Ivermectine

Ik waarschuw voor hoge doseringen Vit. D. Het heet 'calciferol' om een reden, je kunt er teveel kalkopname door veroorzaken. Calcium t.o.v. fosfor dient altijd in een verhouding van 1-2 te staan, d.w.z. 2 eenheden vit. A tot 1 eenheid vit. D. Hoge doseringen vit. D put je vit. A-voorraad uit. Het beste is een natuurlijk voedingsmiddel dat alle vetoplosbare vitamines bevat ,(A, D, E en K) in de juiste verhouding. Ik denk aan gefermenteerde levertraan, orgaanvlees, rauwe melk, eieren en andere voedingsrijke dierlijke producten.

Mike

Laatst bewerkt:
Ik waarschuw voor hoge doseringen Vit. D. Het heet 'calciferol' om een reden, je kunt er teveel kalkopname door veroorzaken. Calcium t.o.v. fosfor dient altijd in een verhouding van 1-2 te staan, d.w.z. 2 eenheden vit. A tot 1 eenheid vit. D. Hoge doseringen vit. D put je vit. A-voorraad uit. Het beste is een natuurlijk voedingsmiddel dat alle vetoplosbare vitamines bevat ,(A, D, E en K) in de juiste verhouding. Ik denk aan gefermenteerde levertraan, orgaanvlees, rauwe melk, eieren en andere voedingsrijke dierlijke producten.

Mike
Precies wat ik dacht. Dank je wel voor dit waardevolle antwoord. Ik heb 1,5 jaar terug zo'n potje gekocht met een hele hoge dosering d3/k2. Beroerd dat ik werd! En enorme last van de ogen. Nu neem ik wel zo nu en dan Quercetine met d3 en k2 erin (maar ook niet elke dag want zo las ik het kan je nieren uitputten). Maar dit is al meer dan genoeg d3. Nogmaals bedankt voor dit waardevolle antwoord!

Laatst bewerkt door een moderator:
Precies wat ik dacht. Dank je wel voor dit waardevolle antwoord. Ik heb 1,5 jaar terug zo'n potje gekocht met een hele hoge dosering d3/k2. Beroerd dat ik werd! En enorme last van de ogen. Nu neem ik wel zo nu en dan Quercetine met d3 en k2 erin (maar ook niet elke dag want zo las ik het kan je nieren uitputten). Maar dit is al meer dan genoeg d3. Nogmaals bedankt voor dit waardevolle antwoord!
ik ben erg moe. Panacur en Ivermectine en avermectine halen dit niet weg. Quercetine genomen en s-acetyl-l-glutathion. Ik blijf moe. Vandaar dat sommigen zeiden d3/k2. Maar dat zal dan niet de oplossing zijn.

ik ben erg moe. Panacur en Ivermectine en avermectine halen dit niet weg. Quercetine genomen en s-acetyl-l-glutathion. Ik blijf moe. Vandaar dat sommigen zeiden d3/k2. Maar dat zal dan niet de oplossing zijn.

Je kan wel vanalles nemen enzo, maar zoals ik begrijp leef/leefde je nogal stressvol en dit geeft uiteindelijk een uitputting die je niet te boven met dit en dat. Hier zal je wss de bijnieruitputting moeten gaan aanpakken.

Wat dacht je van gewoon, van af het begin beginnen:
Dus beesten botten bouillons, daar eventueel soep van maken
Rauwe melk.
Rauwe melk yoghurt
Smoothies van rauwe melk yoghurt.
Curry's met kokosmelk en/of rauwe melk.
Een huis wordt ook gebouwd vanaf de fundering, dat kun je voor jouw gezondheid ongeveer gelijk zien.
Als het fundament niet stabiel is, dan kun je niet bouwen.
Als je daar niet op let, de rest is dan vooral proberen bij te sturen....
Maar uiteindelijk zul je terug moeten naar de basis.
Lees maar eens het alleen maar lezen forum, kun je heel wat waardevols uit halen

Ik kon geen passende topic vinden waar ik dit in kon zetten. Dus dan hier maar even. Om dezelfde reden dat velen ivermectine nemen, hoor ik dat ook veel hoge doseringen d3/k2 genomen wordt. Mag ik vragen wie van jullie dit nog meer neemt. IK hoor bv iemand die neemt 10.000 ie per dag. Maar dan zou men er ook 'n hoge dosering k2 bij moeten nemen denk ik.

Hier ook nog een handig lijstje: https://weetwatjeeethetboek.nl/daans-supplementen/
Zoals mike al aangeeft moet je oppassen met vitamine D. dit kan je namelijk doen calcificeren. het beste is dit via zonlicht te krijgen. zowel D als A eindigen op OL, zoals alcohOL en dit word door je lichaam in een aldahyde omgezet.

Ik zou je adviseren om nutridetective te volgen op twitter of zijn filmpjes op Youtube te kijken.

Hij praat daar voornamelijk over koper en "vitamine A" wat volgens hem een gifstof is en nergens goed voor is in het lichaam(daarom slaat je lever het ook op). de studies die op ratten zijn uitgevoerd om aan te tonen zijn ook waardeloos want de zogenaamde groep die geen vitamine A kreeg, kreeg hun eiwitten uit caseine en dit zit ook vol met retinol. Dus hun symptomen waren eigenlijk dit van vergiftiging.

Lees het werk van Weston Price. Price noemde vit. A de koning van de vetoplosbare vitamines en beschouwde vit. A als de MEEST ONTGIFTENDE vitanine. Gifstof? Vit. A is net zo min een gif als ivernectine dat is.

Mike

Lees het werk van Weston Price. Price noemde vit. A de koning van de vetoplosbare vitamines en beschouwde vit. A als de MEEST ONTGIFTENDE vitanine. Gifstof? Vit. A is net zo min een gif als ivernectine dat is.

Mike
iemand die ik ken slikt wel 10.000 ie D! Dat is veel te hoog dus

Ik ben bekend met het werk van Weston Price. Hij doet een aantal goede observaties zeker rondom vitamine K. Dit is naar mijn mening ook een echte must om te consumeren om je aders,hart en je tanden goed te houden.

Wat betreft vitamine A. ons lichaam gaat dit mobiliseren als we in de zon komen, hierdoor word het dus sneller verwerkt. in een kikkerland als Nederland is er maar weinig zon dus je inname zou al erg beperkt moeten zijn anders gaat dit negatieve effecten hebben op je schildklier en hormoon huishouden. hierdoor kun je dus al hypogonadal worden. genoeg accutane gebruikers en ex gebruikers die hier last van hebben. Dit is ook geen synthetische vorm, want het lichaam converteert het uiteindelijk naar retinoic acid wat het einde van de chain is.

Er is een canadees, Grant Genereux, die al 9 jaar geen vitamine A meer neemt maar alleen op gehakt en rijst leeft en hij heeft ook nog geen symptomen van een vitamine A tekort. on the flip side al zijn huid aandoeningen zijn hierdoor wel weg gegaan. Dit is natuurlijk een strict eliminatie dieet dus hier kan natuurlijk ook veel te wijden aan zijn.

Alle vitamine wetenschappen komen van de Rockefellers dus dan is de vraag ook wat daar de insteek van is, net zoals bill gates die nu overal bezig is met vitamine A in willen verwerken. Hij is bezig met rijst te kweken waar veel vitamine A in zit en te verspreiden in Afrika.

hieronder een verzamel thread op twitter van nutridetective.

Hij praat poep. Zoals altijd gaat het om de welke-vraag. Melk is slecht. WELKE melk, rauwe of gepasteuriseerde? Zout is slecht. WELK zout, geraffineerd of Keltisch zeezout? Brood is slecht. WELK brood, fabrieksbrood of ambachtelijk desembrood? Vit. A is slecht. WELKE vit. A, de natuurlijke of de synthetische? Zo jammer dat dergelijke nuances niet of nauwelijks worden besproken, er wordt veel veralgeminseerd, ook door alternatieve 'deskundigen'.

Mike

Je hebt natuurlijk verschillen tussen natuur en syntetisch. Maar omdat iets natuurlijk is wil niet zeggen dat het goed is. de natuur is zo savage als een vrouw. genoeg planten die willen niet opgegeten worden dus daarom zitten ze vol met gif om dieren af te schrikken. Als dieren dit dan eten dan komt het ook in het dier terecht wat wij dan weer eten.

gelukkig hebben we smaakpapillen om onderscheid te kunnen maken of iets slecht is. als iets slecht smaakt is het slecht voor je. Dit zegt natuurlijk niet dat iets wat goed smaakt of waardoor je je goed voelt per definitie goed is, denk aan suiker bijvoorbeeld.

Blijft natuurlijk waar dat hoe meer ingrediënten er aan voeding toegevoegd word, hoe groter de kans dat dit negatief op je lichaam gaat uitwerken.

Dierlijke vetoplosbare vitamines zijn NIET giftig, antinutrienten in planten wel maar zelfs deze vervullen een medicinale functie in de juiste dosering. Er is een geval bekend van mensen die de levers van ijsberen aten en vit. A-vergiftiging opliepen, maar dat komt omdat ze de natuurwet doorbraken dat je geen roofdieren moet eten waarin de concentratie van voedingsstoffen bijzonder hoog is. Weston Price zag dat eskimo's hoge doseringen zeehondenolie consumeerden, een voedingsmiddel dat het hoogst in vit. A zat dat hij ooit had gezien, en deze mensen vaarden hier wel op. Dit is ook de reden waarom levertraan van oudsher van walvislevers afkomstig is.

Mike

Niet per see de anti nutriënten. planten produceren ook hun eigen pesticides zoals nicotine.

Dit voorbeeld van de ijsberen lever heeft ook te maken met hoe groot het dier is. hoe groter het dier hoe groter de lever dus dan heb je gewoon een hogere concentratie van het ijzer,koper, vitamine a en andere zware metalen. Of dit te maken heeft met het niet mogen eten van roofdieren weet ik niet. Ik ben wel benieuwd eigenlijk waarvan dit idee komt dat wij geen andere roofdieren mogen eten.

levertraan is dan wel zon voorbeeld van waar onze smaak papillen ons zouden kunnen waarschuwen.

Waarom de eskimo's dat aten kan ik geen verklaring voor geven. het is natuurlijk niet zo dat hun perfect gebit ook betekend dat ze daarom perfect aten of in ideale health zijn.

De vorm van het gebit is voornamelijk afhankelijk van je tong postuur. Dus als ze borstvoeding gekregen hebben dan zouden de kinderen die aangeleerd moeten hebben.

Een ontzettend interessante discussie over vit A enz.
De Eskimo,s aten dat wat er voorhanden was. Ze moesten wel. Was er groente en graan en fruit?
Hoe wist W.Price dat er vitamine A in zat. Had hij een meetinstrument?
Dr Garret Smith praat poep!! Nog nooit van die man gehoord. Ga straks even lezen.
Betekent dit dat deze Dr. niets goeds adviseert of is er ook nog iets van hem te leren.
Quote:
Wat dacht je van gewoon, van af het begin beginnen:
Dus beesten botten bouillons, daar eventueel soep van maken
Rauwe melk.
Rauwe melk yoghurt
Smoothies van rauwe melk yoghurt.
Curry's met kokosmelk en/of rauwe melk.
Een huis wordt ook gebouwd vanaf de fundering, dat kun je voor jouw gezondheid ongeveer gelijk zien.
Als het fundament niet stabiel is, dan kun je niet bouwen.

Ik zelf zou graag terug gaan naar het fundament.
Maar verdraag geen rauwe (koe)melk.
Ooit haalde ik rauwe geitenmelk maar ben er niet zeker van of ik daar wel of niet klachten van had.
Voor mensen die mij niet gevolgd hebben klinkt dat gek.( zie Poliepen)
curry met kokosmelk zou kunnen.

Niet per see de anti nutriënten. planten produceren ook hun eigen pesticides zoals nicotine.

Dit voorbeeld van de ijsberen lever heeft ook te maken met hoe groot het dier is. hoe groter het dier hoe groter de lever dus dan heb je gewoon een hogere concentratie van het ijzer,koper, vitamine a en andere zware metalen. Of dit te maken heeft met het niet mogen eten van roofdieren weet ik niet. Ik ben wel benieuwd eigenlijk waarvan dit idee komt dat wij geen andere roofdieren mogen eten.

levertraan is dan wel zon voorbeeld van waar onze smaak papillen ons zouden kunnen waarschuwen.

Waarom de eskimo's dat aten kan ik geen verklaring voor geven. het is natuurlijk niet zo dat hun perfect gebit ook betekend dat ze daarom perfect aten of in ideale health zijn.

De vorm van het gebit is voornamelijk afhankelijk van je tong postuur. Dus als ze borstvoeding gekregen hebben dan zouden de kinderen die aangeleerd moeten hebben.
Hoe groot het dier is ? Een ijsbeer weegt tss 500-700kg.
Een koe weegt tss 700-1000kg
De koe is groter. Dus ?

De koe is groter. Dus ?
Daarmee doel ik op de opslag van de lever. Kinderen die groeien niet over kinder kwaaltjes heen. hun lever word gewoon groter en kan daarom meer opslaan. deze kwaaltjes komen tot uiting als de lever over belast is en dan gaan de volgende detox organen aan het werk. denk bijv eczeem.

De koe is groter. Dus ?
Een koe zet plantenstoffen (carotenen) om in vit. A. Dat is de juiste route. Een ijsbeer eet dit soort planteneters op en heeft daarmee een veel grotere stapeling van vit. A in de lever, die toxisch is voor mensen.

Mike

Daarmee doel ik op de opslag van de lever. Kinderen die groeien niet over kinder kwaaltjes heen. hun lever word gewoon groter en kan daarom meer opslaan. deze kwaaltjes komen tot uiting als de lever over belast is en dan gaan de volgende detox organen aan het werk. denk bijv eczeem.
Leuk bedacht allemaal, maar natuurlijke vit. A is NIET giftig, zelfs niet in hoge doses. Nutrition detective my ass!

Mike

Een koe zet plantenstoffen (carotenen) om in vit. A. Dat is de juiste route. Een ijsbeer eet dit soort planteneters op en heeft daarmee een veel grotere stapeling van vit. A in de lever, die toxisch is voor mensen.

Mike

Mike
Dat was wat ik bedoelde Mike, de reactie was eerder bedoeld voor Miggie

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan