jodium

Hoi Asaya,

Momenteel neem ik een druppel lugol's per dag.

Als ik een dag vis eet of iets anders wat jodium bevat sla ik over,

soms neem ik een paardagen ook helemaal niets.

Naast de jodium neem ongeveer dagelijks twee geweekte/ gebakken

paranoten omdat hier (samen met vlees en eierdooiers) de juiste hoeveelheid selenium inzit.

Selenium is naast jodium ook onmisbaar voor een goed werkende schildklier.

Ja die bedoel ik. Zou biologisch kelp poeder niet een goede vervanging zijn voor de lugols? Of was er iets niet goed aan kelp? Poeder is in elk geval wel goedkoper dan wat ik nu neem.

In kelp zit niet zoveel jodium als in lugols.

Er zitten 600 druppels in de bovengenoemde jodium met 6,5 mg per druppel, genoeg voor dik twee jaar.

Dank je voor de informatie. Ik heb even gerekend.

In de bio kelp zit 432 mcg jodium per gram.

De zak is 453 gram. Dat komt neer om 1957 mg per zak. De zak kost 10 dollar.

De jodium is 3900 mg per flesje en kost hier 25 dollar. De kelp zou dus wel goedkoper zijn in dit geval. Ik weet alleen nog te weinig van kelp af en de biologische beschikbaarheid in het lichaam. Het lijkt me wel makkelijk om sochtends door de smoothie te gooien. Ik geloof dat mijn druppels nu ook van kelp komen.

1000 mcg is 1 mg.

Er zit dus 195 mg in 1 zak kelp.

1 druppel lugols is 6,25 mg.

14 gram kelp is 6,25mg jodium of 1 druppel lugols

In de hele zak zit net zoveel jodium als in 32 druppels lugols.

In 1 flesje lugols zitten 600 druppels, dus gelijk aan ongeveer 18 zakken kelp.

Yes, je hebt gelijk. Ik heb de komma niet goed neergezet. Ik vraag mij af wat het verschil zou zijn tussen lugol en natuurlijke vormen waar de jodium inzit betreft de opneembaarheid. Misschien iets om voor mijzelf uit te proberen wat mij het beste bevalt.

Een goed opneembare vorm van anorganische jodium is nascent iodine.

Dat schijnt dezelfde effecten te hebben als lugol maar dan zonder de eventuele toxische bijwerkingen.

Waar je als je op 2 a 3 druppels per week zit geen last van hebt lijkt mij maar dat kan heel persooonlijk zijn.

Ik heb dit topic nu al een aantal keer doorgelezen en wat ik nu pas lees is dan 1 druppel lugol 5 a 6,3 mg per druppel bevat. Ik heb er eerder overheen gelezen blijkbaar.

Misschien moet ik het maar proberen want het flesje wat ik nu heb is al half leeg na een week...

Die wie jij noemt ben ik ook wel nieuwsgierig naar maar ik vind hem ook vrij prijzig.

Ja 6,3 mg per druppel bij de originele versie van lugols.

Dat is 5 gram jodium kristallen en 10 gram kalium jodide opgelost in 100 ml water.

De zgn. 5% Lugols.

Die van Clark kan dus een andere hoeveelheid per druppel hebben, niet dat dat noodzakelijk beter of slechter is maar ik meld het maar even.

Nascent iodine is misschien duurder maar als het goed is heb je er ook minder van nodig.

Als ik jou was zou ik gewoon zo'n flesje bij jcrows kopen en dan een keer of 3 per week een drupel.

Kijken hoe dat gaat.

Volgens mij hoeft dat pas bij 150 euro dus ik denk het niet maar ik weet het niet 100% zeker..

Quote:
En dan de paranoten nachtje weken en 5 minuten onder de gril, dan verwijder je gemakkelijk het velletje en ze zijn erg lekker.

@Dirtsa, ik heb ze ook 5 min onder de grill gezet, maar ze waren nog niet droog...misschien op de hoogste stand?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan