Ook vandaag weer een makkie. Wat heerlijk zeg, als je niet de hele dag met eten bezig hoeft te zijn. Ik werd vandaag eigenlijk veel telaat wakker, maar gewoon snel aankleden, tanden poetsen en binnen 5 minuten zat ik al op de fiets en was nog op tijd op het werk :mrgreen:
Scheelt toch weer als je niet hoeft te ontbijten
Als ik nu nog maar lekker op gewicht blijf of zelfs wat aan ga komen, dan ben ik helemaal tevreden. Ik probeer in die 6-7 uurtjes wel lekker veel te eten en drinken, dus ik hoop dat het goed gaat komen.
Quote:
Mijn lichaam draait dus goed op lichaamsvet en dus zie ik ook geen rede om geen vet te eten tussen maaltijden indien gewenst.Het lichaam weet geen verschil tussen de ingenomen vetten en het eigen vet.Het grootste gezondheidseffect is voor mij toch de insulinespiegel beheersing en vet heeft hier geen negatieve invloed op.
Ik weet het nog niet wat betreft vetten eten tijdens het vasten. Ik heb het niet nodig, want ik ervaar niet of nauwelijks honger, maar als ik ga afvallen, dan ga ik hier zeker gebruik van maken.
Toch begrijp ik het niet helemaal. Ik snap dat de insulinespiegel erg belangrijk is, maar het eerste doel van vasten is toch dat je lichaam en je spijsvertering maximaal rust krijgen, zodat er ook maximaal herstel en reiniging plaats kan vinden? Een bulletproof koffie, of gewoon een paar happen boter of ander vet betekent in elk geval dat de lever en de gal weer aan het werk moeten toch??
Gaan er echt niet wat voordelen van het vasten verloren als je gewoon vetten blijft eten tijdens de vastenperiode?