jodium

Ik heb de sprong gewaagd en heb zonet de jodium besteld bij het adres in nederland. Ervaring zal uitwijzen wat het bij mij doet. Ik ga het in elk geval wel opbouwen. In het filmpje wat ik gepost heb adviseert men 12,5 per dag. Eerst maar eens een huidtest doen om te kijken hoe ik er op reageer.

Quote:
Die van Clark kan dus een andere hoeveelheid per druppel hebben, niet dat dat noodzakelijk beter of slechter is maar ik meld het maar even.

'Suggested Use

Adults over 18 years take 1.06 mg Iodine in ½ (one-half) drop as determined with your Healthcare Professional'

En:

'Note: Dr. Clark Lugo's Contains Sodium Iodide instead of Potassium Iodide, upon Dr. Clark's request.

http://www.drclarkstore.com/modified-lugols-iodine-1oz.html

Samenvattend:

Reguliere lugols 5 %:

Per druppel: 2.5 mg iodine en 3.75 mg potassium iodide

http://www.jcrowsmarketplace.com/1ozlugolssolution5valuepriceincludesshipping.aspx

Clarks lugols:

Per druppel: 2,9 mg iodine en 0,32 mg sodium iodide

(dat zou 2,12 mg iodine moeten zijn als je naar de inhoud van de halve druppel kijkt maar goed)

http://www.drclarkstore.com/modified-lugols-iodine-1oz.html

Dank je Pike. Maakt het verschil of het van sodium of potassium komt? Ik weet er nog te weinig van maar ik merk wel dat met de druppels die ik nu heb ik mij wat beter voel. Alleen word dat dus te duur ivm de hoeveelheid.

Hoeveel jodium neem jij?

Ik heb het idee dat bij de Clark lugols de sodium iodide alleen wordt gebruikt om de jodium kristallen oplosbaar te maken in water. Omdat er zo weinig van wordt gebruikt nl.

0,32 mg tegen 3,75 in de andere lugol.

Potassium iodide heeft zeker ook een goede functie voor diverse weefsels dus die mis je dan wel bij Clarks.

Wat sodium iodide doet en/of dat hetzelfde is als potassium weet ik niet.

Je gebruikt nu nog die van iherb neem ik aan?

Ik gebruik zelf de laatste tijd ongeveer 1 a 2 druppels per dag. (lugols 5 %)

Ja ik heb nu nog die van iHerb. Ik ga straks die andere ook bestellen. Dan kan ik ze beide proberen. Het kan ook via de brievenbus post verstuurd worden dus dat scheelt hopelijk ook belasting...het is 22 euro inclusief verzenden.

Ik had gelezen dat jodium ook kan worden gebruikt om littekens te vervagen. Is er hier iemand die hiermee geëxperimenteerd heeft?

De reden waarom ik je beschuldigde van 'vrageritis' is omdat je er inderdaad verstandig aan doet om e.e.a. voorzichtig op jezelf uit te proberen en te kijken wat het met je doet. Jouw eigen lichaam is nl. oneindig wijzer dan ik of wie dan ook hier! Leer meer in contact te komen met je hele lijf i.p.v. alleen maar in je hoofd te blijven zitten met allerlei vragen die je proefondervindelijk bij jezelf kunt toetsen!

Mike

Hoi, ik heb Clark's jodium besteld, via hier genoemde link, en ik heb er een aantal vragen over.

Op het flesje staat nergens het woord Lugol's vermeld, klopt dit? Ik las namelijk ergens dat Mike schreef: "als je goed kijkt, staat het ergens op 't flesje".

Is dit de te vertrouwen versie wel? De ingrediënten zijn ook kaliumjodide,

en niet de natriumjodide zoals overal vermeld wordt dat mevrouw Clark die prefereerde.

Dat elementverschil maakt me niet uit, maar het deed me de vraag rijzen of dit wel de goede is. En is er een speciale reden dat Clark's jodiumoplossing bijna geen jodide bevat, in tegenstelling tot de overige Lugol's? Welke is beter, en welke gebruiken jullie zelf (Mike, Lia en ervaren WP-gangers)?

De oplossing ruikt bovendien iets naar alcohol, terwijl dat er niet in zou zitten.

Graag hoor ik jullie reactie! Ik vind het nogal wat om een zo geconcentreerde vloeistof tot me te nemen waarvan ik de samenstelling niet 100% kan vertrouwen. Dank alvast, Matilda.

Ik gebruik iedere dag een Kelp tablet van een meerk die Dr L Wilson aanraad. Dat is toch ook een goede manier van jodium supplementeren?

Je zou beter nog zeewier gebruiken dan tabletten want daar zitten vaak hulpstoffen in. De jodium in kelp zal misschien niet voldoende voor je zijn. Ik ben zelf een groot voorstander van het transdermaal toedienen van jodium. Eventuele schadelijke bijeffecten treden dan niet op en het geeft ook een mooie indicatie van een eventueel jodiumtekort: de vlek op de huid zal ongeveer 24 uur zichtbaar blijven als je geen tekort hebt. Is de vlek eerder weg, dan is er een tekort. Toen ik ermee begon bleef de vlek nog geen uur zichtbaar, per dag werd dat langer. Elke keer als de vlek weg was, deed ik er opnieuw jodium op. Het heeft een zeer goede invloed gehad op de spijsvertering.

Lugol's is een combinatie van gewone jodium en kaliumjodide, de twee vormen van jodium die je lichaam allebei nodig heeft. Of Hulda Clark een voorstander was van natriumjodide weet ik niet, maar de samenstelling van Lugol's is jodium en kaliumjodide.

Mike

Ja, op je buik is een goede plek. lekker uitsmeren, het is 97% water dus het blijft even vochtig, maar geeft toch niet af, de jodium zit meteen in de huid. Dosering is 4 x die van inname. Overdoseren zal niet snel gebeuren.

Mike,

Quote:
Lugol's is een combinatie van gewone jodium en kaliumjodide, de twee vormen van jodium die je lichaam allebei nodig heeft. Of Hulda Clark een voorstander was van natriumjodide weet ik niet, maar de samenstelling van Lugol's is jodium en kaliumjodide.

Ja, maar dat is dus niet de jodium die op het forum van Clark te koop is, waarvan het adres in de handige adressenlijst staat.

Matilde heeft gelijk. Heb op het flesje gekeken, wat ik zelf ook bij Clark besteld had, en op het etiket staat nergens dat het Lugols jodium is, hetgeen wel op de site beweerd wordt.

Daarnaast bevat het geen kaliumjodide maar potassium jodide.

Wellicht heeft Mathilde hier een nieuw voedselschandaal ontdekt...

Bij Clark verkopen ze dus niet wat ze beweren te verkopen, en wellicht kun je beter een echte link voor Lugols jodium in de handige adressenlijst zetten?

Helaas geen sensatieverhaal om van te smullen, voor wie daar van houdt. Even ter opheldering:

Lugol's is geen merk, het staat voor de combinatie die de Franse arts Lugol heeft samengesteld, te weten jodium en kaliumjodide ('potassium iodide' is Engelstalig voor kaliumjodide). Iedereen die jodium en kaliumjodide combineert heeft automatisch "Lugol's".

Snappie?

Mike

Quote:
Lugol's is geen merk, het staat voor de combinatie die de Franse arts Lugol heeft samengesteld, te weten jodium en kaliumjodide ('potassium iodide' is Engelstalig voor kaliumjodide). Iedereen die jodium en kaliumjodide combineert heeft automatisch "Lugol's".

Duidelijk. Bedankt voor de opheldering.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan