Sinds gisteren woon ik officieel samen met mijn vriendin. De tuin is redelijk ruim, dus mijn vader heeft een supermooi kippenhok voor me gebouwd 8). Ik heb nu 5 barnevelders van ongeveer 3 weken oud en een krielkip van een maand of 3 die het bij mijn schoonouders niet goed kon vinden met de andere kippen. Echt leuk die beestjes!
De eerste paar weken hebben ze nog bij mijn schoonouders geleefd en kregen vooral legmeel te eten. Nu ze hier zijn ben ik natuurlijk gelijk wat sole, groenvoer en andere dingen gaan voeren. Legmeel en gewoon kraanwater vinden ze prima, maar toen ik vandaag voor het eerst een beetje water met sole gaf werden ze helemaal gek. Heerlijk vonden ze het. Ook wat versgeplukt gras of onkruid vinden ze fantastisch.
Ik wil ze ook graag melkkefir gaan voeren, maar dat heb ik op het moment niet. Toen maar even yoghurt geprobeerd. Nou, ze zouden bijna het voerbakje erbij op eten, zo lekker vinden ze dit. Yoghurt met een theelepeltje levertraan vinden ze ook super 8)
Mijn vriendin heeft een vissekom met een stuk of 15 guppies en andere visjes erin. Misschien niet verstandig om bij zoetwatervissen te doen, maar ik kon het gewoon niet laten om een paar mini korreltjes keltisch zeezout in het water te laten vallen. Nou, ik kan je vertellen, ook zoetwatervissen zijn gek op keltisch zeezout :lol:
Nu mijn vraag: De volgende keer als ik de kom ga verschonen zou ik graag een beetje sole in het water doen voor de visjes. Iemand een idee hoeveel je ongeveer kunt gebruiken, of is het helemaal niet verstandig om zout aan zoetwatervisjes te geven? Als je maar niet teveel geeft dan zullen de visjes die mineralen wel fijn vinden toch?