Wat leuk om dit topic te lezen, het was me eerder nog niet opgevallen
.
Ik hou veel van dieren en zou graag een hond hebben, maar dat is geen optie omdat we overdag niet thuis zijn.
Mijn moeder heeft echter een hond(je) en die krijgt meestal blikvoer van Royal Canin. Echter, het hondje heeft regelmatig last van huisuitslag en allergieën en de dierenarts zegt dat ze een voedselallergie heeft. Bij de dierenarts koopt m'n moeder dan (soms) peperdure blikjes voer waar ze wel tegen zou kunnen.
Toevallig kwam ik vorige week in gesprek met een collega van mijn vriend die vorig jaar (naast z'n werk) samen met z'n vrouw een winkel in dierenvoeding is begonnen. En dan geen brokjes en blikjes, maar (ingevroren) rauw en gedroogd vlees. De zaak loopt als een tierelier, ze maken haast geen reclame maar de mensen horen het via mond op mond reclame. Ze halen hun vlees uit heel Nederland, inderdaad vaak via slachterijen (geen biologisch vlees waarschijnlijk).
Wat zijn vrouw me vertelde deed me schrikken, maar het verbaasde me niet: dierenartsen verdienen veel geld met de verkoop van speciale "gezondheids"voeding voor dieren, dus ze hebben er alle baat bij en zullen zéker niet adviseren om je hond of kat rauw vlees te geven, integendeel :evil: .
Die mensen hadden zelf twee Rotweilers, een oude en een jonge, en die dieren zagen er fantastisch uit, levendig, lief, totaal niet agressief en met glanzende huid en ogen.
Mijn moeder woont helaas aan de andere kant van het land, maar zodra ik er weer heenga zal ik haar zeggen dat ze ruimte moet maken in de diepvries en dan neem ik een hoeveelheid vlees voor haar mee.