Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Hoe kun je ook iets anders zijn dan een naar mannetje op zo'n voedingspatroon?

Quote:
What's clear from this exercise is that the only way to achieve the dietary guidelines with foods that Americans enjoy eating is to drastically reduce meat and fat and pile on the carbs. If we follow this argument down the rabbit hole to its logical conclusion, we are led to one of two choices—either add lots of sugar to standard American meals or cut way back on animal foods and eat heaps of beans and pasta.

The latter course is the one advocated by extremists like Dean Ornish and John McDougal (and backed by Dr. Neil Barnard of the Physicians' Committee for Responsible Medicine). Using the Alice-in-Wonderland logic that if a little is good, then even less is better, Ornish and McDougal promote a diet containing only 10 percent of calories as fat, a proposal that makes normal eating impossible. Even nuts are taboo on such a diet. Since beans can contain up to 25 percent protein and have less than 5 percent fat, they are given as the ideal protein source. If you want the complete protein provided by animal foods, your only choices are skim milk, egg whites and shellfish. These diets were invented by academicians, not cooks, and are too unpalatable—not to mention deficient in nutrients—to be taken seriously.

http://www.westonaprice.org/basics/adventures-in-macro-nutrient-land

Mike

Dat had ik ze ook wel kunnen vertellen dat een gemengd ecosysteem het veel beter en efficiënter is.

http://resource.wageningenur.nl/nl/show/Kleine-en-grote-bomen-groeien-even-hard.htm

&feature=youtu.be

Vet versus Suiker, onderzoek rammelt aan alle kanten, maar wel vermakelijk.

http://www.me-to-we.nl/kunnen-al-die-snotkinderen-op-de-creche-bij-mijn-baby-uit-de-buurt-blijven/

Baby max is altijd ziek. Dat ligt niet aan de weerstand van de baby maar aan al die snotters die er bij in de buurt komen. Verder staat in de krant dat moeders met kinderen die altijd ziek zijn zich geen zorgen moeten maken. Het bombardement aan vaccinaties, waardeloze voeding, geen borstvoeding en wel naar de creche heeft als resultaat dat een kind van 1 jaar altijd ziek is. Maar later zal dat kind gezonder zijn als de kinderen die nu gezond zijn. Ja, en er is een pauze in de klimaatopwarming en ik ben sinterklaas!

Oh ik dacht dat die hier al voorbij gekomen was. Jezus christus wat een ellende zeg, ik heb die aflevering van keuringsdienst van waarde gisteren gezien. BAH! Ik heb ook al van veel mensen gehoord die wel gewoon eten dat ze nu zelf brood willen gaan bakken. Het maakt in elk geval wel indruk!

Quote:
Dit artikel is de reden dat ik vrijwel nooit bewerkt voedsel koop en zeker niet in de supermarkt.

Ik heb hem gedeeld op facebook! De mensen hebben amper nog tijd om zelf te koken en als ze wel tijd hebben zijn ze lui geworden. Maar er zit niks anders op, je kunt in de supermarkt niks gaan doen.

Blijkbaar kun je bij de apotheek je cholesterolwaarde laten nakijken. Ik ben vandaag vrij en het valt mij op dat Becel wel heel vaak in de reclame voorbij komt op tv. Ik ben benieuwd hoeveel mensen het cholesterol laten nakijken en dan het advies krijgen Becel te gaan gebruiken.

Een verrassend kritisch artikel in een regulier magazine (Time) over chemicalien die hersenbeschadigingen veroorzaken bij kinderen:

http://healthland.time.com/2014/02/14/children-exposed-to-more-brain-harming-chemicals-than-ever-before/

Mike

Ik ga donderdag voor de meting.Becel gaan gebruiken...becel?? Wat is dat?U weet wel voor op het brood.Brood?Ik eet geen brood.Kunt U ook in de pan gebruiken om te bakken.Bakken? Ik(en nu een leugentje) bak niets,eet alles rauw..

Maar misschien krijg ik geen advies omdat de waarden goed zijn.Wellicht dan de opmerking...U gebruikt beslist becel.

ad

Quote:
Wat eet je dan als je geen brood eet?

Uhm...af en toe vissenogen,rauwe runderlever,runderhart...en oh ja,van dat kankerverwekkende rood vlees.Verder nog vragen?

ad

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan