Er zijn een hoop dingen die goed zouden zijn voor het immuunsysteem. Althans, verfijning daarvan: er zijn een hoop internetpagina's en boeken die beweren wat er allemaal gunstig is voor het immuunsysteem.
Echter als we overbelast zijn met gif [en dat zijn we, zie ook visie van Mike hierover] dan is ons immuunsysteem al behoorlijk druk. Ik weet dan nog zo niet of brandnetel dan wel helpt, of welk kruidje dan ook. Mijn ervaring is dat je je systeem harder wilt laten werken, terwijl het al mega zijn best aan het doen is om alle rotzooi weg te werken. Ga jij daar nog eens de zweep overheen gooien. De brandnetel moet ook weer verwerkt worden, nog meer werk voor je systeem.
Houd me ten goede, ik heb het ook allemaal geprobeerd en voel me zwaar erin getuind!
Enfin. Wat regelt je immuunsysteem? Volgens mij vooral je schildklier. Jodium en selenium [tattaaaa, daar heb je em weer] zijn gunstig voor de schildklier. Niet elke vorm, niet elke dosering, dus dat vergt weer studie.
Brandnetel is ok. Net als geelwortel, peper, gember en zo nog tig kruidjes. Elk kruid zijn eigen werking. Elk kruid zijn eigen dosering. Volg je gevoel en ruik eerst aan wat je naar binnen werkt. Je lijf weet het wel. Bij twijfel niet nemen is mijn motto. Je moet er 100% achter staan, daar win je al zoveel mee. Denk aan het placebo-effect. Bij velen werkt immers een placebo gewoon omdat ze verteld wordt dat het goed voor ze is.
Auto immuunziekte is m.i. een vergevorderde afbraak van je immuunsysteem. Voedingstekort mijns inziens, gestoeld op ervaring. Daar hebben we dus weer het verhaal dat voeding niet opgenomen wordt. Wellicht doordat de cellen al vol zitten met zooi. Zooi die er met IVM uit kan.
Het draadje over antihelmintica is dan ook erg interessant:
https://www.fatsforum.nl/threads/de-logica-achter-anthelmintica.4179/
Ik denk dat IVM alleen echt goed kan werken in combinatie met de juiste voeding [WAPF uiteraard] en weglaten van alle zooi [dus ook sigaretten, alcohol, medicijnen]. In ieder geval zal dan de maximale potentie van IVM tot zijn recht komen vermoed ik.
Ik hoop dat je hier ook wat mee kan. Ik zit te denken en ondertussen te typen. Heerlijk hoor zo dat sparren met forumleden. We leren elke keer weer bij hè