Kaart met WAP'ers en WAPF-locaties

Lampje wrote:
Ik heb mij ook aangemeld! Gewoon als lampje. Weet niet of ik nog veel kan toevoegen, want mijn adresjes voor nu staan er inmiddels al op.



Je kan je eigen woonlocatie (alleen plaatsnaam) nog op de kaart zetten. Zie instructie hierboven.

Steelboy wrote:
Hoe kun je de beschrijving wijzigen. Ik heb het nog niet helemaal compleet gemaakt.



Klik op de marker. De ballon met de gegevens opent zich. Klik op de knop Edit. Wijzig wat je wil wijzigen en druk op de knop Save als je klaar bent.

 
Ja, dat viel me ook al op. Als meer mensen zich aanmelden en hun locatie erop zetten, dan wordt het vast beter. ;-)

 
Moondust,

Jij en ik zijn het op bepaalde fundamentele onderdelen van onze levensvisies fundamenteel oneens, maar ik wil je bij deze wel een hart onder de riem steken. Dit is een fantastisch initiatief en ik ben je dankbaar voor de tijd en de moeite die je hier tot nu toe in hebt gestoken!

Mike

 
Ik heb 1 wapper bij mij in de buurt wonen en eentje redelijk in de buurt. Maar zij mogen zichzelf lekker op de kaart zetten, letterlijk en figuurlijk :)

Ik vindt het nog wel een lastige dat dit verder niet gedeeld mag worden. Het is een openbaar forum, dus de link is bekend. Maar ik denk dat het ook een mooie manier is voor mensen die nog niet bekend zijn met wap wel al bewuster te maken van bijvoorbeeld boerderijwinkels. Bedenk gelijk dat mijn eierboer er ook nog bij moet :) Morgen even het huisnummer zien te ontdekken!

Nu kan je wel zien waar de wappers zich bevinden, maar hoe kan je met elkaar in kontakt komen? Als iemand uit Tilburg NU h202 nodig heeft om een wond uit te spoelen kunnen ze dat wel komen halen, maar hoe komen we met elkaar in kontakt?

 
@Mike

Fijn dat je het waardeert.

@Alexandra

Om met het laatste punt uit je reactie te beginnen.....goed punt. Het ljikt erop dat Communitywalk.com niet voorziet daarin. Ik kan zelfs als eigenaar van de kaart niet zien wie de markers plaatst, of ik heb het nog niet uitgevonden. Het enige wat ik kan instellen is dat je bij de kaart en bij alle markers commentaar kan toestaan. Dan kan er wel over en weer gepraat worden, maar dat kan dus op het forum ook. Een andere optie is mailadressen erbij te zetten. De vraag is of die mailadressen veilig zijn voor crawlers van spambedrijven. Waarschijnlijk niet. Maar ik ga nog even verder de mogelijkheden onderzoeken.

Ik snap verder je teleurstelling m.b.t. het delen van de kaart. Ik hoop dat je mijn bezwaren ook snapt. Binnen het forum is er een bepaalde samenhang. Buiten het forum is die samenhang er op zijn minst minder en is de kans dat de boel ontspoort. Iedereen kan namelijk markers plaatsen en de kaart helemaal vergallen. Niet dat dat snel zal gebeuren, maar ik heb ook geen zin om als politieagent elke dag alles te checken. Er is helaas geen goede manier op CommunityWalk om te modereren. Dat zou wel een uitkomst zijn. Maar goed, misschien zie ik ellende waar die helemaal niet is, dat zou kunnen. Ik kan je in ieder geval niet tegenhouden. ;-)

 
Ik had ook het stukje gezien dat je commentaar kan geven bij de markers, maar ik ga daar geen mailadres neerzetten, laat staan iets anders. Ik had gehoopt dat er achter de schermen iets mogelijk was, maar dat is blijkbaar niet. Dat is ook een nadeel van dit forumformat. Er is geen manier om snel met elkaar op een prive manier in kontakt te komen. Je moet gekoppeld worden door Mike of Poekie.

Ik denk niet dat je doorhebt hoe open dit forum is. Er zijn geen afgescheiden gedeeltes. Dus als we er maar actief genoeg over blijven praten, dan wordt het vanzelf een zeer bekend fenomeen, deze kaart :D Ik ga het nu niet bewust delen, maar ik denk dat je een samenhang ervaart die er aan de andere kant niet is. Er zijn honderden mensen die meelezen van wie we echt geen idee hebben wie het zijn. Er schrijven maar relatief weinig mensen ten opzichte van de meelezers.

 
Ik heb de volgende email gestuurd aan CommunityWalk

Quote:
Dear madam/sir,

I made a map for the socalled Weston A. Price community in The Netherlands (http://www.communitywalk.com/wap_in_nederland/map/1628413). It looks great already! There are just a few things that bother me, but I might have missed one or two things. I hope you can comment on the followingmatters.

The most important feature I am missing is some kind of moderation mechanism. My map is a community map and I've set it to "Any logged in user can add locations to the map and then they can manipulate only the locations they added." This was the only option I could find where interested people can place their WAP-addresses on the map. Together we build the map so to speak. The bad side is that everyone with an account could mess up my map, on purpose or by accident. So I was wondering if there is some kind of moderation mechanism so I can control who can place markers. Also, is there a way to give other people moderation rights, so they can do the same as me as map owner?

Furthermore it would be great if the people that place themselves on the map could contact eachother thropugh something like personal messaging. Now I (even als map owner) cannot see who placed a marker on my map. I cannot contact that person. I cannot find any information about other visitors/actors of the map. It would be a great help if we could contact one another. Placing emailaddresses in our markers is probably a bad idea because of spam crawlers. What's your opinion on this?


Ik ben benieuwd naar de reactie.

Wat betreft het delen van de kaart. Het probleem is dat ik geen enkele manier van modereren heb kunnen vinden behalve wat algemene opties. Zie ook bovenstaande email. Nu is de kaart feitelijk onbeheersbaar. Ik kan het wel beheersbaar maken, maar dat betekent dat alleen ik nog markers kan plaatsen, terwijl het juist de bedoeling is dat alle forumleden het kunnen en we dus samen de kaart opbouwen. Ik weet dat dit forum openbaar is en dus iedereen erbij kan en markers kan plaatsen, maar ik ga ervan uit dat zolang er geen actieve promotie is buiten dit forum de toeloop en daarmee de kans dat de boel uit de hand loopt beperkt zal blijven.

Of we moeten een goed alternatief vinden. Zoals ik al zei was mapme.com veelbelovend. modereren was daar redelijk goed geimplementeerd, maar ja....de site werkt gewoonweg niet en op de ticket is tot op heden niet gereageerd. Meer alternatieven heb ik nog niet kunnen vinden.

 
@San: ja ik haal de melk daar ook. Vanmiddag komen ze weer 6 liter brengen en 6 liter eigen gemaakte yoghurt plus de nodige roomboter.

Ik heb ze vorige week het artikel over de veehouderij en keltisch zout toegestuurd via de mail. Ze zijn daar nog niet mee bezig. Maar ze vertelde me dat ze nog drie oudere koeien een beetje antibiotica gaven en de rest is vrij van de antibiotica. Maar ze vonden het wel zeer interessant, en gingen het zeker overwegen naar de toekomst toe.

 
De map heet wel nederland, maar ik wil de belgen onder ons ook zeer zeker uitnodigen hun markers te plaatsen!

Ik ben benieuwd naar de reactie. Ik hoop dat het werkbaarder wordt, zodat heel veel mensen er gebruik van kunnen gaan maken!

 
Je kunt toch je e-mail adres toevoegen aan je marker en zo kunnen mensen contact met elkaar opnemen.

 
Het ligt eraan of de spamrobots die markers ook kunnen lezen. Als dat zo is dan hebben we overvolle mailboxen zonder dat we als wappers kontakt hebben met elkaar ;)

 
Hoi,

Ik heb me ook aangemeld en een huisje geplaatst. Ook heb ik reformhuis Woord van wijsheid uit Schagen toegevoegd. Echter nu staat Woord van wijsheid ineens in Friesland? Ook mijn huisje staat niet echt op Anna Paulowna, maar een beetje uit de richting...Niet dat dat heeeeeel veel uitmaakt, maar doe ik iets verkeerd?

 
Gek he thinkvink. Ik had dat gister ook: had mezelf in Heerenveen geplaatst, later woonde ik opeens iets naar links in Scharre o.i.d. Heb mijn naam gedelete, en toen weer opnieuw toegevoegd. Hopelijk blijf ik nu goed staan.

 
Thinkvink wrote:
Ik heb me ook aangemeld en een huisje geplaatst. Ook heb ik reformhuis Woord van wijsheid uit Schagen toegevoegd. Echter nu staat Woord van wijsheid ineens in Friesland? Ook mijn huisje staat niet echt op Anna Paulowna, maar een beetje uit de richting...Niet dat dat heeeeeel veel uitmaakt, maar doe ik iets verkeerd?



Wat er verkeerd is gegaan met het reformhuis weet ik niet. Ik heb deze opnieuw opgevoerd met het volledige adres, dus straatnaam, postcode en plaats en dan gaat het gewoon goed. Ik heb jouw informatie overgenomen behalve de rating, die ben ik vergeten. je kan kijken of je die nog kan toevoegen, maar het is best mogelijk dat dat niet meer kan omdat de marker nu op mijn naam staat.

[edit]heb gezien dat je op je marker kan klikken en dan voor Move kan kiezen. Je kan dan de juiste plaats op de kaart aanklikken en de marker wordt daar naartoe verplaatst.[/edit]

Dat jouw marker van je woonlocatie niet precies goed staat kan kloppen, want je hebt alleen Anna Pauwlona ingevoerd en dan wordt de marker waarschijnlijk ergens in het centrum van die plaats gezet. Je kan ook geen adres invullen en de marker op een door jou gewenste plek zetten.

 
Oke ik dacht al hoe kan het nu bij mij wel oke zijn?

Heb je trouwens de mogelijkheid om commentaar te plaatsen uitgezet?

Edit: nu kan je weer commentaar plaatsen zie ik :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan