Kaakchirurg??

Quote:
Ik ben dankbaar voor alle adviezen en betrokkenheid!

Maar verkeer nu echt in complete verwarring.

Uiteraard moet ik zelf de beslissing nemen!

Ik doe nooit anders..


advies:verplaatst de afspraak, neem meer tijd voor je beslissing.

wat ik al eerder zei: "wat eruit is komt niet meer terug"

 
@Pike & @Amancay; dankjulliewel! De naam Ramiel Nagel had ik hierboven horen vallen en heb meteen een aantal youtube dingetjes van hem -en zijn adepten- beluisterd en bekeken. Razend interessant! Ga nu het linkje lezen en krijg zometeen een gratis hoofdstuk uit zijn boek :-)

@Dick; het wordt nu inderdaad best persoonlijk. Volgens mij hoef ik mij tzt niet meer voor te stellen. Of is dat gewoon beleefd?

Ik hecht dus zeer aan mijn gebit. Vandaar die enorme wortels? Haha! Mijn vorige tandarts heeft me -na 17 jaar- als een baksteen laten vallen toen het 'moeilijk' werd. Hij hield trouwens niet van vragen en mijn nogal kritische instelling. Daardoor ontwikkelde ik heftige tandartsvrees. Niet omdat ik bang was voor de behandelingen. Maar voor de behandeling van je persoon. Tandartsen zijn tegenwoordig toch vaak ongeinteresseerd als ze merken dat je geen geld hebt voor kronen, bruggen, laat staan implantaten. Dan rest meestal alleen trekken en wegwezen. Bijna 10 jaar heb ik het volgehouden zonder tandarts. Wel nog beter voor m'n gebit gaan zorgen. Maar onkundig van Weston Price. Een kroon die af en toe losging, liet ik plakken bij de weekenddienst :wink: Sinds anderhalf jaar heb ik eindelijk een nieuwe, piepjonge tandarts. Zoals eerder gezegd; een leuke, jonge meid; geinteresseerd in Weston Price die ik bij haar aandroeg. Na haar aanbod vorige week durf ik gewoon bijna niet af te bellen en ben bang dat ook zij me gaat dumpen omdat het allemaal niet lekker opschiet met mij. Terwijl zij me juist van mijn tandartsvrees heeft verlost door haar vriendelijke aanpak.

Dan ben ik nog verder van huis :cry:

Overigens ben ik vaak van mening dat alles waar de geest zich geen raad mee weet, tot uiting komt in het lichaam..

Zo moest en moet ik vaak mijn kiezen opelkaar houden. En hebt best veel voor mijn kiezen gehad. Vooral de laatste maanden was het hier -weer- domino-day. Ik ben nu al anderhalve week compleet uitgeschakeld. Dat de afwas en het stof zich opstapelen, vind ik geen punt. Maar er moeten eens boodschappen gedaan worden. Heb ook geen puf om te koken. Bovendien wil ik me niet te lang ziekmelden en moet de deur weer eens uit..

Dat woekerende tandwortelinfecties zeer schadelijk zijn voor je organisme staat buiten kijf! Ik heb toch al een zwakke gezondheid.. Voor zover ik begrijp na al het gelees zijn Weston Price aanhangers ook fel tegen wortelkanaalbehandelingen. Dat pleit allemaal voor extractie. Dan ben je in een keer van de haard af.

De klok tikt door..

Ik relativeer de boel grondig door te beseffen dat ik niet in Syrie, China, Irak noch Boston woon. Dat ik het niet koud heb. En ook geen honger. Dat ik niet de moeder van Joran van der Sloot ben. Dat ik niet zo moeilijk moet doen over een hompje kies.

Misschien moet ik maar eens ophouden met zeuren, dubben, wikken, wegen, twijfelen en aandacht vragen.

KORDAAT worden dus!!

Net als mijn tandarts.

Al heb ik daar geen centje aanleg voor :wink:

 
@Felicita

Quote:
@Dick; het wordt nu inderdaad best persoonlijk. Volgens mij hoef ik mij tzt niet meer voor te stellen. Of is dat gewoon beleefd?


is gewoon beleefd maar niet echt noodzakelijk :D

 
Ik heb heel goede ervaringen en anderen ook met Salvia, ontsteking zo weggewerkt en alle pus en troep komt door de neus eruit.

Paar keer per dag watje of iets dergelijks deppen en ertegen aan doen en laten zitten..

En afwisselen met echinaforce, zelfde methode.

En als er niks werkt eruit met die kies he. Of je moet je lichaam nodeloos in de stress laten zitten.

Want als het een heftige ontsteking is komen er veel gifstoffen vrij die ook weer ergens heen moeten. En als je geen ontgiftiger bent dan kan je nog veel ellende krijgen.

En die kies zit achterin las ik, so what als die er uit is.

Want alles weer aangroeien alleen met sole lijkt me niet, daar komt toch wel meer voor kijken. Ik bedoel dan de juiste voeding. Het totaal plaatje

 
@henk,
Quote:
Want alles weer aangroeien alleen met sole lijkt me niet, daar komt toch wel meer voor kijken


@henk,

ik heb die ervaring wel - en ik ben niet de enige in mijn omgeving - waarbij dat dus wel gelukt is.

 
@ dick, zal er ook wel mee te maken hoe ver het al "verwoest"is denk ik.

Voeding is ook belangrijk, want na aangroeien krijg je met slechte voeding weer denegratie

 
Felicita?Als je dus je tandarts zover kunt krijgen de kies als niet eenvoudige extractie kunt laten omschrijven naar de kaakchirurg toe,want als het eenvoudig zou zijn dan kan ie hem zelf wel trekken lijkt me?

Dan krijg je het wel vergoed,dan valt het onder de basisverzekering.

Zou de kies dan gewoon laten trekken hoor,en vragen of hij ook het ligament wil verwijderen

 
@henk,
Quote:
zal er ook wel mee te maken hoe ver het al "verwoest"is denk ik.


tuurlijk daar heeft 't ook mee te maken.

ik had een gaatje (gat) in een kies en een ontstoken pulpa, tandarts zei: wortelkanaal behandeling, ik zei nee laat maar zitten.

kreeg daarna wel een kaakontsteking waarvoor ik arnica heb gebruikt en na 2 dgn. ontsteking weg.

tegelijke tijd 3 tot 4x daags gepoetst en gespoeld met keltisch zeezout (1 wk) daarna 2x pd (1 wk) nu poetst en spoel ik elke dag 1x pd met 't zout en ik heb helemaal nergens meer last van.

gr,

dick

 
Ja ok, ik dacht dat on topic meer dan over een gaatje ging

Zoals jij ervatring hebt met arnica, heb ik met salvia, dat na twee dagen alle troep door de neus kwam.

Ik gebruik nu af en toe weleens.

 
ik vind salvia een gevaarlijk goedje (plant) als je teveel binnen krijgt kan 't lelijk uit de hand lopen.

 
ik niet, ik doordrenk een watje, meer niet

en ik gebruik niet de etherische olie he, maar gewoon de plant zelf

en vaak ook de bladeren als de plant weer groeit en bloeit

 
Yep zo is het, ik gebruikte de gewone verdunning, geen etherische olie, want dat kan gevaarlijk zijn door de thujon

en aan de buitenkant, afwisselend arnica en echinaforce.

 
En toen was het opeens doodstil . . .

Weer terug na een paar dagen 'op project', was ik eigenlijk reuze benieuwd hoe het nu met Felicita is, maar na dinsdag (dat was toch D-day?) geen levende ziel meer te bekennen hier.

Hoe is het intussen met je, Felicita?? Kun je weer ongestoord door pijnscheuten van het prachtige weer genieten en "O Sole mio" zingen?

 
Als 'O Sole Mio' 'Och Arme Ik' betekent; ja :( Maar dat zal wel niet. Ook het weer boeit me momenteel weinig. Verlang slechts naar een tikkie meer energie. Wil me weer eens ietwat fit voelen..

Blijkbaar is m'n verzoek mijn e-mail uit te wisselen niet gehonoreerd. Mijn laatste adviesvraag aan jou werd niet beantwoord. De discussie tussen U en Mike stopte abrupt, helaas (ben gek op inhoudelijke, intelligente discussies van kritische geesten en het is vast niet de bedoeling dat het hier een sekte wordt). Ook Poekie reageerde niet op je H2O2-verhaal. Enniewee; ondanks alles moest ik uiteindelijk een besluit nemen want na 6 weken lijden, tobben en sinds 2 weken ook nog eens niet werken, vond ik dat ik niet verder door moest modderen. Ondanks de Keltische klei die ik keurig met de Sole verorberde. Ik kan inmiddels afstuderen op Ramiel Nagel. Die ik er overigens niet erg 'healthy' uit vind zien. En waarom zijn al die gezondheidsmannen bijna of helemaal kaal :?: Overtuigd vegetarier Marianne Thieme ziet er daarentegen weer patent uit..

*paroles, paroles, paroles*

Na veel wikken en wegen heb ik dinsdag de kies laten trekken. Er trad geen verbetering op. Ook geen verslechtering trouwens. Dat remineraliseren mogelijk is, gaat er bij mij best in. Zelf immers meegemaakt bij een plekje op een hoektand. Overigens had ik in die periode nog nooit van Keltisch zeezout noch Weston Price gehoord. Maar remineraliseren van een wortel?? Hoelang zou dat gaan duren? Wie zou er in die tussentijd hier de afwas komen doen? En koken?? Ik maakte me met name zorgen over die ontsteking die ik er maar niet onder kreeg! Al die troep daardoor in je lijf leek me verre van gezond. Bovendien heb ik in mijn bovenkaak ook nog twee zwakke broeders staan.

Een collega bood aan me te brengen. Anders had ik zeker niet gedurfd. Ben ook nogal zwak in de knieen door het voorspel.. Het verwijderen was een fluitje van een cent. Ook mijn tandarts stond ervan te kijken. Ze noemde me een voorbeeldige patient. Nu; geduld heb ik altijd al in hoge mate bezeten. Verder ben ik ervan overtuigd dat mijn mentale instelling aan dit proces heeft meegewerkt. Ik vond dat ik afstand moest doen van mijn kies voor de goede zaak. Loslaten dus. Wel schrok ik nadien van het element dat ik mee naar huis genomen heb. Op de foto had ik een enorme grijze plek gezien. Verwachtte dus flink zwarte wortels. Niets van dat al! Aan de onderkant van de kies zat inderdaad caries -dat kun je nu pas goed zien- die een klein stukje van de wortel had aangetast. Die grijze plek moet dus de ontsteking zijn geweest. Hoorde de tandarts tegen de assistentes zeggen dat ze een wortelkanaalbehandeling toch niet aan had gedurfd. En aangezien Weston Price piepeltjes daar ook niet erg van geporteerd zijn, probeer ik me neer te leggen bij het feit dat ik misschien toch de minst slechte keuze uit 2 heb gemaakt. Maar de twijfel blijft... Grote opluchting is dat je er echt niks van ziet. Aan de buitenkant dus! Maar; heb momenteel meer pijn dan voorheen en lig nog steeds -ook letterlijk- in de lappenmand. Waar ik ervanuit ging dat ik vandaag toch echt wel weer een fatsoenlijke tas boodschappen in huis kon halen. Echt niet :(

Heb me zelfs -nadat de verdovingen waren uitgewerkt- vergrepen aan de paracetamol dat ik echt nooit slik! Die hielpen kvp geen sikkepit. Ibuprofen godzijdank wel want ik zat onderhand in de gordijnen van de (na?)pijn. Omdat ik een zwakke lever heb, is dat natuurlijk helemaal rotzooi! Daarom gooi ik er nog meer kurkuma en paardebloemen tegenaan. Ik moet mij dagelijks een paar keer flink onder de oksels wassen ihk van de frisheid van limoenen. Waar normaliter een keer per dag douchen + biodeo volstond. Ik maak mezelf wijs dat dat duidt op extra ontgifting. En misschien is dat zelfs wel zo..

Langom.

Ondanks mijn geduld ben ik het onderhand zat. Heb visioenen van een lekkere biefstuk, grote schalen groente en zonnige terrassen met koele glazen witte wijn. Maar aangezien die hier niet vanzelf aan komen vliegen.. Ik hoop iig dat ik -as usual- kan rekenen op mijn trouwe automatische piloot. Als die me maar niet in de steek laat. Volgende week woensdag heb ik mijn eerste museumdienst weer. Die wil ik geeveedee gewoon kunnen doen!

Gisteren heb ik me sufgelezen op het forum hier en vervolgens de gefermenteerde codliver/boterolie capsules besteld. Mon Dieu; wat is dat spulletje duur!!! Van de schrik heb ik er daarom maar een stukje zeep + lippenbalsem bijgedaan. Je bent tenslotte vrouw of niet en ik heb vooralsnog mooi 400 euri voor de kaakchirurg uitgespaard :wink:

Zag dat daar 'Emu' inzit. Klonk naar 'beest' en dat doe het hier immer goed :D

Tot zover mijn relaas..

Ga nu door met denken over al die dierlijke producten. Zelf gebruik ik ze -op veel roomboter na- sporadisch en wilde ze sowieso proberen af te bouwen.

Heeft de Mens niet de opdracht zich nog verder te ontworstelen aan het Dier in zich?

Daar wil ik graag mijn best voor blijven doen..

 
Ehhh . . . heb ik iets over het hoofd gezien?

Laatste vraag die ik kan vinden is over 'voor of tegen trekken'. Heb ik beantwoord.

Verzoek om email uit te wisselen niet gehonoreerd? Mijn telefoonnummer, email, ongeveer alles behalve mijn pincode is op één klik afstand en ik heb je uitdrukkelijk uitgenodigd. Ik plaats geen directe links in mijn posts omdat ik tegen pluggen of jezelf (of je eigen oplossingen) opdringen ben. Je bent nog steeds welkom om van gedachten te wisselen.

Ik geloof persoonlijk dat je besluit in deze goed is geweest. Mijn ideeën daarover zijn wat te uitgebreid om hier neer te zetten en ik het is vrij druk op het moment.

P.S. Op mijn mobiele nummer ben ik vandaag niet te bereiken. Even mailtje of via vaste lijn dus.

 
Hmm; misverstanden/vluchtigheid dus?/! Ik had -5 dagen geleden- hier je mening nog gevraagd omtrent remineraliseren dmv Keltisch zeezout en een verzoek tot het verstrekken van mijn e-mailadres (aan jou) gedaan. Maar wellicht volgde ik voor dat laatste de verkeerde procedure :-) Ik zal eens opnieuw opzoek gaan.. Overigens gebruikte de tandarts fysiologisch zout om de wond na te spoelen, kreeg ik geen hechtingen en werd verder -weer kordaat maar uiterst vriendelijk- naar huis gestuurd..

 
Quote:
Ik geloof dat ik je goed begrepen heb door te stellen dat je voor trekken bent en tot die tijd de Sole-therapie als goede ondersteuning ziet?



Mijn antwoord verwees bewust naar mijn post waarin ik mijn ongezouten advies aanbood in een onderonsje.

Ik had en heb helemaal geen zin in forumoorlogen met leden die bepaalde, zeer uitgesproken mening hebben over wetenschap en bepaalde therapievormen. Been there, seen it, didn't like it.

Vandaar dat ik nadrukkelijk aanbood om met jou, de belanghebbende, even uitgebreid van gedachten te wisselen. Ben ik zo moeilijk de vinden? Al eens op mijn naam geklikt?

 
@colonquixote
Quote:
Vandaar dat ik nadrukkelijk aanbood om met jou, de belanghebbende, even uitgebreid van gedachten te wisselen. Ben ik zo moeilijk de vinden? Al eens op mijn naam geklikt?


ik constateer hier een wat dwangmatige opdring, is dat wetenschap?

dick

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan