Intermittent fasting

Dit is heel interessant, als ik het goed begrijp krijg het eten door IF de tijd om het te verteren. Vasten en eten... dit lijkt mij heel gezond voor je lichaam.

Zelf geef ik mijn lichaam ook regelmatig rust, vooral mijn lever die verdient wel een paar uurtjes vrij af.

 
Ook vandaag weer een makkie. Wat heerlijk zeg, als je niet de hele dag met eten bezig hoeft te zijn. Ik werd vandaag eigenlijk veel telaat wakker, maar gewoon snel aankleden, tanden poetsen en binnen 5 minuten zat ik al op de fiets en was nog op tijd op het werk :mrgreen:

Scheelt toch weer als je niet hoeft te ontbijten :-)

Als ik nu nog maar lekker op gewicht blijf of zelfs wat aan ga komen, dan ben ik helemaal tevreden. Ik probeer in die 6-7 uurtjes wel lekker veel te eten en drinken, dus ik hoop dat het goed gaat komen.

Quote:
Mijn lichaam draait dus goed op lichaamsvet en dus zie ik ook geen rede om geen vet te eten tussen maaltijden indien gewenst.Het lichaam weet geen verschil tussen de ingenomen vetten en het eigen vet.Het grootste gezondheidseffect is voor mij toch de insulinespiegel beheersing en vet heeft hier geen negatieve invloed op.


Ik weet het nog niet wat betreft vetten eten tijdens het vasten. Ik heb het niet nodig, want ik ervaar niet of nauwelijks honger, maar als ik ga afvallen, dan ga ik hier zeker gebruik van maken.

Toch begrijp ik het niet helemaal. Ik snap dat de insulinespiegel erg belangrijk is, maar het eerste doel van vasten is toch dat je lichaam en je spijsvertering maximaal rust krijgen, zodat er ook maximaal herstel en reiniging plaats kan vinden? Een bulletproof koffie, of gewoon een paar happen boter of ander vet betekent in elk geval dat de lever en de gal weer aan het werk moeten toch??

Gaan er echt niet wat voordelen van het vasten verloren als je gewoon vetten blijft eten tijdens de vastenperiode?

 
Stress is in deze ook weer een grote boosdoener. Ging lekker vandaag, op naar t werk, flesje melk mee, eten. Kom op t werk, krijg via via te horen dat ik donderdagochtend te horen krijg dat mijn contract niet wordt verlengd. Stress! Lichamelijk hakt t er uiteraard in, gelijk weer sinds lange tijd last van mijn stuitje, maar ook bij thuiskomst echt behoefte aan een groot glas melk! Hier aan toegegeven. Morgen eten en drink ik weer in de window. Vandaag dus even niet.

 
Jeetje Alexandra, dat is geen leuk nieuws. Ik snap dat je even in de stress schiet, je bent dan ook maar een mens, toch...

Ik hoorde van mijn nichtje ook al dat haar contract niet verlengd gaat worden, voor de zoveelste keer.

Mensen worden gewoon met bosjes wegbezuinigd.

 
Maar ik mag van mezelf ook wel even in de stress schieten hoor! Maar die bijnieren vragen dan gelijk om voeding! Op het werk had ik niets meer en dan voel ik ook niet dat ik iets nodig heb. Maar zodra ik thuis kwam moest er iets in. Mooi dat ik niet meer lichamelijk in de verleiding kom om vulling te willen eten. Want dat is er meer dan genoeg op t werk, in alle soorten en maten....

 
Dat is echt balen Alexandra, hopelijk vind je snel weer een nieuwe baan.

 
Dat is zeker balen Alexandra...een klap in je gezicht. Heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan.

 
Balen zeg Alexandra, stom van ze dat ze je laten lopen. Ik wilde je inderdaad nog eens vragen hoe het nu met je stuitje gaat.

 
Vind t ook heel vervelend voor je!

Maar wel vertrouwen blijven hebben...

Vandaag een vast van 14 uur verbroken met 2 eetlepels kokosolie met 100 ml slagroom opgeklopt... En nu buikpijn! Voelde, ik dacht m'n lever samenknijpen...

 
Ik hoor morgen hoe lang ik nog mag blijven, ik verwacht tot het einde van mijn contract in december, omdat ze geen reden hebben om me nu te ontslaan. Nog nooit zolang ergens hoeven werken waarbij ik wist dat t eindigend is. Ben benieuwd hoe ik daar op ga reageren.

Nou, mijn lijf heeft zich in ieder geval goed hersteld! Stuitje doet t weer, hoofdpijn is weg, Ik ben wel wakker geworden met honger, maar ik stel het eten nog even uit.

Zometeen is naar de boerderij en daar eens lekker gaan shoppen! Kan ik daarna verse melk gaan drinken :D

Eli, nav de buikpijn ook flink naar de wc geweest?

Bedankt voor jullie berichtjes!

 
Ja dat is raar dat je nog zo lang 'moet' terwijl je weet dat je niet mag blijven. Ik ben ook net bij de Beukenhof geweest, ik ben blij met de ruimere openingstijden daar.

Leegloop is weer tot stilstand gekomen lijkt het. Ben benieuwd als ik straks weer begin met de rauwe melk.....

 
Dat lijkt me ook een heel naar gevoel ja... Denk je dat je snel iets anders zou kunnen vinden?

Het is eigenlijk alleen nog maar gelige, waterige ontlasting... Niet extreem veel.

 
Het is momenteel best dramatisch in de gezondheidszorg als het gaat om vacatures die uitstaan. Maar... voor iedere deur die dicht slaat gaan er verschillende weer open!

 
Periodiek vasten zou wel eens HET antwoord kunnen zijn voor de vele forumleden hier die maar moeilijk in de vetverbranding komen. Uit dit artikel van Mercola:

Quote:
One of the most effective strategies I know of to become a fat burner is to restrict your eating to within a six- to eight- hour window, which means you’re fasting for about 16-18 hours each day. This upregulates the enzymes that are designed to burn fat as a fuel, and downregulates the glucose enzymes.


En:

Quote:
You begin by not eating for three hours before you go to bed and then gradually extend the time you eat breakfast until you have skipped breakfast. Of course you are only using non-starchy vegetables for carbs, low to moderate protein and high quality fats. One of the things I’ve noticed is that once you’ve made the transition from burning carbs to burning fat as your primary fuel, the desire for junk foods and sugar just disappears, like magic.


Mike

 
Yeah, wie weet zwem ik dan deze zomer nog zonder zwembandjes :D

Vanmiddag voor de eerste keer sinds ik dit doe normale ontlasting gehad, nu weer leegloop, lekker hoor alle rotzooi eruit!!!

 
Ik ga ook van tonnetje rond naar bikinimodel deze zomer in!

Ontlasting wordt inderdaad normaler. Voorheen moest ik vaak vlak na het ontbijt en dat was in de ochtend. Nu dus na het "ontbijt" in de middag. Is wel even wennen. Ik zat al in een partroon dat ik na het opstaan ook moest en dat is nog steeds zo.

 
Ik ben echt na enkele dagen al helemaal fan van IF! Ik probeer me aan een periode van 6 uur te houden.

Vandaag heb ik mijn eerste maaltijd (liter kefir) om 3 uur genomen. Nu net lekker warm gegeten, straks zal ik nog wel wat eten, en rond een uur of 9 zal ik mijn laatste grote glas melkkefir met een stuk of 4 rauwe eieren opdrinken.

Ik ben verschoven naar 3 uur, omdat ik het vooral 's avonds nog wel lekker vind om te eten. Niet omdat ik dan honger heb, maar gewoon vaak zin in iets lekkers.

Ik kan nog bijna niet begrijpen dat ik zo lang kan vasten zonder problemen. Als ik vroeger niet ontbijtte, dan zat ik rond 10 uur 's morgens letterlijk met trillende handen en een licht gevoel in mijn hoofd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan