Marielle. V.
Member
Ik begrijp wat je bedoeld. Had me ook gewoon ziek kunnen melden. Voor mezelf ben ik ook niet bang, maar wil de mensen om me heen niets aan doorgeven. Vroeger kwam je ook niet bij je oma als je grieperig was. Zit nu in een lastig pakket. Mn moedertje in het verz huis heeft C en was afgelopen dagen erg ziek. Mn broer geeft mij de schuld omdat ik met Kerst mn kinderen bij mij thuis heb gehad en mn dochter en haar vriend net waren opgeknapt vanCojona. Ik had volgens hem daarna niet naar mn moedertje mogen gaan. Ik denk dat velen zullen herkennen dat gezinsleden, familie en vrienden nu zo van mening verschillen. Dit doet pijn. Ik had me sws voorgenomen om na het weekeinde uitgelopen op de cohort dat ik een weekje niet naar mn moedertje zou gaan. Je wil het gewoon voor iedereen goed doen. Ik voel een grote verantwoordelijkheid maar idd door te testen hou je het in stand. Als niemand meer zou testen is Cojona voorbij. Ook dat is een verantwoordelijkheid die ik niet heb genomen.In waarde laten is prima, echter zit niet iedereen in dezelfde staat van wakkerheid dus nog wat zaaigoed her en der is niets mis mee. Testen, evenals voldoen aan welke andere maatregel dan ook ten gunste van Vadertje Staat [wat 'ze' zo mooi bewoorden als 'voor elkaar'] zijn immers ten nadele van het Volk.
De mens kan alleen gered worden als hij zijn menselijkheid behoudt dus inderdaad door zich waardig te gedragen, de waarde van een ander te respecteren maar ook door inzichten en kennis te verstrekken.
Het is immers niet zomaar een test waar we voor waarschuwen, het gaat om iets groters. Er zijn tekenen dat de test [net als de prik] eveneens een aanval is op onze menselijkheid [zowel qua gezondheid als ook ons mens zijn].
Esthetisch gezien vraag ik me af waarom iemand het oordeel of men wel of niet in staat is om te werken overlaat aan een ander en in dit geval aan de hand van een test, waarvan al ruimschoots bekend is [bij de wat meer geïnformeerden, waaronder ik vele forumleden toch wel mag rekenen] dat deze onbetrouwbaar is en het maar de vraag is wat deze nou eigenlijk aantoont.
Er raken teveel mensen in paniek van een simpele verkoudheid waaruit blijkt dat het cojona narratief bijzonder goed werkt, ook onder de mensen die van zichzelf denken dat ze wakker zijn.