Homoseksualiteit

Quote:
Kun jij je een wereld voorstellen van mode-ontwerpers en interieur-ontwerpers zonder dat er homomannen zijn ?

Ja, lijkt me heerlijk, want is dit is nl. een totaal overbodige tak van sport, die geheel om uiterlijkheden en ego draait (en anorexische modellen oplevert).

Mike

@thijs:

Heb je al gehoord over de oude beschaving in Catal Huyuk (Turkije) ?

The uniform amenities and comforts of the separate buildings paints Catal Huyuk as a strikingly egalitarian ancient society. Adding to this is the absence of any rich landowner class; studies of the artifacts reveal a balanced distribution of wealth and influence; it is no surprise equality was experienced by both genders with the absence of a competitive wealth seeking male hierarchy.

Deze beschaving zou ook ook tot Kurdistan uitstrekken en markant genoeg genieten de vrouwen in het huidige Kurdistan ook meer respect ivg met vrouwen uit de omliggende gebieden waar ze erg patriarchaal zijn ingesteld:

Niet direct, maar ik heb meteen even een en ander opgezocht, thanks. Catal Huyuk is belangrijk want het was niet-theocratisch, en voor een stad was dat heel bijzonder.

Het is precies dezelfde tijd en precies dezelfde streek waar één en ander is misgegaan. Zarathustra leefde een stukje verderop en had ideeën over grootschalig geplande landbouw en urbanisatie. Hij geloofde dat missionarissen thuis moesten zijn in landbouwtechnieken én in religieuze dogma's. Wat die man verder ook allemaal wist en deed, zijn grootste wapenfeit is de introductie van hemel&hel en de dag des oordeels. Dus mocht je nog Perzen of Koerden kennen die Zoroaster idealiseren.. De Hettieten zaten ook in de buurt, en die waren ook theocratisch.

Maar Catal Huyuk toont aan dat het ook anders kon gaan. Of beter nog: anders had kunnen gaan. Ik ben ook niet verbaasd dat ze daar vergevorderde technologie hadden. Een hoop kennis is in die tijd ondergedoken in de mysteriescholen. Maar dat is een proces geweest van zeker duizend jaar.

Ik weet dat de Koerden lange tijd hun eigen identiteit hebben bewaard, maar je zit daar echt in het hol van de leeuw natuurlijk. In zo'n kruidvat leert iedereen strijden. Dat vrouwen zich aanmelden zegt wel iets over de positie die vrouwen hebben, maar dat ze gedurende die tijd kinderloos moeten blijven is heel tegennatuurlijk. Ze moeten wel, maar toch, dit is geen normale situatie, al heel lang niet. Het gegeven dat niemand meer toegang heeft tot de kennis die men daar 7000 jaar geleden wel degelijk had, zegt genoeg.

Ja we zien in sommige gebieden nog een reflectie van een meer matriarchale samenleving maar dan vermengd met het patriarchaat zoals bij de Koerden.

Het wil ook niet zeggen dat die vrouwen in het leger nooit kinderen krijgen he, het is misschien maar voor een bepaalde tijd.

De berbers oa hebben ook een geschiedenis van een meer matriarchale samenleving te hebben. Daar zie je in sommige streken ook nog wat van zoals in zuid Libië waar ze wel de Islam hebben overgenomen maar toch vasthouden aan hun oude waarden en is het de man die de sluier draagt ipv de vrouw om respect te tonen voor haar. Ik denk niet dat het geen toeval is dat Khadaffi zei dat vrouwen best zichzelf verdedigen en enkel vrouwelijke bodyguards had. Natuurlijk ook hier weer vermengd met patriarchaal denken. Hij had ook veel respect voor Condoleezza Rice. Dat was helemaal zijn ding een Afrikaans vrouw met zo'n hoge positie. Hij had ook een muziekvideo voor haar gemaakt getiteld 'black flower of the white house' en had veel bewondering voor haar. Iets wad je niet zou verwachten van zo'n alpha mannetje, maar ik weet dat zulk soort mannen die ervaring hebben met zo'n cultuur waar vrouwen helemaal niet onderdoen voor mannen, die willen niets liever.

En dat is diezelfde Rice die mogelijk meer van 9/11 weet, dan de wereld mag weten en het wat het daglicht kan verdragen.

Dat is wel de laatste vrouw voor wie ik bewondering kan hebben.

Quote:
Je bedoelt diezelfde Condi Rice ('the black vampire') die schoenen van een paar duizend dollar aan het kopen was toen mensen letterlijk verzopen in New Orleans a.g.v. Hurrican Katrina?

Natuurlijk moet je weer het negatieve belichten. Ik wilde hiermee aantonen dat Khadaffi's bewondering voor een 'Afrikaanse vrouw in de topregering' want zo ziet hij haar, wellicht een symbool is voor hem die te maken heeft met zijn eigen herinnering aan de tijden toen de -bij het volk heel geliefde- Amazigh queens in Noord-Afrika regeerden.

Het is wel fascinerend. De Marokkaanse vrouw met de broek aan, ik kan me daar inderdaad wel iets bij voorstellen. Ik heb gehoord dat het bij de Grieken ook zo ging. Verder.. Egypte. En de joden. Rusland in ieder geval ook, dat staat buiten kijf. En wij natuurlijk. Zelfs de Arabische stammen hadden ooit drie godinnen (zegt dat iets?).

Het is speculeren, maar wat blijft er over? Het is goed mogelijk dat Japan op dit punt is beïnvloed door China. Dus.. dat maakt China de grote uitzondering. De Han-chinezen dan.

Hola.. ook daar is al een hele studie naar verricht: http://www.ethnic-china.com/General/matriarchy.htm

Ik was gisteren in het museum voor natuurwetenschappen in Brussel. Daar stonden opgezette apen en daar stond bij dat bij de Oerang Oetan 2 verschillende soorten mannetjes bestaan. Een grote soort met een luide stem en dan nog een kleinere soort die rustiger en kleiner en minder dominant zijn. Moest ik toch aan deze discussie denken...

Waarom zijn vrouwen zo aangetrokken tot vrouwelijke mannen? Je zou toch zeggen dat juist mannelijke energie vrouwelijke energie aantrekt?

Omdat we in een geoestrogeniseerde samenleving zitten. Mannen zijn geen mannen meer, omdat ze letterlijk hormonaal veranderd zijn. Ook heteromannen! Er is ook een krachtige sociale factor. Een man is traditioneel een beschermer en een kostwinner. Als jongens niet tot krijgers (beschermers) worden opgevoed, stijgt de kans dat ze agressief en oorlogszuchtig worden. Jongens hebben het moeilijk, omdat ze op kinderdagverblijven en op basisscholen vaker met vrouwen dan met mannen te maken hebben. Hun 'wilde' gedrag wordt voortdurend ingedamd, omdat ze 'lief' moeten zijn. Een man die geen bescherming kan bieden aan een vrouw is bedreigend voor vrouwen. Een man die zijn krijgersinstinct op een verziekte manier botviert verkracht vrouwen, randt ze aan of mishandelt hen. Helaas moeten we constateren dat dit maar al te vaak het geval is. Vrouwen voelen zich daardoor veiliger in een oestrogene omgeving en dus worden mannen nu ook op latere leeftijd door vrouwen aangezet tot vrouwelijkheid. Niet de vrouwen worden onderdrukt in de moderne samenleving, maar de jongens en de mannen!

Mike

Is het wel écht zo dat vrouwen zich aangetrokken voelen tot vrouwelijke mannen? Dat wordt ons voorgehouden, zoals ons ook wordt voorgehouden dat mannen vallen op graatmagere vrouwen. Zo´n magere vrouw, of zo´n vrouwelijke man is tot op zekere hoogte wel een statussymbool omdat dat nu eenmaal is wat de reclame tot ideaal heeft verheven. Maar in hoeverre de aantrekkingskracht er écht is? 1 op twee huwelijken strandt in een scheiding. En ondertussen krijgen zware criminelen met de meest gruwelijke zaken op hun geweten hopen vrouwelijke fanmail in de gevangenis. En zijn er zoveel vrouwen die zeggen te vallen op ´slechte mannen´ wat dat ook moge zijn.

Het beeld is verstoord, een man waar je normaal mee kunt praten is tegenwoordig al een metro-man. Niemand weet toch nog wat normaal is? Vrouwen dromen van een homoseksuele best friend want daar kun je pas écht mee shoppen.

Het is moeilijk, ik zou ook wel willen dat mijn zoon ook eens een leraar in de klas kreeg maar het zijn allemaal juffen. Een man op de basisschool was vroeger maar heel gewoon, maar tegenwoordig denk ik dat mannen het moeilijk hebben in het basisonderwijs en heel snel scheef bekeken worden. Zeker na RobertM. Ik weet nog dat wij op de basisschool tot de laatste klas gewoon gemengd onder de douche gingen, en de leraar was daar ook gewoon bij. Dat is nog geen 20 jaar geleden, dat is tegenwoordig ondenkbaar?

En eerlijk gezegd was de leraar die ik als kind had wel homoseksueel.

Van de week hoorde ik op school dat als de kinderen te wild spelen ze 2 minuten stil moeten zitten in een hoek van de klas. Dat was heftig maar het begon te werken. Ipv die kinderen eens de klas uit te laten en zich buiten eens te laten uitkuren. Kinderen leren niet op een fysieke manier met zichzelf om te gaan. Het is altijd maar zachtjes en voorzichtig en doe jezelf geen pijn.

Bijna alle vrouwen die ik ken vallen op mannelijke mannen. Ik ben van een eind 20 begin 30 generatie.

Hier thuis is het, als je valt, moet je je de volgende keer beter vasthouden :mrgreen:

Maar de visite verschrikt regelmatig en probeer mijn kinderen vast te grijpen terwijl ze op een stoel of wat dan ook balanceren. Straks valt hij zeggen ze dan. Meestal niet zeg ik dan en blijf lekker zitten. :mrgreen:

Klinkt heel bruut en ik weet ook zeker dat sommige mensen thuis zeggen, moet je horen wat ik vandaag heb meegemaakt. Haha

Op de school van mijn kids zit ook geen leraar en ik moet ook zeggen dat als hij later een hele gezellige sportcoach krijgt of wat dan ook ik wel alert ben.

Ik zit op de middelbare school en hoe vrouwelijker de jongen is hoe meer de meisjes zich aangetrokken voelen.

Ik ben 33 dus misschien ook al te oud om nog representatief te zijn :o Ik heb wel mtv gekeken vroeger maar populaire top 40 muziek heeft op mij nooit enige indruk gemaakt of vat gehad. Ik heb echt medelijden met kinderen die zich nu laten beinvloeden door rolmodellen als lady gaga en Beyonce, Katy Perry, dat hele bataljon met goud behangen rappers, dat soort neppe miserie, dat was er 15 jaar geleden veel minder heb ik de indruk. Ik kan dat ook niet goed rijmen, aan de ene kant heb je die vervrouwelijking van mannen, aan de andere kant heb je rappers die het alleen maar over status en hoeren hebben, ik kan het niet volgen en ik mijd dat soort muziek, maar als ik er per ongeluk voorbij zap schrik ik me een ongeluk wat jeugd tegenwoordig te slikken krijgt!

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nede...mp;utm_medium=email&utm_campaign=20131006 Ik las net dit, ook wel interessant.

Jezelf behangen met allerlei juwelen en bling-bling en schone en witte schoenen is een VROUWELIJKE kwaliteit. Mannelijke rappers dragen hiermee net zo goed vervrouwelijking uit. Andersom zie je Beyonce, Lady Gaga, Miley Cyrus e.a. mannelijke, agressieve energie uitdragen. Opnieuw die verwisseling van geslachtsrollen, bedoeld om ons op jonge leeftijd al te verwarren, zodat we in een identiteitscrisis belanden.

Mike

Ik hou in elk geval niet van die mannen als Justin Bieber en die jongens van One Direction vind ik ook maar niks. Ik denk dus dat ik zelf wel meer val op mannelijke mannen. Als ik rondkijk naar mijn vriendinnen, geldt voor hen eigenlijk grotendeels hetzelfde. Ik denk dat het dus heel erg verschilt per persoon, al kan het wel zo zijn dat er steeds meer vrouwen op vrouwelijke mannen vallen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan