jodium

Quote:
Abraham argumenteerde dat bij hyperthyroidisme, de jodium/jodide in Lugol bij een dagelijkse dosis van 90 mg een fysiologische eigenschap van de normalisatie van de schildklierfunctie uitlost, “een gezondheidsbevorderend effect en niet het fictieve W-C-effect zoals dit voorgesteld werd door Wolff en Chaikoff.

ik begreep uit dit artikel(wat Asaya net geplaatst heeft) dat 1 druppel lugol 6,3 mg bevat, dus betekent dat je dan zo'n 15 druppels per dag zou moeten nemen. Heeft iemand ervaring met deze hoeveelheid. Ik neem nu maar 2 druppels per dag.

Ik heb in het verleden wel eens een week of twee tot 60mg per dag genomen.

Ik had daar vooral in het begin erg veel baat bij .

Veel meer energie en ik werd er heel vrolijk van :lol:

Maar ik heb oook 1 a 2 keer gehad dat ik tijdens zo'n "kuur" een flinke voorhoofdsholte ontsteking heb opgelopen met hoge koorts.

Waarschijnlijk door bromide en chloor detox (zie onderstaande link)

Ik heb namelijk bijna 10 jaar elke dag in een bad chloor gelegen (zwemonderwijzer geweest)

Jodium drukt deze andere halogenen , fluor chloor en broom , nl uit het lichaam.

Maar tegenwoordig doe ik het rustig aan met twee a drie keer per week 5 druppels .

Soms iets meer soms iets minder , doe ik op gevoel.

En ik zorg voor een goede detox.

Iedereen die meer als een paar druppels per week wil nemen zou iig deze link eens goed moeten doorlezen:

http://curezone.com/faq/c.asp?a=13,281,2962

Maar nogmaals bij mij was het de missing link waardoor het bij mij net is of de bougie weer vonkt of zoiets, heel vreemd.

Zelfs met WAP eten, zonder jodium voel ik mij heel veel minder.

Ik heb trouwens ook lyme gehad misschien heeft het daar iets mee te maken.

http://hopeforhashimotos.com/welcome-to-hashimotos/index.html

De TSH-productie moet goed gemonitord worden bij hashimoto.

Deze dient in den beginne beneden de 1 uit te komen bij hashimoto.

Als dat gelukt is, en als de antilichamen genoeg laag zijn door selenium o.a. dan de tsh brengen naar een niveau tussen 1.6 en 2.2: dan kun je de jodium langzaam toedienen.

Jodium werkt namelijk averechts als dat niet onder controle is: jodiumsuppletie leidt dan tot dat het lichaam het schildklierweefsel kapot maakt.

Mensen met hashimoto moeten absoluut een glutenvrijdieet volgen om te beginnen overigens.

Bedankt Lievergezond, ja het blijft altijd moeilijk met de jodium.

Ik heb ook dokters gezien die zweren bij 50 mg of meer en daar hele goeie resultaten bij hebben.

Normaal gesproken zou ik ook nooit zoveel van dat spul gaan nemen omdat het in de natuur eigenlijk zo niet voorkomt. Maar ik merk gewoon dat het bij mij heel goed werkt.

Als ik eens een tijdje helemaal niets neem dan merk ik gewoon dat mijn energie minder wordt.

Maar vooral na het zien van het "Iodine Supplements Warning" filmpje denk ik toch dat ik maar weer eens terugga in doses en max om de dag 1 druppel neem. dus 3mg maximaal per dag. Kijken hoe het dan gaat.

Uit urine en bloed testen bleek trouwens dat ik geen hashimoto,s heb of had.

Er is veel verwarring over jodium dus ik raad het in principe ook niemand aan boven 1 a 2 druppels per week. Maar ik heb gewoon mijn ervaring weergegeven.

Dus terug naar om de dag 1 druppel voor de zekerheid :wink:

Thanx

Beter rustig aan doen met jodium dan te veel te snel nemen. Het is en blijft allereerst een spoorelement waar we dus relatief weinig van nodig hebben. Daarnaast is jodium eigenlijk een giftig goedje, evenals alle halogeenelementen, maar het lichaam heeft het op een of andere manier werkzaam gemaakt voor de schildklier, net als het chloor heeft weten aan te wenden voor maagzuur.

Mike

nou ja, ik blijf dan maar gewoon voorlopig even op 2 druppels per dag en wacht wel wat er gebeurt. Ik ben niet zo van het meten, steeds naar de dokter of een laboratorium hollen om te kijken wat bepaalde waarde's zijn.

Ik kijk wel hoe ik hier op reageer.

Afgelopen zaterdag erg verdrietig geweest en huilbuien. Was niet veel voor nodig. Zal wel ontgifting zijn heb ik later bedacht.

Ik gebruik ook chlorella nu, meer vis en eieren n.a.v. een post van Vivianne een paar dagen geleden (2 weken of zo).

Net ook een cup a soepje gemaakt van (al gemaakte)bottenbouillon in de blender, stukje rauwe lever, zout, sjalotje en peper en 2 champignonnen. Je proeft zo niets van de lever en door de champ. is de soep ook lekker "romig"

Mijn moeder gebruikt al meer dan een jaar 2 druppels per dag en heeft daar absoluut geen last van.

Integendeel ze is heel erg energiek zeker voor iemand van 63, voor elke leeftijd eigenlijk.

Ze eet daarnaast ook ongeveer 90% WAP trouwens.

En ze slikt selenium, doe jij dat ook?

Ja precies, selenium slikken is waarschijnlijk sowiezo een goed idee maar helemaal als je een hoge dosis jodium neemt.

Zie mijn link van curezone hierboven ergens.

mijn laatste opmerking was een grapje natuurlijk.

Ik ben me niet bewust van selenium op dit moment.

Ooit is onze dochter bij een soort kraker geweest (20 jaar geleden bij Mw. Sickens of zo iets omdat haar nekwervels niet goed zouden staan-KISS syndroom-)

En die vertelden dat ze in Nederland op 11 plaatsen selenium hadden laten onderzoeken in grondmonsters en ook nog 1 in Belgie en dat kwam toen al eigenlijk niet of nauwelijks voor in de grond.

Ik vraag me nu dus af of het wel in BD grond zit en ja, dan zou dat dus weer uit het orgaanvlees te halen zijn. Weet iemand daar iets over?

Ik probeer nu juist om de supplementen te vervangen door goede (WAPF) voeding.

Quote:
ik begreep uit dit artikel(wat Asaya net geplaatst heeft) dat 1 druppel lugol 6,3 mg bevat, dus betekent dat je dan zo'n 15 druppels per dag zou moeten nemen. Heeft iemand ervaring met deze hoeveelheid. Ik neem nu maar 2 druppels per dag.

Ik zelf niet! Ik heb David Wolfe horen zeggen dat hij soms wel eens dosis gebruikt van 400 mg per dag, ja 400 mg. Hij zegt er wel bij dat je langzaam moet opbouwen en dat het niet voor iedereen verstandig is

In het boek eb en vloed van hormonen wordt ook verwezen naar dokters zoals Brownstein, Abraham en Derry die werken met doseringen van 50 mg per dag zonder bijwerkingen.

Waarom deze patiënten deze doseringen krijgen is mij onbekend.

Browstein en Abraham geven deze hoge doseringen jodium o.a aan mensen met borstkanker, cysten (in de borsten) en schildklieraandoeningen.Het idee erachter is dat de andere halogenen (fluor,chloor broom)de plaats hebben ingenomen van jodium. Waar deze wel de plaats in hebben genomen maar niet werkzaam zijn.

Door deze grote hoeveelheden jodium worden deze op termijn het lichaam uitgedrukt en kan de jodium zijn "werk" weer doen in de desbetreffende weefsels.

Nou vraag ik mij af waarom die Wolfe 400 mg jodium denkt nodig te hebben.

Ik denk trouwens dat hij dan kalium jodide neemt.

SSKI (super saturated potassium iodide)is daar een variant van die veel mensen met veel succes nemen in veel hogere hoeveelheden dan lugols.

Dank voor de info Pike

Ik heb nog even terug bekeken op youtube. David gebruikt soms 400 mg omdat in Seattle een hoog nucleaire deeltjes rondzweven in de lucht. Hij wilt zich dus beschermen tegen radio actief materiaal, denk ik.

Hij zegt niet welk jodium hij gebruikt

maar welke sterkte en dosering wordt dan aangeraden van selenium?

Ja potassium iodide dus toch, dat wordt gebruikt om de schildklier te beschermen bij kern rampen e.d.

200 tot 400 mcg wordt aangeraden:

http://curezone.com/faq/q.asp?a=13,281,2962&q=580

Maar niet alle selenium is oke dus kijk daar goed naar is mijn advies.

pike, ik moet nog beginnen met jodium.

heb vanmiddag het op mijn huid gesmeerd en nu is het al weg dus geen verkeerde reactie.

zal ik dan beginnen met twee keer per week een druppel ofzo?

en moet ik die selenium iedere dag of alleen samen met de jodium?

Twee a drie keer per week een druppel lugols zou ik doen ja en dan elke dag 100 of 200 mcg selenium. Ligt er een beetje aan hoe zwaar je bent.

De huid test wordt gebruikt om vast te stellen of iemand genoeg jodium in zich heeft.

Hoe sneller het weg is hoe groter het tekort aan jodium is de theorie.

Ik geloof daar eigenlijk niet in, bij mij duurde het vrij lang voordat het weg was en toch heb ik veel baat bij extra jodium.

Of je zo ook kunt kijken of je geen verkeerde reaktie erop hebt weet ik niet.

Maar dus wel de juiste vorm selenium, ik had dat hier ergens in dit topic neergezet maar kan het even niet meer vinden.

edit:Deze vorm heb ik :Selenium (SE methyl L-selenocysteine)

Deze is blijkbaar het beste andere vormen kunnen toxisch en/of niet goed opneembaar zijn.

Ik neem nu enkele dagen selenium en jodium thyadine (150 mcg per druppel) neem er nu 10 per dag. Ik merk er niet echt wat van. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je wat moet merken van de jodium en kan je dan doorgaan met opbouwen tot je wel wat merkt? Wat zijn de ervaringen? Deze werd boven de lugols aanbeloven door sally in mijn artikel vandaar dat ik nu deze probeer.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan