerig?

omdat ze boter op het hoofd hebben downunder en volop synthetische troep erin blijven stoppen al dan niet gesponsord door de stouterds.

Quote:
omdat ze boter op het hoofd hebben downunder en volop synthetische troep erin blijven stoppen al dan niet gesponsord door de stouterds.

Nee dat zal wel plantaardig vet zijn, dat ranzig is geworden omdat er te heet en lang in is gebakken.

Ze hebben het zelf over 100% rundvlees. Er staat op die website een foto van een koe met een hoopje gemaaid gras, maar dat zegt niks over wat de runderen daadwerkelijk eten.

Quote:
Vlak voordat het vlees op een broodje gaat, grillen we het. Dat gebeurt zonder vet of olie.

Grillen zonder vet? Hoe doe je dat? Kan dat niet alleen op een laagje teflon?

Ik kon dat van dat grasgevoerde vlees ook al niet geloven, maar ik had het niet gecontroleerd. Ik geloof ook niet dat er echt helemaal niks aan toegevoegd wordt, ze zullen het wel een andere naam geven dan geur-, kleur- en smaakstoffen of conserveringsmiddelen.

Grillen zonder vet gebeurd op de barbecue ook. Zij zullen het wel ergens anders op doen met waarschijnlijk inderdaad ook een anti-aanbaklaag.

@Hamster dacht je nu echt dat ik geloof dat ze bij de McDo grasgevoerd vlees gebruiken? Ik quote iets wat in dat artikel staat. Vandaar mijn opmerking hoe het dan kan dat het dan toch zo smerig smaakt!

Ik heb het ook gezien. Het ergste vind ik dat veel mensen dit niet zelf ook controleren en nagaan en ervan uitgaan dat hier de WAARHEID wordt gesproken. Dus rustig doorgaan met de suiker, en ziek worden.

"6. Koudgeslingerde honing

Claim: 'Bevat nog alle vitaminen, mineralen en enzymen die de bijen erin verzameld hebben.'

Gezonder? Ook in honing is de verhouding glucose en fructose 50/50 als in tafelsuiker. Koudgeslingerde honing heeft een spannende klank. Het klinkt als koudgeperste olijfolie, en koudgeperst is duurder. De meeste honing in onze supermarkten is koudgeslingerd; je hoeft dus niet een dure honing met die marketingterm te kopen om 'betere' honing te krijgen. "

De meeste honing in de supermarkten is koudgeslingerd? Ik ben het anders nog nooit van mijn leven tegengekomen! En wat heeft dat met gezond of ongezond te maken? Ik denk dat de suikerindustrie merkt dat er wat mensen zijn die hun rommel niet meer kopen.

Ik ben het wel tegen gekomen.

Er zit wel wat waarheid in het stukje in de zin van het is en blijft suiker en dat moet je niet te veel eten, maar daar houdt het ook wel op. Ze gaan wel volledig voorbij aan de reden waarom dat kleine beetje mineralen in de suiker beter is en je geen geraffineerde suiker moet nemen. Nu gaan ze er van uit dat iedereen die palmsuiker eet het gebruikt aks bron van vitamine en mineralen. Wat hier in elk geval niet zo is.

Koolhydraten kunnen sowieso nooit je belangrijkste voedselgroep zijn, je ontleent er simpelweg te weinig voedingsstoffen en lange-termijnenergie aan.

Mike

Quote:
Ik ben het wel tegen gekomen.

Er zit wel wat waarheid in het stukje in de zin van het is en blijft suiker en dat moet je niet te veel eten, maar daar houdt het ook wel op. Ze gaan wel volledig voorbij aan de reden waarom dat kleine beetje mineralen in de suiker beter is en je geen geraffineerde suiker moet nemen. Nu gaan ze er van uit dat iedereen die palmsuiker eet het gebruikt aks bron van vitamine en mineralen. Wat hier in elk geval niet zo is.

Wat ze eigenlijk zeiden is dat kokosbloesemsuiker echt wel gezonder is als gewone suiker, maar niet zoveel gezonder dat het de hogere prijs rechtvaardigt. De consument laat zich eigenlijk bedotten. Ik vind dat nogal wat, sinds wanneer kan Katan in mijn portemonnee kijken?

Ik vind het misdadig om te zeggen dat stevia ongezond is door de maltodextrine (je kunt toch stevia kopen zonder vulstoffen?) en dat aspartaam veilig is en dat zeggen ze met een bus candarel op schoot die evengoed vol zit met maltodextrine.

Quote:
Wat ze eigenlijk zeiden is dat kokosbloesemsuiker echt wel gezonder is als gewone suiker, maar niet zoveel gezonder dat het de hogere prijs rechtvaardigt. De consument laat zich eigenlijk bedotten. Ik vind dat nogal wat, sinds wanneer kan Katan in mijn portemonnee kijken?

Ik had het gelezen als dat ze allebei even gezond zijn.
Quote:
Palmbloesemsuiker bestaat voor 80 procent uit sucrose (de 50/50 mix van glucose en fructose) aangevuld met een hoeveelheid losse glucose en fructose

Het is nog steeds suiker met dezelfde samenstelling als gewone suiker alleen zit er dan een gedeelte los. Die lage glycemische index achten ze helemaal niet bewezen.

Ik las het als suiker is suiker en daar moet je niet te veel van binnen krijgen en dat kleine beetje mineralen uit palmsuiker moet je niet als een bron beschouwen om je dagelijkse hoeveelheid uit te halen. En daar kan ik me in vinden, suiker moet je alleen gebruiken als het echt nodig is, je energie moet je ergens anders vandaan halen dus ook niet uit koolhydraten. Ik ben een keer zo'n hyperactieve van hot naar her springen de idioot op het internet tegen gekomen die zij dat bruine suiker goed voor je is vanwege alle mineralen die er in zitten. Ze gaan er natuurlijk wel aan voorbij dat om de suiker te verteren je ook de mineralen uit die plant nodig heb ook al is het een klein beetje.

Ik ben het natuurlijk wel niet eens met de toon en de manier waarop ze het in pakken.

Quote:
Ik vind het misdadig om te zeggen dat stevia ongezond is door de maltodextrine (je kunt toch stevia kopen zonder vulstoffen?) en dat aspartaam veilig is en dat zeggen ze met een bus candarel op schoot die evengoed vol zit met maltodextrine.

Ik was er wel van plan bij te zetten dat ik me er wel een klein beetje in kon vinden maar dat dat op houd bij de aspartaam. Maar dat ben ik vergeten. En pure geïsoleerde stevia kan je in een gewone supermarkt niet kopen, ze gaan er van uit dat mensen niet kunnen omrekenen en niet snappen dat daarvan 1 druppel genoeg is dus dan vult de fabrikant het aan tot dat je er een lepeltje of klontje van kan gebruiken. En ook pure geïsoleerde stevia is niet goed voor je, omdat er de rest van de stoffen uit het blaadje niet bij zitten.

Kaaskanlekkerzijn, ik had het vooral over de uitzending. Daar zeiden ze dat je witte suiker kunt vergelijken met een dieselwagen, en kokosbloesemsuiker met een electrische auto, maar eigenlijk moet je gewoon met de fiets gaan, en nog een hoop bladiebla. En natuurlijk weer gezeur over calorieën.

Als ze aan de ene kant zeggen dat je koudgeslingerde honing OOK in de supermarkt kunt kopen, dan is het geen argument dat je stevia zonder vulstoffen níet in de supermarkt kunt kopen. Ze willen niet dat de mensen naar de natuurwinkel gaan, dat zijn allemaal klanten die weglopen uit de supermarkt. Het is geen eerlijke journalistiek, het is een verkapte reclamespot.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan