Kaart met WAP'ers en WAPF-locaties

@Alexandra

Ik weet dat mensen altijd heel terughoudend zijn met het plaatsen van persoonlijke informatie op het internet en terecht, maar ik vraag me wel af wat vior nadelen het plaatsen van mijn volledige adres op deze kaart voor kwaad zou kunnen. Krijg ik ongewenste bezoekers? Waarom zou iemand de moeite nemen? En met welke motivatie?

Wat betreft het delen van mailadressen is er ook nog een optie om de mailadressen als plaatje toe te voegen. Het plaatje zelf moet dan wel ergens op een server staan. Wellicht dat Mike of Poekie ergens een plaatsje kunnen reserveren op hun webspace. Maar ik geef toe dat dat wel erg omslachtig wordt zo.

Overigens staat de kaart op de zogenoemde Shared modus. Daar staat bij "Only people you tell about this map will be able to find it." Er is ook nog de "Public" modus. Daar staat bij "Your map will be listed on this site and indexed by search engines." Daaruit kan ik opmaken dat in shared modus search engines geen info kunnen vinden. Maar goed, ik wacht wat dit betreft nog even een reactie op mijn email af.

 
Is het niet zo dat als je een mailadres weergeeft met de @ als at en de . als punt de spambots ze niet herkennen als emailadres?

 
@Moondust, als jij nou eens je adres hier neerzet en volgende week neerzet dat je op vakantie bent voor 3 weken. Eens kijken wat daarvan de effecten zijn. Ik ben misschien te voorzichtig ja, jij bent te voorzichtig met het delen van het kaartje :)

Ik ken Tinneke niet, geen idee of ze weet dat ze haar adres openbaar heeft gemaakt. Ik doe niet meer of minder dan haar hier er attent op maken.

 
Terecht dat je haar erop attendeert. Mijn reactie was daar ook niet op gericht. je triggerde mij alleen in de zin dat ik me weleens heb zitten afvragen wat nu het gevaar echt is. En wat je zegt over vakantie is idd een gevaar. Beter maar niet doen dus. Ik haal voor de zekerheid de adresgegevens van Tineke weg en laat alleen de plaatsnaam staan.

 
@Steelboy: hopelijk gaan ze daar inderdaad mee bezig dan! Want het is een mooi bedrijf. Luxe hoor, dat jij de melk thuisbezorgd krijgt, en je woont ook nog eens dichtbij ;-) Ik rij vanuit Heerenveen, daar bezorgen ze helaas niet. Prima te drinken trouwens die melk! Maken ze ook zelf roomboter, of bedoel je dat niet? Want daar heb ik naar gevraagd, maar dat maakten ze toen nog niet (half jaar terug).

 
@San: nee ze maken helaas zelf geen roomboter. Alleen yoghurt. Ik zou graag rauwe roomboter willen hebben, maar is hier in de buurt niet te vinden.

Helaas is de NoordOostPolder voornamelijk gangbare akkerbouw en veeteelt. Het is wel aan het veranderen. Zij heten De Eerste, omdat zij het eerste biologische bedrijf hier in de polder zijn.

Maar we blijven zoeken naar goede producten.

 
Moondust,

Is het volgende niet een idee:

Je hebt inloggegevens van de beheerder. Dat zijn op dit moment de jouwe, waarschijnlijk.

Stel dat je die deelt met 1 of 2 andere personen, afhankelijk van het aantal moderatoren dat je wilt. Twee of drie mensen kunnen dan op het beheerdersaccount. Vervolgens maken we hier op het forum een topic en in dat topic kunnen dan gewenste adressen toegevoegd worden. Die twee of drie beheerders kunnen dan, na controle, alles toevoegen. Er is vast wel iemand die dat wil doen (ikzelf heb er in ieder geval geen problemen mee).

Als hij zo open is als hij nu is, krijg je ongetwijfeld wat Poekie nu ook heeft: bedrijven die er niet horen. Dan gaat de betrouwbaarheid er echt aan.

Het is op dit moment niet moeilijk om de kaart te vinden, aangezien je bij bijna alles dat je googelt het forum wel krijgt. Fijn voor de naamsbekendheid, maar niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid.

Het is makkelijker om twee beheerdersaccounts te hebben, maar misschien moet je hier concessies doen door je eigen logingegevens prijs te geven? Of je moet zelf alles willen toevoegen, dat kan ook.

In ieder geval zou ik de kaart zichtbaar maken voor iedereen, maar toevoegen alleen overlaten aan een beheerder, als je geen keuze hebt in wie wat kan toevoegen...

Of heeft iemand andere ideeën?

Overigens ben ik het wel eens met Alexandra om niet het volledige adres op internet te willen hebben. Mensen kunnen meer kwaad dan je lief is. Omwille van privacyredenen twijfel ik zelfs nog of ik mijn woonplaats er wel op wil hebben.

 
Moondust, het is me gelukt, bedankt voor de duidelijke uitleg, ben hier niet zo goed in :?

 
Wat een goed initiatief! Ik heb me aangemeld en ook 3 adressen voor melk en/of vlees ingevuld: zuivelwinkel Van Winden in Delft (melk, yoghurt, boter, eieren), kaasboerderij Van Winden in Schipluiden (melk, yoghurt, kaas, boter, vlees) en kaasboerderij De Stolpe in Nieuwerkerk Zeeland (melk, kaas, boter, vlees).

@poekie, wil jij nog meer gegevens voor jouw lijst?

 
Alexandra,

Niet alle melk is getest hoor die op de lijst staan. Alleen de blauw gekleurde adressen zijn getest.

Anko,

ik wil graag van jou gegevens ontvangen, het gaat dan wel om rauwe melk he?

Je mag de gegevens ook mailen

Kijk even op de site wat ik allemaal nodig heb om te vermelden.

Lia

 
Ik vind dat je gelijk hebt pinklady! Ik heb de rechten voor gebruikers om markers te plaatsen stopgezet. Alleen mijn account kan dat nu nog. Graag wil ik jou en Poekie vragen om medemoderators te worden. Indien jullie dit aanbod accepteren zou ik Mike willen vragen mijn mailadres aan jullie door te geven zodat jullie mij kunnen mailen en ik de inloggegevens kan terugmailen. Iedereen kan dan in dit topic zijn eigen WAP-locatie en WAP-adressen doorgeven. Op die manier is de boel beheersbaar en kan Alexandra naar hartelust de promotie op FB in gang zetten. ;-)

 
Poekie, ja het is rauwe melk! Iets anders komt er bij mij niet in. Ik mail je de gegevens.

 
Moondust,

'mail' me maar eventjes.

Ik wil wel medemoderator zijn hoor, prima dat je het zo gaat doen.

Dat gaf ik al aan, je gaat anders vervuiling krijgen.

Als je ziet door wat voor bedrijven ik soms benaderd wordt.....

ik mail je Pinklady's mailadres ook wel even door, Pinklady is dat oké?

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan