jodium

Gebruik je jodium om er zeker van te zijn dat je voldoende jodium krijgt of voor bepaalde klachten?

Het verschilt per persoon nogal dus of je wel of niet wat merkt is niet te zeggen.

Ik kreeg nadat ik een paar dagen ongeveer 30 mg lugols had genomen ineens veel meer energie, en dat was dan ook waarom ik het nam, gebrek aan energie.

Na verloop van tijd werd dat minder of het viel mij minder op misschien omdat ik eraan gewend raakte.

Maar als ik eens een tijd geen jodium slik dan neemt mijn energie gewoon af. Ik heb het verschillende keren gedaan, meestal vergat ik het dan in te nemen en op een gegeven moment viel mij dus op dat ik mij veel minder goed voelde dan daarvoor.

Als ik het dan weer kwam de energie zo terug.

Maar nogmaals dit is mijn ervaring en ik raad ook niemand aan om zoveel te nemen.

Als je goed engels kan moet je zeker de ervaringen op curezone eens lezen.

Daar staat heel veel informatie.

Asaya,

Ik heb even gekeken wat voor klachten je beschreven hebt en vooral het "vissenkom" gevoel had ik ook en is door jodium suppletie verdwenen.

Daarnaast heb ik ook heel veel klachten gehad die duiden op een lekke darm.

Ik ben toen erg veel bottenbouillon gaan eten, vooral kippenbouillon.

Dit is echt heel helend voor de darmen en zeer zeker de moeite waard in jouw geval.

Kijk maar eens op de site van Gerrit over het Gaps dieet.Daar staat veel info over de helende eigenschappen van kippenbouillon voor de darmen.

Nascent iodine is niet hetzelfde als lugols. Maar deze is misschien nog wel beter dan lugols heb ik gelezen.

Je hebt ook veel minder nodig.

Ja via iHerb inderdaad die is het. Dat is goed te horen Pike, ik hoop dat dat bij mij ook zo uitpakt en dat ik meer energie krijg. soep probeer ik te eten maar ik houd om één of andere reden meteen twee kilo vocht er door vast waardoor ik me niet fijn ga voelen.

die van iherb bevat wel ook wat andere stofjes,

weet niet of deze kwaad kunnen...

Heb nog lugols staan, maar neem het eigenlijk niet..

Ik denk dat ik op dit moment voldoende jodium binnenkrijg uit andere bronnen.

Zou kunnen, twee thee lepels op vijf liter. Ik heb heel lang geen zout gebruikt misschien ligt het ook daar aan. Het is himalaya zout. de andere stoffen zouden ondersteunend moeten werken. Ik hoop in welk geval snel wat te merken en dan positief uiteraard.

Mocht deze jodium nou toch niets helpen dan zou ik die nascent iodine toch ook nog proberen. Zie de link van Ikke.

oke,

Ik heb die thyadine ook al eens gehad een aantal jaar geleden,

kwam het doosje nog tegen (die bewaar ik vaak)

Kan me herinneren dat deze erg zoet smaakte.. ervaar jij dat ook ASAYA?

MOgelijk door de glycerine,

Het smaakt inderdaad zoetig. Hoe was jouw ervaring hiermee en heb je een voorkeur voor lugols boven thyadine? Ik heb nog geen lugols geprobeerd. Ik baal er wel van dat er ethanol en glycerine inzit.

Het is echt al een hele poos geleden.. weet niet meer hoe ik dit heb ervaren.

Ik neem lugols op het moment niet in en dat is ook alweer een hele poos geleden. Toen ik ermee aan de gang kreeg had ik het idee dat mijn keel geblokkeerd werd : een brokgevoel

dat beangstigde me en daarom heb ik het niet meer genomen, de lugol.

De ethanol= alcohol toch? dat is altijd bij verdunningen in de homeopathie. Zou het in deze hoeveelheid kwaad kunnen denk je?

Ervaar jij iets met de thyadine?

Ik neem het nog maar een paar dagen en merk niet zoveel, misschien ietsje meer energie. Ik neem meer dan word aanbevolen, dat is maar 150 mcg namelijk..

Ik ben heel gevoelig voor suiker en alcohol, ook in kleine hoeveelheden. Het doet iets met mijn bloedsuiker en dan krijg ik meer honger en val ik niet meer af of kom zelfs aan ook al eet ik veel. Ik ga het dus even goed in de gaten houden. Dat lijkt me een naar gevoel trouwens. Ik heb lugol nog niet gehad maar als dit het niet word wil ik het proberen.

Neemt iedereen hier lugols of ook nog een ander soort of merk? Is lugol synthetisch of natuurlijk en zou dit wat uit maken? Ik heb nu thyadine maar moet wel meer druppelen voor een beetje hoeveelheid. Dat gaat me wat te snel leeg.

Ik neem op aanraden (weet even niet meer van wie) ook selenium (se-methyl-selenocysteine) helaas zie ik dat er vegetable stearate inzit. Weet iemand een goede variant?

Er is nog weinig bekend over jodium en de juiste dosering valt me op. De a.d.h ligt op 150 mcg en wat ik lees word het wel tot 50 mg therapeutisch ingezet.

Lugols is anorganisch dus niet organisch zoals die variant die jij nu hebt.

Sommige mensen zeggen dat het daarom niet goed is voor het lichaam maar heel veel anderen waaronder ikzelf hebben er heel veel baat bij. Zeker in lage doseringen kan het m.i. meer goed dan kwaad.

De selenium die je noemt heb ik je aangeraden, helaas zit er ook stearate in ja dat zit er bij mij ook in.

Heb ik toen ik het kocht niet op gelet. Ik neem er 3 a 4 per week (200mcg per stuk) dus het valt mee denk ik.

Volgens mij gebruikt alleen Dr ronns geen stearate dus misschien even op zijn site kijken.

http://www.drrons.com/thorne-supplements/default.htm#Selenomethionine

Over de dosering is altijd discussie ja dat blijft een beetje de ene (dokter) zegt dit de ander dat. Ik zou gewoon niet te hoog gaan iig niet met lugols.

Hoeveel procent is de lugol die hier word aanbevolen? Het staat er niet bij. Ik begin trouwens mijn keel te voelen. Ik geloof dat dat in elk geval één teken is dat het word opgenomen? Ik zit nu op 1.5 mg p.d

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan