Kaakchirurg??

Dat ben ik niet met je eens hoor Dick. Er zijn hier genoeg mensen die elkaar "achter de schermen" spreken en de bedoelingen van Colon (ik kort je naam af, vindt m te moeilijk :$) zijn voor mij altijd helder en duidelijk geweest.

Dat Felicita vervolgens in actie moet komen, daar mag ze best op gewezen worden. Felicita, ik krijg het gevoel dat je wijst naar anderen in deze en in de slachtofferrol kruipt. Dat is een positie die je niet gaat helpen. Kijk wat je nodig hebt om daaruit te komen en te blijven. En dat eten en drinken niet aangewaaid komt, ik weet er alles van. Maar er is er uiteindelijk maar 1 die goed voor je kan zorgen en dat ben je zelf!

 
@Alexandra; de procedure om mijn e-mailadres naar Colonquixote over te seinen, was mij niet geheel duidelijk :wink: Als excuus voer ik aan dat ik niet erg helder was door de pijn en de koorts.. Die laatste is opeens flink gezakt, trouwens! Evenals de pijn. Heb het gevoel dat de wond in recordtempo dicht begint te trekken..

Ik begrijp nu pas dat ik dat van die e-mailadressen aan de moderator had moeten vragen! En dat als een naam groen is je erop kunt klikken en vervolgens meer info krijgt :wink: Overigens ben ik nog steeds voorstander van een open discussie op een forum. Toch ga ik overwegen om met Colonquixote nog ff achter de coulissen te gaan als hij daar de voorkeur aan geeft en me tenminste nog wil. Hahaha :D

Naar wie heb ik gewezen, trouwens? Ik meende toch iedereen in zijn waarde te hebben gelaten? Die slachtofferrol herken ik zelf niet. Maar wellicht is dat een blinde vlek. De afgelopen weken waren erg naar. Ik verkeerde in twijfel wat te doen. Hoe te handelen. Ik weet wel wat ik 'nodig' heb maar dat kun je echt niet zomaar ook krijgen :wink:

Ik woon alleen. Met buren aan een kant die boeh noch bah zeggen. Vriendin 1 ligt in scheiding. Vriendin 2 is ziek. Vriendin 3 woont in andere stad en heeft geen rijbewijs. Die kun je dus momenteel niet om gunsten vragen. Verder houdt iedereen in mijn omgeving veel van zijn allopathische dokter met zijn makkelijke pilletjes. Vooral zelf niet teveel nadenken; hij heeft er immers voor gestudeerd. Er is hier geen boodschappen-bezorgdienst. Gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden! Ideaal om je tot een forum te richten.

Overigens denk ik over het algemeen errug goed voor mezelf te zorgen. Iemand moet het doen, toch :D

Maar in deze kwestie was ik echt ff de weg kwijt, snappez-vous?

Ondertussen twijfel ik nog steeds aan de juistheid van mijn uiteindelijke besluit, dat ik toch echt helemaal zelf genomen heb :!: ER MOEST IETS GEBEUREN! Maar ben realistisch genoeg om te beseffen dat de zaak onomkeerbaar is. Ook al drink ik de hele oceaan in m'n up leeg; die kies gaat er echt nooit meer helemaal aanremineraliseren. Hoop wel tzt te kunnen melden dat ik hierdoor van mijn kaakklachten verlost ben. Als het goed is, komt morgen het potje diamanten eh.. kabeljauwlever met roomboter in gefermenteerde vorm binnen. Verder ben ik serieus van plan het WestonPrice 'dieet' eens uit te gaan proberen. De Voedselzandloper moet dan maar even wachten..

 
Hoi Felicita: over je uitspraak:
Quote:
Ondertussen twijfel ik nog steeds aan de juistheid van mijn uiteindelijke besluit, dat ik toch echt helemaal zelf genomen heb


Ik zat al een keer een jaar op dit forum en toen constateerde mijn tandarts erosie op mijn kiezen. Als "oplossing" zou ze die geerodeerde kiezen gaan vullen. Ik snap achteraf niet meer dat ik er ingetuind ben. Geerodeerde kiezen nog verder gaan eroderen (met een tandartsboor) als oplossing? Het slaat kant noch wal mijns inziens. Maar goed: dat zij ze niet op een rijtje heeft is nog tot daar aan toe; ik kan me wel voor de kop slaan dat ik in die in mijn ogen onzin zo onnadenkend ben meegegaan.

Ik weet geen antwoord op je vraag.

 
Precies @Lievergezond! Het betrof inderdaad erosie aan de tandvleesrand waar de wang constant tegenaan gedrukt zit. Eigenlijk had ik er geen last van. Soms voelde ik weleens een scheutje in m'n hals. Maar nooit pijn. Vanmiddag verwonderde ik me al aan de telefoon tegen een vriendin dat de tandarts toch had moeten zien dat dat plekje verderliep! In feite heeft ze iets afgedicht dat open had moeten blijven. Pas daarna kreeg ik klachten! Mijn eigen diagnose is dat de kaak vervolgens geen uitweg meer zag en overging tot ontsteken. Ik troost mezelf met het idee dat deze kies vroeg of laat toch aan de beurt was geweest? Omdat er inderdaad al een zwart plekje caries aan het begin van de wortel is te zien.

Namen de artsen maar meer tijd! Tegenwoordig is het overal opschieten, wegwezen, volgende patient en vooral snel je rekening betalen anders stuurt Famed de deurwaarder wel op je af :mrgreen:

Dit is trouwens de eerste keer dat ik met erosie van doen had! De kies zelf zag -en ziet- er nog redelijk gaaf uit!

 
@alexandra: dank je voor het vertrouwen in mijn goede bedoelingen. Vijfentwintig jaar vruchteloos zoeken -vóór internet bestond- maakten me zo gefrustreerd dat ik, zonder echt mijn best te hoeven doen, daarna gemotiveerd was om anderen eenzelfde lot te besparen. Er is meer gebeurd, maar dit is niet mijn autobiografie. In die vijfentwintig jaar en de twintig jaar er na, heb ik zó ongelofelijk veel onzin gehoord uit zowel het reguliere als het alternatieve kamp, dat mijn motivatie bijgebogen werd in de richting om het dan maar zelf uit te gaan zoeken. Mijn technische achtergrond (TU Delft) ben ik daarbij altijd trouw gebleven. Mijn geloof in de wetenschap staat rotsvast overeind, mijn verbijstering over wie zich allemaal 'wetenschapper' durven noemen is alleen maar gegroeid. Mijn verontwaardiging over de arrogantie, harteloosheid of onbenul van beleidsmakers op dit gebied kent geen grenzen. Kan ook niet anders als je je halve leven tussen chronisch-vermoeidheidssyndroom patiënten door hebt gebracht.

Ik zoek hier de discussie niet op om de discussie zelf, wil alleen feitelijke bijdragen leveren. Mensen niet bewegen om een bepaalde beslissing te nemen, maar ze zo goed mogelijk die informatie te geven, opdat ze zelf de op dat moment best denkbare beslissing kunnen nemen. Ik richt me tot de zoekers en ontwijk de zeloten. Heb mijn eigen informatieforum in de startblokken staan, maar dat weet voorlopig niemand te vinden. Komt nog wel, zó weinig tijd en zó veel te doen.

 
Ondanks het feit dat we het niet altijd met elkaar eens zijn, waarder ik je bijdrages. Geef het adres van je forum, dan kan ik wellicht voor meer bezoekers zorgen door het hier te noemen.

Mike

 
Godzijdank heren! Geen oorlogsmodel! Probeerde het al romantisch te gaan vinden dat er om mij -eh sorry; OM MIJN KIES- met elkaar geduelleerd ging worden!

Maar dit is vele malen beter :D

 
@felicita: ik had beslist niet de indruk dat je een slachtofferrol aangenomen had. Ik vond je dapper, nuchter en altijd zo zonnig als het maar kon. Gericht informatie verschaffen krijgt in een groepssetting zo zijn eigen dynamiek, vandaar dat ik zelf streef naar forum dat meer informatiegericht dan discussiegericht is. Ik weet overigens best dat beide tot op zekere hoogte bij elkaar horen. Maar lees een paar draadjes hier, waaronder deze, even door, dan zou het duidelijk kunnen worden wat ik bedoel. Ik kom dat overal op het web tegen, studeer vele uren per dag op internet, óók op fora, waar veel onschatbare informatie te vinden is, maar de informatiedichtheid is soms bedroevend en de efficiency daarom soms teleurstellend.

@lievergezond: dank voor het belichten van de andere kant van de medaille. De risico's van gegeneraliseerde kaakonststekingen, de vérdragende gevolgen van haardinfecties, de ellende die trigeminusneuralgie heet, of temporomandibulair syndroom. Dat had ik graag even aan felicita voorgelegd in een onderonsje, omdat het meer tijd kost dit neer te pennen dan ik op het ogenblik heb, ook zonder ad hominem commentaren tussendoor.

 
Inderdaad een ridderlijke reactie, Mike.

Ik geloof in bescheidenheid en heb daaromtrent een zekere gelofte afgelegd. Ik noem op sites mijn naam niet en prijs mijn diensten niet direct aan. Wie dat wil, kan mij vinden en bereiken, hoewel ik daar sinds kort toch een heel klein beetje aan begin te twijfelen. :lol: :oops: :wink:

Ik zorg dat op mijn site de link naar mijn forum-in-de-steigers te vinden is (een dubbelcarrière als webdesigner en therapeut vergt soms meer tijd dan je hebt) en wie teverden is over de geleverde informatie mag dat hier of elders zeggen. Graag zelfs. Mond tot mond reclame is voor mij de enige integere en overtuigende reclame.

 
@Colonquixote; heb je me verdikkie nog aan het borduren weten te krijgen! *zoekt haastig naald en draad* Je eerste twee regels gaan in kruissteek in een lijstje! Op moederdag geef ik het aan mezelf kado!

Ziejewel dat ik prima voor mezelf zorg, Alexandra :D

En sorry iedereen voor de misverstanden!

 
Quote:
Blijkbaar is m'n verzoek mijn e-mail uit te wisselen niet gehonoreerd. Mijn laatste adviesvraag aan jou werd niet beantwoord. De discussie tussen U en Mike stopte abrupt, helaas (ben gek op inhoudelijke, intelligente discussies van kritische geesten en het is vast niet de bedoeling dat het hier een sekte wordt). Ook Poekie reageerde niet op je H2O2-verhaal. Enniewee; ondanks alles moest ik uiteindelijk een besluit nemen want na 6 weken lijden, tobben en sinds 2 weken ook nog eens niet werken, vond ik dat ik niet verder door moest modderen. Ondanks de Keltische klei die ik keurig met de Sole verorberde.



Is je reactie als Colon vraagt hoe t met je is. Komt op mij over als wijzen naar anderen. Terwijl je zelf verantwoordelijk bent over het wel of niet beschrijven van je proces. Wat uiteraard ook helemaal je eigen keuze is.

 
@alexandra: volgens mij is felicita een beetje verlegen. Houdt ze zichzelf voor het lapje en borduurt ze daarop verder, met hééle kleine kruissteekjes?

Nog steeds geen mail, nóg is de telefoon niet gegaan. Mobieltje op de praktijk vergeten, dus dat lukt even niet, maar de vaste lijn doet het nog.

Hoéft natuurljk niet en de druk is intussen van de ketel. Ik ben ondertussen even de site aan het opkuisen, veel bezoek gehad van poolse spammers die zo hun googlestatus op willen vijzelen. Vraagbaak (= forum voorlopig) klaarzetten, sticky postjes maken . . .

Vergt altijd even omschakelen tussen biochemie en webdesign. :?

 
Mensen; ik trek mij even terug uit deze Babylonische spraakverwarring.

- Na mijn voorlaatste vraag over trekken en ondertussen spoelen met Sole, stelde ik mijn laatste vraag aan je, Colonquixote in een post scriptum (6 dagen geleden). Daarin stelde ik voor e-mailadressen uit te wisselen als je niet verder op het forum door wilde gaan. Tevens vroeg ik naar je mening over remineraliseren van wortels dmv van de Sole-therapie die Dick en zijn kennissen zo goed geholpen had. Daarop geen reactie meer, waaruit ik de conclusie trok dat je het welletjes vond. Begrijpelijk overigens :wink:

- Ik ben eh.. het tegenovergestelde van verlegen

- Ik heb -gisteren- wel degelijk gemaild! Met leesbevestiging notabene. Vermoedelijk heb je me aangezien voor een Poolse spammer :lol:

Iedereen bedankt voor de adviezen, meningen, bijdragen en vooral 't medeleven.

Toedeledoki!

 
Is dit er nu weer een die haar biezen pakt omdat ze lange tenen heeft? Jullie vrouwen zullen toch echt eens moeten leren discussieren en niet als het te heet onder de voeten wordt meteen aftaaien. Dit forum bestaat minder dan 2 jaar. Gedurende die tijd zijn er meer vrouwen afgehaakt dan mannen. Om de zoveel tijd vinden er discussies plaats met zowel mannen als vrouwen, maar er zijn aanzienlijk minder mannen die er dan na verloop van tijd de brui aan geven, dit beperkt zich slechts tot enkelen (en misschien hebben die dan wel te veel oestrogenen i.p.v. testosteron).

Toch eens iets om over na te denken, lijkt me. Soms word je geholpen door juist niet geholpen te worden, doordat je op jezelf wordt teruggeworpen, doordat als je met de vinger naar een ander wijst er drie vingers terug wijzen naar jezelf.

Mike

 
Uhhhm, goede morgen mensen en prettig weekend! Ik begrijp het even niet. Kan me wel een klein beetje vinden in de constatering van Mike: als er zoveel bereidheid is om te communiceren en het loopt niet zo vlot, dan ga je toch zoeken waar het fout gaat? Ik ga er vanuit dat mensen bedoelen wat ze zeggen, dat is wel zo fair, en als het mis gaat, dan weet ik dat er altijd een paar redenen meer voor zijn dan ik spontaan kan bedenken.

- een leesbevestiging?? Ik heb best geavanceerde software op mijn PC, maar zelf leren lezen is nog niet gelukt.

- kan ook nauwelijks, want ik vond net de mail in mijn spambox:

"Sent: Friday, April 26, 2013 5:35:53 PM

Be careful! This sender failed our fraud detection checks."

Nu net dus pas gevonden en geen verzoek tot leesbevestiging daarin.

Nu acht ik de software van Microsoft tot alles in staat, ik ben er vanaf het begin bijgeweest, maar toch...

- in de mail, met betrekking tot een antwoord: "Echter alleen op een moment dat [je] je goed in [je] tijd zit, hoor... Ik heb namelijk geduld."

Nu is het de ochtend van de 27e. Zelfs al had ik je mail gevonden, dan was dit nóg een vlotte reactie geweest, lijkt me.

- nu ik weet naar welk mailadres ik moet zoeken, heb ik nog verder gekeken (OK, zoekfunctie van hotmail is woest slecht), maar verder géén mailtjes van dat adres.

Dus, summa summarum oftewel onder de streep: gisteravond één mailtje gehad zonder leesbevestiging, dat ik niet dezelfde avond heb beantwoord heb omdat het in mijn spambox beland was. Hoe hoog of laag wordt in dit tijdperk van "rond de klok mobiele bereikbaarheid" de lat gelegd met betrekking tot geduld?

Even voor de duidelijkheid: er is geen sprake van irritatie of zo, slechts oprechte verbazing. Nogmaals, de vraag van zes dagen geleden heb ik beantwoord, twee keer zelfs: 'neem contact op', en het mailtje van gisteravond is echt het enige dat ik ontvangen heb.

 
Ik denk zomaar niet alleen last van een kies en alles wat erbij komt kijken, maar ook een staaltje van bijnieruitputting :wink:

Mike zegt dat je een man bent Colon? Klopt dat? Ik denk namelijk een vrouw. Maar dat is mijn vooringenomenheid, als ik t niet uit de nickname kan halen, dan ben je per definitie vrouwelijk :)

 
Ja, hij is een man. Daarom haakt hij ook niet af bij het minste geringste tegengas. Jij bent als vrouw overigens een zeer gunstige uitzondering, Alexandra. En gelukkig lopen er nog wel meer vrouwen met ballen hier rond. Nietwaar, tanja? :wink:

Mike

 
Hoe weet je nou dat tie een man is? Heel irritant dit zeg! :lol:

De ballen van Tanja en mij en alle andere vrouwen zitten op een andere plek, maar we hebben ze wel!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan